آزار و اذیت یک دختر جوان در زندان مخوف قرچک ورامین

آزار و اذیت یک دختر جوان در زندان مخوف قرچک ورامین

جــرس: درحالیکه گزارش متعددی از وضعیت وخیم زندان قرچک ورامین (تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی زن) طی روزهای گذشته منتشر شده، منابع حقوق بشری گزارش داده اند که در همین چند روز، یک دختر ۲۱ ساله در زندان قرچک ورامین توسط چند زندانی زن شرور مورد آزار و اذیت قرار گرفت.


به گزارش رهانا، روز سه شنبه در پی درگیری در سوله ۷ زندان زنان قرچک ورامین، چندین نفر از زندانیان این بند به دختر ۲۱ ساله‌ای حمله‌ور شده و وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران»، این آزار و اذیت در حالی اتفاق افتاد که سایر زندانیان و همچنین نگهبانان بند حضور داشتند و شاهد این ماجرا بودند، اما واکنشی نشان ندادند. وضعیت جسمی و روحی این زندانی ۲۱ ساله در پی این آزار و اذیت وخیم گزارش شده است.
مسئولین زندان که تنها شاهد وناظر این اتفاق دهشتناک بوده و هیچ واکنش در جهت جلوگیری از این اقدام به عمل نیاوردند حتی از انتقال این زندانی به بهداری خودداری کرده‌اند.
طی روزهای گذشته بسیاری از زندانیان از جمله زندانیان سیاسی زن همچون شبنم مددزاده، فریبا کمال‌آبادی، کبری بنازاده امیرخیزی، مریم حاجیلویی، مطهره بهرامی، مهوش ثابت و مریم اکبرزاده به این زندان منتقل شده‌اند. همچنین در طی این روزها گزارش‌های متعددی از وضعیت بد این زندان که دارای استاندارهای لازم نیست گزارش شده است، اما مسئوین سازمان زندان‌ها اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.
رسانه های خبری هفته‌ی نامه‌ای از زندانیان سیاسی زن در این زندان را که شرحی از وضعیت این زندان داده بودند، منتشر کرده بود، که در قمستی از این نامه آمده بود:

"...زندان قرچک ورامین شامل هفت سوله است که هر سوله با تخت هایی به ظرفیت چند ده نفر تجهیز شده است. این در حالی ست که در هر کدام از این سوله ها بیش از ۲۰۰ زندانی نگهداری می شوند. عدم وجود کوچک ترین سیستم، برای تهویه هوا، وضعیت اسف بار بهداشتی به نحوی که بوی فاضلاب و شدت گازهای ناشی از آن برای بسیاری از زندانیان ناراحتی های تنفسی جدی به وجود آورده است. دو سرویس بهداشتی برای بیش از ۲۰۰ نفر، دو اتاقک حمام برای همین تعداد از زندانیان در نظر گرفته شده. محدودیت های به وجود آمده به خاطر سرویس های بهداشتی، عملا باعث شده است تا بسیاری از زندانیان از محیط سوله و مابین تخت ها به عنوان “سرویس بهداشتی” استفاده کنند.به دلیل نبود حتی یک شیر آب جداگانه زندانیان برای شستشوی لباس و ظروف خود باید از همین حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنند. روزانه به اصطلاح “سه وعده” غذایی در سلف سرویس این زندان ارائه می شود.مجددا از پرداختن به وضعیت بهداشتی سلف سرویس و کیفیت غذا اجتناب می کنیم و تنها این که در هفته گذشته به دلیل کمبود جیره غذایی، چندین بار وعده نامبرده به بسیاری از زندانیان نرسید. وعده مذکور نیز اغلب دو قرص نان خشک و یک سیب زمینی، و یا مقدار بسیار اندکی ماکارونی را شامل می شود. از آنجا که بسیاری از زندانیان کم سن و سال حتی زیر ۱۸ سال نیز در این زندان نگهداری می شوند، به وضوح می توان مشکل سوءتغذیه جدی را در میان بسیاری ز زندانیان مشاهده کرد."
گفتنی است تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی تبعیدی به زندان قرچک ورامین نیز، در اعتراض به وضعیت "غیر انسانی" و اسفبار عزیزان زندانی خود در آن زندان، طی روزهای اخیر به دادستانی مراجعه کردند، اما با عدم پاسخگویی مقامات روبرو شدند.

miniator - ایران - تهران
اگه زورشون برسه با تمامه مخالفاشون همین کارو میکنند,اعم از زن و مرد. این یعنی مرگ تد ر یجی.فقط مبارزه مسلحانه میتونه مردم رو نجات بده,بقیه همه شعره,ختمه کلام
جمعه 23 اردیبهشت 1390

zhandark - انگلستان - میدلزبرو
صبح بخیر واقعا! تجاوز در زندان زنان از تنفس معمولی هم امری طبیعی تره! من خودم چند سال پیش با مدیر مرکزاصلاح و تربیت دختران فراری حرف می زدم که میگفت با چنگال به یک دختر ۱۴ ساله تجاوز کردند که بعد ها از شدت عفونت و ناراحتی روحی ناشی از تجاوز خودکشی کرد!
جمعه 23 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
متاسفانه این خبرها برایم عادی شده و این همان چیزیست که این رژیم از ما انتظار دارد ! ننگتان باد
جمعه 23 اردیبهشت 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
دورۀ ارزانیست . شرف اینجا ارزان . تن عریان ارزان . آبرو قیمت یک تکه نان . و دروغ از همه چیز ارزانتر . و چه تخفیفی خورده است قیمت هر انسان!! ،اینجا نداشتن حیا نعمت است، کشتن انسان غنیمت...گناه کردن به نام دین حلال ...معصیت به نام خدا واجب...اینجا ناکجا آباد است اینجا سرزمینی است در دل تاریکی در دل بربریت تاریخ در دل استبداد تحجر، اینجا سرهای سرفراز بریده میشوند و صداهای دل نواز خفه و سینه های پر مهر با خنجر ولایت شکافته اینجا رذالت از محاسن حاکمان است وانسانیت از معایب مردمان. دین فروشی تجارت عالمان و تن فروشی حرفۀ محرومان در اینجا چاپلوسان در مقامند و پابوسان در منصب، منتقدین در زندان و مدبرین در محبس . زشت سیرتان و کریه منظران در صدر هستند و نیکو اندیشان و زیبا سرشتان در بلا .....اندیشیدن بدنامیست و نفهم بودن اعتبار .....ملاک تدیّن عبای خونین است و عبای خونین بر شانۀ ضحاک .......نه نمیتوانم باور کنم اینجا ایران من است ......اینجا نقطۀ است در اخرالزمان.........اینجا نقطۀ است در سیاهچاله های سیاه تاریخ......من نامش را نمیدانم.......
جمعه 23 اردیبهشت 1390

sourena.de - المان - ااشتوتگارت
miniator ایران - تهران هموطن عزیز. قربون دهنت. جانوران ذوب شده در ولایت وقیح فقط حرف زور میفهمند و بس. جنگ مسلحانه تنها راه برخورد با این حکومت ضدبشری بوده و خواهد بود. لاشخورها و کفتارها ی ولی وقیح جایی در بین انسانها ندارند. شاد و از گزند جانوران ولی وقیح در امان باشی.مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
جمعه 23 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اگر این شکنجه ها در مورد رهبران جبون و حقه باز سبز انجام می شد غلط می کردند در ارزوی بازگشت به دوران خلائی امام راحل باشند!!!!
جمعه 23 اردیبهشت 1390

z.e.molla - ایران - ایران
به تجربه ثابت شده کسانیکه در کودکی یا نوجوانی مورد سوع استفاده جنسی قرار میگیرند در بزرگسالی بنوعی قصد انتقام از کسانی دیگر رو میکنند البته از نوع مذکرشو منظورمه.حالا هم حکایت انتقامگیری ملاعلی بیمار هست که غیر مستقیم این عغده ی چند ده ساله این اقا انگل رو تسکین بدهند.خداوند رحمت کنه میرزا علی ذغال فروش زیر بازار سرشور مشهد.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
مسئولین زندان ایرانی وانسان هستند یا یکعده حیوان که بوئی از انسانیت نبرده اند .فکر نمیکنند روزی ورق برمیگردد .هرگز فکر کرده اند چه بسرشان خواهد امد .نه شاه ماند نه رهبر کبیر .اینها هم ماندنی نیستند یک کم فکر کنید . هرچند اگر قرار بودفکر کنند حال وروز ملت این نبود .در انتظار ترکیدن بغض مردم باشیید زیاد دور نیست ان روز .
جمعه 23 اردیبهشت 1390

حامد 88 - ایران - تهران
منم صد در صد با مینیاتور مافقم. فقط و فقط با مبارزه مسلحانه می تونیم از پس این حکومت وحشتناک و سفاک نجات پیدا کنیم. وگرنه 100 نسل بعدمون هم بدبخت هستن.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خوب از یک مشت تخمه خیابان ج م........انتظار بیشتری نباید داشت
جمعه 23 اردیبهشت 1390

sarvestan - ایران - تهران
zhandark - انگلستان - میدلزبرو . مبارزه مسلحانه دقیقا چیزی هست که اونها می خوان تا اینجا رو تبدیل به یک لیبی یا سوریه دیگه کنند.بهترین روش برای مبارزه و از کارانداختن این رژیم مبارزه مدنی هستش. مردم ایران راههای بیشماری برای این کار دارند.پرداخت نکردن قبوض آب و برق و گاز و تلفن. اعتصاب سیستم حمل و نقل عمومی شهری و میان شهری و ایجاد اختلال در فعالیتهای جاری و روزمره کشور.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
من چون رژیم را وقانون مملکت داریمون اس لامی هست.و با شنیدن ظلمها وتجاوزات اسلامی,حالم بد میشه,فقط میتونم بگم لعنت بر .....وعرب زبان نفهم .وتف به اون کوچک ونطفه تون تا اون جد گنده (... )هاشون.حالا هم هرچی میخواهید خودتون را ...نمایندگان5/1 خرافات پرست.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
نصف ایل و تبار من در قرچک زندگی می کنند! نه زندان دارد و نه سوله. آدرس بدید من خودم چند هفته دیگه میرم ته توش را در میارم.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
صد رحمت به انصاف حیوانات ، آخوندها حتی به اندازه یک کفتار شرف ندارند.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
. z.e.molla - ایران - ایران...سلام دوست عزیز..با شما موافقم...چند سال پیش یه مرد 40 ساله تونسی رو به جرم تجاوز وکشتن یه پسر10ساله دستگیر کرددند..در جلسات دادگاه وقتی از وی در مورد انگیزه این عمل وحشیانه ازش پرسیدندوی گفت:زمانیکه ده سالم بود پدر این پسر به من تجاوز کرد واز همان وقت دنبال فرصتی میگشتم که به نوعی زهرمو خالی کنم
جمعه 23 اردیبهشت 1390

iranazadiran - ایران - تهران
چه کسی باید جوابگوی این جنایات و سبوعیت ها باشد. ای دژخیمان حکومتی طبق کدام قانون کدام روش تبعیت از چنین حکام ظالم لامذهب دیو صفت می کنید. هندی زاده که وعده آزادی بیان بر طبق فرامین و دموکراسی در اسلام داد. مردم که به هوای آزادی و استقلال باورتان کردند. خداوند که فرمانش واضح و روشن است. طبق چه استدلالی با مردم و خود این می کنید. به کدام سو می روید؟.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

Royan - المان - للمان
miniator - ایران - تهران غیر از این امکان نداره وگرنه مرگ تدریچی است . مرگ یه بار شیون یه بار.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

ممقلی - ایران - شیراز
فقط منتظر روزی هستم که مموتی را روانه همین زندان ها بکنیم.حیفه که با کشتنشون اونها را از دست بدیم
شنبه 24 اردیبهشت 1390

SSEPEHR - ایران - ایران
وقتی دیوار همسایه ات آتش بگیرد به تو هم مربوط می شود! وقتی به انسانها در هر گوشه وکنار این کره خاکی وفانی!! ظلم، تجاوز، و آزار واذیت میشود پس به ما هم(به عنوان یک انسان اگر آزاده و آزاد اندیش باشیم) مربوط میشود. چرا که زندگی اجتماعی سالم تنها زمانی ممکن است که تمامی جامعه بازتاب خویش را در آینه روح هر فرد ببیند. حال چگونه میتوانیم تاب و توان رنج هم نوعان عزیزمان را بیاوریم؟ حتی اگر فردی گناهکار هم باشد نباید از حقوق اولیه اشان محروم شوند. آدمهای مغرور وخودخواه توان رویاروی باهیچ عقیده وباوری را ندارند.به اینها باید گفت: در محفلی که خورشید اندر شمار ذره است خود را بزرگ دیدن شرط ادب نباشد (جناب حافظ)
شنبه 24 اردیبهشت 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
bita tehrani - کانادا - ونکوور شعر جالبی بود برای امریکای کابالا صدق میکنه ولی تکمیل نیست ..ققنوس بازند ولی عقاب را نمادشان کردند روباه صفت و جغد سرشتند در لباس مالکان اشراف. انجا را ولی خوب میشناسی.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
zhandark - انگلستان - میدلزبرو . تجاوز با چنگال ؟!. زندانیا اگه مرد بودن میگفتیم انگیزه جنسی داشتن و میخواسته داخل محیط زندان ارضا بشن ، ولی تجاوز به دختر با چنگال از طرف زندانیان زن خیلی عجیبه . مطمئن هستین مرد نبوده بینشون ؟!.
سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد