موافقت اتحادیه اروپا با گسترش تحریم های ایران


موافقت اتحادیه اروپا با گسترش تحریم های ایران

خبرگزاری ها به نقل از دیپلمات های اروپایی که خواسته اند هویتشان فاش نشود، گزارش داده اند که اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده حدود ۱۰۰ شرکت و بانک ایرانی را تحریم خواهد کرد.اتحادیه اروپا در ماه آوریل ۳۲ مقام ایرانی را به اتهام نقض حقوق بشر تحریم کرد.

به گفته این منابع، این تحریم ها در نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه ۲۷ کشور عضو این اتحادیه رسما اعلام خواهد شد.

اسامی شرکت های ایرانی مورد نظر اتحادیه اروپا هنوز اعلام نشده اما گزارش ها حاکیست که بانک تجاری اروپا - ایران که در هامبورگ آلمان به ثبت رسیده است تحریم خواهد شد.

این بانک پیشتر توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده بود.

این تدابیر تنبیهی با هدف تغییر سیاست اتمی ایران اعمال خواهد شد.

ایران برنامه اتمی خود را صلح آمیز می داند و می گوید که تحریم های بین المللی موضع هسته ای این کشور را تغییر نمی دهد.

مذاکرات اتمی ایران و قدرت های بزرگ تاکنون نتیجه ملموسی در بر نداشته است.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است نامه اخیر سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی ایران به وی، حاوی نکات جدیدی نیست که دور تازه مذاکرات چند جانبه را توجیه کند.

اتحادیه اروپا در ماه آوریل ۳۲ مقام ارشد حکومت ایران را به اتهام نقض حقوق بشر مردم این کشور تحریم کرده بود.

ایران اتهام نقض گسترده حقوق بشر در پی انتخابات سال ۲۰۰۹ را بی اساس می داند اما آمریکا نیز تاکنون ۱۰ مقام ارشد ایرانی از جمله حیدر مصلحی وزیر اطلاعات این کشور را به اتهام نقض حقوق بشر شهروندان تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه این هفته بانک صنعت و معدن ایران را نیز تحریم کردند.

به گفته آنها، این بانک برای دور زدن تحریم ها به دولت ایران کمک می کند.

خزانه داری ایالات متحده بانک صنعت و معدن را به ارائه خدمات مالی به بانک ملت و بانک تجاری اروپا - ایران متهم کرده است.

به گفته این وزارتخانه، بانک های ایرانی تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا، به ویژه بانک ملت و صادرات، از بانک صنعت و معدن به عنوان واسطه برای انتقال وجوه استفاده می کنند.

با احتساب بانک صنعت و معدن، آمریکا تاکنون ۲۱ بانک ایرانی را تحریم کرده است.

bavar88 - هلند - امستردام
اروپا خودش داره در بحرانهای اجتماعی و اقتصادی گوناگون دست و پنجه نرم می کنه..این خوش رقصی برای رژیم جعلی اسراییل است...انقدر پناهنده روی سر شما خراب شده اند که نه راه پس و نه راه پیش دارید..پس به قول معروف انقدر تحریم کنید تا تحریم دانتون پاره شه..ههههههه
جمعه 30 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
امیدوارم مردم هر چه زودتر تکلیفشان را با این رژیم غیرانسانی که از جن و جن گیر تشکیل شده, جدا کند ! زیرا این راهی که دنیا در مقابل ایران انتخاب کرده ( تحریم ) کمکی به مردم نمیتواند باشد و متاسفانه دنیا هم علاقه ای بتعویض این " تخم جن ها " ندارد و تنها ابزاری که دارد که انهم تحریم میباشد بکار میگیرد. و اگر این رژیم معدوم نشود, سرنوشت ما مانند کره شمالی و زیمبابوه خواهد بود که فقر و بیتفاوتی بر مردم حاکم خواهد بود !
جمعه 30 اردیبهشت 1390

delmorde - سوئد - یوتوبوری
این فشارها فقط روی ملت وارد می اید اتحادیه اروپا نقل و انتقال پول به ایران را تا اطلاع ثانویه ممنوع اعلام کرده در نتیجه افرادی که از اینجا می خواهند کمک خیرخواهانه به مستمندان و خانوادهای تحت فشار گرانی و بیکاری و بیمار کنند نمیتوانند واین خلاف شعار بلندپروازانه اروپائیان است و نشان میدهد داعیه حقوق بشر انها چقدر جنبه تبلیغاتی دارد. اگرنه پولهائی که سران نظام در انگلستان و سوئد و المانوفرانسه و سایر کشورهای اروپائی دارند که به میلیاردها میرسد بلوکه کنند. چرا نمی کنند. و چرا تمام فشارها را روی ملت ایران وارد میکنند. مردم با دست خالی و بدون رهبری دلسوز و وطن پرست و تشکیلات سازمان یافته چکار میتوانند کنند.
جمعه 30 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
بسیاری از ما ها شاید اثرات این تحریم ها را متوجه نشویم و متوجه نباشیم . من باید باطلاع شما برسانم حدود 20 روز است یک مبلغ جزئی از ایران باید بالمان حواله دهیم هیچ بانک و صرافی در دنیا این مبلغ را بدلیل تحریم قبول نمیکند . خیال نکنید مبلغ بالا ست . نه اصلا و ابدا . کل حواله پول یک استکان چای هم نمیشود . همین را هیچ بانکی یا صرافی قبول نمیکند. این تازه اول کار است صبر کنید اثرات این تحریم ها را تا یکماه دیگر کمی بیتشر یا کمتر خواهید دید
جمعه 30 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
bavar88 - هلند - امستردام .یکیش هم که تو هستی چرا نمیری ایران لااقل یک پناهنده واقعی جای تو مزدور را بگیرد. پس تو هم از ... میخوری هم از اخور. جیره خوار افت الله فجیح شاهنشاهی بیت و یا کاخ فحشای رهبری
جمعه 30 اردیبهشت 1390

sama128 - ایران - شیراز آزاد
من و تمامی ایرانی های آزادی خواه بدلیل نقض مکرر حقوق بشر در ایران و ریختن در خانه مردم و ورود به حریم خصوصی آنها و ضبط و از بین بردن ریسیور و دیش های ماهواره از تمامی مسئولین اتحادیه اروپا و آمریکا درخواست می کنیم تا جایی که می توانید این حکومت فاشیستی موسیلینی سید علی خامنه ای را که به حریم خصوصی مردم نیز رحم نمی کند تحریم کنید . مرگ بر شما این بود آزادی خواهی سال 1357 مردم آیا مردم آنها شعار می دادند تنها برای این بود که افراد کثیفی مثل شما ها روی کار بیایید و زندگی و آزادی آنها را سلب کنید. تحریم تحریم تحریم 1000000000000000000000000000 برابر - مرگ بر حکومت فاشیستی دینی
شنبه 31 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید