طرح جدید قانونگذاران آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها

طرح جدید قانونگذاران آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی

قانونگذاران آمریکایی در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب نهایی، تحریم‌های بیشتری را عیله جمهوری اسلامی به دلیل ادامه فعالیت‌های بحث‌برانگیز هسته‌ای و نقض حقوق بشر، وضع خواهد کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این طرح که حلقه مکمل تحریم‌های پیشین ایالات متحده علیه برنامه اتمی و موشکی جمهوری اسلامی و ناقضان حقوق بشر در ایران است، از سوی ایلنا راس لتینن، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و هوارد برمن عضو دموکرات این کمیته در حال آماده شدن است.
تحریم‌هایی پیشنهادی شامل مسدود کردن دارایی‌های مقام‌های ایرانی ناقض حقوق بشر در آمریکا، جلوگیری از صدور روادید برای آنها و توقف هرگونه مبادلات مالی آنها با مؤسسات و نهادها آمریکایی از جمله آنهاست.به گزارش آسوشیتدپرس، هوارد برمن در تشریح چگونگی تهیه این طرح گفته است که «به این نتیجه رسیدیم که حلقه مشخصی در ایران هم در برنامه اتمی دست دارد و هم در نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان. از همین رو بر اساس دو قانون تحریمی علیه ایران که پیشتر در مورد برنامه اتمی جمهوری اسلامی و نیز ناقضان حقوق بشر از سوی آمریکا تصویب شده، می‌توان تحریم‌های بیشتری را طراحی و اعمال کرد.»آقای برمن با اشاره به اینکه «با توجه به حرکت‌های گسترده اعتراضی در کشورهای عربی، کوتاهی خواهد بود تا چشممان را بر ایران ببندیم»، تأکید کرده است که «حرکت ایران برای دستیابی به بمب اتمی، مهم‌ترین مسئله امنیتی است که ما با آن روبه‌رو هستیم.»تحریم‌های جدید که آقای برمن از آنها یاد کرده است، همچنین شرکت‌های غیرآمریکایی که در زمینه‌های انرژی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط هستند را در فهرست اقدامات تنبیهی قرار می‌دهد. این طرح همچنین شعاع تردد دیپلمات‌های ایرانی در دفتر سازمان ملل در نیویورک و نیز دفتر حافظ منافع در واشینگتن را ۲۵ مایل (حدود ۴۰ کیلومتر) کاهش می‌دهد.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اصلی‌ترین نیروی فعال در جریان سرکوب اعتراض‌ها در ایران بوده است، در سال‌های اخیر در حال در اختیار گرفتن مؤسسات اقتصادی و نهادهای مهم در بخش انرژی و نفت وگاز در ایران است و حتی از آن به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی و پشت پرده برنامه اتمی جمهوری اسلامی یاد می‌شود.طرحی که اکنون از سوی این دو عضو مجلس نمایندگان پیشنهاد شده است، حمایت شماری از نمایندگان اصلی دموکرات و جمهوریخواه را دارد و در امتداد تحریم‌هایی است که تابستان گذشته پس از تصویب در کنگره آمریکا، به امضای باراک اوباما رسید.اکنون هوارد برمن می‌گوید که باراک اوباما در جریان تهیه طرح جدید قرار گرفته و اقدام مشابهی نیز از سوی سنای آمریکا در حال پیگیری است.تاکنون گرچه بیشتر تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به مسئله اتمی و فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی مربوط می‌شد اما از زمان انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران و سرکوب معترضان، تحریم‌هایی در حوزه ناقضان حقوق بشر علیه از سوی آمریکا و اروپا علیه ایران وضع شده است.اتحادیه اروپا به تازگی تحریم‌های یکجانبه جدیدی را علیه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته بود که ناقضان حقوق بشر در ایران را هدف قرار داده است.

alexxx - اتریش - وین
اینا ملت رو گرفتن با این تئاتر بازی کردنشون. مسئولین و دیپلماتها در سازمان حفظ منافع ایران در امریکا شعاع ترددشون 25 مایل کاهش پیدا خواهد کرد.یعنی چی این ? این تحریمه? نه به خدا این سیاهبازیه از نوع خیلی ارزون و بی کیفیتش هم هست ! بیچاره ملت ایران که از همه طرف مظلوم واقع شده.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
مرگ بر آمریکا. امریکا باید نابود شه.تحریم ایران مستقیم به مردم فشار میاره.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

ناگفتنی - ایران - یزد
هنوز تازه به یاد این افتادن که مقامات رو تحریم کنند.متاسفم که کسانیکه از حقوق بشر و دموکراسی حرف می زنند بیشتر به فکر منافع خودشان هستند .همه فشارها فقط روی دوش مردم ایران است.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

pesare_tanha - ایران - تهران
اشغالها,هر چی تحریم کنن فقط پدر مردم بدبخت در میاد شما اگه خودتون رو دوست مردم میدونید باید بدونید که تحریمهاتون فقط پدر مردم رو در اورده
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
من نمیفهمم از درامد نفت ایران که چیزی به ملت نمیرسد. پس چرا نفت را تحریم نمیکنید تا ساقطشان کنید.چون 85% درامد ولایت فجیح شاهنشاهی اسـ... از درامد نفتی هست.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - مشهد
1k adame sadegh - کانادا - تورنتو . از اون حرف ها زدی دوست عزیز مگه نفت ایران رو امریکا میخره که تحریم کنه هند و چین و پاکستان اینها خریداران اصلی هستن 2 تحریم نفت ایران باعث بالا رفتن بیش از حد قیمت خواهد شد و این امریکا رو فلج کامل میکنه در صورت اجرا همین لیبی که 1 ملیون در روز صادر میکنه الان چند هزار ازش کم شده نفت 70 دلاری شد 129 دلار چه برسه به 3 ملیون بشکه این کار نشدنی هست 2 تمام تحریم های امریکا فقط برای فشار به مردم هست چون دولت تسلیم نمیشه و امریکا میخواد مردم رو داغون کنه که صداشون در بیاد و شلوغ کنن مرگ به تو امریکا مرگ به اخوند شپشو
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید