سوریه خبرنگار ایرانی ـ آمریکایی الجزیره را به ایران تحویل داد


سوریه خبرنگار ایرانی ـ آمریکایی الجزیره را به جمهوری اسلامی تحویل داد

هما (دروثی) پرواز، خبرنگار ایرانی‌‌ ـ آمریکایی شبکه انگلیسی‌زبان الجزیره که دو هفته پیش توسط مأموران امنیتی سوریه بازداشت شده بود به ایران تحویل داده شد.

به گزارش تارنمای شبکه الجزیره، خانم پرواز در روز ۲۹ آوریل و در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی دمشق توسط نیروهای امنیتی سوریه بازداشت شد و اکنون روشن گردیده که وی در تهران است.

هما پرواز که ملیت‌ کانادایی نیز دارد، برای پوشش خبری ناآرامی‌های سوریه از سوی شبکه الجزیره به دمشق رفته بود.مقامات سوریه‌ای پیش از این به الجزیره گفته بودند که این خبرنگار ۳۹ ساله آزاد خواهد شد.سخنگوی الجزیره امروز اعلام کرد: «ما هم‌اکنون اطلاعاتی به‌دست آورده‌ایم که نشان می‌دهد وی به تهران فرستاده شده است.»

وی افزود: «ما از مقامات ایرانی خواستار اطلاعاتی برای دسترسی به دروثی هستیم و می‌خواهیم که وی را آزاد کنند. ما از روز ۲۹ آوریل که وی دوحه را به مقصد دمشق ترک کرد هیچ‌گونه تماسی با او نداشته‌ایم و عمیقأ نگران حال وی هستیم.»سفارت سوریه در واشنگتن روز گذشته در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد خانم پرواز قصد داشته «به شکل غیر قانونی با ویزای ایرانی که تاریخ آن اعتباری نداشت»، وارد خاک سوریه شود و به همین خاطر به ایران بازگردانده شد.این بیانیه می‌افزاید خانم پرواز در تاریخ اول ماه مه «توسط کنسول ایران با شرکت هواپیمایی کاسپین با پرواز شماره ۷۹۰۵ به مقصد تهران» پرواز کرده است.پیش از این در روز دوم ماه مه، شبکه الجزیره از واکنش علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران به بازداشت هما پرواز گزارش داده بود.به گزارش الجزیره، صالحی در پاسخ به این سؤال که تعهد ایران در قبال خانم پرواز چیست، اظهار داشته است: «من امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد اما در صورت صحت آن، ما از دولت سوریه تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی کند.»اعضای خانواده هما پرواز نیز خواهان آزادی وی شده‌اند. آن‌ها در بیانیه‌ای نوشته‌اند: «او دختر، خواهر و نامزدی دوست‌داشتنی و همچنین روزنامه‌نگاری متعهد بود.»آن‌ها افزوده‌اند: «اکنون نزدیک به دو هفته از بازداشت وی می‌گذرد. ما بار دیگر می‌خواهیم که دروثی فورأ آزاد شده و به نزد خانواده خود بازگردد.»هما پرواز از سال ۲۰۱۰ میلادی با شبکه الجزیره همکاری می‌کند. وی که پدرش ایرانی و مادرش آمریکایی است، فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه آریزونا است. فعالیت برای رسانه‌های ژاپن، آمریکا و کانادا و نیز فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه روزنامه‌نگاری در دو دانشگاه هاروارد و کمبریج از سوابق اوست.

علی بی غم - ایران - تهران
چه ربطی داره؟ ویزای تاریخ گذشته ایران؟ یکی نیست بگه الاغ اینکه قرار نبوده با ویزای تاریخ گذشته ایران وارد ایران بشه!! گذرنامه این خانم به حتم آمریکایی بوده و اگر میگفتند با ویزای تاریخ گذشته سوریه باز یک چیزی!! کنسولش که این خبر را داده از اون الاغها بوده. در گذرنامه خیلی ها ویزاهای باطل شده است که یا رفته اند یا نرفته اند این دلیل نمیشه که آنها را به کشوری که قبلا ویزا گرفته اند دیپورت کنند!! این سوری ها به خر یه سور زدند به خدا.
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
این نابشر خرمگس هم یک پس فطرت بی غیرته که مثل پدر خدانیامرزش دیکتاتور و جنایتکاره.آخه گردن دراز بوقلمونی.وقتیکه مردم خبر مرگت تورو نمیخواند چرا گورتو گم نمیکنی و به بیت رهبری پناهنده بشی.هر روزی که باشد تمام دیکتاتورهای دنیا باید گورشان را گم کنند یا به زبان خوش یا با توسل به زور مردم.جانوری مثل تو باید ریشش کنده شود.100 شرف جانور از تو بیشتره.انگاری میخواد با اسراییل بجنگه با تانک به مردم حمله میکنه. گورباباای اروپا و آمریکا که در برابر این همه جنایت هیچ غلطی نمیکنند فقط تنها زحمتی که میکشند تو رسانه های خارجی محکومش میکنند
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

bavar88 - هلند - آمستردام
آمریکا این مارمولک‌های دوزیست را برا فضولی می‌فرسته منطقه...همون بهتر که شکار شد...او ...خبرنگار ۳۹ ساله. ‌دختر!! ، نامزد! و دوست ‌دختر دوست داشتنی متعهد بود....ههههه
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
 بچه ها هیچ وقت به سوریه نرید که لانه زنبور جمهوری اسلامی هستش اینها از نژاد همین تازی ها هستن اهورامزدا نگهدارش باشه
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

LiliRose - کانادا - تورنتو
«به شکل غیر قانونی با ویزای ایرانی که تاریخ آن اعتباری نداشت!!!!. ویزا ؟شاید با پاس ایرانی تاریخ گذشته می خواسته وارد سوریه بشه. فکر کنم ایرانی ها بدون ویزا وارد سوریه می شن. این خانم هم خواسته از ایرانی بودنش اینجا استفاده کنه که بیچاره به ضررش تموم شد.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

mihanyar - انگلستان - منچستر
این خبر هنوز تایید نشده بجز چند سایت خبری وابسته به سازمان های جاسوسی هیچ سایت معتبری تایید نکرده
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
آخوندهای بیشرف شیعه و مفتخور عینهم دزدان سر گردنه ئی هستند که یدینگونه حکومت میکنند. وقتیکه خبرگزاری معتبری خبرنگاری را به یه منطقه ی ناآرام اعزام میکند تمام اموراتش را انجام میدهد اینکه ایشان با ویزای نامعتبر وارد سوریه می خواسته بشه چرندیات اسد رو به سقوطه است زیرا اولا ایرانیان برای سوریه ویزا احتیاج ندارند در ثانی قیل از اعزام خبرنگاری با وزارت خانه های کشور اعزام کننده هماهنگی های لازم صورت میگیرد این ترفندی های اخوندی سالهاست در خیمه شب بازی غرب با ایران انجام میشود چیز تازه ئی نیست و اصلاٌ ایشان چرا باید به ایران دیپورت میشدند که خود جای سوال است در هر صورت در روزهای اینده مشخص خواهد شد باج خواهی اینباره آخوندها برای آزادی اسیرشان چی است و باید منتظر بود و لاکن هیجکدام از اینها نمیتواند نه اسد و نه سید علی یدست را از سقوط حتمی نجات دهد.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

sourena.de - المان - ااشتوتگارت
bavar88 بی شخصیتی و مزدوری از همه مزخرفاتت پیداست. ننگ بر مزدورانی مثل تو.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
bavar88 - هلند - آمستردام:لعنت برخمینی و... و همه عربزاده وامامزاده و حرا....زاده های عقب افتاده قاتل وشهوت پرست وبچه باز اسلام عربی ات.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
nader46 چیزهایی که من خواستم بگم شما گفتید درود بر شما
جمعه 23 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
mihanyar - بسیجی رهبر! روزی چندتا ساندیس میگیری اینجا درباره تایید خبر یا درستی و نادرستی خبرها نظر دهی؟ نکنه فکر کردی همه مانند آن فالس نیوز چرند نویس هستند؟
شنبه 24 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد