بازداشت یک فعال حقوق زنان در شیراز


بازداشت یک فعال حقوق زنان در شیراز

مریم بهرمن، فعال حقوق زنان روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ توسط مأموران امنیتی در شیراز بازداشت شد.

مریم بهرمن چند روز پیش از بازداشت در وبلاگ شخصی‌اش، نامه‌ای به میرحسین موسوی یکی از رهبران مخالفان و همسرش زهرا رهنورد نوشته بود.

 

به گزارش تارنمای کلمه، صبح روز گذشته چند تن از مٱموران امنیتی با در دست داشتن حکم بازداشت، به منزل این فعال حقوق زنان مراجعه کرده و بعد از سه ساعت بازرسی منزل و ضبط بعضی از اموال شخصی‌ از جمله تلفن همراه، چند جلد کتاب و لپ‌تاپ، وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت کردند.
این فعال حقوق زنان چند روز پیش از بازداشت در وبلاگ شخصی‌اش با عنوان «یک ورق پاره دیگر»، نامه‌ای به میرحسین موسوی یکی از رهبران مخالفان و همسرش زهرا رهنورد نوشته بود.به تازگی مخالفان حکومت ایران، «کمپین نامه‌نویسی به موسوی و رهنورد» را راه‌اندازی کرده‌اند. موسوی و رهنورد از بهمن ۱۳۸۹ در حبس خانگی به‌سر می‌برند.مریم بهرمن خطاب به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نوشته است:‌ «بی‌شک این روزهای تلخ هم می‌گذرد.»وی هدف از نوشتن این نامه را «حضور در حرکتی نمادین جهت سپاس از ایستادگی موسوی و رهنورد پس از کودتای شوم و اعتراض به حبس خانگی آن‌ها» اعلام کرده است.

مخالفان از انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری ایران در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ به عنوان «کودتا» نام می‌برند و می‌گویند محمود احمدی‌نژاد با دخالت «نهادهای نظامی و امنیتی» و با «آرای مهندسی‌شده» به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی شده است.در همین حال روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت گزارش شد محبوبه کرمی از فعالان حقوق زنان و کمپین یک میلیون امضا، احضاریه‌ای برای معرفی خودش به زندان اوین دریافت کرده است.بنا به گزارش‌ها وی تا سه روز پس از دریافت این احضاریه، برای اجرای حکم سه سال حبس باید به زندان مراجعه کند.کرمی، پیش‌تر از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود اما شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب، این حکم را به سه سال حبس تعزیری کاهش داد.اتهامات وی «عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و نشر اکاذیب» اعلام شده بود.محبوبه کرمی۱۱ اسفند ٨٨ نیز بازداشت شده بود که پساز ۱٧۰ روز، ٢٧ مردادماه ٨٩ با سپردن وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شد.

sepehrazadi - ایران - تهران
آدرس وبلاگ و نامه این زن شجاع که در حمایت از موسوی و رهنورد به ایشان نوشته اند. https://boudanyanaboudan3.blogfa.com/post-45.aspx. یک ورق پاره ی دیگر
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

sourena.de - المان - ااشتوتگارت
اقدام علیه امنیت ملی?!!! نظام مقدس از سایه خودش هم وحشت داره. مرگ بر خامنه ای و نظام شیطانی اش
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
واقعا متاسفم خانم بهرمن براتون ..حیف شما ...این کارتون دیگه برای چی بود که باعث شد دستگیرتون کنن و سرنوشت خیلی ها رو پیدا کردید که در زندانها مخوفی گرفتار شدن و گله گله پژو سوار و پراید سوار هم کنار زندان اون ها گاز میدن و بی خیال رد میشن و انگار که اونجا باغ وحشه !! میلیون ها خانم ولی با چادر و سه لایه مغنه با مصنویت دیپلماتیک عرب زادگی فقط مشکلشون سیاسی نیست بلکه شکمیه و اونا پر کردن شکمشون مشکلشونه و گرون شدن پیاز و گدو و نون و همش هم مشغول پختن و درست کردن خورشت سبزی و باقلا پلوشون و خورشت قیمه هستند و کسی هم به اونها کاری به نداره! میتونید بعدا بمن بگید ماموران دولتی لحجشون کجائی بود و دهنشون چه بوئی میداد ؟ مشهدی - قمی - اصفهونی - یزدی و. افغانی. عربی؟ دور دهنشون و روی لپ هاشون زردی نبسته بود و بوی تعفن نجاست توالت مسجد نمی داد ؟
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد