بازهم اعتراض برای پرداخت نشدن دستمزد


بازهم اعتراض برای پرداخت نشدن دستمزد


گزارش ها از ایران حاکیست که شمار کارگران کارخانه هایی که از ماه ها پیش، حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند، رو به افزایش است و شماری از آنان برای دریافت حقوق خود دست به اعتراض‌های صنفی زده‌اند.به گزارش خبرگزاری ایسنا، بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت مخابراتی راه دور ایران در شیراز روز دوشنبه در اعتراض به عدم اجرای مصوبات دولت برای مکم ۱۵ میلیارد تومانی به این واحد صنعتی و پرداخت نشدن ۲۰ ماه حقوق خود ‌راهپیمایی کردند.بر اساس این گزارش، این کارگران در حد فاصل ساختمان استانداری فارس تا سازمان صنایع و معادن این استان راهپیمایی کردند.راهپیمایان با شعار «زندگی، معیشت حق مسلم ماست» ، «مصوبات دولت اجرا باید گردد» و «۲۰ ماه حقوق کارگر پرداخت باید گردد» خواستار تسریع در اجرای مصوبات دولت و پرداخت مطالبات معوقات کارگران شدند.به گزارش ایسنا، شرکت مخابراتی راه دور ایران از ۲۰ ماه قبل تاکنون و پس از واگذاری به بخش خصوصی به دلیل مشکلات مالی دچار بحران شده است.در همین حال، عیدعلی کریمی، رئیس پیشین کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار قزوین، در گفت و گو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که بیش از ۱۱۰ کارگر شرکت گوشت زیاران، حدود ۲۴ ماه است که حقوق نگرفته‌اند.یکی از کارگران این شرکت در این زمینه به رادیو فردا می‌گوید: «از زمانی که شرکت به بخش خصوصی واگذار شد، مشکلات ما کارگران آغاز شد. مالک شرکت هم پس از اینکه نتوانست بودجه و کمکی از دولت دریافت کند، فراری شد و شرکت دوباره به مالکیت دولت بازگشت. از آن زمان هم کارگران از دولت فقط وعده شنیده‌اند.»وی می‌افزاید که اخیرا به ۵۰ درصد کارگران گفته شده است که باید خود را بازخرید کنند و در غیر اینصورت، حقوقی هم به آنان تعلق نمی‌گیرد. به همین خاطر گروهی از کارگران، خود را بازخرید کردند.»این کارگر در پاسخ به این پرسش که پرداخت نشدن دستمزد کارگران چه تاثیری بر روی زندگی آنان و خانواده‌هایشان داشته است، می‌گوید:«اگر حقوق یک نفر را برای یک ماه پرداخت نکنند، زندگی‌اش از بین می‌رود. حالا این وضع را با کارگران گوشت زیاران مقایسه کنید که دو سال است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. من برخی از همکارانم را می‌شناسم که زندگی‌شان به طلاق کشیده شد.»در این میان، به نوشته روزنامه اعتدال، ۲۰۰ کارگر شرکت ذوب و فلزات ابهر که ز ۱۶ ماه است که حقوق خود دریافت نکرده‌اند، در تجمعی در مقابل فرمانداری ابهر، خواستار پرداخت حقوق و دو عیدی عقب افتاده خود شدند.پیشتر، به گزارش وبسایت جرس، نزدیک به اصلاح طلبان، دهها کارگر کارخانه نساجی قزوین، عصر روز شنبه در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.بر اساس این گزارش، کارگران نساجی قزوین گفتند بیش از یک سال است که حقوق و مزایا دریافت نکرده اند.خبرگزاری فارس نیز گزارش داد که کارگران شرکت نازنخ قزوین صبح روز یکشنبه در مقابل مجلس‌ شورای اسلامی تجمع کردند.این تجمع در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۶ ماه دستمزد کارگران صورت گرفت.
محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
اینم آخرعاقبت حمالی دراین سرزمین
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
اینا به چندر قاز میگن حقوق.اگه دیدی حقوق پاسدارا عقب افتاد.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

iranynab - ایران - تهران
من یه پیشنهاد دارم. میگم چند تا از این شما روشنفکرا بیایید ببینیم چیکار میکنید تازه اگه خبرتون راست باشه که محاله. بعد شما که اینقدر مدعی کارشناسی اقتصادی هستید چرا ممالک متبوعه تون تا خرخره توگل فرو رفته اقتصادش یکی یکی داره زرتش در میره؟ خوب برید کمکشون همتون هم که ماشاءاله عقل کل .
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

gol andam - سویس - زوریخ
موندم به خدا تا کی اخه تا کی,,,,,,,,,,جمع کنید بساط ظلمتونو ,,,,,,,,,,از عاقبتش بترسن
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

gol andam - سویس - زوریخ
فکر کنم مدیره همشو زده به جیب اخه اونم باید خرج زن و زنه صیغه ای و دوست دخترشو بده ,,,گوره ,,,,,,,,کارگر بدبخت که چه بلایی سرش میاد
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

Royan - المان - المان
ranynab - ایران - تهران/تا نباشد ابله اندر این جهان مرد مفلس کی شود محتاج نان امثال شما از این اخوندا دفاع کنند که کارگر بدبخت یه خواب راحت نداره بعد از یه عمر کار خجالت بکشه بره خونه تو صورت زن و بچه اش نگاه کنه حکومت کارگری و عدل علی بیچاره شاه الکی بد نام شد / کسی یادش میاد مردم برای چی سال 57 انقلاب کردن ؟ گرسنگی بود یا بیکاری که بیداد میکرد شایدم بخاطر کشف حجاب بود ؟ شایدم بخاطر این بود که مردم میخواستن برن پناهنده بشن یا ساکن زندانها بشن یا اعدام بشن؟نه شاید بخاطرعدم 8 سال جنگ و کمبود بسیجی و سپاه پاسداران / کسر بودجه / عدم توجه به مصباح یزدی بقیه اخوندا/ نجات ملت از فریب مجاهدین خلق/ عدم گرانی اب وبرق و گاز و کرایه خانه/ کمبود مدرسه و تغذیه رایگان...../کم شدن فاصله فقیر و غنی ؟ آهان عدم مهر ورزی اسلامی .
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
ranynab - ایران - تهران----------------------- Go home to Saudi arabian
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

iranynab - ایران - تهران
آقای royan از آلمان اینا رو که گفتی قبول هر چی دیگه هم بگی قبول ولی اولا که منم یه آدم متوسط این جامعه هستم ولی ایرانیم و تو ایران با همه چیزیش میسازم نه مثل شما که دررفتید دارید توی کشورهای خارجی حالش رو می برید.دوما هم همون اولا هست یعنی چی؟؟؟؟؟‌ یعنی ایران به شما چه؟؟ شما ایرانی نیستید آلمانی هستید.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
Royan - المان - المان. شاه به امریکا میگفت شما سرنگونید ولی من نه.انقدر پول تودامانه اینا میریزم که هیچ کی نخواد با من مبارزه کنه.طفلک گوله امریکایا را خورد.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

م ر - ایران - تهران
مگر اینها انسان هستند که بتوانند خودشان را بجای این کارگران بدبخت درک کنند وقتی خودشان هیچگونه مشکل مادی از نظر کرایه خانه و کوفت و زهرمارکردن ندارند دیگه درد گرسنه هارو نمی فهمند اونا چه میفهند فرزندان اینها چه میکشند از بی پولی پدرانشان تا وقتی که توله های خودشان هم هنوز پشت لبشان سبز نشده بهترین سمت را از آن فرزندانشان میکنند مرگ باد به حکومتی که ادعای حکومت علی را میکنند ولی ابوسفیان عمر بار حکومت میکنند .
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

mra44 - ایران - شیراز
با سلام. من هم یکی از کارگران شاغل در این شرکت بوده متاسفانه تمامی موارد واقعیت دارد واین دولت هیچ گونه تمایلی برای کمک به این گونه شرکت ها ندارد وفقط سرمایه گذاری در صنایع نظامی ونیروهای نظامی انجام میدهد ما سرمایه یک عمر جوانی خود رادر این شرکتها از دست داده وتنها برای ما وعده های واهی باقی مانده است
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

Royan - المان - المان
ranynab - ایران - تهران خوب خیلی اشتباه میکنی که با همه چیزش میسازی هنر نیست واسه همینه که این همه بلا داره سرتون میاد شما با ایران نمی سازی شما با رژیم دزد جنایتکار ایران داری می سازی در واقع داری بهشون کمک میکنی که ایران روز به روز بدتر بشه ونابود بشه و برای فردای بچه هات چیزی نمونه من نمی دونم که چرا شما ها که توی ایران هستید فکر میکنید که ما ها اینور داریم حال میکنیم نه عزیز ما هم صبح تا شب داریم کار میکنیم و زحمت میکشیم اگر منظورت از حال کردن زیستن توی یک کشور ازاد است شما هم میتوانی ازادی داشته باشی و با بدبختیهات نسازی و مبارزه کنی . مبارزه فقط رفتن توی خیابان و خودتو به کشتن دادن نیست رای نده پول اب و گازو برق نده اگاهی به دوستانت بده که چه بلایی اینها دارن سر ملت میارن و نشین و بساز درضمن اولا من هم آقا نیستم دوما به اندازه همه ایرانیها ایرانی هستم و تمام وجودم نگران خاک وطن و ملت ایران هستم. 9562389 - ایران - نجف آباد اگر ملت ایران گول این حرفهای اخوندا را نمیخورند الان وضعشان این نبود .
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +471شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +325پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +292یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +288رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +202کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +188پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد