هشدار آیت‌الله دستغیب به روحانیون و سپاه


هشدار آیت‌الله دستغیب به روحانیون و سپاه

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب از مراجع تقلید شیعه ساکن شیراز، به روحانیون، سپاهیان و بسیجیان هشدار داده که مواظب باشند «جمهوری اسلامی به دست نااهلان نیفتد و از بین نرود.»

 

آیت‌الله دستغیب: لازم نیست با توپ و تفنگ مردم را بترسانید، اگر عمل‌تان خوب باشد، (مردم) رو به شما می‏کنند و دوست‌تان می‏دارند.


به گزارش تارنمای حدیث سرو که دیدگاه‌های این مرجع تقلید منتقد حکومت را منتشر می‌کند، آیت‌الله دستغیب گفته است: «ما هرگز راضی نیستیم که جمهوری اسلامی که شعار آن استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود، از بین برود، ما هرگز راضی نیستیم آمریکا و چین و روسیه و دیگران بیایند.»
وی خطاب به حکومت ایران افزود: «لازم نیست با توپ و تفنگ مردم را بترسانید، اگر عمل‌تان خوب باشد، (مردم) رو به شما می‏کنند و دوست‌تان می‏دارند.»آیت الله دستغیب درباره فشارهای نهادهای امنیتی و انتظامی گفت: «شما آقای قپه‏دار (نیروهای انتظامی و امنیتی) به بنده نگو بیا و تابع شو. بنده وقتی می‏بینم خلاف شرع انجام می‏شود و احکام اسلام جاری نمی‏شود، نمی‏توانم تابع شما شوم.»این مرجع تقلید، نیروهای امنیتی و انتظامی را «نصیحت» کرده تا «تابع قرآن و سنت و فقها» باشند.وی افزود: «هرگز راضی نیستیم و نمی‏خواهیم اغتشاش ایجاد شود اما چه کسی اغتشاش کرده آیا ما کرده‏ایم؟ شما در این مسجد نشان دادید، مگر همه‏تان آماده نشدید که جمعیت دو سه هزار نفری داخل مسجد را مصدوم و پراکنده کنید خدا خواست که دوستان ما با آرامش مسجد را ترک کردند و شما آمدید و حصار کشیدید و چند روزی هم مسجد را پلمپ کردید و بعد هم دیدید فایده‏ای ندارد خودتان حصارها را برداشتید.»

آیت‌الله دستغیب پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۸۸، بارها از حکومت ایران و برخوردهای امنیتی و قضایی با مخالفان انتقاد کرده است.انتقادات وی از حکومت، باعث شد که در یک سال گذشته یک بار دفتر و منزلش مورد حمله قرار گیرد و دو بار هم مسجد قبا که محل برگزاری نماز و سخنرانی وی است، حصارکشی شود.فروردین ۱۳۹۰ نیز ۱۰ نفر از طلاب و شاگردان آیت‌الله دستغیب که در جریان حمله «عوامل لباس شخصی» به مسجد قبا در روز قدس، با حمله‌کنندگان درگیر شده بودند، به پرداخت جزای نقدی تا سقف یک میلیون تومان و حبس به مدت هفت ماه و نفی بلد (اخراج از شیراز) به مدت دو سال و خلع لباس روحانیت محکوم شده‌اند.آیت‌الله دستغیب پس از صدور این احکام گفت: «کینه چه چیزی را بر سر این طلاب مظلوم خالی می‌‌کنید؟ ما هیچ، این بندگان خدا چه گناهی کرده‌اند که از یک طرف شهریه‌شان را قطع کرده‌اید، از یک طرف باید سربازی بروند، از یک طرف از نماز اخراجشان کردید، حالا لباس هم از تنشان درمی‌آورید تا کت و شلوار بپوشند؟»در سال گذشته نیز دست‌کم ۴۲ نفر از شاگردان و هواداران آیت‌الله علی‌محمد دستغیب در شیراز بازداشت شدند.موج بازداشت‌ شاگردان آیت‌الله دستغیب، پس از درگیری روز جمعه ١٢ شهریور ۸۹ که بین حامیان حکومت ایران و هواداران این مرجع تقلید رخ داد، آغاز شد.

فدایی موسوی - همه دان - ویران
آخرالزمان نزدیکه، آخوندا مثل سگ و گربه افتادن به جون هم "مرگ بر آخوند عرب صفت سوسمار خور"
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

bavar88 - هلند - امستردام
وقتی ادم یک فلش بک می زنه به دوران صدر اسلام و می بینه که چطور همرزمان پیامبر طلعه ها و زیبرها با جانشین به حق ان امام علی سر جنگ می افتند باور پذیر نمی باشد ولی با این حوادث که همش نعمت بوده به ماهیت این موجودات زمینی را می توان پی برد. خدا از نیت و دل انها اگاه است و رسواشون می کنه....
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

avareh swed - سوئد - ...بوروس
مثلی بود که اگر کسی بیدلیل کاری ویاحرفی میزد میگفتند .مگه سگ نازی اباد شده .در ان قدیم که تهران اینقدر بزرگ نبود .نازی اباد نزدیک سلاخ خانه بود وسگ دران حوالی خیلی زیاد بود .وهر ک از نزدیک انها رد میشد پارس میکردند .حکایت این روزگار است از نزدیک این اغایون هم نمیشود رد شد .فرقی هم نمیکند کی هست ..
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

محمداصلی - ایران - تهران
آخوندها عموما موجوداتی عقب مانده و نادان هستند و من شخصا تا به حال آخوند فرهیخته و باشعور بسیار کم دیده ام . در بین این قشر به ندرت می توان انسانهای درستکاری مانند منتظری و یا آزاده ای مانند خاتمی و یا ساده دل و خوش قلبی مانند این دستغیب پیدا کرد . متاسفانه امروزه امور مملکت در دست رذل ترین و احمق ترین و خونخوارترین افراد این قشر قرار گرفته است .
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

mihanyar - انگلستان - منچستر
کاربران و میهمانان گرامی توجه فرمایید، سایت رسمی آیت‌الله دستغیب این شایعه (خبر جعلی) را تکذیب کرده است
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
دستغیب, به این میگویی کینه ?! پس تجاوز به زندانیان و خراب کردن خانه های هموطن بهایی در شمال ایران را چه مینامی ?! چرا انموقع صدای اعتراضت را بلند نکردی, و خود را به کری و کوری زدی ?!
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

بابک - ایران - سبزوار
خامنه ای عین کفتار افتاده به جان احمدی نژاد و احمدی نژاد عین شغال افتاده به جان خامنه ای.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
bavar88 - هلند - امستردام ** به مطلب خوبی اشاره کردید. یاران امام! ( موسوی و کروبی ) که هم جنگ کردند هم شکنجه شدند الان در حال حاضر در زندان و اسارت بسر می برند؛ عمار و یاسر و سمیه هم همینطور!!! لابد میدانید که درباره ی اقای موسوی این را گفت که، کسانی که در برابر اقای موسوی ایستاده اند توانایی اداره کردن یک نانوایی را هم ندارند و در حال حاضر می بینیم که یاران امام! به کنار گذاشته شده اند و اخوند درباری ها مثل احمد خاتمی ( که هر موقع چهره اش رو می بینم یاد شمر و یزید می افتم!!! ) و.. صحنه را پر کرده اند. زجرش رو اونها کشیدند مزه اش رو اینها... به قول معروف حق با امام حسین هست ولی پلوی یزید چرب تره عزیزم.. خودتم اینو خوب میدونی
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

mihanyar - انگلستان - منچستر
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز. تو فقط از نام کاربری مسلمان ایرانی داری سواستفاده میکنی. همه نظرات ارسالی تو در سایت ایرانیان یو کی مقایسه شد، امثال تو در فضای مجازی زیادند برای مثال چند نفر هم در سایت بالاترین و فرندفید تظاهر به مسلمانی میکنند ولی با بررسی دقیق میتوان به این نتیجه رسید که مامورین ارسال نظر در شبکه های اجتماعی هستند.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
bavar88 - هلند - امستردام ..دیگه لازم نبود که از همرزمان پیامبرت و جانشین به حق ان علی تمجید کنی و باورش کنی که چکاره بودند.اونها هم مثل خمینی فقط در حد تبلیغ و کشتار مردم بودند.آخرش خوش باوری کار دستت میده.یک کمی واقع بین باش و از خرافات و تبلیغ امامانت دست بکش.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
mihanyar - انگلستان - منچستر شما هم به نام اسلام در لباس حمایت از دولت و رژیم دارید از اسلام سوء استفاده میکنید. البته علاوه بر اسلام از نام ایران.. خوب دقت کنید ببینید که بخاطر کامنتهای شما و اقای باور 88 بیشتر به اسلام توهین میشه یا بخاطر من؟ در ضمن نخیر من فقط در همین سایت از اسلام دفاع میکنم و اگر هم در سایت دیگری تشابه اسمی و نامی و عقیده ای هست باید عرض کنم که بنده هیچگونه نسبتی با ایشان ندارم ولی خوشحالم. هر چند هر چی باشه مانند شما تیشه به ریشه نمیزنم.. راستی تشابهاتی که از پست های من بوده رو میشه بفرمایید؟ برام جالبه!! هر چند کسانی مانند شما چه در این سایت و چه در سایتهای دیگر تشابهات زیادی دارید!
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
mihanyar .انگلستان .منچستر / شما دوست عزیز سست و شکننده نباشید! مسلمان ایرانی / حرف حساب و حقیقت را گفت حالا اگه شما با حقیقت و راستی بنا به مصالح شخصی و کم سو بودن اندیشه و غیرتتان مشکل دارید دیگر نمیتوانید ادعا کنید که (مسلمان ایرانی ) مامور ارسال نظر است ! یعنی اگر مسلمان ایرانی به نفع کل علی بی عرضه و متجاوزین درگاه اش میگفت و مینوشت خوبتان میشد و مسلمان خوبی به نظر شما بود !؟ صدام را دیدیم که چه اش کردند ! بن لادن را هم که کوسه ها هنوز پس نداده اند ! معمر قذافی را دارند گاز سورزش میکنند ولی هنوز آماده هضم و دفع نیست !با تمام این تفاسیر هنوز شما در باور کباب خورن هستید و نمیخاید بفهمید که دارند خر داغ میکنند! آخرین نسل مسلمانان با غیرت و با مرام مثل (مسلمان ایرانی )پسر شجاع )(bluestar )و(پوریای ولی ) در بین ما و هموطن ما هستند. امیدوارم که در مورد شخصیت شما اشتباه کرده باشم.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
massoudoslo - نروژ - اسلو سلام و درود.. به به. ببین کی اینجاست. داداش مسعود خودمون. چطوری عزیز؟ چقدر کم سعادتیم شما رو زیارت نمی کنیم.. :-* عزیز بابت حرفهاتون باید عرض کنم که جانا سخن از زبان ما می گویی.. حرف دلمو زدی. کاش میهن یار و باور خان و.. هر چه زودتر بدانند که چه راهی رو دارند میروند. راهی که چندسال پیش من میرفتم و خدا رو شکر مسیرم رو پیدا کردم. به خدا چندسال پیش وقتی که من عکس خامنه ای رو توی تلویزیون می دیدم گریه میکردم!!! ولی بعدها چشمم به حقایق باز شد . امیدوارم این دوستان هم پی به اشتباه خود ببرند تا دیر نشده. به قول فرمایش شما اگر همانطور که انها فکر میکنند حرف میزدم انها خوششان می امد و من میشدم مسلمان ایرانی خوب!!! بازم از شما بزرگوار کمال تشکر و قدردانی را دارم دوست گلم. از دور می بوسمت
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

saitama - ژاپن - توکیو
bavar 89 طلحه و زبیر به فرموده پیغمبرتان جزو عشره مبشره بوده اند !!! یا پیغمبرتان چیزی حالیش نبوده یا علی باید بره جلو!!!
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

dad1979 - انگلستان - منچستر
نابودی خودتون و اسلام مسخرتون نزدیک
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
مسلمان ایرانی .ایران .شیراز / هموطن با مرام و آگاه خودم ،منم دست تو رو از دور میفشارم و به مسلمانانی مثل افتخار میکنم . ای کاش مسلمانان مثل تو عزیزدر ایران بیشتر بودند و به طرز فکر تو ،که دیگر جنگ و مکافات ایرانی ها بر سر خدا نبود .دوستانی که اینجا اسمشان را آوردی بت پرستانی بیش نیستند که تا بتشان شکسته نشود همین اند که هستند . خوش حالم که کامنت های تو را اینجا میخانم.با آرزوی سلامتی و شاد کامی برایت دوست عزیز .
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

آزادیخواه - ایران - تهران
درود بر شرف ووجدان تو که انسانیت وشرف خود رابه خاطر چند روزحکومت وتاج وتخت نفروختی واز 23 خرداد 1388 دوشادوش مردم بر علیه ظلم وخفقان مبارزه می کنی وتاوانش را هم الان میدهی
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد