جشن جهانی نوروز در کاخ سعد آباد برگزار شد



جشن جهانی نوروز در کاخ سعد آباد برگزار شد



دومین "جشن جهانی نوروز" با حضور رئیس جمهوری ایران و برخی از سران کشورهای منطقه در مجموعه سعد آباد تهران آغاز به کار کرده است.این مراسم دارای بخش های مختلفی فرهنگی و هنری از کشورهایی نظیر تاجیکستان، افغانستان، عراق، ارمنستان است.دولت ایران پیشتر اعلام کرده بود که جشن جهانی نوروز را در تخت جمشید با دعوت از تعدادی از روسای جمهوری و دیگر مقام های کشورهای منطقه برگزار خواهد کرد. مقام های دولتی نیز از دعوت سران ۱۲ کشور برای شرکت در این مراسم در جشنواره نوروز سال ۱۳۹۰ خورشیدی خبر داده بودند.اما این برنامه انتقادهای متعددی را بویژه از سوی اصولگرایان به همراه داشت.پیش از آغاز سال جدید، نمایندگان مجلس ایران در تذکر کتبی به محمود احمدی نژاد خواستار لغو دعوت از پادشاه اردن برای شرکت در جشن نوروز شدند. علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران هم گفت که این کمیسیون در انتظار لغو رسمی سفر پادشاه اردن به ایران است.این در حالی است که رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در همان زمان اعلام کرد که دعوت از ملک عبدالله دوم پادشاه اردن ماه ها پیش از آغاز اعتراض ها در اردن صورت گرفته بوده است.جامعه روحانیت مبارز شیراز نیز در نامه ای به محمود احمدی نژاد خواستار لغو جشن جهانی نوروز شد و آن را به " نوعی عقب گرد فرهنگی از فرهنگ اصیل اسلامی" تشبیه کرد.شمار دیگری از منتقدان نیز تصمیم به برگزاری این مراسم را همزمان با کشته شدن شیعیان معترض در بحرین توسط دولت این کشور، نامناسب عنوان کرده و خواستار لغو آن شدند.برخی دیگر از مخالفان برگزاری این مراسم نیز نفس بزرگداشت نوروز در تخت جمشید را یاد آور برگزاری جشن های ۲۵۰۰ ساله در دوران حکومت پهلوی دانسته و آن را به عنوان ترویج ملی گرایی توسط محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، مورد انتقاد قرار دادند.گروهی از منتقدان نیز می گویند هواداران دولت با تاکید بر ملی گرایی ایرانی قصد دارند تا آرای مخالفان حکومت مذهبی ایران را در انتخابات آینده ریاست جمهوری به نفع طیف خود جذب کنند.دومین جشن جهانی نوروز در حال حاضر در بخش های مختلف در حال برگزاری است. رو نمایی از دو عروسک عمو نوروز و ننه سرما در مراکز زیر مجموعه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد از جمله برنامه های این مراسم است.از زمان ثبت جشن نوروز در ردیف میراث معنوى جهانى در سازمان ملل متحد، که یک سال پیش انجام شد، دولت ایران تلاش کرده تا پیشتاز برگزارى این جشن به شکل منطقه اى و جهانى باشد.در سال دوم ریاست جمهورى محمد خاتمى، دولت وى در صدد برگزارى جشن نوروز در تخت جمشید برآمد اما برخلاف اعلام جزئیات این جشن، آیت الله خامنه اى طى یک سخنرانى عمومى، با برگزارى جشن نوروز در تخت جمشید مخالفت کرد و عملا مانع از برگزارى آن شد.از زمان استقرار جمهورى اسلامى ، رهبران ایران ملى گرایى و هرگونه مظاهر آن را در تضاد با اسلامگرایى خوانده اند و با آن مبارزه کرده اند اما دولت محمود احمدى نژاد در سال هاى اخیر گرایش کم سابقه اى به آیین هاى باستانى و ملى ایرانى نشان داده است.
khosh bavar - ایران - یزد
اخوند مبارز, با ان مبارز بودنشان از هر چه امام حسین و حسن و نقی و تقی جلوترند و انان را امام مبارز مانند خود نمیدانند و نمی بینند و الان هم نوبت حراجی نژادها شده که با مکاری و زبونی, از هر ایرانی ساده و پاکدل " سبقت " گرفته و ما را ایرانی " اصیل " نمیدانند و به جرم ایرانی نبودن ما را روانه زندانهای کهریزک و قم خواهند کرد ! شاد ولی باد به پرچم نباشیم .
دوشنبه 8 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
ترورست و جانی خاصیت و بد نامی خود را نمی تواند پشت نیک نامی و افتخار ایرانیان اصیل و دولتهای وطن پرست مخفی کند. حالا که دیگر حنای چفیه بازی و حمایت از ترورستها رنگ باخته خود را پشت تمدن و فرهنگ ایران زمین مخفی کنید. اما مردم و دنیا مانند شما الاغ و گوساله نیستند که متوجه حیله گریها و بازی های بی شرمانه شما نشوند. چند رئیس جمهور بی قابلیت مقلوک هم که می خواهند سرشان را در توبره ی آخور شما کنند عددی نیستند که جای تامل باشد. احمدی نژاد بهتر است برود کفشهای چاووز و پوتین را برایشان جفت کند چرا که این حرفه برازنده ی کسی ست که عمرش را به چاکری و خیانت مشغول بوده و درس حیله گری را در حد استادی از اربابان جور واجور خود آموخته. من از خار سر دیوار دانستم که ناکس کس نمی گردد از این بالا نشستنها. روح شاه فقید و رضا شاه کبیر آباد گران ایران شاد . ولعنت خدا و زمین و آسمان بر روح زنده و مرده ی همه ی خائنین به ایران و ایرانی. سیاه رویی شان جاودانی باد و رنجشان مداوم.
دوشنبه 8 فروردین 1390

freedomforiran - انگلستان - لندن
ملت نمکنشناس ایران لیاقت شما ها و حکومت عرب صفت را که 32 سال پیش انتخاب کردید همین کشور های گدا و گشنه هستند که از کشور شما بینوایان دیدن کنند. شما ها لیاقت جشنهای 2500 ساله را نداشتید. روح پادشاه عزیزم شاهنشاه آریامهر و افسران دلیر آرتش شاهنشاهی شاد .
دوشنبه 8 فروردین 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
بالاخره مموتی و مشائی حسرت بدل نماندند و در کاخ دیکتاتوران عظمت دیکتاتوری اخوندی را جشن گرفتند اینها با تصور بر اینکه با رفتن به کاخ و برپائی جشن نوروز که هیچ سخنیتی با رژیم آخوندی و اراذل و اوباش حوزوی و بیت امام دجال ندارد میتوانند بر سر اندسته از حامیان سلطنت شیره مالیده و در آینده عرق و ماست و خیارشان را هم با هم میل کنند و لاکن زهی خیال باطل که جنبش ملی ایرانیان میرود تا بساط دیکتاتوران عمامه و تاج را بکل در منطقه از بنیان بر کند و این دایره و دنبک زدنها و خوشرقصی ها دیگر برای ملت ایران فایده نداره .. نداره
دوشنبه 8 فروردین 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
freedomforiran - انگلستان - لندن چرت نگو انقلاب کردیم که همین کشورهای استثمارگر گورشونو گم کنند که کردند.تازه روابط ایران امروز بجز چند کشور زالوصفت با همه خوبه.تو ناراحت نباش از زمان شاه خائن هم خیلی پیشرفته و باکلاس شده به کوری دشمنان.راستی تو جشن2500 ساله ملیونها دلار خرج شد .لباس فرح خانوم که ایرانی اصیل بود فرانسوی بود.خاک تو اون ملاج شاه وجشنهاشو و خلاصه همه چیزش.بی وجدانها.
دوشنبه 8 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
danial nabi - سوئد - استکهلم. شهبانو اکثرا لباسهای سنتی طرح ایرانی میپوشید غیر از آن چون ایشان در فرانسه تحصیل کرده بود و شیکپوش ترین خانمها لباسهای فرانسوی می پوشیدند با تبعیت از مد به عنوان ملکه ی کشوری صاحب فرهنگ و تمدن به روز بود که سمبل دیگر ملکه ها بود و هیچ کدام به زیبایی او نمی پوشیدند. اگر چشم بصیرتت لحظه ای باز شود می بینی که از ابتدا رهبر ت ضحاک لنگ چهار خونه و لچک فلسطینی را به عنوان سمبل روی شانه میندازه و حکومتیها هم مدل اعراب یقه شیخی میپوشند کدام بهتر بود اون تیپ یا این تیپ. اون حکومت بهترین مدرن تزین و جدیدترین دست آوردها را برای ایرانیان فراهم میکرد اما این نوکران اجنبی بهترین تروریستها و خودانتحاری و بمب و اغتشاش را برای دنیا فراهم کرده اند کدام بهتر بود آن یا این. حتما منظورت از پیشرفت حراج افتصاد به چین است و تصرف بازار در اختیار چین آشغال درست کن. واقعا امثال شماها در یک رگتون عرق میهن دوستی و یا انصاف و عدالت وجود دارد قطعا خیر.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
واقعا که مموتی و مشایی دمشونگرم که پوزه هر چه آخوند عرب صفت را به سوراخ جمکران مالیدند و با سنت و روایت قدیم جشن نوروز و عید سعید باستانی. را هر چه باشکوهتر اجراء کردند و این عید سعید باستانی را به تمامی ایرانیان وطنپرست و بخصوص مسعولین محترم که با این رسانه خوبشون در خدمت فارسی زبانان هستند تبریک و تهنیت میگیم و آرزوی سالی پر از خوشی و کامیابی را آرزو داریم( والا بخدا شیعیان بحرین ما رو سننه مگر در انتخابات کودتایی این همه ملت ایران کشته دادند و خونشون تو خیابانها ریخته شد کدام یکی از همسایه های شیعه ایران رخت عزا پوشیدند
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

freedomforiran - انگلستان - لندن
در دیده ما شاه بود سایه یزدان. تا کور شود دیده بیگانه پرستان
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
danial nabi - سوئد - استکهلم . رژیمی??? اون...انقلاب نبود.....عنقلاب بود که بوی گندش دنیا را خفه کرده.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
گرفتاری ملت ما را ببینید که بچه روزگاری این ملت و این مملکت افتاده .یک مقدار باعصاب خود مسلط شده و یا احیانا فحش و بد وبیراه دادن بمسئولین و تنظیم کنندگان این برنامه نوروزی قدری فکر کنید که کشور ما چه سرنوشتی پیدا نموده و چه کسانی با چه طرز تفکر و احتمالا شناختی از فرهنگ ایران و ایرانی اقدام به بر پائی این جشن جهانی در کشوری که از جشن نوروز از همین کشور و همین منطقه شروع گردیده و امروزه بانیان و متولیان اجرا ان چه کسانی و با چه دید و شناخت فرهنگی مسئول اجرا ان شده اند . نگاه کنید این بی عرضه ها جشن و مراسم نوروز را انهم در حضور سران کشور هائی که خوب این جشن را میشناسند و خودشان صاحب یک قسمتی از این مراسم هستند . اجرا این امر مهم را درست مانند کربلائی یدالله قهوه چی یا مشهدی غبدالله سوهان فروش نزدیک حرم و صحن حضرت رقیه و یا حضرت رضا و حضرت معصومه سلام الله علیه که بر گذار میکنند این مراسم را برگزار کرده اند. اقا اخوی عزیز هر که را از بهر کاری ساخته اند .شما بفرمائید روضه حضرت عباس خودتان را بخوانید.شما بفرمائید صیغه خودتان را بخوانید شما را چه کار باین کار ها
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

Royan - المان - المان
danial nabi - سوئد - استکهلم اگه این همه خوبه پس چرا در رفتی پناهنده سوئد شدی چرا نمیای پیش هوطنان و حکومت مورد علاقه ات زندگی کنی؟ مرگ برای همسایه خوبه نه تو توی سوئد پادشاهی زندگی کن ایرانیان در دیکتاتوری آخوندی بپوسند . متاسفانه تو ادم تنگ نظر و کوته فکری هستی که ضرروت خرج هایی که باعث سربلندی یک کشور هست را درک نمیکنی لابد توقع داشتی فرح بره لباسش را از کوچه مهران برلن بخرد. لیاقت زندگی زیر پرچم شیر خورشید و بزرگواری شاه را نداشتی . با بزاق سگ اب دریا کثیف نمیشه.
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد