جنجال بر سر یک سریال نوروزی در ایران

جنجال بر سر یک سریال نوروزی در ایران

سریال پایتخت یکی از برنامه های نوروزی شبکه اول با انتقادات زیادی مواجه بوده است

در روزهای گذشته پخش سریال نوروزی "پایتخت" به کارگردانی سیروس مقدم از تلویزیون ایران واکنش های زیادی را برانگیخته است.

به دنبال انتقاد تند هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از این سریال، شب گذشته سه شنبه، نهم فروردین (۲۹ مارس) برنامه ای در شبکه اول تلویزیون ایران به نظرخواهی از تعدادی از مخاطبان این سریال اختصاص داده شد که طی آن بسیاری از آنها مجموعه تلویزیونی "پایتخت" را مورد تمجید قرار دادند.

آقای ابراهیمی دیروز این سریال را نمونه ای از "موضع گیری قومی و ناسیونالیسم کور از جمله تعصبات دگماتیسمی شهری و تزریق شبه برتری نژادی و یا همان آپارتاید شهری به نفع خود و علیه اقوام" خوانده بود.

آقای ابراهیمی امروز هم در واکنش به پخش نظرات مثبت مخاطبان سریال در برنامه دیشب تلویزیون گفت: "مخالفت ما با سریال پایتخت، یک مخالفت کارشناسانه، محتواگرا و مدلل است، ولی مصاحبه شبکه اول با تنی چند از بینندگان، پناه بردن به بخش های غیرکارشناسی است و حتی محتمل است که پخش آن، گزینشی هم بوده باشد که عملاً تهدید دیگری را متوجه صدا و سیما می کند که بجای نقد کارشناسی تولیداتش، دچار عوام زدگی نیز بشود و این گرایش عملاً دامنه پردازش به برنامه ها را کوتاه و کوچک کرده و رسانه ملی را به سمت خودپسندی سوق می دهد."

سریال نوروزی "پایتخت" مضمونی طنزآمیز دارد و داستان یک خانواده شهرستانی را روایت می کند که تصمیم می گیرند قبل از سال نو به تهران مهاجرت کنند.

اعضای این خانواده لهجه مازندرانی دارند.

آقای ابراهیمی گفته است: "این سریال با بکارگیری سخیف ترین شکل ممکن برای لهجه مازندرانی و تم داستانی کولی ها و ماجراهای پرفراز و نشیب مهاجرت های غلط، عملاً مازندرانی ها را بی هویت و یا دارای هویت سرگردان و آرزوهای مبهم دانسته که "عشق تهران" آنها را از شهر و دیارشان آواره تهران کرده است."

نماینده ساری در مجلس سریال پایتخت را ضعیف و سرشار از لودگی توصیف کرد

آقای ابراهیمی معتقد است که کارگردان این سریال تلاش برای القا برتری فرهنگی و اجتماعی پایتخت نشین ها بر قومیت های مقیم استانها دارد که این بار نوبت به مازندرانی ها رسیده است.

او ریشه این نگرش ها را "استعماری" دانست و گفت: "شاید هم نوعی مخالفت کور برخی از افراد علیه برتری مازندرانی ها در صحنه های سیاسی، علمی، ورزشی، هنری و غیره باشد."

رمضان شجاعی کیاسری، نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی هم برنامه های نوروزی تلویزیون ایران را "بسیار ضعیف و سرشار از لودگی" دانسته و گفته بود که فقر محتوایی آن‌ها کاملاً محسوس است.

آقای کیارسری مشخصا با انتقاد از سریال "پایتخت" گفته بود: "استعمار در زمان رژیم پهلوی تلاش می‌کرد تا با توهین به گویش‌های ترکی، لری و رشتی میان ایرانیان انشقاق ایجاد نماید، اما متاسفانه امروز فیلم‌ها و جنگ‌های صدا و سیما لهجه‌های خراسانی، اصفهانی و مازندارنی را نیز به آن جرگه اضافه کرده‌اند."

این در حالی است که مصاحبه شوندگان در برنامه دیشب شبکه اول تلویزیون ایران، نحوه گویش بازیگران سریال پایتخت را مناسب دانسته بودند.

mos - کانادا - تورنتو
من یکی دو قسمت از این سریال را دیدم دقیقا نوعی نژادپرستی و برتری تهرانیها نسبت به شهرستانی ها را به نمایش می گذارد و سراسر توهین به قومیتهای مختلف ایران و نه فقط مازندرانیها است. از صدا و سیمای ضرغامی و احمدی نژاد بیشتر از این انتظار نیست.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
چند قسمت از سریال نوروزی "پایتخت" رو آنلاین دیدم . به نظرم گویش محلی سریال ایرادی نداشت. شاید در محتوای داستان یه خورده اغراق شده. طنز نوروزی ؛ اصل ماجرا از این قرار بود که نماینده محترم سمنان,سریال مبتذل نوروزی - پایتخت - رو دید و با خود گفت شهر ما که امن و امان است و خانواده ها به مرحمت ولایت سید خراسانی -نماینده تام الاختیار خدا و زمین و زمان- و شکرانه همت سردارش "شعیب بن صالح" حداد در رفاه و خوشی کامل به سر می برند. حال بد نیست در این روزهای تعطیلی برای رضای خدا و ملت در "مجاهدت" با استعمار غربی و شکست دشمنان اسلام پیشی گرفته چند صباحی حرفه هنری هم مانند "ده نمکی"متولی شوم. چرا که نه؟ آنهم منتقد همه فن حریف فیلم و سینمای هالیوود و بالیوود و تو این مایه ها, از همه مهمتر بررسی حرفه ای سریال های مبتذل تلویزیونی صدا و سیما -اسپارتاکوسSex and the city, Being Human,.. برای حفظ "بیضۀ اسلام"و جلوگیری از خطر "انشقاق" آن. والسلام
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

persia_64 - ایران - تهران
ای امان که هرچه میکشیم از این صدا و سیمای لعنتی است ./ تا یک مقدار اتحاد میاد شکل بگیره ، این پدر سوخته ها تفرقه ایجاد میکنن
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

dreamcatcher - ایران - تهران
راست میگه این مازندرانیا خصوصا دختراش عشقه تهرانن وعشق شوهر تهرانیه پولدار دارن،همشونم اینقدر زرنگن که با پاچه خواریو این حرفها پیشرفت می کنن از تهرانم تهران پارسو می شناسن فکر می کنن تهران پارس خیلی جای خوبیه
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
آقای ابراهیمی جمع کن بابا واسه ما مازندران دوست شده حالا. به جای این حرفای مفت به فکر آبادی اون استانتون باش به فکر اون ساحلای اونجا باش که ملت زمیناش رو دارن میدزدن و از کثیفی بعضی جاهاش آدم حالش از هر چی ساحله حالش به هم میخوره .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

mashady - انگلیس - منچستر
ما که مقدسیم و شهرمون هم مقدس لوووووووول
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

mehr47 - ایران - تهران
همه گیر دادن به لهجه اما کسی گیر به این نداده که تو سریالهای دوزاری ایرانی همه ادم بدها اسمهای ناب ایرانی دارن. تو همین سریال قاچاقچی اسمش فرزاد. حالا هی گیر بدین به لهجه
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

doost-ir - فرانسه - پاریس
اتفاقا پاک بودن و صاف و صادق بودن مازندرانیها را به نمایش گذاشته و سریال قشنگ و پر محتوایی هست .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

kian ahvaz - ایران - اهواز
پس روزی که تلویزیون در مورد قومییت های دیگر فیلم میساخت و زبان و فرهنگ انها را به سخره میگرفت نماینده محترم ساری خواب تشریف داشتند که تلویزیون عزیز رهبرش را به چاش بکشد یا از نظر ایشان فقط مردم ایشان دارای هویت میباشند و باقی مردم کولی و بیابانگردند؟؟؟؟کاش انسان لحظه ای به سخنش می اندیشید سپس بر زبان میراند که اینگونه مضحکه دست مردم نشود....
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

Mahyar-Tpour - ایران - تهران
چه چیزه بیخودی گفته.برتری تهرانی ها؟!. تهران مرکز کشوره و همه ی اقوام ایرانی در تهران حضور دارند.بعدش هم این فیلم توهینی نکرده،حقایق رو گفته. شهرنشینی فرهنگ میخواد و کسانی که از دهات ها میان به شهرها با این مشکلات مواجه میشن.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

omidomid - هلند - آمستردام
دوستان جو گیر نشن لطفا، سریالی که تهران رو مرتب کثیف، آلوده و پر سرو صدا لقب میده و تهرانی‌‌ها آدمهایی هستن که به راحتی‌، گوسفند خانواده شهرستانی رو میدزدن، خانواده‌ها حرمت مرده و زنده خانواده رو نگاه نمیدارن، همسایه‌ها از حال هم خبر ندارن، راننده‌های تاکسی با قلدری از مسافرها عیدی میخوان .! مردها اهل دود و دم هستن، زنها به مردهایشان مشکوکند, خیابان‌ها برای زنان تنها ناامن هستند ...و. بسیاری نمونه دیگر. چه برتری از تهرانیها نشون داده؟!؟ اتفاقا اگر قرار به اعتراض باشه، تهرانیها باید اعتراض کنن، . که البته اون هم لوس بازیه، پارسال هم اصفهانیها شلوغش کردن، ماشالا مردم جو گیر ما به نفعشون که باشه حرفهای عوامل دولتی میشه وحی منزل و میوفتن پشت سر ،. خدایی چه تهرانی‌ چه شمالی، چه اصفهانی، ملت جو گیر و با حالی‌ داریم،.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
تا زمانیکه هر دو جناح " لهجه شمالی و لهجه تهرانی " نه اینکه پشت سر هم, بلکه در کنار هم به این تابوهای " متداول " اجتماعی نپردازند, تا روز رستاخیز این مشکل ایرانی خواهد بود که ما را گریبانگیرش کرده ! هر دو جناح مقصرند, زیرا هر دو جناح نااگاهند, زیرا این موضوع " لهجه " فقط مشکل و یا ویژه فرهنگ ایرانی نیست, زیرا این لهجه های متفاوت و شیرین در تمام کشورهای جهان اول هویداست که مثلا امریکای جنوبی با شمالی دارای لهجه های گوناگون هستند و در انگلیس هم همینطو, فراموش نشود که لهجه شیرین اصفهانی, ترکی و لری و دیگران و و و ! و فاکتور دیگری که باعث تکبر کاذب پایتخت نشیننان نسبت به شهرستانیها میشود, همان مدرنیزه بودن نسبی شهر بزرگ به شهربچه میباشد, که اهالی مردم شهربچه با کمی مزاح و متکی به نفس بودن بخود و از همه مهمتر " بخود خندیدن " باعث جلوگیری به خنده گرفتن خود از اهالی مردم تهران میتوانند بشوند !
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): و بهترین وسیله برای شکستن تابو, برنامه های کارتوضیحی در tv میباشد که هر هفته با گذاشتن چنین موضوعات " پیش پا افتاده " هر جامعه ای که گریبانگیرش است, میتوان به " نزدیکی " دلها و فرهنگها کمک بسزایی کرد ! پس درود به شمال سبزم و با درود بیشتر به مردم باصفای شمال, و با ده ها بار درود به لهجه شیرین شمالی و صدها بار درود بر ترش تره, میرزا قاسمی و هزاران بار درود به شعرهای دلنشین پوررضا و دیگران ! شاد و شمالی باشیم .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

niagara - ایران - تهران
منم یکی دو قسمت رو دیدم.به قدری مسخره و توهین آمیز بود که دیگه تحمل نکردم.این آقای نماینده رو نمیشناسم ولی کاملا با حرفهاش موافقم.خود من که مازندرانی نیستم احساس تحقیر میکردم چه برسه به مازندرانی های عزیز.متاسفانه هر سال نوروز خنده و شادی ایرانیان باید از طریق تحقیر یکی از قومیتها یا شهرستانها تامین بشه.مشابه این اعتراض رو چن وقت پیش هم شاهد بودیم که آذریهای عزیز کردند چرا که سیستم غالب این بود که هرچه رفتگر یا شاگرد خانه بود به لهجه ترکی صحبت میکرد.دیگه از تمسخر لرها چیزی نمیگم که واقعا غیر قابل تحمله.به نظر من این این اعتراض نباید فقط از جانب مازندرانیها باشه.همه باهم حتی پایتخت نشین های عزیز باید این سریالها رو بایکوت کنن.همه ی ایران سرای من است
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

kasra persia - انگلیس - لندن
راستش از مساله فیلم که بگذریم من نمیدونم این جریان پایتخت نشینی چی که هر کس که چند سالی انجا زندگی کرد نسبت به بقیه احساس برتری میکنه . یعنی این به این شکل جا افتاده که اگر کسی ساده و صادق بود ( یعنی شهرستانی بود )احمقه و حقه بازی نشونه زرنگی هست من خودم بارها تو تهران دیدم که همین افرادی که حتی اصالتا تهرانی نیستند در مورده شهرستانیها چطور فکر میکنند .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

shaki59 - ایران - ملاط اباد
نقی!!!!! نهار نخردم!!!!!! خداییش دم عوامل سریال و بازیگرانش گرم که تو این روزگار که حکومت خنده رو از یاد مردم برده. خنده رو و شادی رو دوباره به مردم هدیه کردن.این اقای معاون سیاسی مازندران هم از همون نوعه.اصل رو ول کردن چسبیدن به فرع.من خودم سه چهار روز پیش چالوس بودم.اینهمه مسافر سالیانه میاد مازندران اینهمه سرمایه و پول تقدیم به مردم و نهادهای دولتی مازندران میشه ولی نگاه میکردم میدیدم که مثلا ورودی شهر سلمانشهر که یکی از پر ترافیکترین نقاط مازندرانه همون مدلیه که 10سال پیش بوده.یا هر سال که میرم شمال میبینم اصلا هیچ طرح عمرانی اضافه نشده.نمیدونم استانداری شهرداری ووو با اینهمه پول چه میکنه؟فقط به تعداد مغازه ها اضافه میشه.دوستان عزیز قصد بی احترامی به قومه خاصی ندارم.نوکر همتونم هستم ولی قبول دارین وقتی یک مسافر میره شمال هر کی میخاد به یک مدلی گوش اون مسافر بدبختو ببره و سرش کلاه بگذاره.دیگه تو شمال والا فقط مونده بابت تنفس هوا از ادم پول نگیرن.میخای وسط جنگل ماشین پارک کنی 2000تومان/تو ساحل بشینی 2000تومان/خودت میخای ناهار خودتو بخوری چون لب ساحلی 2000تومان......بابا انصافتونو.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
dreamcatcher - : این گفته شما یک امر طبیعیه, زیرا این در ذات ادمی نهفته شده که خواهان چیزی باشد که فاقد ان است, دخترخانم شهرستانی, که در محیط بسته و کوچک بزرگ شده, خواهان محیط ازاد و بزرگی است و هستند مردان / زنان پایتخت نشین از هر چه محیط بزرگ زده شدند و بخاطر هوای الوده تهران, حاضرند به شمال همیشه سبز و زیبا کوچ کنند که یک راه ان, فریب دادن ! دختروپسر ساده شمالی است که از طریق ازدواج پایشان به شمال باز بشود و کیجا / ریکای شمالی برای رسیدن به ارمان خود که همان تهران بزرگ چه از لحاظ محیطی و شغلی, با پختن میرزاقاسمی و ترش تره بچه تهران را فریب داده تا با هم ازدواج کنند ! پس فاکتور " نیاز " باعث " پیشرفت و نزدیکی " فرهنگها و انسانها خواهد شد که باعث تنوع و بهتر شدن ژنها را بهمراه خواهد داشت ! و این فاکتور " نیاز " باعث مهاجرت انسانها هم شده که هزاران سال قبل اجداد ما از افریقا به اسیا تشریف اوردند و در ایران امروز بخاطر " نبود " عشق و محبت و اقتصاد, همه در حال مهاجرت به غرب هستند, حال چه از طریق فریب = ازدواج, و چه از طریق کسب تحصیل ! شاد و شمالی باشیم .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

shaki59 - ایران - ملاط اباد
دوما هرچی ساخته بشه همیشه یکسری هستند که ایرادبگیرن.خب مگه لهجه شیرین مازندرانی(مازنی) زشته یا باعث تحقیر مردم شمال میشه(خدای ناکرده)...خب بابا این لهجه یک واقعیته و نشان از اصالت یک قومه.حالا چرا وقتی از تلویزون پخش میشه یکسری ناراحت میشن؟هر لهجه ای شیرینی خاص خودش رو داره و دلیل نمیشه که چون افراد تو سریال با اون لهجه صحبت میکنن داره بی احترامی میشه به اون لهجه.اون دوستانیکه میگن این سریال باعث تحقیره مازندارنه.چرا؟؟؟مگه صحبت کردن بزبان ترکی مازندرانی لری رشتی کردی ووو باعث تحقیره؟؟!!!یکم از اصفهانیهای عزیز یاد بگیرید که تو هیچ شرایطی از صحبت کردن با لهجه اصیل اصفهانی دست بر نمیدارن.همیشه چرا ما بیشتر تمایل به دیدن نیمه خالی لیوان داریم؟مثلا به زبان تهرانی صحبت میکردن سریال میشد امام؟؟؟سریال پایتخت هر چیه بهتره از اون یکی سریاله که یک مشتی تهرانی رفتن تو کیش با اینهمه هنرپیشه که کامیون اسمشونو نمیکشه و اینهمه مخارج یک سریال درپیت بتمام معنا درست کردن.اون معاون سیاسی مازندران هم بره به فکر ابادانی و رفاه مردم استانش باشه (اگه واقعا دلش میسوزه)
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بیگلی بیگلی - ایران - مشهد : " اقای ابراهیمی جمع کن بابا واسه ما مازندران دوست شده حالا " ! عجب سوتی زدی دوست عزیز ! انگار سوت زدن مد شده, دیروز من سوت زدم و امروز هم شما ! 90% کثیفی سواحل و کوههای شمال بخاطر رفتار نادرست فرهنگ غلط محیط زیستی مسافران عزیز است که باید دولت همانطوریکه گفتید, با بوجود اوردن فرهنگ " نظافت " در فرهنگ ایرانی بکوشد و و و ! راستی, من اهل شمال همیشه سبز هستم . شاد و شمالی باشیم !.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

shaki59 - ایران - ملاط اباد
این افای کیاسری بهتره یکسر به ساحل استان خودش بزنه یکسر هم به رستورانها و هتلهای مازندران تا ببینه چه خرتوالاغیه اونجا و نماد بارز شهر بی فانون یا اصطلاح "سر گردنه" رو با چشمای خودش کثافتکاریهارو ببینه و ببینه که هر کی هر غلطی دلش میخاد اونجا داره میکنه و با پول مامور دولت و همه رو میخره و ازاد میکنه.نمیخواد دلش به حال پخش این سریال بسوزه.خیلی مرده بره اون پل ورودی چالوس و ترافیک سلمانشهر سروسامان بده که هر کی تو اون ترافیک گیر میکنه به جدوابادش فحش نده.بقیه کارها پیشکش
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

Arsene lupin - ایران - برزخ
یاد فیلم شوکران افتادم که تعدادی ار پرستاران شکایت کرده بودند که چرا خانم تو فیلم شغلش پرستاریه... و سریال مرد هزار چهره که طرف میگفت از معلم ها انتقاد کنیم؟ میگفت نه ناراحت میشن.. پرستار؟ نه دکتر؟ نه... و سریال شب های بربره که گفته بودن لهجشون شبیه یه شهری تو شیرازه. به اونم گیر دادن. کلا در ایران ما همه قدیسه هستیم. حرف بزنی فرشتگان تف می اندازند به صورتت....
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

behnam2009 - انگلستان - لندن
برتری مازندرانی ها؟
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
omid-omid هلند - آمستردام . منم با نظر شما موافقم ، اتفاقا سریال قشنگی هست و مازندرانی ها رو افرادی زحمتکش و پاک و مهربون معرفی میکنه . از لحاظ اجتماعی هم به انتقاد از ساختار افسار گسیخته تهران میپردازه و از تهران انتقاد میکنه و نه تهرانیها ، تازه خیلی ها که ادعای تهرانی بودنشون میشه اصالتا تهرانی نیستن . این نماینده غیر محترم اگر لطف کنند خفه بشن و به مشکلات دریا و ساحل به تاراج رفته مازندران رسیدگی کنن خیلی بهتره .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
ادامه : . این نماینده غیر محترم اگر لطف کنند خفه بشن و به مسایل و مشکلات دریا و ساحل به تاراج رفته و دزدیده شده مازندران رسیدگی کنن خیلی بهتره . آدم وقتی میره ساحل مازندران خجالت میکشه ، همه جا نامرتب و کثیف و بوگندو ، فاقد امکانات آبرومند ساحلی ، ساحل مازندران باید قدم به قدم نجات غریق مرد و زن و امکانات تفریحی فراوان برای همه فراهم باشه ولی هر کی پولش رسیده اومده برای خودش ویلای ساحلی خریده و حاشیه دریا رو تصرف کرده ... مگه ساحل ملی رو میشه فروخت ؟!!!!. فقط هر جا رسیدن jتا تونستن مجوز تجاری و رستوران و هتل صادر کردند . ( در جهت بچاپ بچاپ ) ، مرغوب ترین زمینها و ساحلهای مازندران در اختیار دولت و سپاه و گردن کفتهای خودشونه ، و عموم مردم از ساحل مازندران عملا سهمی ندارند. . صد رحمت به ساحل بی ادعای جنوب ... .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

mazany - ایران - آمل
از سیمای میلی جمهوری اسلامی انتظار بش از این هم نبود
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
به نظر من سریال خیلی زیبایی و پر محتوا بود
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
behnam2009 - انگلستان - لندن: کوچکی مازندرانی ها ؟! نه, دوست عزیزم, صحبت از برتری و کوچکی نیست, که اگر من خوش باور شمالی به " شمردن " برتری مازندرانی و گیلانی بپردازم, دچار همان خطایی خواهم شد که دیگران ( شهریها ) نسبت بمن روستایی میکنند ! بی خیال این برتری و کوچکتری ! بنی ادم اعضای یکدگرند . که جان دارند که جان فرهاد و شیرین خوش است ! شاد و بهنام باشیم .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

بچه شمرون - هلند - روتردام
عجب اگه فیلم بسازن که با لحجه صحبت کنن میگن مسخره میکنن اگه شهرستان باشه بدون لحجه باشه که میگن چرا تو شهرستان و لحجه ندارن اخر نمیدنیم تکلیف چیه, چطور گوشا کره و چشا کور وقتی همه خلافکارا اسمای ایرانی دارن ادم خوبا اسمای عربی زبوناشون لاله, خوبه حالاخمسه خوش شمالی اصلیتش.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

بچه شمرون - هلند - روتردام
خدائش با جنبه تر از تهرانی ها نداریم تو ایران یه سریال داره نشون میده که راجع به جنگ و اسارته همه جور لهجه داره توش اما یارو ادم فروشه و منفیه لهجه نداره یعنی لهجه تهرانی داره اسمشم ایرانی خوب حالا باید کارگردانشو سر به نیست کنن, ایناهمش تفرق پراکنی جمهوری اسلامی گول نخورین. پاینده ایران و همه ایرانی های عزیز با هرقوم مذهب و زبان ومرام
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

Royan - المان -
کار جمهوری اسلامی انگلیسی است تفرقه بنداز و حکومت کن خوب معلومه که در یه سریال تلویزیونی مازندارنی باید با لهجه خودش صحبت کنه و اصفهانی و شیرازی .... با لهجه خودشون و هیچ ایرادی هم نداره مگه اینکه شهرستانیهای عزیز از لهجه خودشون شرمنده ویا بیزار باشن من همیشه از والدینم ایراد گرفتم که چرا به ما کردی را یاد ندادند لهجه داشتن خیلی هم خوب وشیرینه. ---------------- کاربر گرامی لطفا نام شهر محل زندگی خود را بنویسیدم. با تشکر
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

mersede - انگلستان - منچستر
من هم این سریال را دیدم کشور ما همیشه تو سر آمریکا می زنه و می گه این کشور مردم دیگر کشورها را آدم حساب نمی کنه ولی غافل از اینکه صدا و سیمای ما مردم کشورمان را آدم حساب نمی کند نژاد برتر تهرانی ، تمام امکانات در تهران جمع شده و بقیه شهرها در سطح بسیار پایین تری از نظر امکانات هستند اتفاقا در مهمانی بودیم ، خانمی که قسمت اول سریال را دیده بود می گفت این سریال نشان می دهد چقدر علی آدیهای کتول احمق و ساد اندیش هستند اگر یادتان باشد ماه رمضان هم سریالی که گذاشتند در مسیر زاینده رود ، جز توهین به اصفهان و اصفهانی ها هیچ پیامدی نداشت
جمعه 12 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
فیلم سیروس مقدم از این بهتر نمیشه. من که یک ثانیه هم نگاش نکردم. یعنی بیشت بخاطر کارگردانش. اه
جمعه 12 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
khosh bavar - ایران - یزد - منظورم این بود در کل حواسشو جمع کنه :d ممنون از یادآوری شاد و 10% باقیمانده باشیم :d
جمعه 12 فروردین 1390

شاهسون300 - ایران - تهران
توهین به قومیت ها در ایران امری معمول است
جمعه 12 فروردین 1390

hafeze shirazi - ایران - تهران
در نهایت احترام به همه اقوام و ادیان . آقای ابراهیمی فراموش کردید که بعد از انقلاب چه کسانی به تهران مهاجرت کردند؟ چرا نمی خواهید ما مردم متوجه رفتارمان بشویم. همه این سریال ها و این طنز ها واقعیت است . با هر سریال و فیلمی یک عده اعتراض می کنند که در واقع چرا واقعیت ما را برملا می کنید!!!
جمعه 12 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • گفت‌وگو با مادری که دو دخترش را حماس در حمله هفتم اکتبر به قتل رساند
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد