اجرای قانون نانوشته ممنوعیت نگهداری حیوانات خانگی

اجرای قانون نانوشته ممنوعیت نگهداری حیوانات خانگی توسط نیروی انتظامی

دافعان حقوق حیوانات می گویند موج تازه ای از مبارزه با حیوانات خانگی توسط نیروی انتظامی آغاز شده است. رسانه های هوادار محیط زیست نیز گزارش کرده اند نیروی انتظامی با دارندگان حیوانات خانگی برخورد شدید کرده، و حتا با کشتن این حیوانات در برابر چشم صاحبانشان که بیشتر هم نوجوان یا کودک هستند، به آسایش و امنیت روانی شهروندان آسیب های جدی وارد می کنند.

به گزارش رسانه ها و سایتهای دوستداران حیوانات خانگی، ماموران نیروی انتظامی مبنای اقدام خود را «تصویب قانون ممنوعیت گرداندن حیوانات خانگی نجس العین» توسط مجلس شورای اسلامی می دانند. دوستداران حیوانات خانگی می گویند چنین قانونی هنوز در مجلس تصویب نشده و ماموران انتظامی به دلیل اجرای قانون نانوشته «ممنوعیت نگهداری حیوانات خانگی» مرتکب جرم شده و باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

در تازه ترین واکنش به اقدام نیروهای انتظامی علیه حیوانات خانگی، رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران در نامه سرگشاده ای به محمد نجار وزیر کشور، اقدام ماموران نیروی انتظامی در زمینه برخورد با حیوانات خانگی را «عجولانه» و «فاقد مبنای قانونی» خوانده و خواستار توقف این برخوردها شده است.

دکتر پیام محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران در نامه خود با تاکید بر احادیث و روایات اسلامی مبنی بر برخورد «شایسته» با حیوانات از مشاهده «ضرب و شتم شدید و سوختگی با مواد شیمیایی» در برخی موارد ارجاع شده به بیمارستان دامپزشکی خبر داده و نوشته است: «همان طور که در بازداشتگاهها و زندانهای انسانی رعایت حداقلی از استاندارد های بهداشتی الزامی است، قطعاً در رابطه با حیوانات نیز چنین است، چنانکه در نظر نگرفتن مسائل بهداشتی ممکن است علاوه بر آلودگی محیط سبب بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان نیز شود و مخاطراتی برای پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی ایجادکند.»

این مدافع حقوق حیوانات در نامه خود به وزیر کشور افزوده است: «فرمانده نیروی انتظامی چندی قبل اعلام کرده بود که مبنای برخورد با سگها" نجس" بودن آن است این در حالی است که در شرع مقدس نیز  نوع مواجهه با حیوان " نجس" کاملا مشخص شده و هیچ کجا ضرب وشتم و بازداشت و ریختن  خون حیوانات به صرف "نجس" بودن آن مجاز ومباح  دانسته نشده است.»

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران سپس در پایان نامه خود به وزیر کشور جمهوری اسلامی آورده است: «اگر همچنان نیروی انتظامی تحت فرمان شما به بازداشت این حیوانات بیگناه اصرا دارد، بیمارستان دامپزشکی تهران اعلام می دارد که آماده هرگونه همکاری با آن نیروی محترم و ارائه خدمات درمانی بهداشتی در جهت جلوگیری از مخاطرات پیش بینی نشده بعدی به صورت داوطلبانه و رایگان در بازداشتگاه حیوانات برای کاستن از آلام موجوداتی است که ما انسانها مکان زندگیشان را از آنها گرفته ایم. امیدواریم این نامه نیز همانند نامه های پیشین به بایگانی سپرده نشود که ما فقط قدمی در راه انجام وظیفه  برداشته ایم.»

چندی پیش تعدادی از نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مجلس، پیش نویس طرحی را تهیه کردند که براساس آن نگهداری حیوانات «مضر» و «نجس العین» ممنوع دانسته شده و براساس آن دارندگان این حیوانات مجاز به رفت و آمد در خیابان ها نیستند و در صورت انجام چنین اقدامی علاوه بر جریمه نقدی حیوان خانگی آنان مصادره و کشته خواهد شد.

این طرح با مخالفت جدی هواداران حفظ محیط زیست و دوستداران حیوانات و کارشناسان آموزشی کودکان و نوجوانان روبرو شده و آن را غیرکارشناسانه خوانده می گویند چنین اقداماتی به افزایش دامنه خشونت و جنایت در جامعه منجر خواهد شد.

پس از آن رسانه ها گزارش کردند مجلس شورای اسلامی این طرح را به دلیل غیرکارشناسی بودن بایگانی کرده است. با این همه نیروهای انتظامی تهران بزرگ همچنان در سطح شهر تهران اقدام به بازداشت حیوانات و جریمه کردن صاحبان آن می کنند.

در این میان سایت های هوادار محیط زیست خواهان برگزاری اعتراضات مدنی شهروندان علیه اقدامات خشونت آمیز ماموران انتظامی علیه حیوانات خانگی و صاحبان آنان شده و می گویند کودکان نباید شاهد خشونت و خونریزی حیوانات در خیابان های باشند.

a.ahooraei - المان - کلن
اینا به حیوانات هم حسادت می کنند و نمیخوان ببینند که مردم به حیوونات بیش از اونها و رهبرشون عشق میورزن. حیوون باشیم اما بسیجی یا ساندیسی نباشیم.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
با سلام به تمام کسانی که انسان هستند و انسان وار زندگی میکنند من چند سالی است که در یک روستای کوچک در بلژیک زندگی میکنم و علاقه خاصی نسبت به نگهداری حیوانات دارم و از مرغ و خروس گرفته تا اسب و خوک دارم برام اوائل خیلی مهم بود که چرا حیوانی مثل خوک که گوشت لذیذی هم داره در ایران اقایون فضلا میگن حرام و یا سگ که من میرم سر کار از تمام خانه محافظت میکنه و اینجا خیلی وقتها به زندگی کردن و خوردوخوراکه همه حیوانات دقت کردم برای مثال من تا به حال ندیدم حیوانی که نگه میدارم مدفوع خودش یا حیوانات دیگه رو بخوره ولی مرغ و خروس میخوره پس باید بگیم حرام سگ که به با وفا بودن توی حیوانات شهرت داره و اگر یک تیکه گوشت بهش بدی واسه این که بخواد تشکر کردن خودش نشون بده 100بار دمشو تکون میده چرا حرام چرا چرا.ادامه
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
اسلام چقدر ضد ونقیض داره.سگ اگر نجس هست,چرا?!!تو قران گفته اولین حیوان بهشتی هست.البته چند تایی حیوانات بهشت رفته هستش:خر فلانی-شتر صالح(شاید)-وممکن هست چندتایی گاو یا اسب و یابوی امامان هم باشه
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
طبق ایه اجنه, اجنه ها از دیدن سگ و گربه وحشت دارند و حتما اراوح خبیث هندی مسئول تصویب این قانون بوده و از طرفی در هر خانه ای که سگ و گربه وجود دارد, صلح و صفای بیشتری در ان محیط حکمفرماست !
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
اشغالها وقتی از کشتار و قتل انسانها خسته میشوند به جان حیوانات می افتند یک اسلامی واقعی ارزویش اینست که///365 روز سال عید قربان باشد منتها نه تنها گاو گوسفند و شتر...بلکه از انسان گرفته تا هرموجود زنده ای چون خدایشان عاشق رنگ سرخ خون است.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
این همه حیوان وحشی و کثیف بنام بسیجی و فاطی کماندو توی خیابون ها بین انسانها ول میگردند و این کثافتها به حیوانات خانگی گیر میدن!!! مرگ بر خامنه ای جانور وحشی بزرگ
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
پیام مهم از دفتر ولایت فقیه حیون مشهدی .....آهای ایوهناس بدانید که ...خامنه ای و اوباشهای عقده ایش میگن حسودیمون میشه و لرزشمون و دردمون میگیره که مردم دست به سر گوش حیون های خانگی بزنند و دست به سر گوش ما نگشند و بدترین و رکیک ترین فحش ها روانه گور هرچی عرب زاده و توله عرب ها در ایران ساکن شده بفرستند !! .
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
یادم نمیره به گفته های پدرم تعریف میکرد از قدیمهاو میگفت که در کتاب خوانده بود زمانی که قند به ایران اومد علما فتوا دادن که حرام بعد از مدتی دیده بودن چه غلتی کردن و به مردم زود باور میگن اگر موقع خوردن چای قند را اول به چای بزنید و بعد بخورید حرام نیست چرا که قند را با اب چای غسل و طهارت دادید و حلال است حالا واقعا ما برگشتیم به عهد حجر که این حرام اون حرام نیست اون چوپانی که تمام سرمایه زندگیش رو یک سگ محافظت میکنه سگی که اقایون علما و فضلا میگن نجس چیکار کنه راه دوری نریم تمام این اخوندا که الان به ریاست تکیه کردن ازشون سوال کنید که از کدوم پشت کوهی اومدن که اصلا و ابدا سگ نداشتن یا که همشون مثل اخوندههای الان تو شهر و بیمارستان فرح به دنیا اومدن که فتوای حرام نجس بودن سگ رو سر میدن خدا به داد ملت برسه همه مشکلات و گرفتاری مردم حل کردن نوبت به حیوانات شده
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫نجس العین تر از آخوند و آخوند مسلک در دنیا دیده اید ؟!!!شخصی میگفت که محمد بن عبدالله خیلی از سگ میترسیده ،لذا علی در مواقع بیکاری که جنگی در کار نبوده،کارش کشتن سگ های ولگرد بوده ،ازینرو او را علی سگ کش مینامید،صحت و صقم این مطلب را نمیدانم ولی اگر محمد این حیوان با وفا را دوست میداشت مسئله نجس بدونش ۱۸۰ درجه فرق میکرد.
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
یکی‌ میتونه معنی نجس رو به من بگه چی‌ میشه/ ممنون.
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
من شخصا یک موی سگم را با تمام مسلمانان عالم عوض نمیکنم.
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

iranking - المان - مونیخ
با این اوصاف اوضاع واسه این حیوونات زبون بسته خیلی سخت شده طوری که حاضرند خوش باور باشند ولی دیگه سگ و گربه نباشند .....باز اینجاست که شاعر میگه : شاد و خوش باور و اهلی باشیم هر جند اگه سگ و گربه باشیم :)
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
perspolisi - استرالیا - سیدنی . نجس یعنی روح اسلامیون واقعی چون ملایان طالبان القاعده حماس..و.و.و که زیستن در ارامش را از بشریت ربوده اند...الکل پاک کننده و کشنده ی میکرب نجس ولی تریاک و حشیش پاک/
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
fred1540 - بلژیک - هرنه. دوست عزیز حرام نیست نجس است. برادر من که دامپزشک است میگفت چون بدن سگ سیستم تعرق (عرق کردن) ندارد برای عمل کولینگ(خنک شدن) از راه باز کردن دهان و بیرون دادن زبان جهت خنک کردن بدنش بهره میگیرد و به همین خاطر است که زبان سگ همیشه آویزان است و چون "سموم" بدن سگ از این راه به بیرون (محیط داخل خانه) راه میابد برای سلامتی صاحب سگ مضر است . سگ سموم بدن خود را از راه نفس دفع میکند همانطور که انسان از راه عرق کردن. و خالی از لطف نیست که گفته شود کسانی که زیاد عرق میریزند بدن سالمتری دارند (مثل نانوایان , شیشه گر ها ...)
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
عرصه سیمرغ - ایران - تهران . لمپن اسلامی چرند ننویس در غرب 60 در صد خانواده ها سگ دارند پس طبق نظر دوزاری برادر اسلامیت روزانه چند میلیون نفر باید بیمار و بمیرند این کینه ی شتری نسبت به شاهکار حیوانات سگ را از علی سگ کش گرفته اید خاک صد عالم به ....دینتان و خدای قاتلتان
جمعه 6 خرداد 1390

iranking - المان - مونیخ
عرصه سیمرغ - ایران - تهران . دوست عزیزم اول اینکه اون برادر محترمتون نفرمودند که سگ در دهانش باکتریهای بسیار مفیدی داره که براش نقش محافظ رو بازی میکنه ؟ و بیماری زا که نیست هیچی بلکه ضد بیماری هم هست ....نمیگم بری دهنشو لیس بزنی مظورم اینه که سگ هم حیوونیه مثل بقیه حیوونا ولی با یه شرایط جسمی خاص ....حتما خوک رو هم براش یه دلیل دیگه داری ؟ و مثلا شتر هم همش حسنه ؟ گاو رو هندی نمیخوره و این درصورتیکه قزاق شیر اسب رو مفید ترین میدونه ....خاویار تا همین چندی پیش تو ایران حرام بود ولی بعد که دست حضرات به گوشت رسید حلال شد ....از طرفی ما داریم در مورد دخالت در امور شخصی ادما حرف میزنیم که اقایون بهتره برند فکرشون رو عوض کنند مگه من که ریششون رو نجست میدونم کله اونا رو میبرم ؟
شنبه 7 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +209یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید