درخواست مجوز فعالیت از سوی هفت حزب منسوب به مشایی

درخواست مجوز فعالیت از سوی هفت حزب منسوب به مشایی

خبر آنلاین برای مصاحبه با حمیدرضا فولادگر، تیتر "تلاش مشایی برای تشکیل ۷ حزب جدید در آستانه انتخابات" را برگزیده است

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت "هفت حزب که به نظر می‌رسد از سوی آقای مشایی حمایت می‌شوند" از این کمیسیون درخواست مجوز فعالیت کرده اند.

وی در مصاحبه با سایت خبر آنلاین، "جامعه وعاظ ولایی"، "جبهه عدالت خواه ایران اسلامی" و "۷۲ تن از اساتید دانشگاه" را از جمله این احزاب دانست که خود را زیرمجموعه "جبهه رفاه و عدالت" تعریف کرده‌اند.

خبر آنلاین، که برای مصاحبه با آقای فولادگر تیتر "تلاش مشایی برای تشکیل ۷ حزب جدید در آستانه انتخابات" را برگزیده، از قول وی نوشته که در این میان تا کنون تقاضای جامعه وعاظ ولایی رد و تقاضای حزب عدالت خواه ایران اسلامی تایید شده و درخواست مجوز ۷۲ تن از اساتید دانشگاه نیز در دست بررسی است.

جامعه وعاظ ولایی، از تعدادی از اعضای سابق تشکل محافظه کار "جامعه وعاظ" تشکیل شده و پیشتر، جعفر شجونی دبیرکل جامعه وعاظ، شکل گیری آن را اقدامی هدایت شده از سوی اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد دانسته بود.

رد درخواست مجوز جامعه وعاظ ولایی، برای نخستین بار در هفته دوم اسفند ماه اعلام شد که در پی آن، عباس امیری فر دبیر کل جامعه وعاظ ولایی گفت که تشکل خود را، که از تعدادی از روحانیان و سخنرانان مذهبی تشکیل شده، نیازمند به پروانه فعالیت نمی‌بیند.

حمیدرضا فولادگر در مورد حزب اعتماد ملی به دبیرکلی مهدی کروبی گفت که کمیسیون ماده ۱۰ "تعیین تکلیف درباره این حزب را به خود آنها واگذار کرده" و اعضای آن باید برای ادامه فعالیت، "شورای مرکزی جدید و دبیرکل جدید انتخاب کنند"

وی تاکید کرد: "روحانیت یک نهاد مقدس و فرهنگی است و برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی خود نیازی به مجوز از هیچ مرجعی ندارد."

آخرین وضعیت احزاب اصلاح طلب

حمیدرضا فولادگر در بخش دیگری از مصاحبه خود، به توضیح نحوه برخورد کمیسیون ماده ۱۰ با احزاب اصلاح طلب پرداخته است.

وی گفت که این کمیسیون بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و رویارویی جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با دولت، خواستار "اصلاح مسیر" دو حزب اصلاح طلب شده که بی‌نتیجه بوده و در نتیجه پرونده این دو حزب را به دادگاه فرستاده است.

به گفته آقای فولادگر، دادگاه عمومی خود را برای بررسی پرونده تشکیل شده علیه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب دارای صلاحیت تشخیص نداده و به این ترتیب، پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شده که رای به انحلال هر دو حزب داده است.

وی همچنین در مورد برخورد احتمالی کمیسیون ماده ۱۰ با مجمع روحانیون مبارز و حزب اعتماد ملی گفته است که این کمیسیون "هیچ برنامه‌ای برای برخورد با این احزاب ندارد".

او با این حال افزوده، اینکه مجمع روحانیون مبارز با نظر مثبت آیت الله خمینی تشکیل شده، به آن معنی نیست که "اگر تخلفی کرد به آن رسیدگی نشود".

مجمع روحانیون مبارز، در سال ۱۳۶۶ و با موافقت رهبر سابق جمهوری اسلامی، از جامعه روحانیت مبارز منشعب و اعلام موجودیت کرده است.

حمیدرضا فولادگر در مورد حزب اعتماد ملی به دبیرکلی مهدی کروبی هم گفته است که کمیسیون ماده ۱۰ "تعیین تکلیف درباره این حزب را به خود آنها واگذار کرده" و اعضای آن باید برای ادامه فعالیت، "شورای مرکزی جدید و دبیرکل جدید انتخاب کنند".

وی با اشاره به مواضع میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعد از انتخابات اظهار داشته: "وقتی دو چهره سیاسی معروف بعد از انتخابات به گونه ای عمل می‌کنند که نه رهبری را قبول دارند و نه رفتار‌هایشان نشان می‌دهد که به قانون اساسی التزام دارند، طبیعی است که جریاناتی که آنها را همچنان رهبر خود می‌دانند، نمی‌توانند مجوز فعالیت سیاسی بگیرند."

این عضو کمیسیون ماده ۱۰، همچنین در ارتباط با حزب کارگزاران سازندگی ابراز عقیده کرده که این حزب دچار یک "فروپاشی درونی" شده است؛ چون یک سر آن افرادی هستند که در درون نظام فعالیت می‌کنند و یک سر دیگر آن افرادی در بیرون از نظام هستند که بعضا فعالیت هایی هم علیه نظام دارند.

آقای فولادگر در بخش پایانی مصاحبه خود، با ذکر اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵۰ حزب دارای مجوز فعالیت هستند، مدعی شده که از میان آنها "تنها حدود ۱۰ حزب" فعال هستند.

این عضو کمیسیون ماده ۱۰ افزوده است: "من نمی‌گویم که این احزاب را باید تعطیل کرد، اما باید به سمتی پیش برویم که چند حزب فعال مردمی مقتدر با سلایق مختلف داشته باشیم."

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، که دبیرخانه آن در وزارت کشور مستقر است، وظیفه اعطای مجوز به احزاب را بر عهده دارد و در آن، دو نماینده از قوه قضائیه، دو نماینده از قوه مقننه و یک نماینده از وزارت کشور عضویت دارند.

89562389 - ایران - نجف آباد
. فاجعه زندان ها نتیجه اندیشه هایی مانند اندیشه دبیرشورای نگهبان. نخست وزیر دوران دفاع مقدس تاکید کرد: «فاجعه ای که اکنون در زندان ها رخ می دهد ادامه اندیشه دبیرشورای نگهبان و شاگردان این چنینی اوست .فاجعه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه و حمله به مردم نتیجه چنین نگاهی است که به خوبی درآن سبعیت و زشتی همه گرایش های اقتدارگرایانه و فرعونیت را می توان دید. واقعا نمی شود سخنان ایشان را که در جایگاه مقدس نمازجمعه به محاکم قضایی برای اعدام زندانیان دست مریزاد می گفت و هل من یزید می طلبید که عده بیشتری اعدام شوند، فراموش کرد.». .
یکشنبه 7 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
از کی تا حالا دسته های سینه زنی و هیئت های مذهبی اسم شون شده حزب؟!!!
دوشنبه 8 فروردین 1390

Royan - المان - المان
یه نگاه دقیق به این عکس داشته باشید چهره هر دو نفر حاکی مکر و فریب و اهریمنی است(Demon itself) شیاطین مجسم وای به حال ملت ایران اگه مشائئ ریس جمهور بعدی باشه.
دوشنبه 8 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +492شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +342پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +307یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +293رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +242سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +231‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +215نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +192پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +172«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد