فشار اوباما بر پاکستان در خصوص بن لادن


فشار اوباما بر پاکستان در خصوص بن لادن

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از پاکستان خواسته است که در مورد شبکه ای که در دوران اقامت اسامه بن لادن در مخفیگاهش در پاکستان از او حمایت می کرد، تحقیق کند.پاکستان می گوید که هیچ اطلاعی از وجود بن لادن در پاکستان نداشته است.

نیروهای ویژه آمریکا هفته پیش در جریان عملیاتی اسامه بن لادن را در محل اقامتش در ابیت آباد پاکستان، کشتند.

آقای اوباما در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت دولت پاکستان باید دریابد که کدام یک از مقامات این کشور از محل زندگی رهبر شبکه القاعده با خبر بوده است.

یکی از مقام های دولت اوباما نیز گفت که آمریکا می خواهد با همسران اسامه بن لادن که در پاکستان در بازداشت به سر می برند، صحبت کند.

پاکستان می گوید که هیچ اطلاعی از وجود بن لادن در پاکستان نداشته است.

آقای اوباما گفته است که بن لادن حتما "یک شبکه حامی" در داخل پاکستان داشته است، اما افزود که وی نمی داند آیا مقام های دولتی در این شبکه بوده اند یا نه.

در همین حال تام دانیلون، مشاور امنیت ملی آمریکا، در اظهاراتی در شبکه خبری ان بی سی گفته است که پاکستان باید مشخص کند که چگونه بن لادن توانسته است برای شش سال در مکانی بسیار نزدیک به یک آکادمی نظامی زندگی کند.

انتشار ویدیوهایی از بن لادن

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از آن عنوان می شود که وزارت دفاع آمریکا، فیلم های ویدئویی را منتشر کرده که می گوید در جریان حمله نیروهای ویژه آمریکا به مخفیگاه اسامه بن لادن به دست آمده است.

یکی از این ویدئوها که ظاهرا در اواخر سال گذشته میلادی فیلمبرداری شده، اسامه بن لادن را در حال صحبت کردن رو به دوربین نشان می دهد؛ به همان سبکی که او در گذشته پیام های خود را ضبط می کرد.

این ویدئو صدا ندارد، اما مقامات پنتاگون می گویند که حاوی پیام بن لادن برای مردم آمریکاست.

به گفته جانی دایموند، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن سه فیلم ویدئویی دیگر ظاهرا تمرین برای ضبط پیام است.

خبرنگار بی بی سی افزود که از سال ۲۰۰۷ تاکنون، پیامی از طرف اسامه بن لادن منتشر نشده است و این اولین نوار ویدئویی از رهبر شبکه القاعده است که بعد از آن تاریخ منتشر می شود.

در یکی دیگر از ویدئوها اسامه بن لادن در حال تماشای برنامه ای در مورد خودش دیده می شود که از تلویزیون پخش شده است.

بن لادن در این ویدئو در حالی دیده می شود که روی زمین نشسته و ظاهرا خود را در پتو یا کتی پیچیده و دستگاه کنترل تلویزیون را در دست دارد.

ریش او در این ویدئو در مقایسه با ویدئوی حاوی پیام، سفیدتر به نظر می آید.

در هیچ یک از این ویدئوها نشانه ای که حاکی از فیلمبرداری آنها در محل سکونت اسامه بن لادن باشد، دیده نمی شود.

واکنش وزیر اطلاعات ایران

در همین حال وزیر اطلاعات ایران گفته است که کشور او اخبار دقیق و اسناد موثقی در دست دارد که نشان می دهد اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده، مدت ها پیش به دلیل بیماری جان سپرده است.

حیدر مصلحی در حاشیه جلسه روز یکشنبه هیات دولت، گفت که ادعای آمریکا در مورد کشتن اسامه بن لادن، ادعایی بی جا است که 'برای تحت الشعاع قرار دادن بیداری اسلامی در منطقه' بیان شده است.

آقای مصلحی در جمع خبرنگاران گفت که بخش بزرگی از آنچه آمریکا در مورد اسامه بن لادن گفته است 'بابت انتخابات داخلی و سرپوش گذاشتن بر روی وضعیت اقتصادی وخیم این کشور' بوده است.

چنین شک و تردیدهایی در خصوص بن لادن و علیرغم آنکه گروه های بنیادگرای اسلامی کشته شدن بن لادن را تایید کرده اند در برخی از نقاط دنیا هنوز وجود دارد.

این در حالی است که بر اساس بیانیه ای که روز جمعه (شش مه) در وبسایت گروه های اسلامگرا منتشر شده، شبکه القاعده "مرگ اسامه بن لادن" رهبر این گروه را تایید کرد.

در این بیانیه اخطار داده شده که خون اسامه بن لادن مثل یک نفرین، آمریکایی ها و مامورانشان را دنبال می کند و آنها را هر جا که باشند گرفتار خواهد کرد.

در ادامه نوشته شده: "شادی آنها تبدیل به یاس می شود و اشک آنها به خونشان آغشته می شود. ما از مردم مسلمان پاکستان که شیخ اسامه در خاکشان کشته شد، می خواهیم که قیام کنند."

به گزارش خبرنگاران بی بی سی بسیاری از مردم در پاکستان نیز کشته شدن بن لادن و یا حضور او در ابیت باد را صحیح نمی دانند.

bavar88 - هلند - آمستردام
مستر اوباما! برای همچنین فیلمی اول سناریو را می‌نویسند و بعد اجرا میکنند. تازه یادت افتاد که چی‌ کار باید بکنید و از پاکستان که کشورش را به هیچ حساب نمیکنید سوال می‌کنید..نکنه که به همین دلیل یک کشور دیگه مثل پاکستان را باید اشغال کنید....دوره شیره مالیدن گذشت. بن لادن تروریست دست پرونده خود شما بود و زیر نظر شما کار میکرده تا کشورهای مسلمان را اشغال کنید.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

mirzadeh e eshghi - دوسلدورف - دوسلدورف
توو المان هم رسانه ها از تئاتر ابله فریب سیا وبن لادن وکاکا سیاه حوصله شون سر رفته.مرتیکه بنگی ابعاد گوش همه مردم دنیارو اندازه گوشهای خودش می بینه.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

فدایی موسوی - همدان - ایران
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
غربی ها کیف کنید. !!. بلاخره امریکا و اروپا باید یه فکر بکری برای پاکستان بکنند و دوران باج دادن به پاکستان به خاطر بیرون ریختن روس ها از افغانستان مدت هاست تمام شده و روسیه ای در افغانستان وجود ندارد و باج دادن اون زمان بخاطر منافع امپریالیست غرب تبدیل به باج دادن برای انجام ندادن عملیات تروریستی بر علیه منافع غربی ها شده است !! همانطور که تکنیک ماشین سازی در غرب پیشرفت می کند همانطور هم تکنیک باج گیری و زورگوئی در کشورهای عقب مانده اسلام زده و حسود پیشرفت می کند!! این قدر که غربی ها مارهای زیاد برای کشتن موش های جونده منافعاشان در منطقه پرورش دادند که حالا با آن ها دچار مشکل شدن و متوجه میشن که موشی دیگر نمانده ولی شکم مارها را باید سیر کنند وگرنه روانه خانه های خودشون میشن !!
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
bavar88 - هلند - آمستردام. نوکر اطلاعات رژیم! بدجوری شما عقب مونده های اسلامی ... شدید که دارید مثل اسفند روی آتش بالا و پایین میپرید! چند وقتی پیدات نبود اما از روزی که ارباب معنوی شما بن لادن به درک واصل شده هر روز اولین نفر کامنت میگذاری! کار سختی نیست که نوکران سگ علی عظمی و اطلاعات رژیم را در این وب سایت ردگیری کرد! یکی نیست به این آخوند مسخره شیاد بگه خود شبکه القاعده دیروز تایید کرده که بن لادن در جریان حمله نیروهای آمریکا به محل اقامتش کشته شده! تو مردک زر زیادی نزن و بیشتر از این آبروی خودت و رژیم اسـ... را نبر! همسر بن لادن گفته که بن لادن هیچ بیماری نداشت و بیماری کلیوی او درمان شده بود! آنوقت وزیر مسخره اطلاعات رژیم ادعای مضحک اخبار موثق از نحوه مرگ بن لادن را دارد! یکی نیست به این شیخک شیاد بگوید پس چرا همان موقع که بنا به ادعای تو بن لادن مرده بود به دنیا اعلام نکردی که به تو صد آفرین بگویند که چقدر سازمان اطلاعات شما خبره است؟!! دروغ که حناق نیست! کنتور هم نداره! تو bavar88 ملیجک خامنه ای هم روزهای آخر مفت خوریت رو میگذرونی! زیاد .......!
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

bavar88 - هلند - امستردام
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس : می بینم که حرف حساب بدجوری کک به شلوارت انداخته و بالا و پایین می پری....حرف ما این نیست که این تروریست مرده یا زنده است...حرف حق اینه که این لجن از دست پروده های خود امریکا است برای چاپیدن کشورهای مسلمان و شیره مالیدن بی خردانی ... مثل تو و همکشوریت که ما اینم و انیم...زکی که هیج هم نیستید.....ههههه
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

feminism - انگلستان - لندن
zebelkhan - دوستِ عزیزم چرا برای هیچ و پوچ خود و اعصابتان را آزرده میکنید ! همیشه گویند که عاقلان دانند و نادانان در جنونِ دینی خود به مرضِ هه هه هه گرفتار شده اند !
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

iranazadiran - ایران - تهران
از گفته ی وزیر اطلاعات حکومت ضحاک معلوم است که چرتشان پاره شده و خواب از سرشان پریده. خبر موثفتان از مرگ بن لادن به خاطر بیماری را چرا قبل از این اعلام نکردید. ابتدا که باشک به قضیه نگاه کردید و حالا هم اینگونه وارونه جلوه می دهید. حقا که تروریستها و کذابهای حرفه ای هستید و جاسوسهای چند طرفه.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس دوست گرامی به قول دوست گرامی وبسیجی ضایع کنfeminism-لندن;عزیز.وقت خودت را با یک عده عقده ای که حتی پستان مادرشان را گاز گرفته!!ومعلوم نیست زیر کدام بوته عمل امدن!!تلف نکن.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.