هزاران معترض در سراسر سوریه تظاهرات کردند

هزاران معترض در سراسر سوریه تظاهرات کردند

مخالفان بشار اسد امروز در دمشق هم تظاهرات کردندهزاران معترض در شهرهای بزرگ و کوچک سوریه راهپیمایی کرده و خواستار آزادی بیشتر در این کشور شده اند.

گفته می شود که در شهر درعا، در جنوب سوریه، جایی که دست کم سی نفر در یک هفته اعتراضات کشته شده اند، سربازان به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کرده اند.

هنوز اطلاعات دقیقی از تلفات در دست نیست اما گفته می شود براثر این تیراندازی ها دست کم بیست نفر کشته شده اند.

یکی از گزارش ها حاکی بوده که مردم خشمگین مجسمه حافظ اسد، رئیس جمهوری سابق سوریه و پدر رئیس جمهوری کنونی این کشور را به آتش کشیده اند.

به خبرنگاران، از جمله گزارشگر بی بی سی، اجازه داده نشده که امروز وارد شهر درعا شوند.

نیروهای امنیتی تظاهرات در دمشق را در هم شکسته اند.

در پایان یک هفته ناآرامی و اعتراضات خشونت بار، مخالفان دولت در سوریه خواستار تظاهرات سراسری بعد از اقامه نماز روز جمعه (25 مارس)، شدند.

دولت سوریه پس از وقایع مرگ بار روز چهارشنبه (23 مارس)، در درعا دستور داد افرادی که در ناآرامی ها بازداشت شده اند، آزاد شوند.

قول اصلاحات

دولت سوریه گفته است که درصدد اصلاح سیاسی است که لغو مقررات وضعیت فوق العاده پس از چند دهه از جمله این اصلاحات خواهد بود.

اجرای این مقررات حقوق اساسی و آزادی های مدنی شهروندان را به شدت محدود می کند و به نیروهای امنیتی اختیارات گسترده ای برای دستگیری و حبس مخالفان می دهد.

بثینه شعبان، از مشاوران ارشد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، روز گذشته (24 مارس)، گفت اصلاح سیاسی دیگر مجاز شدن تاسیس احزاب سیاسی به غیر از حزب حاکم (حزب بعث) خواهد بود.

بثینه شعبان همچنبن گفت حقوق کارکنان دولت افزایش و محدودیت های رسانه ای کاهش خواهد یافت.

خانم شعبان خواسته های معترضان در شهر درعا، واقع در جنوب سوریه، را عادلانه توصیف کرد و گفت که کمیته ویژه ای برای رسیدگی به آن تشکیل شده است.

مخالفان می گویند که بیش از صد نفر در درعا توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند.

بثینه شعبان رسانه های بین المللی از جمله سی ان ان و بی بی سی را به اغراق در بازتاب وقایع درعا متهم کرد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار انجام تحقیقات شفاف درباره تحولات اخیر در سوریه شده و گفته است که کسانی که مسئول کشته شدن معترضان هستند باید پاسخگو باشند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیشتر گفت که از این که دولت سوریه علیه معترضان دست به خشونت زده، آنها را ارعاب و دستگیر کرده، عمیقا نگران است.

iran_free_dk - دانمارک - کپنهاگن
اگر این دولت دیکتاتور سوریه از بین برود . راه آزادی باز میشود و دولت ایران دیگر حامی‌ ندارند . خبرگزاری فارس چرا سکوت کرده در مورد به پا خواستند مردم سوریه ؟.
جمعه 5 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
کی تعطیلات عید تمام میشه که جنبش سبز از مسافرت و تعطیلاتش برگرده و شروع به اعتراض بکنه ! اول باید دنبال اتصالی بودن برق منزل موسوی / کروبی باشه که خیلی نگرانیم که برق خانه خاموش باشه, بقیه کارها اگر خدا بخواهد اگر امسال درست نشد, سال دیگر حتما دنبال خواهند کرد ! شاد و عجول باشیم !
شنبه 6 فروردین 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
این بهار برای مردم تونس ؛ مصر, یمن, بحرین, عراق , سوریه , الجزائر, لیبی, ... بهاری است دلنشین هر چند تعدادی از آنها به نو روز رسیدند و عده ئی راهشان ادامه دارد و لاکن تمامی این جریانات در منطقه از حرکت ملت ایران برای سرنگونی دیکتاتور شروع شد؛ هر چند آخوند حرام لقمه بسیار وحشی تر از آن بود که ملت ایران تصور میکرد و لاکن ما به فصلی بس عمیق مینگریم , و آن برکندن نسل آخوند و ارتجاع 1400 ساله ئی است که ریشه های انسانیت را خشکانده است اینک چشم تمامی ملل منطقه به پایه گذاران این قیامها است بر ماست با برخاستن و غریو فریاد خشم خود اراذل و اوباش آخوند را بکل از خاک ایران زمین برکنیم و شادی و شور و تحرک را به دیگر ملل برای آزادی بدهیم و این فرصت را به حامیان بین المللی و غارتگران جهانی برای زد و بند بیشتر با آخوندهای دجال حرام لقمه ندهیم .
شنبه 6 فروردین 1390

hibye - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد. هر وقت کامنتاتو می بینم اول دعا میکنم خدا شفات بده بالام جان. این چه جنش مبارزیه که تعطیلاتو میزنه به کوه و دشت و سفر؟! مگه قرار نبود 24 ساعت هفت روز هفته رو بمونن تو خیابونا؟ جنبش واقعی مگه تعطیلی میشناسه؟ جمع کنین بابا، غیرتتون از عربها هم کمتره. . این سوری هایی هم که ریختن تو خیابون یه چیز تو مایه های جنبش لجنین که جو گیر شدن. شادو جوگیر و متوهم باشید..
شنبه 6 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
hibye - ایران - تهران : بالام جان, همش طنز و کنایه خوش باوری بود که فرمودم ! شاد و طنز باشیم .
شنبه 6 فروردین 1390

hibye - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد. جیگرتو... شاد و جیگر باشیم :-دی
یکشنبه 7 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد