برخورد ایران با آگهی دهندگان به شبکه های ماهواره ای

ایران با آگهی دهندگان به شبکه های ماهواره ای 'برخورد قانونی می کند'

یک مقام ایرانی از پیگرد قانونی موسسات ایرانی آگهی دهنده به شبکه های تلویزیونی خارجی سخن گفته است.

روز سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت (۱۷ مه)، خبرگزاری مهر متن مصاحبه با علیرضا کریمی، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر کرد که گفته است با آگهی دهندگان به شبکه های ماهواره ای خارجی برخورد قانونی می شود.

آقای کریمی افزوده است که یکی از فعالیت های اداره تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد نظارت بر تبلیغات تجاری است و افزوده است که این مسئولیت شامل بخش های مختلف مانند تبلیغات محیطی، رسانه ای و شبکه های ماهواره ای می شود.

به گفته آقای کریمی، هیچیک از شبکه های ماهواره ای خارجی در ایران دفتر ندارند و از نظر جمهوری اسلامی، این شبکه ها قانونی محسوب نمی شوند.

وی افزوده است که شبکه های ماهواره ای در خارج مستقر هستند و آنهایی که از طریق "گروه ها و نهادهایی تغذیه می شوند که مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، معاند محسوب می شوند و تبلیغات در این شبکه ها، غیرقانونی است."

این مقام دولتی گفته است دادن آگهی تجاری به این شبکه ها به منزله همکاری با آنهاست و هشدار داده است: "ما اجازه نمی دهیم منابع مالی کشور در اختیار شبکه های معاند قرار گیرد و موظفیم علیه موسسه هایی که کالاها و خدمات خود را از طریق این شبکه ها ارائه می دهند، موضعگیری کنیم."

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفته است که قوانین ایران، برنامه سازی و همکاری با این شبکه ها را منع کرده و تا کنون هم با خاطیان برخورد شده است.

به گفته وی، این برخورد به صورت اخطار و در صورت تکرار تخلف، برخورد انتظامی و قانونی با متخلف بوده و یادآور شده که موارد متعددی از چنین برخوردهایی وجود داشته است.

مجازات همکاری

آقای کریمی افزوده است که در حال حاضر، اقداماتی برای رصد کردن شبکه ها صورت می گیرد و افرادی که با شبکه های ماهواره ای خارجی همکاری کنند، مجازات خواهند شد.

این مقام وزارت ارشاد همچنین در مورد تاثیر عمومی برخی از این آگهی ها اظهار داشته است که بعضی از تبلیغات این شبکه ها به خصوص در زمینه اقلام غذایی و بهداشتی خطرناک است و آسیب هایی را متوجه خانواده ها می کند.

علیرضا کریمی افزوده است: "اجازه نمی دهیم روح و جسم خانواده های ایرانی در بازی تجاری این شبکه ها اسیر شود."

با رواج استفاده از ماهواره در ایران، تلویزیون های ماهواره ای به یکی از منابع عمده اطلاع رسانی و سرگرمی برای بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور تبدیل شده و همچنین، بییندگان ایرانی را به مخاطبان تبلیغات تجاری ماهواره ای مبدل کرده است.

در حال حاضر، علاوه بر تعدادی شبکه های خبررسانی ماهواره ای که با استفاده از منابع مالی عمومی در تعدادی از کشورها فعالیت می کنند، شبکه های ماهواره ای دیگری نیز به پخش برنامه های تفریحی و همچنین آگهی های تجاری اختصاص دارند.

تا کنون، بعضی از شبکه های خبررسانی، مانند تلویزیونی های بی بی سی فارسی و صدای آمریکا، در مواردی هدف پارازیت اندازی و اخلال در پخش اخبار و گزارش های خبری قرار گرفته اند.

به خصوص از زمان آغاز تظاهرات اعتراضی به نتایج بحث برانگیز انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران و محدودیت های شدیدی که علیه اطلاع رسانی در داخل کشور صورت گرفت، پارازیت اندازی بر برنامه های ماهواره های خبری خارجی شدت و رواج بیشتری پیدا کرد.

براساس شواهد، مراکزی در ایران مسئول پارازیت اندازی بر روی این شبکه های ماهواره ای بوده اند.

khosh bavar - ایران - یزد
در این دوره زمانه همه کرمکی شدند ! usa و اسرائیل کرم استاکس نت تحویل اخوند میده, اخوند هم شروع میکنه به کرم ریختن و پارازیت انداختن برای مردم ایران ! ولی بیشوخی, امواج این پارازیتها باعث بیخوابی و سردرد و سرطان خواهد شد ! شاد و سکولار باشیم .
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
بله با وجود یکی پس از دیگری تلویزیونهای جدید خارج کشور که توسط عاملین جمهوری اسلامی اداره میشون بهمراه رقص و آواز جای دیگر برای ایرانیانی که ۳۲ سال آواره هستن نمی ماند از این به بعد در تلویزیونهای از قبیل من و تو فارسی ۱ ولایت امام حسین سحر نجات و چندین تای دیگر که هر کدام با بودجه های سنگین تامین میشوند و من و شما هم قافل از همه جا یاد گرفتیم به طپش و پن و جام جم و پارس و کانال وان و بیداری و اندیشه و اریامهر و چند تای دیگر تهمت همکاری بزنیم و دشمن در کنار من و شما طوطئه میکند و ما هم شدیم مخالف ولی همراه این مزدورها انموقعه هست بی بی سی میشه راهنما و نجات دهنده هم صدای آمریکا آنهایکه نقشه میکشند ۳۲ سال پیش و هنوز هم اطمینان میکنیم بهشان برای نمونه همین ۲ سال در تلویزیونهاشان یکسره شده بود پاتوق اصلاح طلب ها گنجی میرفت کدیور میامد سازگار میآمد نوریزاده میامد سروش و الباقی ارازل و اوباش اسلامی همانهایکه یکایکشان
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
همانهایکه یکایکشان نقش های اساسی در نگه داشتن این نظام کثیف داشتن بیچاره جوانانمان که هیچ نمی دانن در سابقه کاری اینها هموطن با دیدن بی بی سی و صدای آمریکا خود اجازه دادید به تصمیم گیری انها به تعین شخص بعدی برای انقلاب بدی
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

parandeh_shargh - ایران - کرمان
اگر بخواهیم شبکه های لس انجلسی را ملاک قرار دهیم ایرانیا کچلای چاقی هستن که همشوون مشکل جنسی دارن و اگه شبکه های جمهوری اسلامیو ملاک قراربدیم همه جایه دنیا جنگو مشکل اقتصادی وجود دار بغیر از ایران و ایران بهترین جایه دنیاست باور کنیدد..
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

sobhanjan - امارات - ابوظبی
بابا این آگهی ها که خیلی خوشــــــــــــــــــــــــممزه هستند (بزرگ کننده ، کوچک کننده ) بخرید بخورید بکنید بپوشید بزرگ کنید کوچیک کنید کم حجم پر حجم خیلی خوبه میخواهی یک فیلم ببینی کلی بزرگ کننده زیر نویس داره کوچک کننده هاش کمه همش میگه بزرگ کنید هاااااااااااااااااااااهااااااااااااااااا
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
parandeh_shargh خیلی بجا گفتی مرسی.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید