تعطیلی قریب الوقوع قدیمی ترین کارخانه خوزستان


تعطیلی قریب الوقوع قدیمی ترین کارخانه خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از ناکارآمدی بخش خصوصی فعال در کارخانه لوله سازی خوزستان از تعطیلی قریب الوقوع این کارخانه به عنوان قدیمی ترین کارخانه خوزستان خبر داد.

به گزارش مهر، ناصر سودانی اظهار داشت: بعد از واگذاری کارخانه لوله سازی خوزستان به بخش خصوصی ناکارآمد، کارخانه لوله سازی خوزستان با مشکلات عدیده ای مواجه شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از واگذاری این کارخانه تعداد کارکنان آن به شدت کاهش یافتند، ادامه داد: مدیران کارخانه حتی قادر به پرداخت حقوق همین تعداد کارگر هم نیستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، وضعیت این کارخانه بسیار بدتر از قبل شده است،‌ تصریح کرد: علاوه بر مشکل پرداخت نشدن حقوق کارگران، مشکلاتی مثل پرداخت قبوض گاز و برق هم بر مشکلات افزود.

سودانی تصریح کرد: با ادامه این روند با سابقه ترین و قدیمی ترین کارخانه صنعتی خوزستان به طور کامل ورشکسته خواهد شد و به زودی تعطیل می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در سفر یک سال پیش هیئت وزیران به خرمشهر، رسیدگی به وضعیت این کارخانه از مصوبات اصلی آن سفر بود.

پیش از این عضوشورای کارگری کارخانه لوله سازی خوزستان اعلام کرده بود که به زودی بانک ملت به دلیل طلب هشت میلیارد تومانی خود، کارخانه لوله سازی خوزستان را مصادره خواهد کرد.

مالکیت این شرکت که از معدود شرکتهای تولید کننده لوله های مورد نیاز وزارت نیرو در کشور محسوب می شود و تولیدات آن نیاز اساسی کشور محسوب می شود در سال ۱۳۸۱ از بانک صنعت و معدن سلب و به بخش خصوصی واگذار شد که دقیقا از همان زمان، روزهای تیره این شرکت آغاز و حتی در مقاطعی با توقف تولید مواجه شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در اهواز در این خصوص گفت: اشتباه اساسی در خصوص این شرکت واگذاری آن به افرادی بود که هیچ سر رشته ای از فعالیت این شرکت بزرگ تولید نداشتند و این یک اشتباه غیر قابل بخشش محسوب می شود.

سید شریف حسینی افزود: بعد از آن مالکیت این شرکت بارها و بارها دست به دست چرخید و روز به روز وضعیت تولید و فعالیت آن بدتر شد و به روزی رسید که حتی از پرداخت حقوق کارگران ناتوان شد.

با تمام این مشکلات اما نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم راه اندازی فاز دوم این کارخانه تاکید کرد و گفت: اکنون محصولات تولیدی این کارخانه که به شدت مورد نیاز وزارت نیرو است تنها در این کارخانه و تهران تولید می شود، بنابراین ادامه حیات این واحد صنعتی برای خوزستان و کشور حیاتی است ضمن اینکه از وزارت صنایع انتظار داریم فاز دوم این کارخانه را نیز راه اندازی کند تا قدرت درآمدزایی این کارخانه افزایش یابد.

وی افزود: ولی یک مشکل در راه اندازی فاز دوم این کارخانه وجود دارد و آن هم این است که متاسفانه وام ساخت فاز دوم این کارخانه چند سال پیش توسط بخش خصوصی دریافت شده ولی در جای خود هزینه نشده ولی اکنون این موضوع یکی از موانع راه اندازی خط دوم تولید است.

iranazadiran - ایران - تهران
کارگر ارزان چین و جنسهای بنجل و افتصاد چین برقرار باد . لعنت بر حکومت ولایت وقیح که همه چیز را نابود کرد. این حکومت نطفه ی انسان نبودند بلکه همه تخم جنهایی هستند که دست یکی یکیشان رو میشود لعنت بر همه تان شیاطین مجسم.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
اقتصاد ایران نابود شده .تحریم ها و واردات بی رویه صنعت ایران را با خطر مواجه کرده است.پروردگارا ایران عزیزمان را از بی برنامگی و بی کفایتی حفظ فر ما.خاک ایران طلاست.ایران غنی از نفت و گاز و معادن ارزشمند است ولی مدیریت ندارد.پروردگارا یک مدیر عالی و با برنامه به ایران عطا بفر ما.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف اباد
میرحسین:سوال مردم این است که آیا روش و سیره دولتمردانی که ادعای مسلمانی و اسلام دارند و دروغ می گویند با سیره فاطمه زهرا که یکی از القاب ایشان صدیقه است یعنی صداقت کوچکترین سازگاری را داشته است؟
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
حاج آقا مگه مریضی و یا مرض داری ویا دیگه دلت برای خدمت به این جماعت "معلوم الحال" لگ زده که پول بی زبون رو بریزی تو یه کارخونه ..یه مشت کارگر و حسود و پررو و زبون دراز هم دور خودت جمع کنی و هر روز هم یه مشت مامور مالیاتی و دارائی و بیمه ای اونجا پیداشون بشن و با آب و برق و گاز گرون با صد کوفت و مرگ دیگه با زحمت جنس تولد کنی که خریدار با چک و سفته و قول و قرار وعده سر خرمن مجانی بار کنه ببره و ازون گذشته یه عده اونجا دور هم جمع شن که اصلا کل سرمایت رو بخوان برای خودشون مصادره کنن!! ولشون کن برن تو خونه شون بشینن اونجا هم کارخونه ش رو بکنن وتریاکشون بکشن و سر موقه هم برن مسجد و سینه زنی !! تا وقتیکه آقا زاده ها از چین وارد می کنند اصلا تو ایران صرف هیچکار تولیدی نمی کنه !! توهین نباشه بپرسید حقیقته !!
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

borzoopersia - انگلستان - بیرمنگهام
تا زمانیکه به جای خرد(عقل) به فاطی و کبرا و صغرا متوسل شویم وضعی بهتر از این نخواهیم داشت. اگر به جای آخوندها و آخوند منشهائی که غیر از قرآن و رساله آخوندهای دیگر کتابی نخوانده اند و چیزی نمیدانند تحصیل کرده های حقیقی- نه سهمیه ای- و اقتصاد دانان و سیاستمداران زبره در کشورمان حکومت میکردند ما این مصائب و مشکلات را نداشتیم. مذهب عامل اصلی پسرفت ما است و بس. فرهنگ و اقتصاد و کشور و اصل و نصبمان را از دست دادیم تنها و تنها به خاطر مذهب. در قرن 21 نمیتوان کشور را طبق گفته های یک چوپان بدوی که 1400 و اندی سال پیش زندگی میکرده اداره کرد. کنار گذاشتن مذهب از داره امور کشور برابر است با پیشرفت و جهش کلان اقتصادی.به امید نابودی یکپارچه خرافات و خرافه پرستی در کشور عزیزمان ایران.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

dbsh3000 - سوئد - یوتبوری
بابا یه مشت دزد اونجارو میچرخونن وام هم بدن همش پریده .
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

davod12 - ایران - تبریز
اقتصاد ایران خیلی وقته نابود شده زین بعد بایستی منتظر وقایعی ناخوش آیند تر ازین باشیم...
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
جمعیت ایران مذهبشان راعوض کنندودین ومذهب دیگری انتخاب کنند.ایااوضاع کشورمان بهترخواهدشد?یااوضاع ان دینی که انتخاب کردندبه افتضاح کشیده نمیشود??فلزخراب است.اهن وفولاد زیک معدن هستند.ازیکی نعل خروازدیگری شمشیربرنده میسازند.ادمهاهم,همینطور,یاچرا کشورهای مسیحی افریقایی ,نیجر,اتیوپیو.... ازگرسنگی میمیرند.و90 درصدشان,ایدزی,هستند.??اگرشماهاکه دینتان راعوض کردید مقایسه هم میکردید خوب بود.یافکرمیکنیدحاکمان ایران مسلمان هستند??اصلادین ندارند.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
89562389 - ایران - نجف آباد به نظرت آخوند از اقتصاد چیزی سرش میشه؟یا با همون بانوی سه عالم کاراشو پیش میبره؟
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.