حملات تازه ناتو به محل زندگی معمر قذافی در طرابلس


حملات تازه ناتو به محل زندگی معمر قذافی در طرابلس

گزارش شاهدان عینی حاکی است که نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، روز سه شنبه به اهدافی در طرابلس حمله کرده اند و محل زندگی معمر قذافی چند بار مورد هدف قرار گرفته است.



معمر قذافی از ۱۰ روز پیش که یکی از پسرها و سه نوه اش در جریان حمله نیروهای ناتو کشته شدند، در انظار عمومی دیده نشده است.

مقام های دولت لیبی می گویند که در جریان حمله روز سه شنبه نیروهای ناتو، چهار تن از فرزندان قذافی زخمی شده اند که حال دو تن از آن ها وخیم گزارش شده است.

این مقام ها خبرنگاران را به بیمارستانی بردند که در پی موج انفجار، شیشه هایش خرد شده بود. هدف اصلی حمله، یک برج مخابراتی در نزدیکی این بیمارستان بوده که هدف قرار گرفته و تخریب شده است.

یک شاهد عینی گفت: «ردیابی این هدف گیری ها نشان می دهد دست کم یک موشک به طور مستقیم به سمت محل سکونت قذافی شلیک شده است.»

گزارش ها حاکی است که دخالت نظامی نیروهای ناتو در لیبی به نوعی حالت بن بست رسیده و نه معترضان توانسته اند پیشروی کنند و نه نیروهای وفادار به معمر قذافی توانسته اند به مناطق تحت کنترل معترضان وارد شوند.

روز دوشنبه گزارش شد که نیروهای ناتو، چهار حمله به پایگاه تسلیحاتی نیروهای وفادار به معمر قذافی را انجام دادند.

یکی از سخنگویان شورشیان و معترضان لیبی گفت که این انبار مهمات در تاسیسات بتونی زیرزمینی قرار دارد و مشخص نیست چقدر تخریب شده ولی با هر حمله، انفجارهای پی در پی دیگری هم به گوش می رسید.

همچنین گفته شده که حملات هوایی به تشکیلات حامیان قذافی در شرق مصراته ادامه دارد. شاهدان عینی وقوع این حملات را تایید می کنند ولی دولت لیبی، حمله ها در نزدیکی مصراته را تکذیب کرده است.

بن بست لیبی در دستور مذاکرات دبیرکل سازمان ملل هم قرار گرفته است.

فرانسه، بریتانیا و آمریکا که از حامیان اصلی دخالت نظامی برای حفظ جان شهروندان لیبی بودند، خواستار افزایش تحریم ها بر حاکمیت معمر قذافی هستند اما برای چنین قطعنامه ای نیاز به متقاعد چین و روسیه دارند که کار دشواری است.

آمریکا، بریتانیا و فرانسه گفته اند با افزایش تحریم ها و فشار بیشتر بر معمر قذافی، می توان تشکیلات او را زودتر از پا انداخت.

تشکیلات معترضان که به عنوان تشکیلات دولت موقت شناخته می شود، توانسته است با فروش نفت، صاحب بودجه شود و صندوقی بین المللی هم برای استفاده از آن برای مخارج و مصارف در شرق لیبی تشکیل شده است.

ناتو از حدود یک ماه پیش فرماندهی عملیات بین‌المللی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی را برعهده دارد. این عملیات برای اجرای قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد آغاز شده‌است.
khosh bavar - ایران - یزد
ناتو, چرا درس عبرت نمیگیری از عملیات Geronimo امریکا, که osama را برخلاف فکرشان, در غار پیدا نکردند, بلکه در ویلای 2 میلیون دلاری ! حالا شده کار این قذافی نژاد که فکر میکنید در کاخش مشغول به زندگیست !? یا او را در چادر صحرایی پیدا میکنید و یا مانند صدام داخل سوراخ و چاه !
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

bavar88 - هلند - امستردام
40 سال است که امریکا و اروپا از دلقک نفت فروش سواستفاده کرده اند اونوقت حقوق بشر و این جفنگیات نبوده ظاهرا...حالا که تاریخ مصرف مبارکها و قذافی ها تموم شده درست مثل صدام و بن لادن تروریست و دست پرورده باید ازبین برند که خوب به راحتی نمی شه دبگه..هم سلاحهاشون باید به فروش بره و هم خون مسلمانان را باید ریخته شه...کجاست اون کماندو بازی امریکا که بدون بمب این دلقک را حذف کنه..(البته یادم رفت که گربه برای رضای خدا موش نمگیره)...پس لعنت به استعمارگری و برده داری نوین به همراه طرفداران مضحکشان در این سایت...خدا ریشه اونها را از جای که زاییده شده اند را بخشکاند.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
bavar88 : پسرعمو, اشتباه فکر نکن, حرف و داستان قدیمی را تکرار نکن و این برچسب را به usa و غرب نزن و به شعور مردم ازادیخواه تونس و مصر و ما مردم ایران اهانت نکن ! اگر یکبار دیگر به واکنش usa بخاطر حرکت مصر نگاه کنید, متوجه میشوید که usa مورد اعتراض سازمانهای حقوق بشر قرار گرفت که چرا دیر از مبارک دست کشید و در تونس هم فرانسه بخاطر روابط خوبش دیر واکنش نشان داد و نباید با این نظر غلط خود, نظر و فکر مردم ازادمنش ایرانی را دستکاری بکنید که همه انقلاب جهانی با " اجازه " usa بوقوع میپیوندد و شما ای مردم ایران فراموش کن جنبش سبز و زرد و نارنجی را, زیرا مانند انگلاب 57 بدون اجازه usa تغییری صورت نخواهد گرفت و از طرفی خودت بطور غیرمستقیم اعتراف میکنی که ملا ساخته و پرداخته انگلیس و usa است ! فراموش نکن, که در این نکته, شمای با خدا و کاربران بیخدا, که با هم مثل همیشه سرجنگ دارید, دارا " عقیده مشترک " هستید, زیرا انان هم ( نه همه ) معتقدند که مردم بازیچه دست usa و غرب هستند ! شاد ولی خوش باور نباشیم.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
چقدر قابل فهمه برای اون کسی که واقعا بخواد بفهمه که چرا اروپائی ها بویزه فرانسه و انگلیس دلشون یه دفعه بحال ملت لیبی شروع به سوختن کرد؟؟؟. آیا در لیبی زندون اوین وجود داشته ؟ روزی و ماهی چندین و چند صد نفر تو خیابون دار زدن ؟ آیا دولتی ها به مردم یورش بردند ویا مردم" حقوق بگیران مزدور انگلیس و فرانسه" به دولتی ها یورش بردن ؟ آیا زنی را بخاطر بد حجابی دستگیر کردن و دار زدن ؟ ...بمراتب حکومت لیبی دمکرات تر از جمهوری اسلامی ایران بوده ..پس چرا نمی زارن دنبال احمدی نژاد و خامنه ای که علنا" دیکتاتور و قاتل و ضد دمکراتی هستند و غربی ها هم هی باهاشون لاس می زنن ؟؟ چون این اوباش های تو ایران از خودشونن !!
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
haghighatgo : دوست گرامی, باتوجه به اینکه بن علی و مبارک و قذافی جزو وفاداران غرب بودند, بخاطر حرکت مردمی, غرب رل خود را در مقابل این مردم و فرهنگ عوض کرد و از مردم حمایت کردند هرچند ته دلشان با این دیکتاتورها بود ! برای من واقعا " افسوس و غم انگیز " هست که هنوز سالی از این بهار ازادی و رنسانس مردم عرب نگذشته, که امثالی مثل شما, خواسته و یا ناخواسته, خواهان " منعکس " کردن تاریخ جعلی خود برای این مردم ازادمنش هستید که جرقه ان با ایثارگری و سوزاندن شخصی از تونس بود ! چرا غرب دخالتی در امور سیاست ایران نمیکند? فاکتورهایی در این تصمیم گیری موثرند همانند : 1- کاسه داغتر از اش که نیستند, یعنی تا زمانیکه مردم ایران " مصممانه و با جدیت " بر علیه این سیستم نجنگد, چرا و به چه دلیلی میتوانند به ایران کمک کنند که باعث اعتراض سازمان ملل نشوند ? 2 - اول وجود, بعد سجود, یعنی هر کشوری در درجه اول به منافع اقتصادی خودش فکر میکند و تا زمانیکه این افراد بیمغز , شعار برعلیه usa و اسرائیل بدهند که باعث فروش بازار داغ کارخانجات اسلحه سازیشان میشود, چرا باعث " تغییر " این رژیم بشوند !? شاد و واقع بین باشیم .
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد