احمدی نژاد مشائی را برای جایگزینی خود آماده می کند


احمدی نژاد مشائی را برای جایگزینی خود آماده می کند


گاردین زیر عنوان "احمدی نژاد رئیس دفترش را برای احراز مقام ریاست جمهوری آماده می کند" می نویسد یک متحد نزدیک به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، که طرفدار آزادی های فرهنگی است، و با گسترش دخالت روحانیدن در سیاست مخالف است، به عنوان یک جانشین احتمالی برای احراز مقام ریاست جمهوری آموزش می بیند، تا بتواند دوسال دیگر هنگامی که احمدی نژاد کنار می رود عهده داراین مقام شود.اسفندیار رحیم مشائی، رئیس دفتر احمدی نژاد فعلا خود را در موقعیت کاندیدائی قرار داده است که پرچمدارمکتب ایرانی است، نه مکتب دینی.مشائی، که دخترش با پسر احمدی نژاد ازدواج کرده است، جنجالی ترین چهره سیاسی در ایران محسوب می شود، و با انتقاد شدید طبقه محافظه کار از جمله آیت الله علی خامنه ای رهبر ارشد روبروست.تندروهای نزدیک به خامنه ای مشائی را متهم کرده اند که با تمرکز بر تاریخ ایران، انقلاب اسلامی و اصول اسلامی را به خطر انداخته است.مشاعی در سال ۲۰۰۸ هنگامی که گفت ایرانیان با تمامی مردمان جهان، حتی با مردم اسرائیل دوست هستند، خشم محافظه کاران را برانگیخت.او همچنین برای تحسین مراسمی در ترکیه که صحنه برگزاری یک رقص سنتی توسط زنان بود مورد انتقاد قرار گرفته است. در ایران، رقصیدن زنان مجاز نیست.مشائی سازمان میراث فرهنگی ایران را اداره کرده است. او در سال ۲۰۰۹ هنگامی که احمدی نژاد در پی انتخاباتی مورد اختلاف و منجر به اعتراض هائی گسترده کماکان درمقام ریاست جمهوری باقی ماند معاون اول رئیس جمهوری شد، اما هنگامی که خامنه ای مداخله کرد و در نامه ای خطاب به رئیس جمهوری نوشت "مصلحت رژیم" ایجاب می کند مشائی این پست را ترک کند، وی مجبور شد کنار برود.احمدی نژاد بعدا وی را به ریاست دفترریاست جمهوری منصوب کرد که بسیاری این اقدام را ضربه ای به خامنه ای و نخستین نشانه بروز اختلاف میان رئیس جمهوری و رهبر ارشد توصیف کردند.یک تلگرام محرمانه دیپلماتیک آمریکا که توسط ویکی لیکس منتشر شده است این واقعه را معرف اهمیت نقش مشائی درتیم احمدی نژاد می شناسد. این تلگرام می گوید "دفاع سرسختانه احمدی نژاد از مشائی گویای اهمیت نقش وی به عنوان یک مشاور عمده و اصلی برای رئیس جمهوری است که روز به روز منزوی تر می شود. او همچنین در نقش یک سخنگو برای دولت احمدی نژاد ظاهر شده است. احمدی نژاد حتی به خبرنگاران گفته است برایش موجب خوشوقتی است که در دولت مشائی به عنوان معاون ریاست جمهوری عمل کند، و همین اظهار نظر بسیاری را به این فکر انداخته است که احمدی نژاد می خواهد مشائی را در سال ۲۰۱۳ جانشین خود کند".بعضی تحلیلگران معتقدند رژیم که جنبش اپوزیسیون سبز را سرکوب کرده است، و اکنون با کمبود اپوزیسیون داخلی روبروست، می خواهد اپوزیسیونی خلق کند تا در انتخابات آتی نمایشی از مشروعیت ارائه دهد.کیهان، روزنامه متحد خامنه ای پیش بینی کرده است که شورای قدرتمند نگهبان در صورتیکه مشائی تصمیم بگیرد کاندیدای ریاست جمهوری شود با کاندیدائی وی مخالفت خواهد کرد. شورای نگهبان پیش از برگزاری هرانتخاباتی در ایران باید کاندیداها را تعیین صلاحیت کند.
razmandeh - سوئد - استکهلم
رفسنجانی به قسم خود در باره ګذاشتن نام شهید احمدی نژاد بر یکی از اتوبانهای تهران وفا کرد !!!!! و انتخاب اتوبان را قبل از شهادت به عهده خود ایشان ګذاشت !!!!! مبارز هسته ای شهادت مبارک !!!!!
شنبه 3 اردیبهشت 1390

sama128 - ایران - شیراز آزاد
این مملکت که خدا را هزار مرتبه شکر صاحب درست حسابی که نداره خب چه اشکال داره 8 سال یه میمون خالی بند دروغ گو طبل توخالی رئیس جمهور شد (احمدی فشار) یه 8 سال هم مستر بین ایران (اسفندیار رحم فشاری) رئیس جمهور بشه رای مردم که خدا را هزار مرتبه شکر از پشم هم اونور تر به ابریشم رسیده پس بی خیال 8 سال به میمون خندیدیم 8 سال هم به اسی (اسفندیار رحم فشاری) می خندیم به هر حال هرچی باشه اگر اسی سواد نداشته باشه که مهم نیست پرستیژ یه رئیس جمهور را نداشته باشه که مهم نیست مهم و مهم اینه که پدر زن پسر احمدی فشار . این مهمه
شنبه 3 اردیبهشت 1390

محمداصلی - ایران - تهران
بی چاره احمدی و مشایی که مانند همه روسای جمهور تاریخ سی و دو ساله ننگین حکومت آخوندی و اطرافیان آنها بازیچه ای بیش نبوده و فرجام تلخی خواهند داشت . تاریخ مصرف اینها که بسر آید و نقش نوشته شده شان که پایان پذیرفت مانند دستکش یکبار مصرف استفاده شده به زباله دانی پرتاب خواهند شد . این سرنوشت محتوم همه کسانی است که خدمتگزاری آخوندها را به زندگی شرافتمندانه ترجیح دادند .
شنبه 3 اردیبهشت 1390

persia_021 - یونایتد کینگدم - لندن
بوی جمهوری ایرانی‌ داره میاد :. بیدار باشین خواب ز دهه‌ها کی‌ میتونست کوسه(اکبر شاه)رو بشکون جز اینها . حالا میخوان ا خوندرو دور بزنن واقعا متاسفم واستون که شور سیاسی ندارین. البته انتظار امثال من از شماها زیاد چون بیشتر از این در چنته ندارین. مشایی:. واسه درو کردن آخوندا و اسلام عربی‌ پشتتیم پسر. از ماست که بر ماست.
شنبه 3 اردیبهشت 1390

miss dorna - امارات متحده عربی - دبی
ها ها ها
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
غلط می‌کند.
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390

iranynab - ایران - تهران
هرکی تو خط ایشون باشه و خط جمهوری اسلامی نوکرش هم هستیم. اصلا واسه اینکه شماها بسوزید ما ساخته شدیم واسه نوکری جمهوری اسلامی . حرفیه ؟؟؟ بازم شرف داریم به شماها که نوکری چهارتا از خدا بیخبر انگلیسی رو می کنید و نوکری اسرائیل و آمریکا.
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390

payman_270 - ایران - سربندر
سگ زرد داداش شغاله...
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390

ciooc20 - ایران - تهران
مرده شور جفتشون رو ببره خدا لعنت کند اینها را و هرچه زودتر شاهد برکناری احمقی نژاد و متحدینش باشیم آمین یا رب العالمین
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390

sama128 - ایران - شیراز آزاد
ای persia_021 - یونایتد کینگدم - لندن بیخودی با این چرند و پرندها و خالی بندی های متفاوت مردم را خر نکنید که جمهوری ایرانی و .. 30 سال هستش که جز خالی بندی ما چیزی ندیدم در تمام تشکیلات دولتی پارتی بازی های انچنانی حقوق های میلیونی برای آشنا و دم کلفت ها و آویزون ها زدن ماموریت های سرکاری خارج از کشور برای این آشناها و دم کلفت ها و آویزونها با حق ماموریت بالا و در واقع هم سیر و هم سیاحت ولی کار پشم را دیدم و تو کله ملت ایران دیگه این اراجیف جایی نداره و نخواهد داشت. به امید ایرانی آزاد بدون آخوند و جوجه آخوند و بچه آخوند و نوچه آخوند
یکشنبه 4 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +467شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +322پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +289یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +288رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +202کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +200نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +188پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد