توافقنامه صلح بین جنبش فتح و حماس امضا شد


توافقنامه صلح بین جنبش فتح و حماس امضا شد

رهبران دو گروه رقیب و اصلی فلسطینی، جنبش فتح و حماس، در قاهره پایتخت مصر طی مراسمی ویژه توافق صلح بین این دو را به امضا رسانده و به این ترتیب به چهار سال شکاف بین این دو جنبش پایان داده اند.محمود عباس(چپ) و خالد مشعل برای اولین بار پس از چهار سال یکدیگر را ملاقات کردند.

محمود عباس، رهبر فتح و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که برای امضای توافق‌ نامه نهایی به قاهره رفته است، طی مراسمی گفت که فلسطینی ها صفحه سیاه "اختلافات" را ورق زده اند.

این توافقنامه راه را برای تشکیل دولت وحدت ملی موقت، پیش از برگزاری انتخابات سراسری سال آینده هموار می کند.

شکاف میان این دو گروه یک سال بعد از پیروزی حماس در انتخابات سراسری سال ۲۰۰۶ پدیدار و با شدت گرفتن خشونت ها میان دو طرف عمیق تر شد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی و خالد مشعل رهبر حماس از آن زمان و درست همزمان با اخراج جنبش فتح از نواحی غزه یکدیگر را ملاقات نکرده بودند.

حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر همواره نگرشی محتاطانه نسبت به فعالیت های حماس داشت اما دولت جدید در قاهره موضعی به نسبت کمتر خصومت آمیز نسبت به این گروه فلسطینی دارد.

خبرنگاران می گویند این اولین نشان از تاثیری است که تحولات اخیر دنیای عرب روی بحران اسرائیل و فلسطینی ها داشته است.

رابرت سری، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای هماهنگی روند صلح در خاورمیانه نیز در مراسم ویژه در قاهره حضور داشت.

از دیگر مقاماتی که در این مراسم حضور یافته اند می توان از نبیل العربی، وزیر امور خارجه مصر و عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب نام برد.

نبیل شعث، یکی از مقامات ارشد جنبش فتح که پیش از آغاز مراسم سخن می گفت اظهار داشت که مقامات هر دو طرف سند توافق صلح را از پیش به امضا رسانده بودند.

اما وی مراسم امروز را مانند گذاشتن"تاجی بر سر این موفقیت بزرگ" توصیف کرد.

جاناتان هد، خبرنگار بی بی سی در قاهره می گوید: "این دو رهبر رقیب فلسطینی امید و آرزوهای میلیون ها فلسطینی را با خود به همراه دارند که خواستار پایان مبارزات داخلی هستند. مبارزاتی که موجب تضعیف اهداف فلسطینی ها شده است."

اولین گام پس از امضای توافقنامه، ایجاد یک دولت وحدت ملی موقت متشکل از تکنوکرات هاست که موظف به انسجام روند صلح و انجام تدارکات و تعیین تاریخی برای برگزاری انتخابات سراسری در سرزمین های فلسطینی هستند.

اعضای ارشد حماس و فتح در حال حاضر خارج از هسته اصلی این دولت باقی خواهند ماند.

sobhanjan - امارات - ابوظبی
حرامیان فلسطینی و لبنانی نابکار دیگه پول تمام شد برید اعراب کثیف از جایی دیگه گدایی کنید دست گدایی به سمت ایران و ایرانی نداشته باشید مرگ بر فلسطین و غزه و لبنان عربستان بحرین کویت امارات یمن مصر عمان عراق اردن سوریه کثافتهای سوسمار خور بو گندو
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
این هم حیله ای دیگره که گروه تروریستی حماس بدستور رژیم آخوندی این توافقنامه را برای مدت زمان کوتاهی امضاءکرده چون بارها توافق کرده اند و بعد از اینکه رژیم آخوندی ایران به مقصودش رسیده باز هم بین این 2 گروه خرتوخر شده.متاسفانه باید قبول کرد که از این به بعد رهبر چلاغعلی.باید شکم بی صاحب هر 3 طرف.حماس.فتح.حزب ا. لبنان را سیر کند و از گلوی مردم ایران بگیرد و توی حلق این اراذل و اوباشهای تروریست پرور بریزد کوفت بخورید عربهای سوسمارخور.مطمعنم خودکار و کاغذی که اینها برای توافق امضاء کرده اند توسط چلاغعلی هدیه شده
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

YAROO19 - فرانسه - پاریس
من مخالف صلح نیستم ولی این مسخره بازی ها از جای دیگری اب میخورد ونمیتوان گفت توافقنامه این بازی ادامه دارد در فلستین هدف اصلی ونقش اصلی رزیم ایران است که بحران ساز است وحماس همکه معرف حضور است اصلا مرگ بر هرچه شیخ نما وشیخ است اعراب اخوند ملا وووو
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
تئاتر یهودی ! نتیابو تمایلی به صلح با فلسطینی ها ندارد زیرا رقاص عباس با زمین دزدی نتیابو مخالف است و بارها اعلام کرد که با او به مذاکره نخواهد کرد, و اسرائیل همیشه مظلوم, برای اینکه خود را در چشم دنیا بخاطر زمین دزدیش مقصر نبیند, به رقاص عباس " دستور " داده که با دشمنش حماس صلح کند تا نتیابو " بهانه " ای داشته باشد که چرا با این فلسطینیها صلح نمیکند, زیرا رقاص مقصر است نه اسرائیل همیشه مظلوم !
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
گور بابای هر دوی شما با ایل و تبارتان/ من نه چپی هستم نه اسلامی که برایم مهم باشد چه غلطی میکنید مسئله شما با یهودیان یک فیلم سینمائی است که از 1948 تا کنون روی اکران است وگرنه شرایط در...تبت که چین اشغال و یک میلیون تبتی راکشت خیلی بدتر از فلسطین چرا در انجا جهان خفه خون مرگ گرفته خودتانید/از ابو عمار بیشرف گوربگور شده تا اکنون مشغول دزدی ثروت ایران هستید کوفتتان بشود.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.