اخراج و بازنشستگی ۱۵۰ استاد دانشگاه علامه طباطبایی

اخراج و بازنشستگی ۱۵۰ استاد دانشگاه علامه طباطبایی

۱۵۰ استاد رشته‌های علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در آستانه «اخراج یا بازنشستگی اجباری» قرار گرفته‌اند.به گزارش تارنمای کلمه، «حجت‌الاسلام صدرالدین شریعتی (رئیس دانشگاه علامه) با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی و آغاز تعطیلی تابستانی دانشگاه‌ها، پرونده نزدیک به ۱۵۰ استاد علوم انسانی را که برخی از آن ها از استادان برجسته و عالی‌رتبه در رشته‌های مدیریت، جامعه‌شناسی، ارتباطات، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی هستند، برای اخراج یا بازنشستگی اجباری آماده کرده است.»

بنا به این گزارش، رئیس دانشگاه علامه می‌خواهد با شروع تعطیلات و در غیبت استادان و دانشجویان، مقدمات «ادغام» این دانشگاه را در موسسه آموزشی امام خمینی که متعلق به آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است، فراهم کند.کلمه از «فرقانی، پیران، زاهدی اصل، پناهی، خانیکی، باباجانی، شاکری، شریف، مشیری، تقوی و موذن‌زادگان» به عنوان شماری از استادنی که قرار است بازنشسته شوند، نام برده است.در گروهی دیگر نزدیک به ۵۰ نفر از استادان به دلیل تبدیل وضعیت استخدام، دوباره مورد گزینش قرار گرفته‌اند و «رد صلاحیت آنان قطعی شده است.»این تارنما از «ابوالفضل دلاوری، گل محمدی، سلامی، عبدالهی، افخمی، محمد شیخی، احمدنیا، فرشاد مومنی، میرزائی و جهانگرد» در این گروه نام برده است.بنا به این گزارش شماری از استادان نیز با «پرونده‌سازی‌های اداری و اخلاقی تحت فشار بسیار شدیدی برای استعفا از دانشگاه قرار گرفته‌اند.»کلمه افزوده: «صدرالدین شریعتی که ازحمایت گسترده مقامات حکومتی از جمله شخص محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران، اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و کامران دانشجو، وزیر علوم برخوردار است، تاکنون ده‌ها استاد برجسته علوم انسانی را طی شش سال گذشته اخراج یا بازنشسته کرده و تعداد زیادی از رشته‌ها را در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد تعطیل کرده و چندین گروه آموزشی را هم منحل کرده است.» دانشگاه علامه طباطبایی، بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی ایران است که در سال ۱۳۶۳ تأسیس شده است. هم‌اکون ۱۵ هزار دانشجو در ۱۴۰ رشته این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.با روی کار آمدن دولت دهم و کامران دانشجو به‌عنوان وزیر علوم، روند اخراج استادان دانشگاه در ایران شدت گرفت. کامران دانشجو در اسفندماه سال ۱۳۸۸، اعلام کرده بود پرسنل علمی که «با نظام هم‌سو نیستند» و «التزام عملی به ولایت فقیه ندارند»، اخراج خواهند شد. دانشجو گفته بود: «ما به دانشگاهیانی که تمایلات و فعالیت‌های‌شان با نظام جمهوری اسلامی هم‌سو نیست نیازی نداریم.» در سال گذشته از جمله مرتضی مردیها، استاد فلسفه در دانشگاه علامه طباطبایی؛ علی‌اصغر بهشتی شیرازی، استاد ارتباطات در دانشگاه علم و صنعت، پروفسور محمد شهری، استاد مهندسی الکترونیک؛ و پروفسور تورج محمدی؛ اخراج شده‌اند. همچنین بیش از ۵۰ استاد دانشگاه به‌شکل اجباری بازنشسته یا اخراج شدند که در میان این گروه نیز نام کسانی چون امیرناصر کاتوزیان، کریم مجتهدی، علی شیخ‌الاسلام، حسن بشیریه، محمد عرفانی، محمد آشوری، جمشید ممتاز، محمدرضا شفیعی کدکنی و رضا داوری به چشم می‌خورد.

bache shapoor - سوئد - یوسدال
ای لعنت به این ولایت کثیف و وقیح که باعث میشود اولا یک سری خانواده ها از نان خوردن بی افتند و دوما باعث میشود با این کارها مغزها از ایران فرار کنند! ای تف به قبر ولایت وقیح و طرفداران این کثافت.
یکشنبه 1 خرداد 1390

raha.volcano - ایران - تهران
اگه شاکری و تقوی و شریف و مومنی از دانشکده اقتصاد برن که دیگه کسی باقی نمی مونه!!!!!!!!!!!!!. لابد بعدش قراره آخوندا بیان بهمون خرد وکلان یاد بدن!!!!!!!!!!
یکشنبه 1 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
این اغای حجت السلام . مانند اجداد بیسوادشان باید ثابت کند که مخالف با سوادی مردم هستند .استادان دانشگاها بهرحال قشر باسواد این مملکت هستند یا باید فقط از رمل واسترلاب وروایتهای بی پایه واساس که زائیده ذهن دکان این اغایان است حرف بزنند ویا باید بروند سبزی فروش شوند .مثل سبزی فروش سر محله ما که فوق لیسانس دارد .سبزی تمیزی حداقل دست مردم میرسد ..
یکشنبه 1 خرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
هَمی گفت ملا ی روزگار به اسفندیار....استاد و ســـَواد را زِدانشگاه بیرون بیار!..
یکشنبه 1 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
خب یکدفعه دانشگاه رو حذف کنن و بجاش حوزه علمیه با چند تا دفتر صیغه و طلاق راه بیاندازند تا بسیجی های عقب مونده و فاطی کماندوهای ترشیده از برکات حکومت ولی وقیح بهره مند بشن. این بیسوادهای عقب افتاده تحمل دیدن استادهای برجسته که زیر بار حقارت ولی وقیح و اراذل و اوباشش نمیرن رو ندارند
یکشنبه 1 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +461واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +429شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +307عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +274رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +236یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید