درخواست نوری‌زاد از آیت‌الله خامنه‌ای

درخواست نوری‌زاد از آیت‌الله خامنه‌ایمحمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز که به تازگی از زندان آزاد شده از رهبر جمهوری اسلامی ایران خواسته تا هر روز حبس انفرادی، معادل ۱۰ روز محاسبه شود.
نوری‌زاد در وب‌سایت شخصی‌اش نوشته است:‌ «تقاضای من از رهبرشریف‌مان دروحله نخست آزادی همه زندانیان بعد از انتخابات است. اگر این درخواست ناشدنی است، ناگزیر دست به دامان ترمیم همان حقوق نادیده گرفته شده می‌برم. این که حضرت ایشان در فرمانی دستور فرمایند تا تحمل یک روز زندان انفرادی، حداقل معادل ده روز محاسبه شود.»
وی افزوده:‌«یکی از تلخ‌ترین ساعت‌ها و حتی ثانیه‌های زندان، لحظه‌ها و روزهای انفرادی است.»نوری‌زاد، سلول انفرادی را این‌گونه توصیف کرده است: «در یک فضای تنگ و ارعابی، بلاتکلیفی عذاب‌آور، اضطرابی گسترده، نگرانی وسیع، آشوبی درهم پیچیده ، تلخ‌کامی آشوبنده، ترسی فراگیر، امیدی که به سستی تار مو گراییده، بی‌خبری و بی‌کسی و بی‌پناهی روح‌خراش، حالت‌ها و وضعیت‌های آمیخته به نفرت و ترس و آیند‌ه‌ای که به دره ای از بیچارگی درافتاده است.»این نویسنده و فیلم‌ساز از سلول انفرادی به عنوان «شکنجه» نام برده که باعث «فرسایش» زندانی می‌شود.وی افزوده: «یکی از حقوقی که از زندانیان سیاسی، به ناجوانمردانه‌ترین شکل زیر پا نهاده می‌شود، محاسبه یکسان سلول انفرادی با بند عمومی است.»محمد نوری‌زاد ابراز امیدواری کرده که اگر یک روز حبس انفرادی معادل ۱۰ روز محاسبه شود، بسیاری از «جوانان و زندانیان این روزهای عرصه سیاست»، آزاد خواهند شد.نوری‌زاد ادامه داده :«رهبر ما خود طعم زندان و تبعید را چشیده‌اند و از هول و هراس انفرادی خبر دارند.»آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در زمان حکومت محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران به دلیل فعالیت‌ و سخنرانی علیه حکومت به زندان افتاد.این نویسنده ادامه داده: «من هرچه در توان داشتم، از همان درون زندان، دراین خصوص گفتم و نوشتم. شخصاً به دادستان تهران گفتم اگر خود شما یا یکی از قضات صاحب رأی شما، تنها یک روز از هول و هراس زندان انفرادی را درک می‌کردید، به محض بیرون آمدن، همان یک روز را معادل ۱۰۰ روز محاسبه می‌کردید.»به گفته وی «علت این ظلم مستمر هیچ نیست الا این که قانون گذار، مطلقاً خود به این مهم واقف نیست.»محمد نوری‌زاد سال گذشته به اتهام «توهین به مسئولان و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به سه سال و نیم حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.وی که از ۲۹ آذر ۱۳۸۸ در زندان بود، اردیبهشت سال جاری آزاد شد.
togyan - انگلیس - لندن
رژیم ددمنش اسلامی بامداد امروز دو برادر ، محمد و عبدالله فتحی را اعدام کرد.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

togyan - انگلیس - لندن
در ابتدا به مردم گفتند که حکم اجرا نمیشود.مادر محمد و عبدالله صبح زود امکان پیدا میکند وارد زندان شده و دو فرزندش را ببیند. او میگوید همه ما را که وارد زندان شدیم بازدید بدنی کردند و عبدالله و محمد را در حالیکه دستبند و پابند داشتند نزد ما آوردند. عبدالله از آنها میخواهد که اجازه دهند٬ مادرش را بغل کند. مامورین حکومت جنایت ٬ مانع میشوند. رحیمی شکنجه گر آنها آنجا ایستاده بود و نگاه میکرد. مادرشان میگوید آخرین درخواست یک اعدامی را مراعات نمیکنید. جواب اینست که از بالا دستور داده اند این اجازه را ندهیم. محمد و عبدالله به مادرشان میگویند به همه دنیا بگویید که بی گناه هستیم و برای ما گریه نکنید به اعدام و به این بی حقوقی ها اعتراض کنید بعد از این ملاقات و دقایقی بعد٬ اعلام میکنند که هر دو را اعدام کرده اند
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
خب که چی؟ تازه پس از تحمل زندان و چپاندن سر در کاسه توالت و نامه های آنچنانی، می بینم که نطقت باز شده و چلاقعلی را رهبر شریف ما مینامی؟ اگه اصلا چیزی نمی نوشتی که نمیگفتن که بیسواده!
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

ezatdf - ایران - تهران
نوریزاد:هر روز حبس انفرادی، معادل ۱۰ روز محاسبه شود. یاد اون حکایت معروف افتادم که بعد از مدتی مردم به پادشاه اعتراض می کنند "تعداد شون رو زیاد کنید"!
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

آینه - انگلیس - لندن
یکی نیست به این ا...غ محمد نوری‌زاد بگه از کی داری درخواست می کنی از سر کرده جلادان!!! این خودش برای همسال تو حکم صادر می کنه. معلوم هست هنوز در ولایت ذوب هستی خدا شفا بده
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

اقتدار - دانمارک - هالته
دستمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــال.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
بهتر بود که درخواست نمیکردی از این بی ناموس رهبر پست فطرت چون این هیتلر زمانه برعکس عمل میکند.حالا ار ار میکند و هر یک روز انفرادی را 10 روز به زندانشان هم اضافه میکنند.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

ملاصدرا - ایران - شیراز
فضول میرزا نفست از جای گرم بلند میشه!!!!. تو استکهلم نشستی و برای کسی که تو زندان انفرادی ایرانه نسخه میپیچی؟اگه مردی تو هم بیا یک روزش را تحمل کن بعد ببین میشه هیچی نگفت یا مجبور میشی تو هم سوادت را به رخ بکشی!!!!!!
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

sobhanjan - امارات - ابوظبی
بابا چرا نوری زاد را مواخـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــذه می کنید بنده خدا داره در قالب ایهام به ولی وقیح تنه میزنه یارو را داره مسخره میکنه بفهمید قضاوت تخمی نکنید
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

amir58 - ایران - مشهد
به نظرشماخوب بود اونجوری مینوشت که باز6ماه بندازندش انفرادی وماخبری ازش نداشته باشیم یابااین طورنوشتنش یه عده رواگاه کنه!!!!!!!!!؟؟؟خدانگهدارش باشد.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

javaad - ایران - تهران
این همه تو زندان بلا سرش آوردن، بازم میگه رهبر شریفمان (!). کدوم رهبر شریف؟ این رهبر سراپا بی شرفه
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
باید از آدم درخواست کرد نه از حیوان.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

mzamirani - ایران - تهران
ذکاوت نوری زاد ستودنیست. عزیزان همیشه و از همه گلایه مند ؛کافیست 5 ساعت انفرادی را تجربه کنند . دستی را که نمیتوان برید باید بوسید ،اما.........
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
چقدر پستی میخواهد که کسی در لندن بنشیند و اروغ شجاعت و عقل بزند.همین بابا در همان لندن هیپی ببیند فکر میکند پاسدار است خودش را خیس میکند انوقت ادمی را که دهها بازجو نتوانست به زانو در اورد را الاغ مینامد.این کثیفترین خصلت تازی است که در ایران رواج دارد.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
فضول میرزا - سوئد - استکهلم / فرق ادمها در همین است.نوری زاد در حالیکه نویسنده کیهان بود و طرفداری ولایت وقیح میکرد وقتی ظلم را دید اعتراض کرد و زندان رفت و کله اش را توی تولت کردند ولی از حرفش برنگشت تا ولش کردند.یکی دیگر که که فرق سیاست و نجاثت را نمیدانست رفت سوئد و گفت جانش در خطر است.برای سوئدی ها چه گوارا شد.پناهندگی گرفت.پاسپورت ایرانی از خفا در امد و روانه کشور اخوندها شد.در فرودگاه تهران طرفدار جق انرژی اتمی ایران ملا زده شد.جلوی دوستانش در ایران دیپلم نگرفته دکتر شد.برگشت سوئد دوباره پیراهن مبارزه پاره کرده در سایت اروغ شجاعت و شعور سیاسی میزند و باعث استفراغ انسانها میشود.من نه تورا میشناسم و نه این اقا را ولی همیشه از ادم هوچی بدم امده و توپوزی بهشان زدم
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
زندانیان در چنگال این رژیم اسیرند و هر چه بنویسند از شدت دردو رنج است .انهایی که بیرون. هستند هرگز نمی توانند درد ورنج جانکاه این زندانی ها را بفهمند .بخصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی که فقط به جرم تفکر متفاوت در بند هستند .به جای تفسیر یا تحلیل لطفا کاری بکنید .به جای تنها گذاشتن این رندانیان اگر همه مردم به سمت زندانها راه پیمایی کنند این رژیم تسلیم خواهد شد. اگر مردم کاری نکنند روز به روز بدتر می شود .مثلا یک روز در ماه5 شنبه اخر هر ماه یک بار دم زندان اوین جمع شوند و یک بار دم رجایی شهر کرج و یک بار هم دم خانه ی اقایان موسوی و کروبی .آن سان سوچی می گفت مردم برایش همیشه غذا و گل می بردند .چه اشکال دارد مردم دم زندان اوین گل ببرند یا دسته جمعی دم خانه رهبران جنبش سبز گل و شمع ببرند .اخراگر دست هر کس یک روز در ماه به یاد زندانیان سیاسی . گل باشد و بریزند دم زندان اوین چه می شود ؟ . به جای این همه حرف بیایید کاری کنیم که لااقل . این زندانیان با حمایت ما دلگرم شوند.ایران تهران
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

shah_par - ایران - اهواز
با نگاهی به نامه های قبلی آقای نوری زاد،فکر نمی کنم که این نامه اصولاً از جانب ایشان باشد.
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید