دانشگاه تهران و یک دانشگاه کره شمالی خواهرخوانده می‌شوند

دانشگاه تهران و یک دانشگاه کره شمالی خواهرخوانده می‌شوند

سفیر تام الاختیار “جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی” در دیدار با رئیس دانشگاه تهران خواهان خواهر خواندگی دانشگاه تهران و دانشگاه کیم ایل سونگ شده است.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که”جو این چول” سفیر کره شمالی در ایران در دیدار با فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران، خواهان خواهر خواندگی دانشگاه تهران و دانشگاه کیم ایل سونگ شد و با اشاره به اینکه دانشگاه کیم ایل سونگ دانشگاه مادر در کره شمالی است افزود: “همکاری علمی بین دو کشور موجب گسترش همکاری دو کشور در زمینه های دیگر خواهد بود. وی همچنین خواستار تبادل تجارب بین دو کشور از طریق همکاری‌های دانشگاهی شد.”

به گزارش دانشجو نیوز، سفر کره شمالی در ایران پیش از این گفته بود: “توسعه روابط همه جانبه ایران و کره شمالی گامی بزرگ برای مقابله با تحریم های آمریکا و ابرقدرت های غرب است.”

وی همچنین تحریم های جامعه جهانی بر علیه کره شمالی و ایران را عدم تمایل امریکا به توسعه و پیشرفت “کشور های مستقل منطقه” تعبیر کرده بود.

در دیدار اخیر”جو این چول” با فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران علاقه ‌مندی خود را برای امضای تفام‌نامه با دانشگاه کیم ایل سونگ اعلام کرده و گفته است: “با این تفاهم نامه ما از توان علمی همدیگر بیشتر آگاه می شویم و این می تواند مقدمه ای برای خواهر خواندگی دانشگاه تهران و دانشگاه کیم ایل سونگ باشد.”

رئیس دانشگاه تهران همچنین گفته است که روابط ایران و کره شمالی نه تنها بسیار گسترده و استراتژیک است بلکه “ایران و کره شمالی دو کشور متحد استراتژیک” هستند. وی با اشاره به مواضع مشترک دو کشور گفت: “لازمه این نزدیکی این است که روابط دو کشور گسترش یابد که مستحکم‌ترین این روابط می تواند رابطه علمی و فرهنگی باشد.”

shahab46 - المان - هانوفر
اب از سر کوه که سرازیر میشه میگرده ومیگرده یه گودالی را گیر میاره تا انجا جمع بشه.حالا حکایت اینهاست کره شمالی هم گشته رژیم همسوی خودش را که یک تروریست ودیکتاتوری مطلق است پیدا کرده.سوته دلان همه جمعند
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - چابهار
کاره خوبی هست علم علم هست دلیل نمیشه چون کره شمالی یک کشور هست بودن ازادی و حتی برای ازدواج و مسافرت باید به وزرات اطلاعات کره شمالی خبر داد دانشمند های خوبی نداشته باشن اتفاقا کره شمالی در بحث علمی پبشرفت خوبی دارد اما به دلیل حکومت فاسد نمیتوند به درستی از علم استفاده کند شراکت علم بین این دو کشور واقعا میتونه حجم تحریم ها رو کمتر کنه برای هر دو کشور و اینطوری مردم راحت تر هستن مرگ بر اخوند مفت خور مرگ بر امریکا
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
کره شمالی یه کشور بدبخت و فلک زده ، . بهر حال مبارک مقام عظما جناب کیم جونگ علی گدا ها ها ها
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
به چه روزی افتادیم
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
دانشگاهی دیگه نمانده که دانشگاه به معنی واقعیش باشه و اون چیزیکه ازش تو تهرون جا مونده "د - انش گاه" است که بغیر دانشجوهای واقعی خیلی بچه "مسلم ان" های عقب مونده سفارشی هم بطریقه زور چپونی توش عقب جلو می کنند !!. حالا د- انش -گاه تهران هم خواهر زاده یه د -انش-گاه تو کره هم هست و این خیلی برای ژاپنی ها که دارن روبات میسازن مهمه !! .
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

rezashah1919 - ایران - تهران
دانشگاه تهران باید چقدر بدبخت باشد که با یک دانشگاه کره شمالی پیوند همکاری ببندد.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
با درود،. از قدیم گفته اند که کور. کور و میجوره آب گود الو حکایت ایناست.آخه کدوم دانشگاه حسابی‌ تو دنیا میاد با امثال آقای رهبر هم صحبت بشه،قرار داد بستن پیشکش.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

mahboob09 - انگلستان - منچستر
دانشگاه قعطه ؟ .. پدر خواننده شم بشه دانشگاه گینه ی کهنه که علم کشور نورافشان بشه به حمدلله .. برادر خوانده شم بشه دانشگاه مرکزی قطب جنوب دیگه مشکلات کشور حله ...
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
کره ی شمالی وحشتناکترین حکومت جهان !!!!!!!ا. عجیب که چپهای جهان چه پیوند مجکمی با اسلام خونین دارند.عنقلاب ایران و روند 32 ساله ی ان اثباتش کرد.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

fatemeh shin - انگلیس - لندن
این خبر حتما درست نیست ازنظر شرعی کره شمالی هیچوقت خدا پرست نبوده واز وجود خدا بی اطلاع هستند ضمنا کمونیست هم هستند که جمعا میشوند دبل کافر بنابراین خواهر خواندگی آنهابسیار اشکال زیاددارد
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
بیت رهبری و دفتر رییس جمبون هم صیغه محرمیت بخونین با طویله زیمباوه ...مبارک باشه
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
اتحاد سرخ و سیاه...ع.ع.ع.ع.قلاب ایران را به ثمر رساند و هنوز بوی گند ان مشام را می ازارد/
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.