نامه جلیلی ملاقات تازه ای را توجیه نمی کند


نامه جلیلی ملاقات تازه ای را 'توجیه نمی کند'

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است نامه سعید جلیلی به خودی خود نکات جدیدی ندارد و نیاز به ملاقات دیگری را توجیه نمی کند.اتحادیه اروپا می گوید با مقام های ایران برای "ایجاد مبنای مذاکرات جدید" در تماس خواهد بود.

این در حالیست که مقام های ایران طی چند روز گذشته از آمادگی برای از سرگیری گفتگوهای اتمی سخن گفته اند.

اما مایا کاسیجانسیک، سخنگوی خانم اشتون روز چهارشنبه گفت: "ما از شنیدن اینکه ایران سخن از ملاقات می کند تعجب کرده ایم."وی با اشاره به نامه اخیر آقای جلیلی به اتحادیه اروپا گفت که پیشنهاد ایران "هیچ چیز" جدیدی ندارد که توجیه کننده ملاقات تازه ای باشد.وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است که اگر "دلیلی" نیست، نباید ملاقاتی انجام شود.مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که ایران باید پاسخگوی خواسته های شورای امنیت درباره برنامه اتمی اش بپردازد.

آخرین دور گفت وگوهای اتمی ایران در ژانویه گذشته و بدنبال عدم توافق طرفین بر طرح مبادله سوخت و نیز مسئله توقف غنی سازی اورانیوم به شکست انجامید.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران خواسته است غنی سازی اورانیوم را متوقف کند و این کشور را تاکنون مشمول چند دور تحریم کرده است.

خانم اشتون در نامه خود که در بهمن ماه به مقام های ایران ارسال شد گفت که هدف مذاکرات جدید باید کاهش نگرانی از برنامه های اتمی ایران باشد.

اما مقام های اتحادیه اروپا می گویند که ایران در نامه خود از پاسخ طفره رفته و در عوض صحبت از احترام به مردم و حقوق ملت ایران برای دستیابی به فناوری هسته ای کرده است.

با این وجود سخنگوی خانم اشتون گفته است که با مقام های ایران برای "ایجاد مبنای مذاکرات جدید" در تماس خواهد بود.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه نوزدهم اردیبهشت در ترکیه گفته بود که ایران آماده از سرگیری مذاکرات اتمی با گروه ۱+۵ در استانبول است.

آقای احمدی نژاد اظهار "امیدواری" کرد که موضوع اتمی ایران در گفت وگوهای استانبول به نتیجه نهایی خود برسد.

همزمان مجتبی ثمره هاشمی، دستیار ارشد رئیس جمهوری ایران گفته است ایران از "بازگشت مجدد" گروه ۱+۵ بر سر میز مذاکرات استقبال می کند.

او با اشاره به تصمیم ایران بر حل مشکلات در چارچوب "احترام متقابل"، گفت: "ایران بر روی پیشنهاد خود مبنی برمیزبان بودن استانبول تاکید دارد."

sourena.de - المان - ااشتوتگارت
شعارهای بیمعنی و التماس برای نظام مقدس عادی شده. پس چی شد اون ممه که لولو برده بود?!!!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
خدا میدونه خامنه ای مشهدی " ولایت فقیه "حاضره صد ها میلیارد یورو رشوه بده به خانم اشتون و هر بار هم مقدارش رو زیادتر میکنه که ایشون به زخم اقتصادی کشورهای ورشکسته اروپائی مثل یونان و اسپانیا و پرتقال و...بزنه !!. بخاطر اینکه غرب به ایران حمله نکنه چینی ها رو با قراردادهای ننگین شریک از 60 درصد به بالای صنایع نفت ایران کردن و حالا هم مسئله فروش بفیه آن به اروپائی هاست !! . مذاکرات در دو مورد اگر صدها دفعه صورت بگیرد بی فایده است و فقط بدرد پر کردن برنامه ها اخبار و صفحات روزنامه ها می خورد !! . 1-جهودهای اسرائیلی میگن ما یک سانتیمتر از زمین های عربی رو پس نمیدیم . 2- خامنه ای مشهدی میگه ما میخوایم اتم بازی کنیم چون مادرم و خواهرم اتم باز بودن و یه مشت راننده تاکسی و یاوه گوها و هرزه دهن های ایرانی هم میگن ما هم بلدیم !! .......خامنه ای به خانم اشتون میگه یالله بیا دیگه ...یه پول رشوه موقتی در بانک استانبول ترکیه براتون حاضره لطفا بیاد اونجا !!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - چابهار
یک پیر زن رو گذاشتن رئیس تا کی میخواید تحریم کنید هزار سال دو هزار سال الان کشورهایی مثل چین المان برزیل ترکیه به طور واضح دارن تحریم ها رو ناقص اجرا میکنن به دلیل سود سرشاری که نسیب شان میشه و تمام بازار ایران رو در دست دارن و کشور های سوم که کشورهای عربی هستن من کالا ها را به صورت خروجی دوم صادر میکنن به ایران تا کسی متوجه نشه همین انبار داری های جنوب که من دارم میبینم هر روز بیشتر از 100 تا کانتینر جنس از امارت که از المان اومده رو تحویل میگیرن حتی ماشین های سپاه رفت و امد دارن تحریم فقط روی کشورهای جواب گو هست که به دنیا دست رسی نداشته باشن مثله کره ژاپن و کشورهای عربی که تحط نظر هستن اما کشوری مثل ایران که با بیش از 10 کشور که همسایه هستن و تحریم نیستن میتونه اجناس اش رو تامین کنه پس اروپا زیاد زحمت نکش ابروی خودتون رو میبرید
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

sourena.de - المان - ااشتوتگارت
love-sandis ایران - چابهار این مزخرفات کلاس اولی رو از کجا کپی کردی?!!!نهضت سواد اموزی?!!!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد