اعتصاب غذای مادران جاش فتال و شین باوئر


اعتصاب غذای مادران جاش فتال و شین باوئر در همدردی با فرزندان خود

مادران دو آمریکایی زندانی در ایران که نزدیک به دو سال پیش هنگام کوهنوردی در نواحی مرزی ایران و عراق بازداشت شدند، اعلام کرده‌اند که از روز پنجشنبه با هدف همدردی با فرزندانشان دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

گفته می‌شود جاش فتال و شین باوئر، هر دو ۲۸ ساله،  که دادگاه رسیدگی به جرائم آنها به تازگی به تعویق افتاده است و دور جدید محاکمات خود را انتظار می‌کشند، در زندان دست از خوردن و آشامیدن کشیده‌اند.دومین دور از دادگاه بررسی اتهامات این دو آمریکایی و نیز سارا شورد، همراه دیگر این دو که سال گذشته به قید وثیقه آزاد شده بود، قرار بود چهارشنبه هفته گذشته برگزار شود اما مقام‌های قضایی ایران بدون ارائه هیچ توضیحی آن را به تعویق انداختند.سیندی هایکی، مادر شین باوئر به آسوشتدپرس گفته است که وی و لورا فتال، مادر جاش، معتقدند که فرزندانشان از خوردن و آشامیدن دست کشیده‌اند و برای حمایت از آنها این دو نیز با خودداری از خوردن غذا، تنها به نوشیدن آب بسنده می‌کنند و این اقدام را تا جایی که بتوانند ادامه خواهند داد.مادر شین باوئر همچنین گفته است که افراد دیگری از جمله سارا شورد، نامزد ۳۲ شین باوئر نیز از روز شنبه به این برنامه اعتصاب غذا خواهند پیوست و اعتصاب غذا در حد توان ادامه خواهند یافت.هر سه جوان آمریکایی در مرداد ۸۸ توسط نیروهای مرزی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند و جمهوری اسلامی که در ابتدا دلیل بازداشت آنها را ورود غیرقانونی به خاک ایران اعلام کرده بود، پس از چندی اتهام جاسوسی را متوجه آنها ساخت.با این حال دولت جمهوری اسلامی چندی بعد از زبان محمود احمدی‌نژاد این احتمال را مطرح کرده که بتواند این سه آمریکایی را با زندانیان ایرانی در ایالات متحده مبادله کند، اما علاوه بر رد این درخواست از سوی دولت آمریکا، دستگاه قضایی ایران نیز اعلام کرد که تا رسیدگی کامل به اتهامات آنها، هیچ احتمالی از قبیل عفو یا آزادی را در مورد این پرونده در نظر نمی‌گیرد.گرچه در شهریور سال ۸۹ و در حالی که ایالات متحده شهرام امیری، «کارشناس هسته‌ای» ایرانی را به جمهوری اسلامی بازگرداند، دستگاه قضایی ایران نیز اعلام کرد که به دلیل بیماری خانم شورد، وی را پس از اخذ وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد می‌کند.مادران جاش فتال و شین‌باوئر پیشتر در روز دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت، در آستانه موعد مقرر برای دور دوم دادگاه فرزندانشان با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی آنها شده و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته بودند تا از فرصت پیش‌ رو بهره برده و به «بدرفتاری با دو جوانی که هیچ اشتباهی در قبال ایران مرتکب نشده‌اند» پایان دهند.

khosh bavar - ایران - یزد
جهت اطلاع مادران و پدران و بستگان زندانیان ایرانی, که از طریق اعتصاب میتوانید کمر این ددمنشان را بشکنید ! راستی, جنبش سبز کجاست ?!
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

mashady - انگلیس - منچستر
خاک بر سر بی عرضه این اوباما کنند . ملبانهای انگلیسی رو که ایران گرفته بود با یه التیماتوم تونی بلر ازاد کردن.تازه رئیس جمهور بی شخصییت ما بدرقه شون هم کرد
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

bavar88 - هلند - امستردام
کمی طعم اسارت فرزندان در دیگر کشورها را بکشید تا بفهمید که مادر شهرزاد ها که در امریکا محبوس هستند چه دردی می کشند...
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

asiai - ایران - تهران
bavar88,هلند-امستردام: ساندیست را بخور, صدات در نیاد هم هیچکی نمیگه لالی!!!! ا همین طعم اسارت را امثال شما ها در اینده خواهید چشید.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - چابهار
bavar88 - هلند - امستردام. مرسی حرف حساب زدی تازه این خانم زندانی در امریکا بخاطر شوهر اش زندانی هست و تازه به دعوت امریکا اونجا رفته و یک دفعه دستگیر شده و 2 دختر داره که احتیاج به مادر دارن در این سن مرگ به تو شیطان بزرگ امریکا مرگ به اخوند شپشو
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

pelle - سوئد - استکهلم
khosh bavar - ایران - یزد-جنبش سبز رفته گل بچینه.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

goli jon - اسپانیا - قناری
باور۸۸ برا تو و امثال تو میگم که بدونی بی‌ گندتن عالم گیر شد و دیگه خود خدا هم مونده چه موجوداتی مثل شما و امثال شماها به وجود آورد آخه بچه بسیجی‌ تورو چه اینترنت تو برو دنبال آقا امام آخه نفهم که هر چی‌ از دهنت در میاد تو همه قسمتا میگی‌ تو و امثال تو باید جای سهراب امیر جوادی فر ندا و باقی‌ میرفتین چون دنیا با وجود امثال چون شما کثیف شده اینقدر احمقین که نمیفهمین چی‌ میگین و چی‌ کار می‌کنین دیگه حالم از هر چی‌ امثال شما‌ها هست داره به هم میخوره خوشم میاد که بچهای سایتم خوب گند میزنند به حالتون و می‌رن ولی‌ مگه فهم و درکی هست که برا شماها مونده باشه که بفهمین.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

seven11 - مجارستان - بوداپست
bavar88 - هلند - امستردام طعم ساندیس بهتره یا طعم اسارت؟
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
پله جان, اینو خوب امدی, پس تا بعد !
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
asiai - ایران - تهران برای امثال تو که غرب پرستی مادر ایرانی ارزشی نداره برای چند جاسوس سینه میزنی.حیف اون ساندیس مجانی که میدند و تو هم میخوری.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

Royan - المان - المان
مامان دست چپی اعتصاب غذا بکنه بهتره تا برگشتن پسرش خوش اندام میشه اگه این بی ناموسها ازادشان بکنند
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
مایه تاسف است که حکومت ایران در گروگانگیری و زور گویی وظلم وتجاوز دردنیا منحصر به فرد است .امیدوارم این دو جوان امریکایی هر چه سری عتر ازاد شوند تا چهره ی ایران بیش از این در جهان لکه دار نشود .برای این دو مادر هم متاسفم ومی خواستم بگویم خیلی ها در ایران از این وضع ناراحت هستند ومی خواهند این دو جوان امریکایی هر چه سریعتر ازاد شوند و به کشوزشان . برگردند .ما واقعا متاسفیم.در جواب ادمهای خائنی که در این سایت کامنت های پوچ می گذرانند باید بگویم که انگشت شمار ایرانی در امریکا دستگیر هستند از میان میلیونها ایرانی که در امریکا زندگی می کنند .اما ایا در ایران هم . میلیونها امریکایی زندگی می کند ؟ امریکایی ها قدم به ایران نمی گذارند ولی میلیونها ایرانی به امریکا سفر می کند. واقعا خجالت دارد واحمدی نزاد ملعون دم به دم امریکاست ولی 2 تا امریکایی هم که اشتباهی به ایران امدند 2 سال است در زندان هستند.خجالت بکشید و این کامنت های احمقانه را نگذارید .
جمعه 30 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
امیدوارم هر چه زودتر این دو جوان امریکایی ازاد شوند و مادرانشان از این عذاب نجات پیدا کنند وحکومت ایران دست از این بی ابرویی ها بر دارد .من فقط تعجب می کنم اگر امریکا بد است چطور میلیون ها ایرانی در امریکا به راحتی زندگی می کنند و چطور خود اخوندها تمام فرزندانشان را با خرج دولت ایران به امریکا می فرستند ؟ . مردم هم که در سفارت امریکا در دوبی و ترکیه و....را از پاشنه در اوردهاند وبرای ویزای امریکا سر و دست می شکنند ؟ و احمدی نژاد ملعون براd یک سخنرانی ساده ی تکراری در سازمان ملل با هیئت 200 نفری به امریکا می رود؟ انوقت 2 . تا جوان 27-28 ساله را 2 سال گروکان گرفته اند .مرگ بر ولایت نکبت بار فقیه وقیح . ایران تهران
جمعه 30 اردیبهشت 1390

asiai - ایران - تهران
danial nabi, سوئد استکهلم, انگار حالت خوب نیست! مادر همه جای دنیا مادره! متوجه ای? ربطی به شرق و غرب نداره. در ضمن بپا, ساندیسی که مفت دستت میرسه تو گلوت نپره, خیلی بهت برخود وقتی به bavar88 نوشتم طعم اسارت را خواهید چشید!! جمله ای که نوشتم فقط گروه ساندیس خورها را ناراحت میکنه همونطور که به شما برخورد!
جمعه 30 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید