مطهری: مجلس، صاحب‌کار است و دولت، کارگر

مطهری: مجلس، صاحب‌کار است و دولت، کارگر

علی مطهری از نمایندگان مجلس ایران گفته است: «مجلس، صاحب‌کار است و دولت، کارگر و هر دو باید به وظیفه خود افتخار کنند.»

وی این سخنان را در پاسخ به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران بیان کرده که چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ در نشست هیأت دولت با انتقاد از مجلس گفته بود: «بعضی تصور می‌کنند که صاحب‌کار هستند و دولت کارگر.»
احمدی‌نژاد با بیان اینکه «این تصور غلط است»، افزوده بود: «مجلس جای خود را دارد و قانون‌گذار است. قوه مجریه هم یک قوه مستقل است. نمی‌خواهم بگویم قوه اصلی کشور است و رتبه ارزشی تعیین کنم ولی معلوم است که قوه مجریه کشور را اداره می‌کند و بار سنگین اداره کشور بر دوش دولت است.»علی مطهری به تارنمای خبرآنلاین گفته است احمدی‌نژاد «نمی‌خواهد قبول کند» که دولت «صرفاً» مجری قوانین مصوب مجلس است.وی همچنین سخنان احمدی‌نژاد در جلسه چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت هیأت دولت که دولت‌های نهم و دهم را «قانونمندترین» دولت‌های تاریخ ایران نامیده بود، «شبیه شوخی» توصیف کرده است.اختلاف مجلس و دولت ایران در چند ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. برخی از نمایندگان مجلس، دولت را به «قانون‌گریزی» متهم می‌کنند، دولت نیز در مقابل، مجلس را به «دخالت در امور اجرایی» کشور متهم می‌کند.جایگاه مجلس در کشور نیز یکی دیگر از اختلافات بین دولت و نمایندگان مجلس است.احمدی‌نژاد، شهریور ۱۳۸۹ در مصاحبه‌ای با روزنامه ایران در مورد قوای سه‌گانه (دولت، مجلس و قوه قضائیه) گفت: «بعضی‌ها یک جمله حضرت امام متعلق به زمانی که نظام ما پارلمانی بوده را برجسته می‌کنند، آن زمان رئیس‌جمهور مسئول اداره کشور نبوده بلکه نخست‌وزیر مسئول اداره کشور بوده که از طریق مجلس انتخاب می‌شده است. آن موقع مجلس بالاترین بود. اکنون در قانون اساسی قوه مجریه بار اصلی اداره کشور را بر دوش دارد و قوای دیگر باید کمک‌اش کنند.»اشاره احمدی‌نژاد به سخنان آیت‌الله خمینی، رهبر فقید ایران است که در دهه ۶۰ خورشیدی گفته بود مجلس در رأس امور است.پس از این سخنان احمدی‌نژاد درباره جایگاه مجلس، ۱۷۰ نماینده مجلس با تذکر به رئیس‌جمهور، خواهان پرهیز وی از «اظهارات مناقشه‌آمیز و مغایر با قانون و بیانات امام و رهبری» شدند.آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در چند ماه اخیر از مسئولان خواسته تا اختلافات خود را علنی نکنند اما با این حال مناقشات مجلس و دولت، باعث موضع‌گیری تند هر یک از دو طرف علیه یکدیگر شده است.

hassan5 - ایران - تهران
تمام مسئولین بشکلی و بنحوی دربساز و بفروشی وتولید در امد فردی خودشان فعال میباشند بهمین دلیل است که جمله کارفرماو صاحب کار و کارگر در مثال قانونی استفاده میکنند
شنبه 24 اردیبهشت 1390

محمداصلی - ایران - تهران
اینها همه نمایش طنزآمیز و بچه گانه ای از دموکراسی است . نه مجلس ایران نماینده واقعی مردم است و نه رییس جمهور منتخب واقعی مردم است . اینها همگی فقط ابزار اعمال قدرت شیطانی آخوندهای فریبکار هستند .
شنبه 24 اردیبهشت 1390

ب.ا - مالزی - سایبر
باعذرخواهی ازکارگران شریف.........جقدرعملگی برازنده اش هست
شنبه 24 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اولا مرده شور اون قیافه ی اشغالت را برد/ 2-- سوسمار زاده با ان پدر سوسمارت که از ایرانیت متنفر بود و گور بگور شد دست راستش بر سر تو.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
شوهر خواهر این حیون پشمالوی عرب زاده با اصل و نصب عراقی مشهدی که ذات و صفت گرگ و گراز منششون از صورتشون پیداست علی لاریجانیه که درحال حاضر رئیس مجلس هستند و ایشان برای شوهر خواهر حودشان دارن سینه میزنند !!! علی لاریجانی و ایشان نمک خور.و..وگدوکش و گدولیس ولایت فقیه مشهدی خامنه ای هستند و هردو خود را موظف به نگه بانی و پرورش و ذبح اسلامی از گله های ارث رسیده از سال 57 میدانند و با سمنانیه احمدی نژاد همیشه مشکل دارند ...!! آهای احمدی نژاد بدان که این گله ها همشون متعلق به خامنه ای مشهدیه هستن و تو فقط یه چوپونی بیشتر نیستی و اگر پرو گیری و شکلگ وورجی بازی دربیاری یه چوپون دیگه از خود مشهد میاریم و حتی زنت رو مبریم برای ولایت فقیه مشهدی که باهاش عشق کنه و یا به عبارتی زنت رو با چادر و مغنه میبریم و می گ.. !!
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد