چرا بعضی ها خوشبین و بعضی ها نا امیدند؟

چرا بعضی ها خوشبین و بعضی ها نا امیدند؟

روانشناسان می‌گویند برخی انسانها به طور مادرزادی خوشبین به دنیا می‌آیند و این یافته تایید می‌کند که سطح یک ماده شیمیایی در مغز، روی چگونگی دید و نگرش ما نسبت به جهان اطرافمان تاثیرگذار است.

کارشناسان دانشگاه میشیگان در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند که سطح مولکولی موسوم به «نوروپپتید Y» به طور مستقیم به دید انسان نسبت به زندگی از جنبه نیمه پرلیوان و یا نیمه خالی لیوان مربوط می‌شود. یعنی میزان این ماده در مغز تعیین می‌کند که شما جهان را مثبت یا منفی می‌بینید.به گزارش روزنامه تلگراف، دکتر برایان میکی، روانپزشک و متخصص اصلی در این آزمایشات تاکید کرد: اشخاصی که میزان این ماده شیمیایی در مغزشان پایین است دید منفی‌تری دارند و مقابله با شرایط استرس زا به مراتب برایشان دشوارتر می‌شود. این اشخاص هم چنین بیشتر مستعد ابتلا به افسردگی هستند.دکتر میکی و تیم پزشکی وی معتقدند که مقدار «نوروپپتید Y» در مغز از طریق ژنتیکی برنامه ریزی و تعیین می‌شود. آنها امیدوارند که کشف جدیدشان به تشخیص زودهنگام و پیشگیری از بروز اختلالات روانپریشی در افراد مستعد منجر شود.

feminism - انگلستان - لندن
من خوشبینم ولی زود باور نیستم !
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
طبق تحقیقات دانشمندان متولدان ماه خرداد یکی از خوشبخترین افراد روی کره زمین هستند ! نمونه اش یکی مثل خوش باور ! شاد و خوش باور باشیم feminisim عزیز !
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

niloofar80 - فیلیپین - مانیل
عید اومد بهار اومد میریم به صحرا.. خوشبینیم به کوری چشم موشهای چاق بی خاصیت.. من که میدونم تا پایان امسال به تمام ارزوهام خواهم رسید.. اگه مگه هم نداره..
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

sepher - استرالیا - سیدنی
صد در صد درسته! از همون روز اول که دنیا می ان یا خوش اخلاقن یا گوشت تلخ! البته در کل دنیا رو بی خیال! :-).
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

pariha - کویت - کویت
من فکر میکنم موضوع تیتر کمی اشتباه باشه باید گفت ( چرا بعضی ها خوشبین و بعضی ها بدبین هستند ) نه نا امید - نا امیدی با بدبینی فرق داره
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

neda2oo7 - ایران - شیراز
جناب دکتر مهندس حاج سید احمدی نجات هم ذاتا آدم خوشبینیه. کلا چیزهای بد رو نمی بینه. از نظر اون ملت هیچ مشکلی ندارند. همه چی آرومه من چقد خوشبختم ...!
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
من هر 2 تاش هستم یعنی زود تحت تاثیر قرار میگیرم و هیجانی میشم. جالب بود با تشکر
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

vida_d39 - المان - مونیخ
feminism - انگلستان - لندنlمن هم مثل شما یعنی هر چیزی و باور نمکنم وبراش هم جدل نمکنم.مثالی هست مگه ماه پشت ابر نمی مونه اما با صبر
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

shahab46 - المان - هانوفر
اینجوری بگم خوشبین ها سر خودشان را کلاه میگذارند
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar خوش اقبالِ خوش قلم ِ خوش نمک, دانشمندان بسیار کار درستی کرده اند که تحقیق کرده اند و بسیار پسندیده تر که نمونه برداری هم کرده اند ! یه گیلاس مارتینی با زیتون به افتخار دانشمندان :)
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
چرا که نه !! و میتونه به سالی که فرد در اون متولد شده هم ربط داشته باشه و بدین ترتیب نظریه تاثیر نام سالها برروی انسان هم درست از اب در بیاد و علم و طالع بینی شاید برای اولین بار بهم نزدیک بشوند. چی میشه??!!!
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
vida_d39-المان, دوست خوب, خوبه که آدمی خوشبین باشه ولی زود باوری دلیل بر درست بودنِ مطلق ِ اون مطلب و تعبیر نمیتونه باشه البته این نظر شخصی منه و بعیقدۀ من باز خانمها بخاطر نهاد, طبع و سرشتی که دارند اصولأ احساسی برخورد میکنند و اگر زود باور هم باشند در کمترین مدت ذوب میشن ! مقاوم باشید بانوان .
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
feminism عزیز, باور کن با صدای بلند خندیدم, زیرا خیلی شیرین نوشتی برای دوستت فرهاد ! فکر کنم اگه متولد خرداد نباشی, حتما متولد اردیبهشت یا تیری, زیرا خیلی بامزه مینویسی ! شاد و مثبت باشیم .
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

نجیب - افغانستان - هرات
من بعضی وقت زیاد رنج میبرم ولی زود باور هستم
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar خندان روی, من متولد اولین ماه فصل بهار هستم !! 27 فروردین :)
جمعه 5 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
feminism جون, چه جالب, زیرا با " افشا " کردن ماه تولدت, بهتر میتونم شما را درک کنم و شما " باید " متولد ماه فروردین باشید که اینطور متکی به نفس و استوار مینویسی و چون در بستگانم هستند کسانیکه متولد ماه فروردین هستند از لحاظ شخصیتی مثل هم هستند و بدینجهت منم با شما از طریق حس هفتم که بمن میگه, خجالتی هستم که خودمم میدانم که اشتباه میکنم که چنین فکری دارم ولی حس هفتم بمن اینو میگه ! شاد و استوار باشیم .
جمعه 5 فروردین 1390

sapho - ایران - اصفهان
من خوشبین و امیدوار هستم با این که افسردگی دارم !!
جمعه 5 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
khosh bavar عزیزم ,به دلیل اینکه دونستم شما کنجکاوی که ماه تولد من رو بدونی و باز بخاطر "خجالتی" بودنت بطور غیر مستقیم پرسیدی ,بنابر این من فقط به سادگی سؤال تو را پاسخ دادم حالا شما میتونی اسمش را افشاء بگذاری. در ضمن ممنون از اینکه من را اینگونه شناختی و اعتماد به نفسم رو بیشتر کوک کردی . برداشت من از شخصیت تو اینه که در عین حالی که خجالتی هستی هشیار و دانا هستی و معمولأ افکارت رو پوشیده نگه میداری .درست و یا نادرست این برداشت شخصی منه. در هر صورت دوستِ بسیار خوب و خوش طینتی هستی و من همیشه آرزوی سربلندی و خوش اقبالی برایت دارم .
جمعه 5 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
feminism عزیز, شاید این اصطلاحم " غلط " باشد که در این مورد استفاده میکنم, زیرا در مقابل خانمها هم بدجوری متکی به نفس هستم که خودم گاهی اوقات میگم که زیاد اینطور نباش و فکر نکن که همه مثل من رک و راست هستند که شاید خانمها فکر کنند که من بی ادب و پررو هستم که باعث خجالتیم میشه که در مقابل شخصیتی مثل شما باعث ابروریزی بشه !? نه, من به یک دکتر روانشناس احتیاج دارم که منو تعمیر کند ! راستی من اسمم فرهاد خان ! است ولی شما میتونید فرهاد صدام کنید, و من باید شما را چی صدا کنم ?! شاد و نامدار باشیم .
شنبه 6 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد