تصویب پرداخت غرامت به آمریکاییان از سوی پارلمان عراق

تصویب پرداخت غرامت به آمریکاییان از سوی پارلمان عراق

پارلمان عراق برنامه ای را برای پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار غرامت به آمریکاییانی که می گویند در جنگ سال ۹۱-۱۹۹۰ خلیج فارس، هدف آزار و بدرفتاری رژیم صدام حسین قرار گرفتند، تصویب کرده است.

پارلمان روز شنبه پرداخت ها را تصویب کرد، حتی در حالی که قانون گذاران وفادار به مقتدی صدر، روحانی شیعه ضد آمریکایی، توافق را رد کردند و پیش از رای گیری از جلسه خارج شدند.

در اوت ۱۹۹۰، نیروهای صدام به کویت حمله کردند، اما آن حمله به زودی با پاسخ نظامی بین المللی، که عراقی ها را از کویت بیرون راند، روبرو شد. رژیم صدام صدها شهروند آمریکایی را زندانی ساخت و آنان به عنوان سپرهای انسانی برای جلوگیری از حملات ائتلاف به عراق به کار گرفت. برخی از گروگان ها که مدعی بودند نیروهای عراقی آنان را شکنجه دادند، به دادگاه شکایت کردند و از دولت عراق غرامت خواستند.

واشنگتن و بغداد سپتامبر گذشته در مورد میزان غرامت به عنوان راهی برای پایان دادن به اختلاف به توافق رسیدند. اما لازم بود دولت عراق آن را تصویب کند.

مرسده - ایران - تهران
کشور مردمو تصاحب کردن مردمشو میکشن و همه جارو خراب میکنن تازه غرامتم میخوان عجب رویی داره این کاکاسیاه
یکشنبه 11 اردیبهشت 1390

YAROO19 - فرانسه - پاریس
خوب چیزهای که طی این مدت کاشت را درو میکند سیاست کثیفی دارد این غرب
یکشنبه 11 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
اعراب همیشه باج بده امریکاییان و انگلیسی ها بوده اند. تنها بهانه ها فرق میکند. آن از تازیان دامن دار خلیج فارس که باج بده ملکه انگلیس بوده و هرروز هم بیشتر میدهند تا برسر کار بمانند، آن هم کویت و اکنون عراقیها که بایستی هزینه های جنگی را امریکاییها برایشان کرده اند بدهند. فکر کرده بودند که امریکا مجانی لشکرکشی میکند؟! پول های بلوکه شده مبارک و قذافی و بن علی نیز در چنگ اروپایی ها و انگلیسی ها میماند تا مردمی که در خیابانها فریاد زده و کشته میشوند بفهمند کنترل کشورهایشان بدست کیست و از کجا اداره میشوند. چند کشور اروپا ورشکسته هستند و باید پول از جایی تامین شود، چه بهتر از مستعمره های عربشان.
یکشنبه 11 اردیبهشت 1390

Pezhman - اتریش - وین
پارلمان محترم عراق با عرض سلام ! قربون دستتون, غرامت مارا هم لطف کنید. چوخ ممنون.مع السلامه
دوشنبه 12 اردیبهشت 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
غرامت ایران را که حکومت کثیف اخوندی به برادران عربش بخشید ....عجب رویی داره اون کاربر اولی!
دوشنبه 12 اردیبهشت 1390

souroosh - ایران - ساری
عزیزان مثل همیشه که نقطه ضعف ایرانیان که همان احساساتی بودن است را از خود دور کنید. هیچ کشوری حاضر نیست جان سربازانش را به خاطر هیچ به خطر اندازد. ایا خود شما حاضرید برای کسی به جای دور رفته و کاری انجام دهید؟ ایا خود شما عزیزان امدید به ایران و در خیابانها در شهرها با این حکومت کثیف جنگیدید یا فقط از ان جا فرمودید لنگش را بگیرید ! اگر کشور ما ایران بی عرضه بوذه و نمی تواند خسارت مالی و معنوی جنگ را از عراق بگیرد دلیل نمی شود کشورهای دیگر هم راه ما را بروند .
دوشنبه 12 اردیبهشت 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
موزه به یغما رفته عراق توسط اشغالگران میارزد به همه امریکا .ببین کی از کی غراممت میخواهد. رو که نیست انگل ساکسونه.
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.