توقف اجرای حکم اسیدپاشی در ازای دو میلیون یورو

توقف اجرای حکم اسیدپاشی در ازای دو میلیون یورو

روزنامه روزگار در شماره شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ خبر داده آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی گفته است در صورت دریافت دو میلیون یورو از اجرای حکم «قصاص چشم در برابر چشم» منصرف خواهد شد.

 وی اما این را نیز گفته که می‌داند مجید موحدی چنین پولی ندارد و بنابراین حکم اجرا خواهد شد.

مجید موحدی در سال ۱۳۸۳ پس از پاسخ رد آمنه برای ازدواج با او، تصمیم به پاشیدن اسید بر چهره دختر مورد علاقه‌اش گرفت.آمنه بهرامی پس از این حادثه، چشم‌هایش را از دست داد و مجید موحدی که به صورت آمنه اسید پاشیده بود از آن زمان تاکنون در زندان است.اکنون دادگاه حکم داده است که چشمان مجید باید به عنوان «قصاص» توسط اسید کور شود. این حکم قرار است ظهر امروز در بیمارستان دادگستری و با حضور چند پزشک متخصص چشم انجام شود.این نخستین بار است که چنین حکمی در ایران صادر شده است.آمنه در پاسخ به روزنامه روزگار که پرسیده «آیا ناراحت نیستی که چشمان فردی کور می‌شود»، گفته است: «من سال‌هاست که منتظر اجرای این حکم هستم، از خدایم است که مجید کور شود.»وی افزوده از میان اعضای خانواده‌اش، تنها برادرش با چنین حکمی مخالف است.به گفته آمنه، مجید موحدی و خانواده‌اش در هفت سال گذشته «هیچ تلاشی برای عذرخواهی نکردند.»

وی گفته قضات در ابتدا به او گفته‌اند که نمی‌تواند حکم قصاص با اسیدپاشی را به دلیل «وحشتناک بودن» آن از قوه قضائیه بگیرد.آمنه ادامه داده با پیگیری زیاد توانسته این حکم را بگیرد.وی در انتهای این مصاحبه گفته است «کسانی که این مطلب را می‌خوانند، خودشان را جای من بگذارند، من چقدر به آن‌ها پول بدهم، حاضرند چشم‌هایشان را به من بدهند.»روزنامه جام جم نیز در شماره شنبه ۲۴ اردیبهشت با آمنه مصاحبه کرده است. روزنامه جام جم از وی پرسیده اکنون به چه چیزی فکر می‌کند؟آمنه در پاسخ گفته است: «باید به چه چیز بیندیشم، نزدیک به هفت سال است که آواره و سرگردان شده‌ام. در این سال‌ها فقط رنج کشیده و به خود گفته‌ام این امتحان الهی بوده است. باور کنید، هیچ‌کس نمی‌‌تواند کابوس‌های مرا حتی در ذهن خود تصور کند؛ پارچ قرمز اسیدی که به یک باره تمام وجودم را به آتش کشید.»وی افزوده برای اجرای این حکم، به انتقام فکر نمی‌کند: «من کینه‌ای نیستم، در این سال ها دریغ از یک احوال‌پرسی و کمک از سوی خانواده مجید، من در این مدت به این باور رسیدم که اجرای این حکم را برای خودم نمی‌خواهم.»آمنه می‌گوید این حکم را برای جامعه می‌خواهد: «می‌خواهم اجرای حکم درس عبرتی باشد برای کسانی که ناجوانمردانه از اسید استفاده می‌کنند. وقتی حکم قصاص چشم‌های مجید صادر شد، به من گفتند بیا تا حکم را اجرا کنیم؛ اما من گفتم باید خبرنگارها هم باشند تا خبر این قصاص به گوش کسانی برسد که می‌خواهند با اسید، زندگی دیگران را تباه کنند.»وی همچنین گفته است یک بار خواسته مجید را ببخشد اما پس از ملاقات با پدر مجید، «پشیمان» شده است. آمنه دلیل پشیمانی خود را «رفتار» پدر مجید اعلام کرده است.آمنه پیش‌تر به رسانه‌ها گفته بود که می‌خواهد خودش حکم اسیدپاشیدن به چشمان مجید را اجرا کند اما اکنون به جام‌جم گفته است نمی‌تواند این حکم را اجرا کند. در چند روز گذشته، فعالان حقوق بشر با اجرای چنین حکمی مخالفت کرده‌اند. محمد مصطفایی از وکلای دادگستری که اکنون در خارج از ایران زندگی می‌کند، اجرای این حکم را «غیرقانونی» خوانده است.به گفته وی «از لحاظ موازین حقوق بشری نیز اجرای چنین احکامی به روشنی خلاف کرامت ذاتی انسان‌ها به حساب می‌آید. اعمال مجازات‌های بدنی در عصر حاضر قابل اجرا نیست؛ چراکه این‌گونه مجازات‌ها، خشونت‌بار هستند و نتیجه‌ای معکوس در جامعه در بر خواهند داشت.»مصطفایی بر خلاف آمنه که معتقد است اجرای حکم قصاص به کاهش اسیدپاشی منجر خواهد شد، گفته است «این مجازات نه تنها باعث کاهش یا پیشگیری از وقوع جرم نیست، بلکه باعث می‌شود جامعه خشونت را بار دیگر تجربه کند و در نتیجه خشونت امری عادی در جامعه به حساب آید و در نهایت، دستاویزی شود برای کسانی که مستعد اعمال خشونت در جامعه هستند.»

potatis - سوئد - مالمو
بجای کور کردن یکی دیگه بهتر نیست طرف را به اردوگاه کار اجباری بفرستند تا هم خدمتی به جامعه باشه هم به سزای جرم خودش برسه .
شنبه 24 اردیبهشت 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
واقعا حق با آمنه جون هست طفلک چه زجری کشیده چطور بدون چشم به زندگیش ادامه میده !!واقعا مثل کابوس وحشتناکه !! امیدوارم خدا بهش صبر و امید بده ,. حتی اگه آمنه به جای قصاص موافقت میکرد در قبالش مبلغی رو دریافت کنه آیا چشمایش بر میگردد!!!. مجید حقشه باید به سزای عملش برسه باید فکر اینجاهاشم میکرد. هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه!!.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

ARAMESH2 - استرالیا - سیدنی
اون پسره بدزات و خودخواه باید قبل از کور کردن و سوزاندن یک دختر زیبا و جوان فکر اخر و عاقبت کار رو هم میکرد.اگر قصاص نشود دیگه از این به بعد هرکی دلش بخواهد روی هرکس دیگه اسید بپاشد و انتظار بخشش از طرف قربانی و فعالان حقوق بشر باشد. (هرکه خربزه میخوره پای لغزش هم میشینه)
شنبه 24 اردیبهشت 1390

bache shapoor - سوئد - یوسدال
درست است که این دختر زیبایی و چشمان خود را بخاطر این رفتار ناجوانمردانه یک ادم خودخواه از دست داده است و هیچکس هم نمیتواند خودش را جای این دختر بگذارد, شاید اگر کسی دیگر هم جای این دختر بود همین تصمیم را میگرفت و شاید حتی خود من ولی این جمله بسیار زیبا و راست است که میگویند, لذتی که در بخشش است در انتقام نیست! وقتی ماموران و سربازان وقت امدند که عیسی مسیح را دستگیر کنند یاران عیسی اماده مبارزه با سربازان شدند ولی با اینکه عیسی میدانست که بعد از دستگیری او را به صلیب می بندد و میکشند اجازه نداد که یارانش بخاطر او مبارزه کنند و گفت که این خواست الهی است و خواست خدا را کسی نمیتواند تغییر دهد.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

dkdk - دانمارک - اسلیس
یکی بگه نامرد مصطفایی تو بیشرف بدبخت سکینه اشتیانی را مورد سواستفاده قرار دادی و از صدقه سر او خارج و اقامت را برای خود و خانواده ات جور کردی و بیچاره سکینه را وسیله ای برای بهتر شدنه زندگیت قرار دادی و اون بدبخت را تنها رها کردی و بسوی خارج پر کشیدی.حالا هم نشستی ور زیادی میزنی.اگر روی صورت زن و دخترت هم اسید میپاشیدند و تا اخر عمرشان کور و مثل هیولا صورتشان میشد بازم همین شعارها را میدادی?نامرد دغل باز.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

mashkok - ایران - تهران
دم امنه گرم با اینکه با قصاص چشماش درست نمیشه ولی درس عبرت میشه برای امثال مجید
شنبه 24 اردیبهشت 1390

reza_frankfurt - المان - فرانکفورت
برای امنه عزیز خیلی متاسفم,واقعا دردناک هست.ولی به نظر من امنه الان چوب دو سر طلاست,اگه ببخشد مجید ازادانه تو خیابان می چرخد و هدفی که رسیده افتخار می کنه,اگه هم نبخش عذاب وجدان وجودش روخواهد گرفت.حکومت جمهوری اسلامی مجرم اصلی این واقعه است.من از وقتی که در المان زندگی می کنم به این نتیجه رسیدم که ازادی و پایبندی به قانون درست و حسابی می تونه جلوی خیلی از جرایم رو بگیره.به امید ازادی در ایران عزیزمان
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Kavkaz - ایران - تهران
ایکاش روی حرفت می ایستادی و آن مردک عوضی را قصاص میکردی.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

omidjan - دانمارک - کپنهاگ
بنده هم موافق این قربانی خشونت علیه زنان هستم. شاید درس عبرتی برای برخی باشد.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

sama128 - ایران - شیراز
در مملکت بی قانونی که برای مجازات یک مجرم کثیف یه پولی هم باید به دولت و نظام مقدس داد جز تف و لعنت چه می توان گفت وقتی تمامی انسانها نزد خداوند بزرگ برابرند این صیغه دیه مرد و زن یعنی چه نامردی در این فساد تا کجا وقتی فردی با اسید پاشی زندگی یک انسان را تباه می کند خود دولت و نظام اگر فاسد نباشد آن فرد را باید مجازات کند و تمام مال و اموال او را حتی ضبط و به فردی که مورد تعرض قرار گرفته بدهد نه اینکه این فرد که صورت و زیبایی خود را از دست داده امید به زندگیش از بین رفته حال برای مجازات این فرد مبلغی را هم باید پرداخت کنه این نهایت بی انصافیست و نهایت بی عدالتی . باید زن و مرد از لحاظ دیه یکسان شوند و برابر .
شنبه 24 اردیبهشت 1390

bamdadegelar - قطر - دوحه
دیوانه شده ای گفتی دو میلیون یورو به دو میلیارد یورو هم رضایت نده این حیوان باید بمیرد نه قصاص .خواهش میکنم رضایت نده
شنبه 24 اردیبهشت 1390

darush kabir - ایران - تهران
این غربیها هم با این حکمهای مسخره که می دهند دم از تمدن می زنند . یاور تو اینجا مرتکب قاتل می شه . تجاوز میکنه . گروهای مافیایی تشکیل میده اگه بد شانس باشه 5 یا 6 سالی میفرستند زندان اون هم چه زندانهایی با تهام امکانات.و هیچ هم از تعداد جنایتها هم کم نشده . چه لزومی داره 1 که مرتکب جنایتی شده باید به سزایی اعمالش برسه و اگر هم بخششی باشه این خود فرد زخم دیده هست که تصمیم بگیره حکم انجام بشه یا نه من میخوام بدونم انهایی که دم از حقوق بشر می زنند اگه همچین بلایی را سر خودشون یا بچهشون بیارند باز هم دم از حقوق بشر و بخشش خواهند زد؟ شاید جر. اولین نفرهایی باشند که خواستار حکم قصاص باشند
شنبه 24 اردیبهشت 1390

seven11 - مجارستان - بوداپست
bache shapoor - سوئد - یوسدال این ضرب المثل که نوشتی ، لذتی که در بخشش است در انتقام نیست به این مطلب نمیخوره، همه فکر میکنند که اگر کسی ظلمی مرتکب بشه و مظلوم ظالم را ببخشه اونوقت از این کارش لذت خواهد برد !! درصورتیکه این نوعی خودفریبی است وقتی که ظالم از کارش پشیمان نباشه و برای جبرانش حتی حاضر به پرداخت پول هم نباشه این نوعی بدرفتاری را در جامعه گسترش میده اونچه که مسلمه همه راه ها بر مجید بسته نیست و نبوده و میتونسته به هر ترتیبی این پول را حتی با باز کردن حساب بانکی و گرفتن کمک از مردم برای نجات خودش و کمک به این دختر بیچاره انجام بده در ضمن کسی نمیتونه ببخشش و انتقام را باهم معامله کنه برای رسیدن به چیزی.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
بعضی فجایع بقدری وحشتناک وشیطانی هستند و انقدر دل انسان را بدرد میاره که تمیز دادن بین خوب و بد را در تصمیم گیری دشوار میکنه. من پس از خواندن این مقاله و همین طور کامنتهای دوستان ساعتهاست دارم با خودم کلنجار میرم که براستی تصمیم درست در چنین مقا طعی چیست؟ با همه اینکه در تئوری شخصا با اعدام و قصاص که دوباره وارد فرهنگ ماشده مخالفم اما وقتی صادقانه به احساسم رجوع میکنم قلبا در این مورد طالب انتقام هستم. اما سوالی که برایم مطرح هست اینه که چی باعث شده که ما اینچنین شدهایم؟ ایا وحشیگری ها و خشونت هائیکه در تاریخ گذشتگان ما بوده در ژن ما رسوخ کرده یا عوامل اجتمائی و فرهنگی و تربیتی ما . ا گر فرض را بر این بگیریم ادامه این خشونتها چه نقشی در فرزندان و ایندگان ما خواهد داشت. پس کلماتی مانند عفو یا گذشت چه نقشی دارند و کی بکار میایند. از دوستانی که در این ضمینه صاحب نظرند ممنون خواهم شد که روشنگری کنند.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

mcdonalds - سوئد - اپسالا
یعنی اگه حکم رو اجرا نکنه پس حقشه.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

AmirTehrani - دانمارک - ارهوس
حکم وحشتناکی هستش ولی تاریخ ثابت کرده که بعضیها فدا باید بشن که عبرت بشه این کارهای خانمانسوز.اینهم الان قربانی میشه که افراد دیگه حساب کارشونو بکنن وفکر نکنن پول همیشه همه چیز رو حل میکنه.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

iranazadiran - ایران - تهران
چشمانی که نمی تواند خوشبختی و زیبایی دیگری را تحمل کند همان بهتر که از دیدن زیبایی ها محروم شود و یا اینکه تاوانی بدهد که تا عمر دارد مانند سگ واق زده و مانند خر حمالی کند تا بتواند هزینه ی آن را پرداخت کند. هیچگونه ترحمی بر این خون آشام دیو سیرت جایز نیست. کسی که با آگاهی و نقشه مدتها در پی انجام زشتترین و پستترین عمل از سوی انسان است آنهم به خاطر دل کثیف و سیاه خود حرکتش نمی تواند قابل اغماض باشد. عشقهایی کز پی رنگی بود عشق نیست که ننگی بود. اولین شرط عاشق بودن ایثار است و از خودگذشتگی نه وادار کردن معشوق به از خود گذشتن به خاطر چنین عاشق سیه دل و سیه کاری.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

hassan5 - ایران - تهران
کدامیکی از احکام اسلامی یا قصاص اجرا شده در طی 32 سال حکومت اسلامی ایران توانسته جلوی قتل و غارت و فساد جامعه را بگیرد؟دست از این افکار پوسیده هزاران سال قبل بردارید الان عصر فضا و اینترنت است بیائیم خودمان را با شرایط جدید دنیا هماهنگ کنیم.ببینید در سوئیس چند زندانی هست در ایران اسلامی چند زندانی؟خاک بر سر مجید که عاشق این دختر عقده ای شد
شنبه 24 اردیبهشت 1390

jotyar - بلژیک - انتورپن
من با امنه موافقم.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

zabihi_afra - ایران - قائمشهر
شما که از سوئد هستس بسا اینجا با اسید قیافت رو همینجوری کنم بعد بگو منو بفرستن اردوگاه کار. سوئدی ها وقتی اسید پاشی سرتون بیا تا بفهمین چقدر سخته
شنبه 24 اردیبهشت 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
bache shapoor - سوئد - یوسدال - جان من از این داستانبافی های عیسی و محمد بیاین بیرون. اروپا با هزینه گزافی که داد خودش رو از شر مسیحیت راحت کرد حالا شما از شاپور ول کن نیستی؟ یک عمل یا خوبه یا بدو انسان هم خودش عاقل و بالغه و دیگه نیازی به داستان های چندهزار ساله نیس
شنبه 24 اردیبهشت 1390

venoosi - بلژیک - ورویر
باید قصاص کرد این حیوان صفت رو تا درس عبرتی بشه واسه ی بعضی ها
شنبه 24 اردیبهشت 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار!!! نتیجه حکومت قرون وسطایی ولی وقیح بهتر از این نمیشه.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

zhandark - انگلستان - میدلزبرو
بحت فقط بر سر از دست دادن بینایی یک چشم نیست. نقل از دست رفتن ثروت سلامت و زیبایی یک دختر جوان با کوهی از آرزو ها و امید های به گور رفته است. ای کسانی که دم از بخشش میزنید هنوز به آن بلوغ نرسیده اید که بفهمید بخشش زمانی راه حل است که مجرم به سهو و یا از روی کودکی یا جبر و یا جنون(از نوع اثبات شده ی روانشناسی) مرتکب جرم شده باشد. از از روی کبر و خودخواهی و حسادت! و بدتر از همه این که نه تنها در طی این هفت سال هیچگاه نه خودش و نه خانواده اش ابراز پشیمانی و ندامت نکرده اند بلکه با کمال وقاحت آمنه را مقصر دانسته اند که با جوابه منفی اش آن هیولای سنگدل را به چنین کاری واداشت!!! این حکم کاملا غیر منصفانه است. آمنه باید با یک پارچ اسید صورت کثیف مجید را بسوزاند! تا بداند که مکافات عمل یعنی چه !
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Arash_Barcelona - اسپانیا - بارسلونا
امنه بارها وبارها از من سوال میکرد میگفت اگه جای اون بودم چه تصمیمی در این مورد میگرفتم..ولی من هچوقت نتونستم جواب این سوال رو بهش بدم بهش میگفتم این بلا سر تو امده و خودت باید تصمیم بگیری و به شما هم این حرف رو میزنم..این تصمیم اسونی نیست وحتی اسون هم نمیشه در موردش صحبت کرد.ولی باید فکر کرد که این دختر خیلی خیلی زجر کشیده.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Arash_Barcelona - اسپانیا - بارسلونا
امنه بارها وبارها از من سوال میکرد میگفت اگه جای اون بودم چه تصمیمی در این مورد میگرفتم..ولی من هچوقت نتونستم جواب این سوال رو بهش بدم بهش میگفتم این بلا سر تو امده و خودت باید تصمیم بگیری و به شما هم این حرف رو میزنم..این تصمیم اسونی نیست وحتی اسون هم نمیشه در موردش صحبت کرد.ولی باید فکر کرد که این دختر خیلی خیلی زجر کشیده.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Fereschteh.p - اتریش - وین
آمنه جان یک لحظه هم به فکر بخشیدن اون بی وجدان نامرد نیوفت. اینجا احساسات را کنار بگذار و منطقی فکر کن. باید قصاص بشه. هرچه زودتر بهتر.اگر نشه، به قوانین ایران باید تاسف خورد.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Fereschteh.p - اتریش - وین
آمنه جان یک لحظه هم به فکر بخشیدن اون بی وجدان نامرد نیوفت. اینجا احساسات را کنار بگذار و منطقی فکر کن. باید قصاص بشه. هرچه زودتر بهتر.اگر نشه، به قوانین ایران باید تاسف خورد.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

ahmad qtr - قطر - دوحه
اسلام دین حق است تو مسیحیت میگند اگه کسی کشیده تو صورتت زد طرف دومه صورتتو نزدیک ببر تا دومیو بزنه ولی در اسلام ایجوری نیست اگه کسی کشیده بهت زد تو هم باید کشیده بزنی اگه گوشتو برید تو هم گوشش را ببر اسلام دین حق است !!!!!!!!
شنبه 24 اردیبهشت 1390

high class - کانادا - ونکوور
iranazadiran - ایران - تهران حرف دل من را زدی.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

Royan - آلمان - آلمان
handark - انگلستان - میدلزبرو با نظر شما صددرصد موافقم طفلک امنه باید تمام عمرش تا روزی که زنده است با این وضع بسازه و یا انقدر باید پول خرج کنه تا صورتش یه کمی بهتر بشه و چشماش کور باقی میماند تمام اینده این دختر تباه شد ه بعد مردم دم از بخشش میزنند .
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
با اینکه بسیار با قانونهای اسلامی مخالف بودم و هستم ولی این یکی یک استثنا بزرگ. است.به صورت زیبای این دختر بیگناه نگاه کنید . به چشمهاش به ابروهاش به معصومیت و جوانی اش .این دختر نابود شده و خانواده اش هم نابود شدن .فقط چشمهاتون را چند ساعت ببندید اونوقت می فهمید درد امنه ی بیگناه را . فقط نابینایی که نیست این عزیز صورت روح اینده و زندگانی خود را از دست داده . است انهم برای همیشه انهم توسط یک حیوان خودخواه بی وجدان . برای اولین بار با قصاص کامل موافقم نه فقط چشمها این مرد صورتش را. هم باید از دست بدهد . امنه جان امیدوارم روزی علم پزشکی صورت زیبایت را. بازسازی کند.بینایی ات را باز پیدا کنی تا بتوانی دوباره افتاب را ببینی. خیلی متاسفم برای رنج تلخی که کشیدی انهم به گناه بی گناهی . ان مرد ملعون هر چه زجر بکشد کم است.امنه جان خدا کمکت کند. بتوانی دوباره زندگی کنی و هر کس جز این فکر کند باید فقط خودش را. جای تو بگذارد.این یک مورد را من با قصاص مو به مو موافقم.شاید بقیه. عبرت بگیرند.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

samlondon - انگلستان - لندن
فعالان حقوق بشر غلط کردن ....اگه راست میگن از زندانیایه سیاسى دفاع کنن نه از یک نامرد روانى کمترین مجازات براى این افراد قصاص
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

Kavkaz - ایران - تهران
hassan5 - ایران - تهران. آخی آخی.بیچاره مجید گناه داره.مگه به خاطر پاشیدن اسید تو صورت یه دختر باید مجازات بشه؟؟؟!مردیکه حالت خوبه؟یارو زده دختر مردمو از زندگی ساقط کرده بلایی به سرش آورده که هزار بار از مرگ بدتره.هر لحظه از زندگیش مثل لحظه جون دادنه بعد تو میگی دختره عقده ایه.انگار عکس این یارو مجید رو ندیدی در حالی که میبردنش دادگاه داشت لبخند پیروزمندانه میزد و از کاری هم که کرده پشیمون نیست.خیالش هم راحته که نظام قضایی بی لیاقت جمهوری اسلامی مجازاتش نمیکنه.واقعا که آدم مزخرفی هستی. یکی مثل همین مجید عوضی.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

raha.volcano - ایران - تهران
این حقوق بشری که مد شده دیگه چه صیغه اییه , اینا دیگه از اونوره بوم افتادن!!!!!!!! حقوق بشر رو برید از مسببین جنگایه تاریخ بخواید که به بهونه ی امثاله بن لادن و صدام و .. مردم بیگناه رو به خاک و خون کشیدن. مشکله حقوقه بشر اقلیتیه که در طوله تاریخ اکثریتی رو به بند کشیدن, نه این بنده ی خدایی که بخاطره حماقته یکی دیگه به این روز افتاده! مطمئن باشید اگه قصاص بشه به هیچ جایه حقوقه بشر بر نمی خوره.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

felora - ایران - تهران
potatis - سوئد - . میخوام یه کتک مفصل بخوری.. اخه اردوگاه کار اجباری ! وخدمت به جامعه !!!چه دردی از امنه بیچاره دوا میکنه / از فکرت استفاده کنی بد نیست...
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

felora - ایران - تهران
اگرتو همه دینها اشکال وایرادی هست چه اسلام /مسیحیت/ یحودی وبقیه.. ولی بعضی قوانین" واقعا حتی بعد از گذشت1 یا 2 هزار سال جالب وقابل اجرا و مساوی با عدالت ه . این پسره نباید بیهوش بشه بعد اسید بریزن تو چشماش/ مگه امنه بیهوش بوده! این ربطی به اسلام نداره اینها از خودشون میگن.حقشه باید تقاص پس بده
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

Fereschteh.p - اتریش - وین
ahmad qtr - قطر - دوحه منظور مسیحیت این نیست که اگه کسی به صورتت اسید پاشید، دست و پاهاتم بیار جلو تا رو اونا هم اسید بپاشه. منظور مسیحیت را نفهمیدی پس. باید اون نامرد بی وجدان لات قصاص بشه. دورود بر قانون قصاص.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
چیه بابا همه برضد اسید پاشه شمشیر بستن ...به همین ارزونی که باید فقط مقصر رو بکشن و عدالت هم به همین ارزونی اجرا بشه ؟ !!. خیلی ها یادشون رفته اوایل تحویل دادن کشور ایران از امریکائی ها به انگلیس و فرانسه ها " حکومت خمینی"در سال 57 کلی اوباشان بویژه عثمانی نژادها و قمی و مشهدهای موتورسوار حقوق بگیران خمینی و بعدا قانون گذاران حکومت رانی خمینی در شهرها زنان بی حجاب را با زنجیر میزند و اسید پاشی میکردن؟ چی شد قصاص اون ها ؟ همین حیونیکه با خانم این عمل وحشیانه را کار کرده باید با همین خانم ازدواج کند و شوهر هم حق طلاق هم دادن ندارد و هر گونه آزار و اذیت و توهین به این خانم شدیدا مجازات بشود .. تا شوهره خودش خودش را بکشد !!
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
درکانون خانواده اولین کسی که از پنچری داشتن طرف مقابل متوجه میشود همسر طرف میباشد حالا خوب دقت کنید ین امنه جون چقدر در رفتارش استاد بوده که ان جوان شوهر بیچاره امنه جون از پنچر بودن مطلع نشده ویا امنه جون درطول ارتباط غیر مشروع با مرتیکه عقده ای کله خر مجید چنان پر گاز میرانده و این مردک را تخلیه وبیچاره نموده که هیچکدام از اعضا خانواده مید حتی برای یکبار برای گرفتن رضایت راضی برفتن پیش امنه جون نشدند کمانم امنه جون حتی دستبند یادگاری مادر مجید راهم بعنوان یادگاری از این الاغ گرفته.البته امنه جون اول قصاص یک بیضه چپ مجید را کرده بود ولی قضات قصاص چشم را با پشم با اصول دیانت وارد ندانستند.گمانم امنه جون در خلوت با مجید کله خر پیاز داغ دوست داشتن این عشق را زیاد میکرده که این احمق همه زندگی خودش را باخته.عجب قیمت امنه جون بالا است 200ملیون یورو تحفه نطنز
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
درکانون خانواده اولین کسی که از پنچری داشتن طرف مقابل متوجه میشود همسر طرف میباشد حالا خوب دقت کنید ین امنه جون چقدر در رفتارش استاد بوده که ان جوان شوهر بیچاره امنه جون از پنچر بودن مطلع نشده ویا امنه جون درطول ارتباط غیر مشروع با مرتیکه عقده ای کله خر مجید چنان پر گاز میرانده و این مردک را تخلیه وبیچاره نموده که هیچکدام از اعضا خانواده مید حتی برای یکبار برای گرفتن رضایت راضی برفتن پیش امنه جون نشدند کمانم امنه جون حتی دستبند یادگاری مادر مجید راهم بعنوان یادگاری از این الاغ گرفته.البته امنه جون اول قصاص یک بیضه چپ مجید را کرده بود ولی قضات قصاص چشم را با پشم با اصول دیانت وارد ندانستند.گمانم امنه جون در خلوت با مجید کله خر پیاز داغ دوست داشتن این عشق را زیاد میکرده که این احمق همه زندگی خودش را باخته.عجب قیمت امنه جون بالا است 200ملیون یورو تحفه نطنز
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

Pezhman - اتریش - وین
بخش نخست.. بین جنون آنی یک فرد وسادیسم دسته جمعی بایدفرق گذاشت. این فرد باید مجازات شود.ولی نباید دادگاه و کل جامعه ایران را در حد پست فطرتی همچون این جنایتکاربائین آورد. راه حلی که درقوانین حمورآبی آورده شده. وحکم قصاص هم از آن جمله میباشد.اختراع اسلام نیست. شعور اعراب چهارده سده پیش, حکم حمورابی را نیک انگاشته, الهیش خواندند.امروز خوب میدانیم اینگونه احکام بهترین راه حل نمی باشند.حتی درصدر اسلام بعد از اجرایش مردم آنرا نیکو ندانسته واز اجرایش تن میزدند.همچنین دریهودیت ظهور مسیح را شاهد هستیم وداستان جلوگیری مسیح از اجرای حکم سنگسار زن خود فروش.وجمله معروف مسیح: هرکس که خود گناهی مرتکب نشده است اولین سنگ را به این زن بزند.که باعث شد همه سنگها را به زمین گذاشته بدنبال کار خود رفتند.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

Pezhman - اتریش - وین
بخش دوم.. تنها پیامبری که صدای خدا را شنید.موسی بود بقیه پیامبران از طریق وحی دستوراتش را گرفتند.وجمله خدا به موسی و اولین و تنها انسانی که مستقیم صدایش را شنید این بود:کفشهایت را در بیاور. زیرااین محل مقدس است.ودر واقع درآوردن کفش در اسلام به وضوء گرفتن تبدیل شده.شستن سرو گردن ودست وپا و تطهیر.. مسلمانان شیعه حکم خدارا در مورد وضوء تغییر داده.و غسل جنابت بدل از وضوء را مرسوم نمودند.و اصل تطهیر اجرا وعلمای شیعه هم آنرا پذیرفتند.و اما در مورد حکم قصاص این جوان مجرم هم میتوان حکم بدل از قصاص در موردش اجرانمود.ومتمدنانه عمل نمود. به زبان هموطنان مذهبی سخن گفتم تا حرفم را بهتر درک کنند.وگرنه خدای من نه الله بلکه عقل وخودآگاهی است.انتقام شیرین است.ولی بخشش وبزگواری شیرین تر است.وخدای بخشنده ومهربان, بخشندگان رادوست دارد.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

smartrun - کانادا - تورونتو
از جامعه مذهبی چه انتظاری داری . این وضع خواستگاری یعنی چی . این فرهنگ ازکجا امده . این جامعه ایرانی نیست این یک فرهنگ سوسمارخوری است که به ماها تحمیل شده .در فرهنگ ایرانی منطق و معرفت و عشق انقدر قشنگ است که یک مرد عاشق خودشو فدای عشقش می کنه ..نه عشقش روفدای خودش ...در جامعه ایران دختر و پسر وضع خیلی بدی دارد . دخترها بخاطر مردسالاری اگر تکان بخورند از طرف شوهر و برادر و پدر ووووو دولت به بدترین مجازات خواهند رسید . اصلا از بچه گی از هم جدا هستند و احساس و شناختی از هم ندارند . پدرها پسرها رو گرگ می کنند و مادرها دخترها رو نجیب و بدبخت به بار می اورند !!. کی گفته باید پسرها بروند خواستگاری !! عقب موندها ..بی سوادها .!!. حالا شماها بگین توهین نکن . واقعیته عزیز ... این اداب روسوم ما ایرانها نیست و بلخره خواهد رفت و مردم ایران به سطح مدرن خواهند رسید . شماها انقلاب کردید گفتید این امریکای جهان خوار .ولی چرا نمی گوید این عربهای ادم خوار .......هستند . امریکا به ما اینترنت داد و عربها امامزاده .. حالا شما و این جامعه عقب مانده بی سواد !!.... بهر حال موفق باشید , -:(
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
Atheist-0 - کانادا - ونکوور :منم کامل باهت موافقم وبا قصاص واعدام هم مخالف.قراره اگر قصاص انجام بشه پسر راا بیهوش وباچکاندن چندقطره اسید کورش کنند ,تا زجر نکشه.من فکرکنم شاید!!!! بدون بیهوشی,فقط یک چشمش را کورکنند کافی باشه.ولی بازهم نمیدونم تکلیf این کار وحشیانه و کثیف چی یه.البته پسره هم نبادازاد بشه.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
فعالان حقوق بشر شکر زیادی خوردن و میخورن ،. این فضولی ها به بقیه نیومده ، آمنه حقشه که قصاص کنه ، هر کی اسید ریخته باید تقاص پس بده ، به کسی هم ربطی نداره . مصطفایی هم شکر زیادی خورده که اسید پاشی رو "وحشتناک" توصیف میکنه ، . چطور اسید پاشی روی صورت این دختره وحشتناک نبود ، حالا برای این پسره یه دفعه وحشتناک شد ؟!. من که از آمنه خیلی مشتاق ترم صدای ضجه و فریاد این پسره رو موقع کور شدنش بشنوم ، . به نظر من بینایی و زیبایی و سلامتی آدم به هیچ پولی قابل معامله نیست ، حتی اگه دو میلیون یورو باشه . آمنه نباید کوتاه بیاد .
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

aghakian - ایران - تهران
bawafa1385 - المان - هامبورگ ......با این اراجیفی که بافتی. خودتو یک ثانیه جای امنه بذار البته تو فکر میکنی همه مثل خودت هستند. یک مطلب مهم :" اصل خبر اینه نمیدونم چرا سایت اینقدر سانسور میکنه جالبه امنه از حقوق بشر شدیدا انتقاد کرده و گفته شاید اگه دو میلیون یورو بهش بدهند از قصاص منصرف بشه البته گفته فقط میخوام این حقوق بشر ضد بشر را امتحان کنم ببینم چقدر راست میگن وگفته مگه من جزو بشر نیستم که الان به این روز افتادم؟.
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید