وزیر علوم: آرایش در دانشگاه معنی نمی‌دهد

وزیر علوم: آرایش در دانشگاه معنی نمی‌دهد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها در هفته جاری خبر داد و گفت: در آیین‌نامه جدید دست روسای دانشگاه‌ها باز است.

به گزارش خبرنگار « اعزامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کامران دانشجو در جمع روسا و  اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان مازندران، با بیان اینکه در آیین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها 18 سال رکود ایجاد شده بود، افزود: در حال حاضر آیین‌نامه جدید تهیه و طی آن تک تک وظایف افراد به صورت شفاف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در آیین‌نامه جدید که هفته جاری ابلاغ می‌شود، دست رییس دانشگاه باز است، خاطرنشان کرد: روسای دانشگاه‌ها موظفند که بر اساس آیین‌نامه جدید عمل کنند.

آموزش عالی مهارتی باید در فرهنگ ما به رسمیت شناخته شود

دانشجو با تاکید بر لزوم ایجاد آموزش عالی مهارتی، تصریح کرد: آموزش عالی مهارتی باید در فرهنگ ما به رسمیت شناخته شود و در نظر داریم که آموزش عالی مهارتی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ایجاد کنیم.

وزیر علوم با اشاره به وجود چهار میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، اظهار کرد: در این زمینه نیازمند جذب حدود 20 هزار عضو هیات علمی جدید هستیم.

دانشجو وظیفه دانشگاه را تولید علم عنوان کرد و گفت: صنعت نیز باید تولید علم را به ثروت تبدیل کند و همچنین دانشگاه باید کار تحقیقاتی را با نگاه به حوزه کاربرد انجام دهد.

وی همچنین افزود: تمام مراکز تحقیقاتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز در حال ساماندهی هستند و ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به پاره‌ای از اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر به تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: این کرسی‌ها دارای مشکلاتی هستند که امیدواریم نقاط ضعف آن را رفع کنیم.

وزیرعلوم همچنین با بیان اینکه در نظر داریم به سمت بومی گزینی حرکت کنیم، افزود: در آیین نامه نقل و انتقال نیز تسهیلاتی در این باره ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: سقف حق‌التدریس 18 واحد بود که 10 واحد دیگر به آن اضافه می‌کنیم و فرد منوط به این است که در این زمینه کارهای پژوهشی فعالیت کند.

دانشگاه پیام نور را باید به سمت مجازی هدایت کنیم

وی همچنین با اشاره به سهم دانشگاه پیام نور در آموزش عالی، جذب بومی در این دانشگاه را سیاست خوبی عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌های دیگر نیز باید کمک کنند تا به سمت جذب بومی حرکت کنیم. این موضوع بسیاری از مشکلات موجود را کاهش می‌دهد و همچنین باید دانشگاه پیام نور را به سمت مجازی هدایت کنیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قشر دانشگاهی یکی از سالم‌ترین اقشار مملکت است و من افتخار می‌کنم که برای این قشم خدمت می‌کنم، تصریح کرد: در فتنه 88 ثابت کردند که لیاقت عنوان اعطایی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر افسران و فرماندهان را دارند و چشم طمع دشمنان را کور کردند و نشان دادند در روز موعود پای دینشان هستند.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند که دانشگاه‌های ما اگرایراد داشتند چطور شد که جوان‌هایی را تربیت کردند که دفاع مقدس را آفریدند، تصریح کرد: بیان این موضوع سفسطه است، چرا که نفس امام بود که جوان‌های ما را ساخت. اگر این موضوع درست باشد پس سلمان، ابوذر، مقداد، عمار و ... چطور تربیت شدند.

وی در خصوص مشکل اساسی دانشگاه‌های ایران، گفت: دانشگاهی که در ایران ایجاد شد الگوبرداری از غرب است. در زمان قاجار یک غرب زدگی رواج پیدا کرد و در زمان پهلوی این غرب زدگی به غرب ستایی تبدیل شد و دانشگاهی که در ایران ایجاد شد الگوبرداری شده از غرب است، آنچه با آموزه‌های دینی ما هنجار خوانده نمی‌شود هنجار خوانده شد و آرمان قلابی برایمان درست کردند.

دانشجو افزود: مبانی آنها با مبانی ما فرق می‌کند انقلابی که امام فرمودند درمحتوا است و در محتوا باید تصحیح صورت گیرد.

محتوا در دانشگاه‌ها باید تغییر کند

 امیدواریم خداوند دغدغه دین را از من نگیرد

وی با اشاره به صحبت آنهایی که می‌گویند من می‌خواهم دیوار بکشم،  تصریح کرد: بنده می‌گویم که اینگونه نیست بلکه در دانشگاه‌ها باید «محتوا» تغییر کند و قالب مناسب نیز ایجاد شود، مناسبات درون دانشگاه باید بر مبنای مناسبات و آموزه‌های دینی باشد.

دانشجو با بیان اینکه امیدواریم خداوند دغدغه دین را از من نگیرد، تصریح کرد: باید مطالبه مردم و نمایندگان مجلس نیز از بنده این باشد که دانشگاه را به سمت اسلامی شدن پیش ببرم.

وی با اشاره به شأن و جایگاه دانشگاه، گفت: «آرایش» در دانشگاه معنی نمی‌دهد و در این زمینه کاری به اسلامی یا غیراسلامی بودنش نداریم.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: دولت دهم از ولایتمدارترین دولت‌های بعد از انقلاب بود و در مسیری حرکت می‌کند که حضرت آقا تعیین می‌کنند و سرآمدترین این همه ولایتمداری‌ها ، رییس جمهور است.

raha.volcano - ایران - تهران
این بی شرف , دیگه افسار پاره کرده!!!!!!!!!
یکشنبه 1 خرداد 1390

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
آقا اصلا مملکت اسلامی را چه به دانشگاه؟ همان مکتب خانه های قدیم از سرمان هم زیاد است!
یکشنبه 1 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
ادمهای بیسوادتر ادعاهای بیشر .حکایت این اغا خوشگله است .یکی باین اغا بگوید .اول برو مدرک خودت درست کن بعد بیا برای دانسگاه ودانشجو واستاد دانشگاه تعین تکلیف بکن .دیگر اینکه کاسه از اش داغتر نشو بچه جان .میر کاظمی ومحصولی وبقیه اطرافیان احمدی راببین بچه درس بگیر .نگذار با ابرو ریزی از دانشگاه بیندازن بیرون .مادوستت داریم .میگوئیم .از طرف عده زیادی از اهالی قزوین .
یکشنبه 1 خرداد 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
حیف از طلا که خرج مطلا کند کسی،وقت باارزشش را آدم با خواندن این خضعبلات حرام نکند بهتر است،اینان قصد دارند که دانشگاهها را تبدیل به حوزه طلبه ها کنند،که تاکنون قدمهائی هم در این راه برداشته اند.
یکشنبه 1 خرداد 1390

damahi - ایران - بنرعباس
مرتیکه چاپلوس دستمال بدست پدرسوخته خاک برسرخودت با اون ولایت مدار قاتل دجالت.
یکشنبه 1 خرداد 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
هرچند شخصا با آرایش افراطی در محیط دانشگاه مخالفم، اما بزغاله پیرو خط اون رهبر متعفن و بلاهت قاتلت، تو وزیر علومی یا وزیر اون اربابای پدر و مادر نامعلومت؟ بتو چه که محیط دانشگاه باید بوی گند محتویات فکری یه مشت نکبت مثل خودت و اون هرزه های فاحشه فکر رو بده؟ وقتی نطفه بی صاحب امثال تو بسته میشد ایران دانشگاه هایی داشت که نه پادگان نظامی بود و نه قبرستون اجساد، بهترین و اخلاق مدارترین و مایه افتخارترین متخصصین این کشور در همون دانشگاه ها تربیت شدند، نسلی که به نکبت مذهب متعفن و متوهم غده های سرطانی چون تو به باد داده شد تا امروز شاهد لولیدن کرمهایی مثل خودت توی باسن هم باشیم، آشغال به تو نیومده برای چند میلیون نفر تصمیم بگیری، برو یه فکری برای هویت مجهولت بردار..
یکشنبه 1 خرداد 1390

feminism - انگلستان - لندن
جنابِ " شناسندۀ معنی" در نظام دیکتاتوری شما , زیستن و زندگانی کردن نیز معنی و مفهومی ندارد !
یکشنبه 1 خرداد 1390

خرم - ایران - تهران
ای بابا دیگه چی ؟
یکشنبه 1 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
ارایش در دانشگاه معنی ندارد یعنی همه مثل ابجی زینبهای عنتر باید ریش و سبیل داشته باشند صد البته دفن استخوان مردگان در دانشگاه مفهوم دارد چون با دین ننگینتان هاهنگی دارد/خاک عربستان مهد تمدن اسلامی بر سرتان چون وطنتان انجاست اشغالگران پست فطرت قاتل/
یکشنبه 1 خرداد 1390

مانفرد - ایران - ایران
سلام دوستان.ایران وایرانی در خیلی از موارد که کم هم نیستند چوب افرادی مثل این ملیجک رو خوردند و میخورند که سالیانی رو تو اروپا و امریکا زندگی کردند و حالا کاسه داغتر از آشند.(کمی تامل کنید ازاین آدمها کم نداریم)
یکشنبه 1 خرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
ما باید اندرونی کنیم آنها را ! دانشگاه ها را ...!!دختران را آرایش کردن ها را..!! امام خمینی
یکشنبه 1 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
وقتیکه مردیکه بیسواد با مدرک جعلی که عقده تحصیل در دانشگاه رو هم داره بشه وووووووو زیر علوم باید هم بجای نظرات فنی و حرفه ای از بند انداختن خانمها حرف بزنه!!! آشغال کله مزدور
یکشنبه 1 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
این دلقک بی خاصیت داره چاپلوسی و کاسه لیسی ازش شر و شر میباره. اینقدر مصرف دستمال ابریشمیش بالاست که فکر کنم در یزد یک کارخونه دستمال بافی زده . به وجدانم قسم دلم کباب میشه وقتی میبینم معبد مقدسی مثل دانشگاه بدست چه کسانی اداره میشه. که حتی یکی از این اوباش لیاقت ورود به معبد مقدس دانشگاه رو ندارن , اصلا صلاحیت ابراز نظر و یا صحبت کردن در این مورد رو ندارن. اونوقت این مهم رو گرفتن دستشون ومثل یه کارگه کوزهگری باهاش لاس میزنن. کثافتای بی بصیرت. چوبشو خواهید خورد . دیر یا زود !!!
یکشنبه 1 خرداد 1390

Punisher - ایران - شیراز
وزیر علوم: آرایش در دانشگاه معنی نمی‌دهد ....! ///// پیروی از خرافات ، گریه و زاری بی مورد و الکی ، قمه زدن ، گل به سر و بدن مالین و بقولی "گل غلته" ، خیلی هم معنی میده .....!
یکشنبه 1 خرداد 1390

baran828 - ایران - تهران
اصلا بدون آرایش دنیا خیلی زشته!
یکشنبه 1 خرداد 1390

yahosen - ایران - تبریز
دانشگاه محل تحصیل علم وداش است.نه محل ارایش وخود نمایی .متاسفانه به علت عدم برخورد مناسب مسئولین با معضل بدحجابی .رفته رفته ارتباط های نامشروع بین دختر وپسربیشتر شده وموجب افزایش فساد.ایدز.وافت تحصیلی میگردد
یکشنبه 1 خرداد 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
yahosen - ایران - تبریز . زنده باد نامشروع!!!!!!! در برابر مشروع اسلامی قتل و غارت و حماقت و شقاوت/
یکشنبه 1 خرداد 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
مزدور مثلا ساکن تبریز.اونجا که باعث افزایش ایدزه حوزه علمیه است.
دوشنبه 2 خرداد 1390

Kavkaz - ایران - تهران
yahosen - ایران - تبریز. خاک بر سرت باز هم تو اظهار فضل کردی ساندیس خور .....چند بار بهت تذکر دادم اسم تبریز رو حذف کن که آبروی تبریزیها نه.ممکنه بقیه کاربرا فکر کنن تبریزیها همه مثل تو ساندیس خور هستن.
دوشنبه 2 خرداد 1390

yahosen - ایران - تبریز
قابل توجه مخالفان نظریه بنده.هرکسی برحسب فهم گمانی دارد.اشکال ندارد هرجه دلتان میاید بنویسید.ولی خدا راشاکرم که نعمت هدایت وشناخت حق راکه دراین زمان کمترکسی ازان بهره میبردبه بنده حقیرش ارزانی داشته.وشماهاروزی به ان پی میبرید که خیلی دیرشده است.وفرصت نخواهید داشت
دوشنبه 2 خرداد 1390

گلیا - ایران - تهران
آرایش، جزء بهداشت فردی و اجتماعی شخص هست و بیانگر شخصیت فرد می باشد. در حد ملایم بسیار زیبا و به جاست اما آرایشهای غلیظ که از روی قصد و مرض انجام میشه خوب نیست.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید