بازداشت مدیران دانشگاه بهائیان ایران

                 بازداشت مدیران 'دانشگاه' بهائیان ایران

بهائیان می گویند نیروهای امنیتی ایران حداقل ۱۰ تن از مدیران و اساتید موسسه آموزش عالی آنلاین آنها را در چند شهر مختلف دستگیر کرده اند.شرمین نگاری که در تهران دستگیر شده در دانشگاه بهائیان تحصیل کرده است.

به گفته آنها، این دانشگاه نیمه حضوری و غیرانتفاعی در اواسط دهه ۱۳۶۰ خورشیدی با هدف تامین نیازهای تحصیلی جوانان بهایی که پس از انقلاب از ورود به دانشگاه های دولتی محروم بوده اند تاسیس شد و رشته های آن به تدریج گسترش پیدا کرده است.

جامعه بین المللی بهائیان می گوید که حدود ۳۰ نفر از دستاندرکاران این دانشگاه دستگیر شده اند اما شماری از خانواده های افراد بازداشت شده در گفتگو با بی بی سی فارسی دستگیری حدود ۱۰ نفر را تایید کرده اند.

مهتاب مرتضایی فرید، ساکن ایالت ویرجینیای آمریکا می گوید که پدرش، کامران مرتضایی فرید، بامداد یکشنبه به وقت تهران در منزل خود واقع در محله یوسف آباد دستگیر و به زندان اوین منتقل شده است.

مقام های قضایی ایران هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده اند.

خانم مرتضایی فرید به بی بی سی فارسی گفت که پدرش از مدیران این موسسه آموزش عالی است و ماموران همچنین با مراجعه به محل کار وی، کلیه تجهیزات آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه را ضبط و این دفتر را پلمپ کرده اند.

شهرام نگاری، ساکن شهر تورنتوی کانادا نیز به بی بی سی فارسی گفت که برادرش شرمین نگاری، صبح یکشنبه در منزلش در تهران دستگیر شد.

او گفت که مقام های قضایی اتهام بردارش یا محل نگهداری وی را اعلام نکرده اند اما پس از بازداشت و توقیف کامپیوتر شخصی او، به همسرش گفتند که تا چند روز دیگر، برای کسب اطلاعات بیشتر به بازداشتگاه اوین مراجعه کند.

شهرام نگاری که از کانادا در دانشگاه بهائیان کلاس بازاریابی تدریس می کند گفت: "در سال های اخیر با توجه به محدودیت هایی که از طرف دولت وضع شده موسسه بیشتر به صورت آنلاین فعالیت می کرده است."

دولت ایران مدرک این دانشگاه را معتبر نمی داند ولی شماری از فارغ التحصیلان آن طی سال های اخیر از دانشگاه های خارج از کشور، به ویژه در کانادا و آمریکا، پذیرش گرفته اند.

گزارش ها حاکیست که شماری از بازداشتی ها در کرج زندگی می کنند و یکی از آنها بنام امین الله مستقیم در شیراز دستگیر شده است.

رد تبعیض علیه بهائیان

این بهائیان در حالی بازداشت شده اند که محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اخیرا گفته بود در ایران هیچ کس به علت بهایی بودن دستگیر نشده و به زندان نمی ‌افتد .دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه می گوید که ایرانیان بهایی از حق تحصیل برخوردارند.

او روز شنبه، ۲۴ اردیبهشت (۱۴ مه) در سومین سالگرد دستگیری شش تن از هفت مدیر سابق جامعه بهائیان ایران گفت: "بهایی‌ها در ایران مانند هر شهروند دیگر ایرانی از حقوق شهروندی برخوردارند اما درست مانند سایر شهروندان اگر مرتکب جرمی شوند به طور طبیعی دستگاه قضایی با آنها برخورد می‌ کند."

فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت در مرداد گذشته با حکم قاضی مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران هر یک به ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

این افراد اتهام های وارده از جمله "افساد فی الارض"، جاسوسی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام را بی اساس می دانند.

بهائیان پس از انقلاب ایران از حق تحصیل در دانشگاه ها و مشاغل دولتی محروم بوده، مجامع آنها غیرقانونی اعلام شده و تعدادی از قبرستان های آنان در مناطق مختلف تخریب شده است.

پنج تن از مدیران سابق جامعه بهائیان ایران هم اکنون در بند امنیتی زندان رجایی شهر کرج بسر می برند .

فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت به تازگی به همراه صدها زندانی دیگر به زندان قرچک ورامین منتقل شدنده اند که وضع بهداشتی و زیستی بند زنان آن وخیم گزارش شده است.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
این جانور اصلا شکلی از بشر و آدمی زاد برده که دبیر دکان حقوق بشر شده.باید میذاشتند حقوق نابشر و نا برابری.یامدیر حیوانات وحشی زیر نظر سپاه نامردان و خاندان بیت رهبر چلاغعلی.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
این اسلامیون که اعتقاد دارند که اسلام حق و حقیقت است/ پس چرا اینقدر از عقیده بهائی ها میترسند. حق که نباید از باطل بترسد. تعداد بهائی ها در ایران کمتر از یک دهم درصد است. اینکه اینها میخواهند بهائی هارا به هر طریقی از بین ببرند دلیل واضح ترس اینهاست. زیرا عقیده شیعه به اندازه ای خرافی و بی منطق هست که اگر مردم ایران از عقیده بهائی اطلاع پیدا میکردند. سیل تغییر عقیده از شیعه به بهائی جاری میشد.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
تعداد بهائی ها در جهان حدود 8 میلیون نفر هستند. بعد از مسیحیت دومین دین است که ملت های مختلف جهان به آن گرویده اند. بعضی از عقاید بهائیان از ویکی پدیا . 1- تعالیم و احکام الهی بر حسب زمان نیز متفاوت میباشد. 2- هر فرد پس از رسیدن به سن بلوغ در دین بهائی که برای پسر و دختر یکسان و در سن ۱۵ سال تمام است باید شخصا و بدون تقلید از دیگران حتی پدر و مادر خود، به جستجوی حقیقت پرداخته و عقاید خود مانند دین را انتخاب نماید. 3- بهائیان وجود تعصبات جاهلیه مانند تعصبات سیاسی، جنسی، نژادی، قومی و دینی را از بین برندهٔ بنیاد عالم انسانی می‌دانند. 4- زن و مرد باید در جمیع حقوق اجتماعی برابر باشند. 5- دین باید سبب الفت و محبت باشد. 6- دین باید مطابق علم و عقل باشد.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
. مقایسه این عقاید با شیعه:. 1- تعالیم و احکام الهی تفییر پذیر نیستند و همان قوانینی که 1400 سال پیش بود باید تا ابد حاکم باشند. 2- نوزاد طبیعتا شیعه زاده میشود و مرد مسلمان اگر تغییر عقیده بدهد محکوم به مرگ است. تقلید میمون وار بر شیعه ها جزو واجبات است 3- تعصبات دینی اساس مذهب شیعه میباشد. مثلا شیعه ها معتقدند که فقط شیعه ها به بهشت میروند و پیروان بقیه ادیان که کافرند به جهنم خواهند رفت. 4- مردها در تمام شئون اجتماعی نسبت به زنها حقوق بیشتری دارند. 5- شیعه ها خود را تنها مذهب راه حق میدانند و با تمام ادیان دیگر با خصومت رفتار میکنند. 6- شیعه هر چقدر خرافاتی تر باشد بهتر است. .
دوشنبه 2 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
رهبر ایران : به دیدگاه غرب در باره زن حمله کنید ! و اینهم از حمله به کسانیکه بخاطر عقیده و مذهبشان در کشورشان ایران مورد حمله قرار میگیرنند = اسلام ناب محمدی !
دوشنبه 2 خرداد 1390

mazany - ایران - آمل
این فرقه گمراه بجای دانشگاه برن رمالی و جن گیری را راه بندازن بیچاره ها کجا برن درس بخونن؟
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
1- آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم---- یار در خانه و ما دور جهان میگردیم. بعضی وقتها من باورم نمیشود که آئین بهائی که یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین آئین جهان بشمار میرود/ در ایران متولد شده است. بخصوص ما ایرانیها باید با این آئین کمی بیشتر آشنا شویم.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
. 2- آئین بهائی اعتقادات و اصولهای اجتماعی بسیار مدرن دارد. من بدون اینکه در نظرم زیاده روی کنم/ با اطمینان زیاد معتقدم که اگر در ایران بجای شیعه گری/ آئین بهائی رواج میافت / چه بسا ما جامعه ای بسیار مدرن و سالم و در عین حال با کمی چاشنی مذهبی میداشتیم که از هر لحاظ میتوانست خواسته های مذهبی و اجتماعی انسانها را به طور مثبت اشباع کند. یاد آوری میکنم که من آتئیست هستم و به وجود هیچگونه خدائی اعتقاد ندارم و در اینجا قصد تبلیغ هیچگونه دینی هم در نظرم نیست.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
3- در حالیکه دین بهائی هم / چون رنگ مذهبی دارد / دارای خرافات هست / اما از این لحاظ هرگز به پای مذهب شیعه یا دیگر ادیان یزرگ جهان که پر از خرافات هستند / نمیرسد. چیزی که آئین بهائی را نسبت به مذهب شیعه برتر میکند. بعضی از اصول و اعتقادات پر مفهوم آنست.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
4- اعتقاد بر تغییر احکام دینی بر حسب شرایط زمان / اعتقاد بر پذیرش و احترام به همه اعتقادات جهان / اصل وحدت عالم انسانی / اصل آزادی در تعیین عقیده / اصل تغییرات احکام دینی با پیشرفت علم و منطق / اصل تعلیم و تربیت اجباری برای عموم / اصل همزیستی در جهت و مبنای صلح و دوستی / اصل برابری زن ومرد //// و غیره .. اصولی بسیار پرمفهومی هستند. حتی در کشورهای بسیار مترقی اروپا هم هنوز نتوانسته اند که همه این اصول را اجرا کنند.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
5- کافیست که کمی به جامعه و خانواده های پیروان آئین بهائی بنگریم. خانواده ها وجامعه های بسیار سالمی را خواهیم دید. در تمام جهان هشت میلیون پیرو بهائی وجود دارد. چرا در ایران اسلامیون عقب مانده از وجود فقط حدود کمتر از چهل هزار پیرو بهائی در هراس هستند. زیرا میدانند که اگر مسلمانها از سلامت جامعه و خانواده پیروان بهائی ها آگاه شوند. در پایان علی خواهد ماند و حوضش و میدانند که اگر کسی ماشین مرسدس بنز سوار شود / دیگر تمایلی به شتر سواری ندارد.
دوشنبه 2 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
6- آن هموطنان روشن فکر و آگاهی که از خرافات و ارتجاعی و انسان فریب و ماتم پرست مذهب شیعه خسته شده اند / بهتر است مطالعه ای در مورد آئین بهائی و تعمقی در جامعه این دین بکنند. شاید دری به دنیای جالبی برایشان باز شود. به امید پیروزی .
دوشنبه 2 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
mazany ایران آمل هموطن گرامی! ما بهاییان هیچ اعتقادی به رمالی وجادو و جادوگری نداریم. اساس و مبنای دین ما بر پایه عقل ومنطق ومحبت به جامعه بشری بنا نهاده شده. البته بنده تهمتهای عجیب وغریب را از جماعتی چون شما شنیده بودم اما این دیگر عجیب ترین آنها می باشد. اگر براستی مسلمان هستی باید مطابق کتاب دینتان قران کریم عمل نمایی که تهمت را بزرگترین گناه می داندوهمچنین پیروانش را به رعایت عدل وانصاف دعوت نموده، اما دریغ از کمی عدل وانصاف از بعضی از شما مسلمانان، بدون شک تعصب دشمن عدالت است وشما پیروان تعصب هستید ای کاش عینک بدبینی را بردارید و منصافانه قضاوت نمایید. ذهن متعصبان مانندمردمک چشم می ماند هر چه نور بیشتری بتابد جمع تر میشود! در هر صورت برای شما هموطن عزیزم آرزوی بهترینها را در سایه حق وعدل دارم.
دوشنبه 2 خرداد 1390

khayyaam - استرالیا - ملبورن
دی شیخ با چراغ همی کشت گرد شهر کز دیو دد ملولم و انسانم ارزوست کفتند انچه یافت می نشود جستیم ما گفت انچه یاقت می نشود انم ارزوست
دوشنبه 2 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
SSEPEHR - ایران - ایران . هم میهن من اتئیست هستم و بعنوان یک ایرانی بر ضد اسلام هستم که زادگاه مرا از یک کشور ابر قدرت به یک کشور پر از خرافات و جنایات بدل کرد و با هیچ ائینی هم کاری ندارم چون مسئله ی ایران نیست اینرا می دانم که ائین شما 90 در صد قسمتهای منفی این دین را حذف کرده اما////دفاع شما از کل اسلام حقانیت شما را زیر سوال می برد و اینکه ما برای اسلام هم احترام قائلیم یعنی قبول جنایات در این دین/خود دانید.نوشتید در اسلام تهمت نیست تهمت زشتتر است یا ریختن خون کفار و پدوفیلیا?????پس لطفا شما برای تثبیت حقانیت دینتان پرده بروی جنایات این دین نکشید که در اینصورت فرقی با بسیجی ندارید شاد باشید.
دوشنبه 2 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
هموطن گرامی آرتمیس جان، ما بهاییان بدور از تعصب تمام ادیان اعم از یهود و مسیح واسلام را مطالعه مینماییم. چندی پیش که قران را مطالعه مینمودم به این آیه از سوره بقره برخوردم که: "در راه خدا با آنان که به جنگ ودشمنی شما برخیزند جهاد کنید لکن از حد تجاوز نکنید که خدا متجاوزان را دوست ندارد." از این ایات بسیار درقران هست و این سردمداران حکومت بنام دین هر کاری که دلشان میخواهد میکنند اینان خود بزرگترین تحریف کنندگان دینشان هستند. هر دینی که زمانش گذشته باشد آلوده به خرافات و اوهام میشود. من اصلا قصدم تبلیغ ویا مهر تایید زدن به اعمال وحشیانه این به اصطلاح اسلامیون نیست. مطالبی که من در قران خوانده ام (با آنکه دیگر زمان عمل به فرامینش نیز گذشته است) بسیار منافات دارد با آن چه که این قبیله بنام دین انجام میدهند!!! در هر صورت از پندی که به من دادی بسیار سپاسگزارم پیروز وسربلند باشید.
دوشنبه 2 خرداد 1390

YAS ABI - لز - ببرسل
یعنی چه مگر بهائی ها برای خودشان دانشگاه دارند? بهائیت مولود یک ادم خرافی و توسعه داده شده دولت انگلیس است. نه دینداران و نه بی دینها قبولش ندارند.
دوشنبه 2 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
rezashah1919 - ایران - تهران /شما اگر بهایی بودی واتئیست نبودی چه میکردی.. .... پس این کامنتهای طولانی وتفسیر کننده یعنی چی!! خودت میدونی ولی صداقت هم چیز خوبیه!
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
SSEPEHR - ایران - ایران / افرین به صداقت'' ومنطق'' واستدلالهای هوشمندانه شما.. چه در مورد دین خودتون' وادیان دیگه.. افرین به ادب شما واینکه تبادل نظر ونقد"وتوصیف" و درک کردین و در کل ماجرای سیاست با نقاب" دین دروغین ساختگی رو از اصل واقعی اسلام جدا کردین!!!! چیزی که خیلی ها بعد از این همه سال هنوز متوجه نشدن.. مرسی
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

felora - ایران - تهران
SSEPEHR - ایران - ایران / در قبول دین هیچ اجباری نیست/ این حرف محکم وایه ' صریح قران رو چه کسی میتونه انکا بکنه!!! متاسفانه همه ادیان وحتی مکتبهای کوچک وبزرگ قرن اخیر هم اشکالات زمانی ومکانی دارن وبیشترین مشکلات اون هم توسط رهبرای اونها بوده وبه قصد قدرت// وبه دنبال اون ایجادتحریف وخرافات مسائل غیر واقعی.... ارزوی بهترین ها رو براتون دارم
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
felora - ایران - تهران: دوست عزیز. با عرض پوزش / من منظور شمارا متوجه نشدم. همانطور که نوشتم. من آتئیست هستم و این بیان / خود نشانه صداقت من است. اما من به آن اصول و آئین بهائی که در بالا نوشتم/ بسیار احترام میگذارم و آنهارا بسیار مدرن و مطابق زمان میدانم. شاد و پیروز باشید.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
rezashah1919 - ایران - تهران. اینقدر عقده گشایی کردی راحت نشدی بیسواد جان . گودرزی چه ربطی به شقایقی داره. اعتقادات چه ربطی به اخلاقیات داره. گفتی بهاییت اخلاقیات را به الفت ربط میدهند بعد شیعیان همه را جهنمی میدانند. این قضیه جهنم جزو عقاید هست اخلاقیات. در مورد اخلاقیات(الفت) شیعیان سرآمد جهانیان هستند , به عنوان مثال کدام کشور است که خود را 30 سال برای فلسطین بیچاره کند , کدام کشور است که میلیونها آواره افغانی کویتی کردی را در طول سالیان سخت جنگ تحمیلی پناه بدهد وووووو. شما خودت محتاج فهم وشعور است که به مقدسات 70 میلیون شیعه که کاربران هم جزوشان هستند در این سایت توهین کردی. حالا هم که سفسطه هایت آشکار شد دیگه نطر نده وگرنه یک چیز بدتر میگویم که ببینی تو را از خودت بهتر میشناسم. مرکز جهان
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

عرصه سیمرغ - ایران - تهران
SSEPEHR - ایران - ایران. سلامی چو بوی خوش آشنایی . چرا شما باید اینقدر با کمالات باشی ولی بنده مثل یک ساز نا کوک حسرت ادب و تربیت و تعصب(نسبت به ایران) شما را بخرم. واقعا اگر دین خودم را نمیشناختم همین الان به جرگه همکیشان شما میپوستم. واقعا پیغمبر ما هم مثل شما با اخلاق نیکویش تبلیغ میکرد برای دینش . دلم پر است از کسانی که فضای مجازی را بهترین فرصت می یابند برای تخلیه روانی. بگذریم , شما را نزدیکترین دوستم میدانم در اینجا (اگر قابل بدانید).
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
felora - ایران - تهران: دوست عزیز. با عرض پوزش / من منظور شمارا متوجه نشدم. همانطور که نوشتم. من آتئیست هستم و این بیان / خود نشانه صداقت من است. اما من به آن اصول و آئین بهائی که در بالا نوشتم/ بسیار احترام میگذارم و آنهارا بسیار مدرن و مطابق زمان میدانم. شاد و پیروز باشید.
چهار‌شنبه 4 خرداد 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
عرصه سیمرغ ایران، تهران. هموطن خوبم من هم عرض ادب و ارادت دارم خدمت شما و از لطفت ممنونم و از داشتن دوست خوب چون شما خوش وقتم. چه که هموطنیم وپاره یک روح وتنیم! پیروز باشی و همچنین از هموطن خوبم felor ایران تهران هم بسیار سپاسگزارم بخاطر خواندن نظر بنده واظهار محبتش هموطنم این را بدان که" همه بار یک داریم وبرگ یک شاخسار".
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
عرصه سیمرغ - ایران - تهران: عزیز : در تمام متون بالای من اصلا کلمه " اخلاقیات" وجود ندارد........ سعی کن به عنوان اطلاعات عمومی هم که شده / کمی در مورد دین بهائی مطالعه کن. مطمئن باش ضرر نخواهی کرد. شاد و پیروز باشی
پنج‌شنبه 5 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +461واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +429شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +307عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +274رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +235یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید