هشدار بانک مرکزی هند: خطر معامله با ایران

هشدار بانک مرکزی هند: خطر معامله با ایران

بانک مرکزی هند

بانک مرکزی هند هشدار داده است که معامله مالی با ایران و کره شمالی می‌تواند خطرناک باشد.

بانک مرکزی هند به خاطر نگرانی از پولشویی و کمک مالی به عملیات تروریستی از سوی ایران و کره شمالی، از بانک های این کشور خواسته است که در معامله با اشخاص و منابع مالی این دو کشور احتیاط کنند.

بر اساس گزارش «بیزینس استاندارد» این اقدام بانک هندی پس از آن صورت می گیرد که «نیروی ضربت مالی» در مورد معامله اعضایش با ایران و کره شمالی هشدار داده است. این گروه یک سازمان بین دولتی است که به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی هفت» تاسیس شده تا سیاستهای این کشورها را برای مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریستها توسعه دهد.

بانک مرکزی هند گفته است که نیروی ضربت مالی در بیانیه تازه‌ای که منتشر کرده از اعضای خود خواسته است که برای حفاظت از سیستم مالی بین المللی در مقابل خطر پولشویی و کمک مالی به تروریسم از سوی ایران و کره شمالی به‌هوش باشند.

به گفته این بانک، تمام بانک ها و موسسات مالی و بیمه که وارد ارتباط مالی با این کشورها می شوند باید متوجه خطر ناشی از چنین اقداماتی باشند.

بر اساس این گزارش، سازمان بورس و اوراق بهادار هند نیز انتظار می‌رود که در بیانیه مشابهی نسبت به خطرات احتمالی ناشی از معاملات تجاری میان هند و ایران و کره شمالی به اعضای خود هشدار بدهد.

بر اساس گفته شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد ایران، ارزش معاملات تجاری میان ایران و هند ۱۵ میلیارد دلار است که چنین هشداری می‌تواند بر حجم این مبادلات تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تا همینک به دلیل همکاری نکردن ایران با سازوکارهای بین‌المللی در زمینه برنامه اتمی خود،  چهار قطع‌نامه تحریمی علیه این کشور صادر کرده است. علاوه بر این ایالات متحده کشورهایی دیگر مانند اعضای اتحادیه اروپا نیز جداگانه بر شدت تحریم‌ها علیه تهران افزوده‌اند.

89562389 - ایران - نجف آباد
فاجعه زندان ها نتیجه اندیشه هایی مانند اندیشه دبیرشورای نگهبان. نخست وزیر دوران دفاع مقدس تاکید کرد: «فاجعه ای که اکنون در زندان ها رخ می دهد ادامه اندیشه دبیرشورای نگهبان و شاگردان این چنینی اوست .فاجعه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه و حمله به مردم نتیجه چنین نگاهی است که به خوبی درآن سبعیت و زشتی همه گرایش های اقتدارگرایانه و فرعونیت را می توان دید. واقعا نمی شود سخنان ایشان را که در جایگاه مقدس نمازجمعه به محاکم قضایی برای اعدام زندانیان دست مریزاد می گفت و هل من یزید می طلبید که عده بیشتری اعدام شوند، فراموش کرد.».
یکشنبه 7 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
چرا ان ببر هندی شبیه کفتار میمانه ?!
یکشنبه 7 فروردین 1390

Big_bang - المان - درتموند
8765432 ایران-نجف اباد مگه در نجف اباد هم اینترنت هست. عجب پیشرفتی شده توی این ایران. خوش بگذره نجف ابادی عزیز ,, زیاد هم سخت نگیر درست میشه. اینترنت که قعلن وصله, خدا بده برکت.
یکشنبه 7 فروردین 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
یادش بخیر وقتی هند بعد از ویرانی سیل چند سال قبل دولت ایران کلی کمک مالی وغذائی کرد.این هم جوابش البته به دستور سرورشان امریکا.ای ی ی ی..
یکشنبه 7 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
. 40 سال بعد: استقبال از اخراجیهای 40 فوق العاده بوده به گزارش خبرگذاری ساندیس نیوز نزدیک به جناح اصول گرا مردم برای دیدن فیلم نزدیک به یک ماه در صف بودند ندیده آقای ده نمکی قول داد به ساختن اخراجیها ادامه دهد.
دوشنبه 8 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد