امام جمعه تهران: ولی فقیه بالاتر از قانون اساسی است


امام جمعه تهران: ولی فقیه بالاتر از قانون اساسی است  

امام جمعه تهران خطاب به وزرای دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که قبل از آن که "وزیر دولتی باشند"، باید از آیت الله خامنه ای اطاعت کنند.

یکی از وزرای کابینه به کاظم صدیقی گفته که اگر آیت الله خامنه ای زن احمدی نژاد را طلاق بدهد، همسرش بر او حرام می شود.

باگذشت بیشتر از دو هفته از اختلاف نظر آقای احمدی نژاد و رهبر جمهوری اسلامی بر سر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، تذکر مقام های بلندپایه این کشور در مورد لزوم اطاعت از آیت الله علی خامنه ای همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نماز جمعه امروز تهران امروز با شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" آغاز شد و کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: "کسی که فرمان ولایت فقیه را اطاعت نکند، نمازش قبول نیست."

وی همچنین با بیان این که "تضعیف ولایت فقیه تضعیف مردم است"، گفت: "ولایت فقیه فراتر از قانون اساسی است."

آقای صدیقی همچنین افزود: "یکی از وزاری کابینه به من گفت که ما معتقدیم اگر حضرت آقا (آیت الله خامنه ای) همسر آقای رئیس جمهور را طلاق بدهد، همسر رئیس جمهور برایش حرام می شود و رئیس جمهور نمی تواند به او دست بزند."

پیشتر محمد تقی مصباح یزدی از اعضای شورای نگهبان نیز بر لزوم اطاعت از ولی فقیه تاکید کرده بود و به نقل از آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی گفته بود: "رئیس جمهوری منتخب مردم اگر از طرف ولی فقیه منصوب نشود، طاغوت است و اطاعت از او حرام است."

در اظهارنظر مشابهی امروز ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت که "حکم نایب امام زمان واجب الاطاعه است."

آقای خزعلی همچنین گفته که "دشمنان غافل ننشسته اند و می خواهند مکتب ایران اسلامی را که روحانیت شیعه پایه گذار آن بود، از بین ببرند."

اسفندیار رحیم مشایی، یکی از نزدیکترین یاران آقای احمدی نژاد که چندی پیش اصطلاح "مکتب ایرانی اسلام" را مطرح کرده بود به شدت مورد انتقاد اصولگرایان منتقد دولت و روحانیان سنتی قرار گرفت، اما آقای احمدی نژاد از نظر او دفاع کرد.

طی هفته گذشته بارها محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به اطاعت از رهبری و به فاصله گرفتن از "جریان انحرافی" دعوت شده بود.

امروز جمعه شانزدهم اردیبهشت محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نمایشگاه کتاب تهران به خبرنگاران گفت: "دولتمردان به خاطر یک وزارتخانه در برابر نظام می ایستند."

اشاره او به آقای احمدی نژاد است که در آغاز این هفته پس از یازده روز به قهرش پایان داد و در جلسه هیات دولت شرکت کرد، اما بسیاری از مقام های حکومتی، اقدام او در پذیرش استعفای حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات را با وجود مخالفت آیت الله خامنه ای، محکوم کردند.

آقای رضایی همچنین گفت: "دولتمردان به جای این کارها، حواسشان را جمع کنند تا عقب ماندگی های این چندین سال گذشته جبران شود."

89562389 - ایران - نجف اباد
بابا این راکه خودمون میدونیم یه جمله جدید بگو.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

royan - المان - المان
یعنی ب....ین تو قانون اساسی و دولت پس اصلا چه لزومی داره که اینها وچود داشته باشند یه دفعه یه تاچ بذارین تو سر خامنه ای بگید لوئی شانزدهمه دیگه
جمعه 16 اردیبهشت 1390

پرفسور - هلند - دن هاق
ای بابا همین مونده بود که چشم عظما حاج خانم احمدی نژاد رو بگیره یواش یواش قضیه داره ناموسی میشه هی به این مموتی گفتم این حوری رو نیار بیرون مگه حرف گوش میکنه ...
جمعه 16 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
امام تعطیل تهران: مقام اغای ولی فقیه مساوی با قران است !
جمعه 16 اردیبهشت 1390

m_r - استرالیا - سیدنی
با درود. جای تأسف و گریه آور است در قرن ۲۱ و خواندن چنین مزخرافات دیگه چه رسد به آن‌ها فکر و وای به آن کس‌های که به چنین مزخرافات قرون جاهلیت و بی‌ دانشی حیات و جان انسان‌های دیگر به خاطر آزادی و حق زندگی‌ گرفته و به دلیل اعتقاد به ولایت فقیه از این در واری‌های بی‌ اساس و چرت و پرت‌ها و این که وظیفه دینی خود را انجام میدهند و از آزاده صفت ترس و هراس دارند. زنده با د ایران و ایرانی‌ آزاد اندیش صفت.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
این صدیقی بیناموس از زیر کدام لحاف در امده ایه از خودش ناظل میکند. حتما خود پست فطرتت ناموست را به رهبر فروخته ای که نظر به ناموس دیگران داری برای بیت فحشای رهبریت.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
پس گور پدر تو ولایت وقیح حـ... تازی بزودی خودتو و دین خونریزت فقط جا تو سطل اشغال میگیرد
جمعه 16 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
شکر زیادی نخور دل درد میگیری
جمعه 16 اردیبهشت 1390

sara-baran - المان - هامبورگ
در اظهارنظر مشابهی امروز ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت که "حکم نایب امام زمان واجب الاطاعه است.". اخه کدوم ادم خ..ی میتونه فکر کنه که یه شیطان نایب امام زمانه در ضمن امام زمانی وجود نداره البته من یک مسلمان تعصبی هستم ولی چرندیات شیعه رو قبول ندارم مخصوصا که اخوندا فتوا داده باشن
جمعه 16 اردیبهشت 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
‫این آخوندهای حـ... چه نانی به همدیگر قرض میدهند،تا در اتاق خوابِ مردم هم بنام دین سرک میکشند،.حالا اگر زمانی رهبری چنین فتوائی در مورد مردان بدهد میدانید نتیجه چی میشود ؟چون عده ای از مردان با حرام بهتر حال میکنند،دو دستی می چسبند به زنان شان و قدرشان را بیشتر میدانند!!!.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
خنده داره مگه نه که حتی اختلافات خودشون هم پایین تنه ای هست. خاک برسر همشون. کثافتهای بی همه چیز.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
یک یا علی بگو برگرد برو از همانجایی که اومدی سر راه این تمساح یزدی هم با خودت ببر از اون جایی که تو اومدی واسه همه این علی ګویان جا هست . برو حالش ببر
شنبه 17 اردیبهشت 1390

Pezhman - اتریش - وین
قانون اساسی؟!! قانون جنگل منظورته ؟.
شنبه 17 اردیبهشت 1390

gharibe UAE - امارات - ابوظبى
امام جمعه تهران اشتباه میفرمایندتازه خدا هم زیر نظر رهبری هستن
شنبه 17 اردیبهشت 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
قیافه ا.ن بعد از بازگشت پیروووووزمندانه اش به کابینه کلی عوض شده.غلط نکنم extreme make over داشته!!
شنبه 17 اردیبهشت 1390

ب.ا - مالزی - سایبر
خداوکیلی بدفتوای هم نیست
شنبه 17 اردیبهشت 1390

iranazadiran - ایران - تهران
چرا قورم قورم میکنی یه دفعه اون کلمه رو کامل و درست و حسابی به همتون بگو چون فقط همون هستید و بس. بعد بگو که حتی فرمانیش بالاتر از خداست و یه عده بسیجی کاه و یونجه خور که با تازگی از ذوق آشنایی با ساندیس دست به هر جنایتی میزنند هم باورتان کنند. ای که لعنت بر هفت جد و آباتان که چنین نطفه هایی ثمره شان است.
شنبه 17 اردیبهشت 1390

ciooc20 - ایران - تهران
شماها اول می آیید و می گویید که دولت احمدی نژاد دولت پاک و همگان می دانند که با تقلب به ریاست جمهوری می رسد و مقام ریاست جمهوری را می دزد و البته به آقای صدیقی باید بگوییم همانطورکه از نظرشماولایت فقیه از قانون اساسی بالاتراست پس از قران هم بالاتراست آخه این مزخرفات را جمع کن ای بی سواد برای قانون اساسی ایران اینهمه خون داده شده و موقع نوشتن آن علما وقت گذاشتند و کلی هزینه گذاشته شد که مردم به این قانون اساسی رای دهند مردیکه مگر آیت الله خمینی به شاه نمی گفت به قانون اساسی عمل کن حالا خامنه ای از نظرشماوامثال شمابالاتراز قانون اساسی است . برای انتخاب رئیس جمهور و خبرگان رهبری چرا وقت مارا می گیرید چرا اینهمه هزینه می کنید و مردم را بدروغ سر صندوقهای رای می آورید یکدفعه همه را تعطیل کنید بگید که مقام عظمای ولایت برکل مردم ایران و همچنین دنیا ولایت دارد . واز نظر شما ملاها ، مردم و قانون یعنی کشک
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.