۲۱ درصد از جمعیت ایران به اختلال روانی دچارند


۲۱ درصد از جمعیت ایران به اختلال روانی دچارند

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی در ایران اعلام کرد که "براساس آمارها ۲۱ درصد از جمعیت ایران به نوعی از اختلالات روانی دچار هستند و تعدادی از این افراد اقدام به خودکشی می‌کنند."

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی در ایران با اشاره به رابطه میان بیماری‌های روانی و بیماری‌های داخلی افزود: "در نسخه های پزشکی آثاری از داروهای آرام بخش و روان گردان مشاهده می شود. بسیاری از بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند و مشکلات جسمی خود را مطرح می‌کنند، بعد از بررسی‌های فراوان متوجه می‌شویم که آنها از بیماری‌های روانی رنج می‌برند و بیماری جسمی ندارند."

آقای خسرونیا با انتقاد از "بی توجهی و بی مهری" مردم به روانشناسی و روانپزشکی، گفت که بعضی افراد ممکن است سال ها از داروهای آرام بخش و روان گردان استفاده کنند، اما به دلیل باورهای غلط، از مراجعه به روانپزشک پرهیز کنند.

khosh bavar - ایران - یزد
32 سال سیاه پوشیدن و سیاه فکر کردن و سنگسار و دارهای خیابانی و همیشه از جهنم و شیطان و جن حرف زدن نتیجه این تربیت اسلامی میباشد ! چه انتظار بهتری میتوانیم از اینطور جنایتها داشته باشیم ?!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

seven11 - مجارستان - بوداپست
حالا یعنی چی مثلاً اون 79 درصد باقی سالمند و مشکلی ندارند؟ این آقای رهبر و رئیس جمهور که این همه پرت و پلا میگن جزو این 21 درصد هستند؟
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

hameshehbahar - انگلستان - لندن
وقتی رهبر شیره ای و رعیس ا.ن ش روانی باشن از بقیه چه انتظاری است!!!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - سیاتل
واه!خودت روانی!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

8888016400 - هنروستان - ناسیک
21 درصد یعنی حدود شانزده میلیون نفر . حالا فرض کن اینا بشن مدیر جهان . یک میلیارد و 250 میلیون دیوانه تحویل می دهند !!!!!!!!!!!!!!. البته ما ایرانی ها پوست کلفت هستیم سایر مردم دنیا زیر دست اینها بالای 50 درصد دیوانه می شوند
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
بنظر من یکی از فاجعه ترین بیماریها همین اختلالات روانی و عصبیه !!.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - فرانسه
*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد . فانوس گرامی.وقتی روح شادی در ملتی بمیرد...وقتی نوای سحر انگیز خوانندگان زن به دلایل زیر شکمی مردان اسلامی ممنوع/وقتی معاشرت ازاد پسر و دختر ممنوع. وقتی در دانشگاه استخوان مرده چال کنند وقتی هر جا می روی عکسهای منفور خمینی و دیگر اشغالها باشد وقتی امیدهای سال88 برباد رفت با رهبران ترسو و اسلامیش /ی خواهی اختلالات روانی نباشد??جنایات عجیب و غریب پدیده ی قاتلان سریالی و و و/// بعد فاجعه بسیار فزونتر از 21 در صد است..روزگارت خوش/پاریس
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
۲۱ درصد از جمعیت ایران به اختلال روانی دچارنیستند
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

عرق سگی - ایران - تهران
من فقط بعضی موقع ها که یه چیزایی می خورم روانم پاک میشه
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

azadi - ایران - کرج
این امار احتمالا اشتباهه.دلیل ان هم خیلی ساده هست چون وقتی تو کوچه و خیابان یا محل کار یا تو اتوبوس ،تاکسی و مترو کلا اماکن عمومی میریم میبینیم که هیچ کس نمیخنده و همه با موبالهایشان بازی می کنند از اون بدتر تفریح مردم شده دعوا دیدن و بهترین تفریحمون هم این شده که دو نفر ادم به جون هم بیفتند و تو یکی از میادین شهر یکی اون یکی رو با چاقو بزنه و ماتا مردن ان کسی که زخمی شده و داره میمیره ازش فیلم بگیریم در نتیجه این امار اشتباهه فکر میکنم باید می نوشت79%مردم حاشان خرابه و 21%تا حدودی حالشان خوب است.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
اگه بگم عین 90 درصد هم باندازه های مختلف افسردگی دارن دروغ نگفتم. ایران واقعا شده قبرستون. بقول اون شیاد کبیر هم زندگی دنیوی ما ساخته شد و هم اخروی. سزای آدم هایی که جنبه پیشرفت رو نداشته باشن و نمک بخورن و نمکدون بشکنن و اجازه بدن آخوند سرشون کلاه بذاره همینه
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

alexxx - اتریش - وین
21 درصد? نه, این هم صفرش رو حذف کردن ? این 210 درصد بوده!!! (طنز)
جمعه 23 اردیبهشت 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
من فکر می‌کنم منظور اونای هست که به دولت وفادار هستن، بقیه ملت خوب یه کم مشکل دارن ولی‌ به اندازهٔ این ساندیس خورا و اربابانشون نمیرسن.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

banoyemehr - کانادا - تورنتو
تا دین شخصی نشه اوضاع همینه
جمعه 23 اردیبهشت 1390

مهرداد2538 - ایران - تهران
فکر کنم برعکس گفته. 21 درصد سالم هستند.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
تلویزن ایران ومطبوعات دراین موردمقصرند.نوع رفتاروگفتاردرخانوادهاراکه والدین چگونه بافرزندان یابطورکلی درزندگی داشته باشندرانداردبعضی ازنقاط فرهنگی مامثل,,رواج مردسالاری,,پرهیزازدروغ,دیگرانرامثل خودانستن,قباحت دزدی,و چاپلوسی,و......,,خیلی مشکل دارد.دررسانه های عمومی به اینهاپرداخته نمیشود.یاخیلی کم..حس نوعدوستی درایران مرده است.خیانت ودروغگویی هنرخوانده میشود.درحقیقت امار21 درصداماردرستی نیست.بیماران روحی,فرهنگی ایران خیلی بیشترازاینهاست.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
امار خیلی بالاتر از اینهاست .ملتی که خودش نیست بیرون و درون مردمش اینقدر تضاد داره و مردمی که 33 سال زور را تحمل می کنن و ملتی که جلوی چشمش مامور های دولتی یک عده را کتک میزنن و اون ملت بی تفاوت. رد میشن نمی تونه ملت سالمی باشه .هیچ ادم سالمی از نظر روانی . اجازه نمیده هر روز به شعورش توهین کنن. تمام حکومت های دنیا از مردمشون حساب می برن در حالی که جمهوری . اسلامی با مردمش مثل گوسفندرفتار می کنه .به نظر من تنها نشانه ئ. سلامتی روان در جمهوری اسلامی عدم تحمل این رژیم است. هر که تحمل می کنه بیماره و هر کی نتونسته تحمل کنه هنوز روانش. سالمه و هنوز زنده است.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +462واکنش ایرانیان به پیام نتانیاهو: نظم نوین با توسعه پیمان کوروش و ابراهیم
  • +434شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +308عکس روز: پست جدید علی کریمی با عنوان «از موشکهاى جدید رونمایى شد»
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +248یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +219‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید