نگرانی از هک شدن موبایل و لپ‌تاپ‌های بازرسان آژانس در ایران

نگرانی ازهک شدن موبایل و لپ‌تاپ‌های بازرسان آژانس در ایران

دیپلمات‌ها می‌گویند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نگرانی از  هک شدن موبایل و لپ‌تاپ‌های بازرسان این آژانس توسط  ایران برای دستیابی به اطلاعات محرمانه، تحقیق می‌کند.

دیپلمات ها به خبرگزاری آسوشتیدپرس گفته اند، احتمال می رود هنگامی که بازرسان برای سرکشی از تاسیسات از محل اقامت خود خارج شده بودند، افرادی وسایل الکترونیکی آنها را دستکاری کرده اند.
یک دیپلمات دیگر نیز گفته است، آژانس بین المللی انرژی اتمی معتقد است این اتفاق در اوایل سال جاری میلادی رخ داده است.این دیپلمات اضافه کرده است، بارزسان به آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص «رویدادهای غیر عادی» گزارش داده اند که بمثابه این است که افرادی از بیرون تلاش کردند به وسایل الکترونیکی آنها نفوذ کنند.دو دیپلمات بلندپایه دیگر نیز محتوای این گزارش را تایید کرده، ولی گفته‌اند اطلاعات بیشتری در این زمینه ندارند.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سه دیپلمات از کشورهای عضو آژانس بین المللی هستند و به دلیل موقعیت خود حاضر نشده‌اند، نامشان فاش شود.گیل تئودور، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، حاضر نشده است در این خصوص اظهار نظر کند.دفتر  علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، نیز گفته است که وی حاضر به مصاحبه نیست.در همین حال یک مقام آژانس بین المللی انرژی اتمی که خواست نامش فاش نشود، می گوید، از آنجا که ایران به  بازرسان اجازه نمی‌دهد موبایل‌های خود را به هنگام بازرسی ببرند، به هنگام ترک محل اقامت  براساس تدابیر امنیتی این موبایل ها در پاکت گذاشته شده و مهر موم می شوند.وی اضافه کرده است: در مورد لپ تاپ ها نیز همین تدابیر صورت می گیرد.این در حالی است که یکی از دیپلمات ها گفته است: ایرانی ها راهی برای دور زدن این تدابیر امنیتی پیدا کرده اند.اولی هاینونن، معاون سابق هیات بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مسئول مستقیم بازرسی مراکز هسته ای ایران، در زمینه هک موبایل و لپ‌تاپ‌های بازرسان آژانس گفته است: اطلاعات لپ‌تاپ‌ها کد گذاری شده است و  کشف این کدها بسیار سخت است و کمتر می توان اطلاعات حساس از موبایل به دست اورد.با این حال اولی هاینونن گمانه زنی می کند هر گونه تلاشی برای دسترسی به این تجهیزات الکترونیکی می تواند با هدف نصب دستگاه جاسوسی برای نفوذ به سیستم آژانس بین المللی انرژی اتمی به هنگام انتقال اطلاعات باشد.به گفته اولی هاینونن چنین تلاشی مانند انتقال کرم استاکس‌نت به سیستم‌های تاسیسات هسته ای ایران است.سال گذشته کارشناسان فن آوری اطلاعات اعلام کردند  تاسیسات هسته‌ای ایران هدف حمله کرم اینترتی استاکس نت قرار گرفته است. بعد از آن برخی از کارشناسان نیز اعلام کردند، کرم استاکس احتمالاً عامل تاخیر در برنامه های هسته ای ایران است. از زمان افشای وجود تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز در حدود ده سال پیش، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی  تاسیسات اتمی ایران را زیر نظر دارند. در این مدت شورای امنیت سازمان ملل متحد چهار قطعنامه تحریمی علیه ایران تصویب کرده و خواهان توقف غنی‌سازی اورانیوم شده است.

bavar88 - هلند - امستردام
هر چند که این بند بازیهای این دلقکان برای ایجاد مشکلات بر سر راه پیشرفت ایران است ولی اگه این که خبر خیلی خوبی است و نشان دهنده این است که ایران برخلاف ادعای مخالفین ایرانی نما و چرت نویس! که قادر به ساختن افتابه هم نبوده تونسته اینقدر پیشرفت کنه که وسایل این جاسوسان را از کار بندازه..
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
واقعا که این اخوندها دسته مافیا را بستن از پشت حـ...ا
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - مشهد
خوبه این همون ایرانه که زمان شاه امریکا میگفت کشور شما قدرت ساخت افتابه رو داره من به اخوند های شپشو مار ندارم اما خب دسته دانشمندهاب عزیز درد نکنه که برای ابروری ایرانی و ایران تلاش میکنن
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
جالبه! رشد اقتصادی ایران نیم درصد بوده اونوقت اینها دنبال ساخت انرژی اتمی هستن!اگر این اتفاق هم افتاده باشه هیچ فرقی‌ نداره.فعلا این حکومت رو جامعهٔ جهانی‌ می‌خواهد.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
love-iran - ایران - مشهد:دست متخصصان روسی وپول ملت فلک زده ایران بگی درست تره.بعدش هم جاسوسی با تخصص علمی فرق داره.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - چابهار
nader46 - انگلیس - لندن . پدرم یادم داده به افرادی که به قدرت دیگران افتخار میکنن توجه نکنم شما تو انگلیس خوش باش دوست عزیز چشم باتون رو باز کنید میفهمید جاسوس اونه که کرم جاسوسی به ایران میفرسته برای اسیب به نیروگاه بوشهر و جاسوس اونه که بعد 90 سال میره ایرلند و مردم تو اعتراض میکنن _ (ملکه انگلیس) مرگ بر اخوند شپشو مرگ بر امریکا
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
. love-iran - ایران - چابهار :درود بر پدر گرامیت.مرگ بر اخوند شپشو مرگ بر امریکا و دیکتاتور های سیاسی مذهبی خمینی ومحمد وخایمنه ای
جمعه 30 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +461واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +429شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +307عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +274رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +235یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +231سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +180پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید