گزارش تلویزیون ترکیه از قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران


گزارش تلویزیون ترکیه از قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران

چند ماه پیش که ۲۵ عضو یک شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر در آذربایجان دستگیر شدند حد اقل ۸ نفر از آن‌ها کارمندان محلی سفارت ایران در باکو بودند که به عضویت در فعالیت‌های خارجی سپاه پاسداران اعتراف کردند و کارت‌های هویت آن‌ها هم بر این امر گواهی می‌داد.

در همین حال دولت ایران با اصرار خواستار استرداد این متهمان به تهران شد تا آنان را به اشد مجازات محکوم کند و حتا وعده اعدام آنان را داد. دولت باکو سرانجام متهمان را به تهران تحویل داد اما چندی بعد همین افراد مجددن در آذربایجان دستگیر شدند و هماهنگی سپاه پاسداران و سفارت‌خانه‌های ایران در قاچاق عمده مواد مخدر به اروپا بیش از پیش آشکار‌تر شد.

خبر قاچاق گسترده مواد مخدر توسط باندهای وابسته به سپاه پاسداران‌، برگ سیاه دیگری را به قضیه‌ فساد سازمان یافته حکومت ایران اضافه کرد. پیش از این اخبار فراوانی از تجارت‌های غیر‌قانونی‌، قاچاق آثار عتیقه، قاچاق سلاح و نیز قاچاق پول توسط سپاه پاسداران منتشر شده بود اما آشکارشدن نقش سپاه در تجارت کلان مواد مخدر قضیه‌ جدیدی را در‌باره این گروه مافیایی می‌گشاید.

اکنون دلایل دیگری از فعالیت‌های تبه‌کارانه سپاه پاسداران در توزیع مواد مخدر به دست که در ادامه می‌آید:

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که عکس‌های ستلایت بیان‌گر افزایش ۱۵ درصدی کشت کوکنار در افغانستان بوده است اما مواد مخدر در بازارهای داخلی این کشور به کم‌تر از ۶۰ درصد کاهش یافته بوده. همین موضوع نشان می‌داد مشتری بزرگی خرید و توزیع مواد مخدر افغانستان وارد عرصه شده که امکانات سیاسی و اقتصادی پیش‌برد این تجارت فاسد را در اختیار دارد.‌ پی‌گیری‌های بعدی مقامت ناتو نشان داده که سپاه پاسداران خریدار بزرگ تریاک افغانستان است و با بهره‌گیری از ۲ شبکه بزرگ قاچاق زمینی و هوایی درآمدهای میلیاردی را نصیب خود می‌سازد. به این منظور دو لابراتوار مجهزتولید هروئین در در داخل ایران در شهر‌های گناباد و گنبد کاووس راه‌اندازی شد و لابراتوار سوم نیز در آذر شهر ایران گشایش یافت.

نخستین گروه شبکه قاچاق‌، مواد مخدر تهیه شده را از طریق خراسان به تاجیکستان منتقل می‌کرد و از آن‌جا با استفاده از بشکه‌های بزرگ با مصونیت‌های دیپلوماتیک به قبرس و بخارست انتقال می‌دادند. شبکه دوم نیز با استفاده از لاری‌ها‌، مواد مخدر را از خراسان و ولایت‌های شمالی به آذربایجان می‌رساند و از طریق جمهوری آذربایجان به شکل زمینی محموله را به اروپا منتقل می‌کرد.

اسناد موجود نشان می‌دهد که این دو مسیر از سال‌ها پیش مورد استفاده قرار گرفته بود و از سال ۲۰۰۶ محموله‌های مواد مخدر تا ۵۰۰ کیلو‌گرام را به‌صورت هوایی و محموله‌های زمینی را تا ۴ تن از این طریق به اروپا عبور داده بودند. همین امر سبب شد تا میزان قاچاق تریاک به اروپا از طریق جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۰۹ به حدود ۱۰ تن افزایش یابد و در سال ۲۰۱۰ سپاه پاسداران ریکارد خود را شکست و توانست بالغ بر ۲۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را از طریق هوایی وحدود ۱۹ تن را از طریق زمینی به اتحادیه اروپا قاچاق کند. طبق برآورد کارشناسان اقتصادی سود ناشی از قاچاق این میزان مواد مخدر بالغ بر چهار و نیم میلیارد دالر تخمین زده می‌شود.

گزارش می‌افزاید ، برخی سفارت‌خانه‌های دولت ایران در پشتیبانی از این اقدام سپاه کاملن آشکار است زیرا برای رشوه‌های پرداختی به بعضی واسطه‌ها که گاهی به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو افزایش یافته از پوشش دیپلوماتیک استفاده شده است. رشوه‌هایی که حتا باعث بروز تنش در بین مقام‌های دولت باکو شد.

چند ماه پیش که ۲۵ عضو یک شبکه بزرگ قاچاق در جمهوری آذربایجان دستگیر شدند حد اقل ۸ نفر از آن‌ها کارمندان محلی سفارت ایران در باکو بودند که به عضویت در فعالیت‌های خارجی سپاه پاسداران اعتراف کردند و اسناد هویت آن‌ها هم بر این امر گواهی می‌داد. در همین حال دولت ایران با اصرار خواستار استرداد این متهمان به تهران شد تا آنان را به اشد مجازات محکوم کند و حتا وعده اعدام آنان را داد. دولت باکو سرانجام متهمان را به تهران تحویل داد اما چندی بعد همین افراد مجددن در جمهوری آذربایجان بازداشت شدند و هم‌پیمانی سپاه و سفارت‌خانه‌های ایران در قاچاق عمده مواد مخدر به اروپا از همیشه آشکار‌تر گردید. این‌جا بود که دولت آمریکا با فشار به دولت آذربایجان از استرداد مجدد این مجرمان به دولت ایران ممانعت به‌عمل آورد.

هم‌زمان با این روی‌دادها محموله‌های بزرگ مربوط به سفارت‌خانه‌های ایران در قبرس توسط گمرک هوایی این کشور کشف شد که اعضای سپاه پاسداران می‌خواستند با استفاده از مصونیت‌های دیپلوماتیک آن‌را به اروپا قاچاق کنند. قابل یاد‌آوریست که این محموله حاوی ده‌ها کیلو‌گرام هرویین خالص بود و نوعیت آن نشان می‌داد که از افغانستان قاچاق شده است. سفارت جمهوری اسلامی در آذربایجان که در این‌باره مورد پرسش قرار گرفت اتفاق پیش آمده را یک تقلب از سوی باندهای قاچاق عنوان کرد و مدعی شد که محموله سفارت در بین راه با این بکس‌های هروئین عوض شده است‌! ادعایی که با توجه به بررسی‌های قبلی و شواهد موجود بیش‌تر به یک داستان مضحک شبیه است تا یک پاسخ سیاست‌مدارانه.

گزارش می‌افزاید: «سپاه پاسداران در حال حاضر به فعالیت در عرصه قاچاق مواد مخدر هم‌چنان ادامه می‌دهد و منطقه نفوذ خود را به فیلیپین، مالیزیا و چین هم گسترش داده است‌. در همین چوکات شبکه‌های موازی و مربوط با سپاه پاسداران فعالیت‌های مختلفی از جمله قاچاق پول را انجام می‌دهند تا به این طریق منابع مالی فعالیت‌های دهشت افگنی و فرهنگی مراکز و موسسات فرهنگی خود در امارات‌، افغانستان، پاکستان، تاجکستان، ترکیه و شرق آسیا تامین کنند. گفتنی است که اتحادیه اروپا هم اکنون در حال تعقیب فعالیت بیش از ۸۰ تن از تاجران و شرکت‌های تجارتی ایرانی در اروپا هستند که خواسته یا ناخواسته با فعالیت‌های سپاه پاسداران هم‌راهی می‌کنند.

منبع: آراز نیوز

https://www.insideofiran.org/component/content/article/25-1389-11-29-10-03-18/3552-l---------r.html

khosh bavar - ایران - یزد
بیعرضه های شپشی ! نه تنها نتوانستند انگلاب 57 را به جهان " صادر " کنند, حتی قادر هم نیستند مواد مخدر را به دنیا " صادر " کنند ! فقط بدرد کفن شوری و گورکنی میخورید !
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

omidefarda - استرالیا - ملبورن
ریشه این مافیای پول, ترور, فساد, شکنجه و تجاوز را باید هرچه زودتر کنده شود تا تمام دنیا رو به گند نکشیده است. مرگ بر ولایت وقیح و چپاول.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
من که جندسال پیش میدانستم که حتی باندهای جنایتکاران در اروپا و امریکا و کانادا و مکزیک وحتی سرتاسر امریکای جنوبی امثال هلز انجل و بندیدو و راک ماشین و مافیای روسی و ایتالیائی با سفارت های ایران در سرتاسر دنیا رابطه دارند و بارها رفت امدهای مشکوک این افراد را با چشم خودم دیده ام. و در همین سایت هم نوشته ام.ولی مثل اینکه پلیس های سرتاسر دنیا را هم این باندها خرید و فروش میکنند. مگه میشه شما یک بطری اب را داخل هواپیما نمتوانی ببری ولی چند تن موادمخدر جابجا میشه و هیچ کس نمیفهمه.من مطمئن هستم که سیاستمداران و قضات هم دست دارند چون خودم قضاوتها را در دادگاههای کانادا دیده ام. فقط در امریکا USA که میفرستندشان جائی که عرب ندیده. مخصوصا بعد از 9-11.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
این ترکیه دروغگو، از نقش کشور خود در ادامه قاچاق این مواد از راه ایران به اروپا و سود سرشاری که نصیب رجبعلی چماق کش و علی اف آذربایجانی دماغ دراز پینوکیو، نباید هم چیزی بنویسد، هرچند مانند روز روشن است . درگزارشهای دیگری نیز درباره نقش ترکیه در صدور مواد به کشورهای عربی و افریقایی، بسیار نوشته بودند.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
من بارها این مطلب رو از دوستان ایرانیم شنیده بودم و چندبار هم در همین سایت نوشتم و اینبار هم گزارشش در اومد. صدور مواد مخدر توسط سپاه سالهاست که انجام میشه. مرگ بر خامنه ای و مزدوران فاسدش
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

pelle - سوئد - استکهلم
khosh bavar - ایران - یزد- نه تنها نتوانستند انگلاب 57 را به جهان " صادر " کنند, حتی قادر هم نیستند مواد مخدر را به دنیا " صادر " کنند,خوش باور جان خیلی بامزه نوشتی مردم از خنده .
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - مشهد
من نمیدونه این سپاه این امریکایی ها رو چیکار کرده که همه شون دارن میسوزن سپاه بهترین نهادی هست که تو ایران وجود قبول که توش بخور بخور هست اما خب همه جا هست حداقل اش اینه که تو قسمت ساخت و ساز تجهیزات نظامی و غیره خوب کار میکنن مرگ بر اخوند اون چلاغ علی اما خدایی بچه های سپاه باحالن من میشناسم خیلی هاشون رو که کل اخوند ها رو فحش میدن بعد حمله امریکا به افغانستان رشد مواد مخدر 11 برابر شد چرا خب چون امریکا رفت واسه صادرات
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

seven11 - مجارستان - بوداپست
این گزارش را انگار یک افغانی نوشته به نظر فارسی ایرانی نمیآد، لابی ترکیه همیشه با گرفتن پول از آخوندها در آمریکا به جانیان جمهوری اسلامی خدمت کرده حالا هم یک جوری سر و ته قضیه را هم میآره.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
pelle جان, همیشه شاد و بیغم باشید دوست خوبم, پس تا بعد .
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
khosh bavar - ایران - یزد . دوت عزیز خوش باور نباش این حرف ترکیه یعنی به من باج بده و گرنه خبر جعلی پخش میکنم.من سالها نظامی بودم میدونم این حرفها دروغ است.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
این حـ... ها ایران را به کجا میبرند وای چه بر سر اریابوم امد
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

fdsa60 - ایران - تهران
خطاب به ترکیه لطفا خفه شید. ترکهای کله کدو اگه سرداران سپاه ایران اراده کنن در عرض یک هفته کشورتون رو از روی نقشه گیتی حذف میکنن.فکر کردین سپاه ما مثل پلیسهای کثیف شما هستند که هر جنایتی رو انجام میدن بعد میگن ما نبودیم.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

Herzl - هلند - ارنهم
مواد مخدر نزد ایرانیان و بس.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

Pezhman - اتریش - وین
تقییه میکنیم درست میشه.کوکنار که حرام نیست.اسلامیه.اسلامیه.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

Kavkaz - ایران - تهران
fdsa60 - ایران - تهران. داداش مرگ من یواش!این هارت و پورتها را زمان حمله آمریکا به عراق هم میشنیدیم. تعدادی ساندیس خور مثل تو بودند که فکر میکردند فقط گارد ریاست جمهوری صدام کافی است تا نیروهای آمریکا را دود کنند و به هوا بفرستند اما دیدیم که به شهرها فرار کردند و پشت زنانشان قایم شدند.دلم میخواد یه بار دیگه بخندم"(اگه سرداران سپاه ایران اراده کنن در عرض یک هفته کشورتون رو از روی نقشه گیتی حذف میکنن.سپاه ما مثل پلیسهای کثیف شما هستند که هر جنایتی رو انجام میدن بعد میگن ما نبودیم.)" هر هر هر هههههه.شما ساندیس خورها هم کثیفترین و وقیحترین جنایات را در حق مردم خودتان انجام میدهید.این را هم بدان تمام این پولهایی را که سپاه از کثیفترین راهها به جیب میزند و تمام سازمانهای دولتی که در اختیارشان قرار داده شده تا مردم را بچاپند هزینه ایی است که نظام برای حفظ و بقای خودش دارد می پردازد.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

sajad_1963 - ایران - شیراز
این حرف یادتون باشه قانون ومقررات وآئیینامه وبخشنامه ومصوبه و....در کشورهای. جهان سوم وخصوصاایران عزیز برای اقشار آسیب پذیر جامعه بوده ودر دهک های. بالای جامعه قابلیت اجرایی نداره واز طریق رانت ورشوه و...مشکل حل میگردد
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

mabi az alman - المان - کایزرزلاترن
از که بنالیم که ازماست که برماست
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
قابل توجه هموطنان به دلنوشته arashbhdinو fdsa60واظهارات جالبومنطقی کاردار سفارت ایران!!ارش.ترکیه به افریقاوعربهاموادمخدرصادرمیکنه.هیچکس ندیده غیرازارش.!!وترکیه واذربایجان هردو دروغ میگویند.ایا مالزی,اندونزی تایلند,ژاپن,فلیپین و......همه دروغ میگویند?arshbidin هروقت اسمی ازاذربایجان ,ترکیه,اذربایجان ایران برده میشود.اینچنین بالا,یایین,لاینقطع میپری.بهترنیست نگاهی به صندلیت بکنی?نگاهی به بقیه هموطنان بکن ایاهمه مثل توهستند.اگرمشکلی برات ایجادشده به ماهم بگو.بلکه چاره ای بیندیشیم.ماهمه ایرانی هستیم.غریبه که نداریم.نامه بنویس ماهمه امضائ میکنیم.به ,un,هم نزدیک هستی.بلکه حل ومسئله تمام بشود.واماfdsa60 هیچگاه ارزوی چنین چیزی نکن.وبه کیک وساندیست قانع باش.وبدان که فعلا به دوبی هم زورمان نمیرسه.تاچه برسدبه ترکیه.که هم جزئ از,,un,,است.وهم ....واربابت چیزی باقی نگذاشته جزجام زهر.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
نجف اباد.3645867093762534.زمانی اسرائیل بودی,,یکماه,امریکاهم که رفتی ونماندی.مدتی لبنان وفلسطین .بعدخیابان ژاله نجف ابادبودی,,درتهران,که توپخانه خانه تان رامیزدند.سپس کردستان کومله هارابه شهادت میرساندی.چندسالهم درزندان شاه که دودستودوپایت راشکسته بودندوبه ملاقات اوردند.ضمنان ازمیدان ژاله نازی ابادرامیدیدی که ساواک چگونه مردم راقتل عام میکرد.که fanoos خانم کفرش درامدواعتراض کرد.سپس بازاری بودی من نوشتم,,واکسی,,شایدبودی.حالانظامی شدی.پسر جان,,دونفرسوهان عصب داریم.اذیتمان نکن.اصلابگوماچقدربه توبدهیم دست ازاین دروغهابرمیداری?همه که مثل تونیستند.عزیزباعزت.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
h.k - بسیجی نژاد پرست نباید هم چیزی از سیاست بدانی کسی که سوادش در اندازه داستان کولی ها و نوشته های پورپیرار است را چه به این حرفها. شما بنشینید پای روضه های رهبر جن گیر و فالگیرتان و به دیگران دشنام دهید، کار دیگری ازتان بر نمیاید. ضمنا تویی که مثلا دین داری چه گلی به سر خودت و دیگران زدی، ان از ان نژادپرستی افراطی ات و دیگر در این سایت و ان سایت دنبال صیغه گشتن! چه خنده دار است که به دین داشتن یا نداشتن دیگران گیر میدهی، اصلا در این دنیا دین چه اهمیتی دارد که شما قرون وسطایی های عقب مانده دنبالش هستید.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
مزدوران ج.ا کفشان در امده روزبروز گند کارهای ارباب جن زده شان بالا میاید و دستشان رو شده است. با کنار رفتن بشار اسد و ان مردک لیبیایی دیوانه، خواهید دید که روزهایتان شمرده شده است.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

آزادیخواه - ایران - تهران
fdsa60 - ایران - تهران تند نرو چپ می کنی ترکیه عضو ناتو وهم پیمان ناتوست کسی با اعضای ناتو درگیر بشه فاتحه اش خوانده است.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید