موافقت با درخواست کروبی برای انتقال به خانه ای دیگر

موافقت با درخواست کروبی برای انتقال به خانه ای دیگر

منابع نزدیک به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران می گویند مسئولان امنیتی کشور با انتقال او و همسرش به مکانی دیگر موافقت کرده اند، تا ساکنان سایر واحدهای مسکونی مجتمع محل سکونت آنها بتوانند به خانه هایشان بازگردند.مهدی کروبی و همسرش حدود سه ماه است که تحت بازداشت خانگی هستند.

مجتبی واحدی، مشاور ارشد مهدی کروبی در گفتگو با بی بی سی فارسی ضمن تایید این خبر گفت که در حال حاضر فاطمه کروبی، همسر آقای کروبی برای ترتیب دادن مقدمات این انتقال موقتا از حصر خارج شده استتنها چند روز پس از تظاهرات مخالفان در ایران در روز ۲۵ بهمن ماه سال گذشته، نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل مسکونی مهدی کروبی و همسرش آنها را تحت بازداشت خانگی قرار دادند و دیگر واحدهای مسکونی مجتمع محل اقامت آقای کروبی را هم تخلیه کردند.

به گفته مجتبی واحدی این مجتمع آپارتمانی ۸ واحد مسکونی دارد که ۴ واحد آن به مهدی کروبی و فرزندانش تعلق دارد و ۴ واحد دیگر متعلق به افراد دیگری است.

مشاور مهدی کروبی می گوید آقای کروبی تا به حال چندین بار از نیروهای امنیتی خواسته بود اجازه دهند آنها به مکان دیگری منتقل شوند تا ساکنان واحدهای دیگر این مجتمع آپارتمانی بتوانند به خانه هایشان برگردند، اما هر بار با این درخواست مخالفت می شد.

چند روز پس از تظاهرات معترضان در روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ و در پی بی خبری از محل نگهداری مهدی کروبی و همسرش، برخی گمانه زنی ها از انتقال آنها به زندان حشمتیه حکایت داشت که البته با گذشت چند روز این خبر تکذیب و مشخص شد که آنها مانند میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد در منزل مسکونی شان تحت بازداشت خانگی هستند.

در روز سوم اردیبهشت ماه امسال برای نخستین بار در چند ماه گذشته به فاطمه کروبی اجازه داده شد برای درمان پزشکی چند روز از خانه خارج شود.

اکنون بار دیگر با خروج خانم کروبی از منزل موافقت شده و او در پی یافتن مکانی دیگری است تا محل حبس او و همسرش به آنجا منتقل شود، اما به گفته مجتبی واحدی با توجه به اینکه نیروهای امنیتی برای چنین مکانی "ویژگی های خاصی" تعریف کرده اند، هنوز خانواده آقای کروبی چنین محلی را پیدا نکرده اند.

فاطمه کروبی پس از درمان پزشکی و پیش از بازگشت دوباره به حبس به سایت سحام نیوز گفته بود که او و همسرش حتی از حقوق زندانیان عادی هم محروم هستند و به آنها اجازه تماس تلفنی داده نمی شود و به جز در مواردی محدود، امکان ارتباط با خانواده شان فراهم نشده است.

چند روز پیش برخی از سایت های غیر رسمی وابسته به جریان حاکم با انتشار عکس هایی از آقای کروبی که ظاهرا بر روی یک تخت بیمارستانی بستری است، از سکته قلبی او خبر داده بودند.

اما محمدتقی کروبی، یکی از فرزندان آقای کروبی با انتشار یادداشتی کوتاه در وبلاگ شخصی خود به نقل از مقامات امنیتی ایران، شایعه سکته قلبی پدرش را تکذیب کرد و آقای واحدی هم می گوید خانم کروبی بعد از خارج شدن از حبس گفته است آقای کروبی در سلامت کامل است و با وجود اینکه اجازه رفتن به حیاط خانه اش را ندارد، در داخل آپارتمان مرتبا ورزش می کند.

khosh bavar - ایران - یزد
ایا مرگ و نبود او, کمک بزرگتر و بیشتری در درجه اول, هم برای ارمان او و هم برای مردم ایران نخواهد بود, هر چند شخصا خواهان مرگ کسی نیستم, فقط قصدم این بود که چه ایشان مریض و یا سالم باشند و یا زنده و یا مرده, تغییری و کمکی از او را نباید انتظار داشت ! فکر نان بکن که خربزه اب است ! شاد و واقع بین باشیم !
جمعه 30 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
وقتی تو می گویی وطن من خاک بر سر می کنم. گویی شکست شیر را از موش باور میکنم. وقتی تو می گویی وطن یکباره خشکم می زند. این دیده ی مبهوت را با خون دل تَر می کنم. وقتی تو میگویی وطن بر خویش می لرزد قلم. من نیز، من نیز رقص مرگ را با او به دفتر می کنم. بی کوروش و بی تهمتن با ما چه گویی از وطن. با تخت جمشید کهن من عمر را سر می‌کنم. خون اوستا در رگ فرهنگ ایران می‌‌دود. من گادهای عشق را مستانه از بر می‌کنم. وقتی‌ تو میگویی وطن شهنامه پر پر میشود. من گریه بر فردوسی آن‌ پیر سخنور می‌کنم. وقتی‌ تو میگویی وطن بوی فلسطین میدهی. ‌ من کی‌ نژاد عشق با تازی برابر می‌کنم. وقتی‌ تو میگویی وطن از چفیه ات خون میچکد. من یاد قتل نفس با الله اکبر می‌کنم. وقتی تو میگویی وطن خون است و خشم و خودکشی‌. من یادی ازحمام خون در تل الزعتر می‌کنم. وقتی تو میگویی وطن، قدُس است و شامات و حجاز. من همدلی کی با چنین نادان برادر میکنم. تاریخ ایران تو را شمشیر تازی می‌‌سزد. من با عدالتجوئیم یادی ز حیدر می‌کنم. ایران تو یعنی لباس تیره عباسیان
جمعه 30 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
یا مهدی شیخ مهدی .یا حسین میر حسین.درود بر تو و شجاعتت اگر الان تو رییس جمهور بودی و ضع اقتصادی مملکت خیلی بهتر بود.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

ali bidin - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد: قصد توهین به شما را ندارم ولی امکان ندارد شما یزدی باشید، شما نمی توانید فارس زبان باشید. کروبی به سهم خود در این راه از جان مایه گذاشت و پای همه چیز ایستاد این سزاوار نیست اینچنین نامردانه او را هجو کنیم. انسان باشیم فقط، بقیه شعارها همه اش داستان است.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
زنده وجاوید باد amir انگستان .منچستر .خیلی زیبا وقشنگ .بدل من که خیلی نشست .پیروز وپاینده باشی..
شنبه 31 اردیبهشت 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
Sir.amir - انگلستان - منچستر. با سلام و احترام. این اشعار از هرکه هست, بسیار چشم نواز, روح نواز و دلنوازه. هرچند که از دلی خونین بر امده. بینهایت زیباست. مرسی. موید و سرفراز و پاینده باشید.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

azadi - ایران - کرج
khosh bavar - ایران - یزد دوست عزیز اگر این اقا در زمان انتخابات و اعتراض بعد از ان خودشان را خلع لباس می کردند به مراتب تاثیر بهتری بر روی روند دموکراسی میگذاشتند.این دیکتاتور بی مقدار(ولایت فقیه)به دست ایشان و امثال ایشان(خاتمی و دیگران) وهم خدایی و ولی نعمتی برشان داشته وگرنه تا قبل از این دوره بیش از یک موجود منفعل و انگل نبودند.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
ali bidin - : دوست گرامی, من از همان کانالی که شما وارد شدید ( مبارزه ایشان ), از ان استفاده کرده و صدای مبارز مردم ازادیخواه ایران که بمدت 32 سال با این سیستم غیر انسانی که ایشان جزو این سیستم بودند و شکل دادند, صدای اعتراض انانرا بگوش ایشان رسانده که این رسم مبارزه نیست که ما را با این خبرها در معطلی و سر در گمی بگذارند ! از طرفی, ضحاک از مردمش 2 قدم جلوتره و جنبشی بنام جنبش مشایی نژاد درست کرده که باز مردم را به پای صندوق رای کشیده و با جعل ارا, ملیجک جدیدی به مردم و دنیا معرفی کند و از کروبی / موسوی فقط بعنوان یک " خط " کوچک در تاریخ ایران از انان نام برده خواهد شد . شاد و شجاع باشیم .
شنبه 31 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اگر یک نفر بمن بگوید حرف این ملا چه هست و چه میگوید و موارد اختلاف این شیخ با رژیم غیر رسیدن بقدرت چیز دیگری هست من دست ان فرد را میبوسم این شخص یک شیخ دیگری است با همان ایده وتفکر تمام شیخ های دیگر .اصولا حرف شیخ و کردار شیخ و رفتار شیخ جز پول .مقام .زن و دروغ چیز دیگری نیست. اصلا کروبی و موسوی و همپالگی های انها جز همین برنامه 32 ساله رژیم چیز دیگری هست؟ اگر بوده یک نفر بمن بفرماید که حرف حساب این شیخ و موسوی که خودشان جزو پایه و ستون های اصلی همین رژیم بوده و هستند چه هست . تمام دعوی اینها با رژیم فقط بر سر تصاحب قدرت و زدن روی سر ملت مظلوم ایران است. بزرگ وبزرگترین انها که امام راحل بود واینها نوچه ها و بچه بی ریش های همان امام راحل هستند. حالا باز بگوئید کروبی موسوی کدیور وبقیه لمپن های مذهبی ودیگران . اخوند . شیخ ملا. جز چپاول دروغ حقه بازی شارلاتان گری چیز دیگری در چنته ندارند
شنبه 31 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف اباد
bawafa1385 - المان - هامبورگ . اینها(موسوی و کروبی) میخواهند قدرت ولی فقیه را کم کنند. و این کار بدست میر حسین موسوی و کروبی شدنی است.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

titan - ایران - ایران
آقای khosh bavar - ایران - یزد . این اقا وقتی تو سیستم هم بود مخالفتها رو انجام میداد
شنبه 31 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
89562389 نجف اباد ایران نازنین بفرمائید ولایت فقیه یعنی چه. اصولا ولایت جز چوپان رمه بودن معنی دیگری میدهد؟.ایا اینها میخواهند قدرت این چوپان را کم بکنند که چه بشود؟ ایا اقای موسوی و کروبی میخواهند بعد از این یک نفر سنی مذهب را رئیس حمهور کنند؟ . ایا این اقایان میخواهند این زنان ایرانی را بمنصب ریاست جمهوری برسانند؟.ایا این اقایان میخواهند بعد از این زن ازاد باشد در انتخاب پوشش خود؟ ایا اینها میخواهند بهائی ها بعد از این در وطن خودشان حق حیات و حق انتخاب شدن داشته باشند . ایا این اقایان بچه بی ریش امام راحل اینگونه مشکلات کوچک و صد ها مشکلات بزرگ این ملت را میخواهند حل کنند؟. قدرت ولایت یا قدرت چوپان از کجا امده؟جز اینکه همین اقایان و بچه بی ریش های دیگر مثل بنی صدر و دیگران این قدرت را در مجلس خبرگان قانون اساسی تنظیم کردند و این روضه خوانها را نماینده خدای محتاج بنماز و روزه و خدای نیازمند خمس و زکوت بخورد ملت دادند . ایا غیر از این است؟؟؟؟؟
یکشنبه 1 خرداد 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اگر این ملت بعد از این همه جور و ستم و این همه نامردمی که در حق یکا یک ملت روا داشته شده درس عبرت نگرفته باشند و اگر تاکنون بیک شعور منطقی و مترقی نرسیده باشند و یک مطالعه سطحی بانقلاب رنسانس نیانداخته باشند و اگر هنوز میخواهند یک مشت اخوند و ملا و روضه خوان رمال و جن گیر و یک مشت عقب مانده ذهنی و فطری برای انها تصمیم بگیرند و براین ملت حکومت کند . پس بهتر است همین جن گیر ها و همین رمالها بمانند و یک چنین ملتی لیاقت یک چنین حکومتی خواهد داشت
یکشنبه 1 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +459واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +424شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +305عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +272رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +210یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +178پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید