شیرین عبادی: جنبش اعتراضی ایران هرلحظه آماده شعله کشیدن است

شیرین عبادی: جنبش اعتراضی ایران هرلحظه آماده شعله کشیدن است

شیرین عبادی در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی اوضاع ایران را به آتش زیر خاکستری تشبیه کرد که هر لحظه ممکن است شعله‌ور شود. وی گفت که دولت پشتیبانان خود را به دلیل مشکلات اقتصادی از دست می‌دهد و به خشونت ‌بیشتر متوسل می‌شود.

شیرین عبادی

شیرین عبادی برنده نوبل صلح روز چهارشنبه (۲۳ فوریه ، ۳ فروردین) در گفت‌وگوئی با روزنامه آلمانی "وستفالن بلات" آغاز اعتراضات تازه در ایران را ممکن دانست. وستفالن بلات در شهر دانشگاهی بیلفلد آلمان منتشر می‌شود. عبادی به این روزنامه گفت:«در زیر خاکستر آتشی نهفته که هرلحظه می‌تواند شعله‌ور شود.»

 

مشکلات اقتصادی و سرکوب شدیدتر

 

به‌نظر خانم عبادی، دولت ایران به علت تشدید مشکلات اقتصادی، پشتیبانان خود را در میان مردم این کشور به شکلی فزاینده از دست می‌دهد و به موازات آن به خشونت بیشتر علیه مردم متوسل می‌شود.

 

رئیس کانون مدافعان حقوق بشر گفته است: «آخرین ذره آزادی سیاسی مردم ایران، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۰۹ از آن‌ها سلب شده است.»

 

توصیه به مردم مصر و تونس

 

برنده نوبل صلح، در بخشی دیگر از مصاحبه خود به مردم تونس و مصر توصیه کرد که در پیشبرد روند جنبش خود، به حقوق‌بشر و دموکراسی اهمیت بدهند و مانع از آن شوند که کشورشان از یک دیکتاتوری به دام دیکتاتوری دیگری بیافتد.

 

عبادی با اشاره به انقلاب سال ۱۹۷۹ ایران، از مردم مصر و تونس خواست مواظب باشند که نظیر چنین روندی در کشور آن‌ها بروز نکند. عبادی افزود: «در آن زمان، ما فکر می‌کردیم همین که شاه برود کافی است.»

sobhanjan - امارات - ابوظبی
یکی به این بگه خفه بشه بی سواد
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
مژده.مژده,,این تحریم شامل کل سران رژیم آخوندی تازی صفت عرب. زبان شده.مقامات اتحادیه اروپا هفته آینده بررسی موضوع افزودن نام‌هایی تازه به فهرست ایرانیان تحت تحریم خود را آغاز می کنند شامل حدود ۸۰ نام است و از مقامات جنایتکار رژیم ایران شناخته شده از کور و کچل تا مسئولان بندهای زندان‌های اوین و رجایی شهر را شامل می شود.بی بی سی را مرور کنید و شاد و سرحال شوی من که خداییش از خوشحالی تو پوست نمی گنجم چون آرزوی هر ایرانی باغیرت تحریم این اراذل و اوباشها بود که چندین دهه است بر ثروت ایران تمرکیده اند و از خون مردم و لقمه گلوی ملت خودشان را مثل بوفالو(فیروزآبادی) پرورش داده اند بامید آزادی ایران عزیز و ایرانیان صلح طلب وطنپرست.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
sobhanjan - امارات - ابوظبی : تا انجایی که من میدانم, واژه سبحان یعنی دیوانه ! شما, چطور بخودت اجازه میدی که با چنین شخصیتی چنین اهانتی کنید, که در ایران خشن و ضد زن, صدای زن و ازادی را بسر دهد و بخاطر چنین سواد و شعورش جایزه نوبل را از ان خود کرد ?! و جالب توجه هست که رقیب ایشان برای گرفتن جایزه صلح نوبل, پاپ واتیکان بود که یکی از محبوبترین و دوست داشتنی ترین شخصیتهای جهانی بود, که همین چشم ابی ها بدون پارتی بازی و رعایت کردن شخصیت پاپ, این افتخار جهانی را به شیرین عبادی اهدا کردند ! هیچ میدونی, امثالی مثل شما با ان انتقادت ! و فحاشی کردنتان به اینطور افراد, بزرگترین تبلیغ را برای انان میکنید !? شاد و عبادی باشیم .
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

بابک - ایران - سبزوار
اقای sobhanjan - امارات - ابوظبی. خیلی زشت صحبت کردی خانم شیرین عبادی افتخار ایران و جهان هستند.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

آرش کمانگیر3 - ایران - تهران
آقا سبحان عزیزبهتره اون رهبر واون احمدی نژاد(که اتفاقا" بی سوادند) خفه شند نه صدای حق طلبی مردم اگر ایرانی هستی تو همون امارات نگاه کن با ایرانی ها چگونه تا می کنند وما ایرانی ها بخاطر سیاست های این رژیم سفاک چه بدبختی ها نمی کشیم
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
sobhanjan - امارات - ابوظبی . تو مزدور نوکر رژیم ..! چی شده شما ساندیس خورها و نوکران اعراب اینطور برآشفته شده اید. غیر از نوکران سگ علی عظمی و ماله کشان اسلامی و کسانیکه منافعشان با رژیم ددمنش اسلامی گره خورده هیچ کسی از این سخنان منطقی ناراحت نمیشود. بیسواد تویی که تمام عمرت رابه پیروی از موهومات و نوکری رژیم پرداخته ای! دکتر شیرین عبادی افتخار مبارزه با رژیم و زندانی شدن به خاطر تلاش برای احیای حقوق کودکان و زنان و زندانیان سیاسی را در کارنامه خود دارد. اما تو بدبخت بینوا تنها مهر نوکری و کاسه لیسی عرب زادگان ضد ایرانی را بر پیشانی داری. ..
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

ghalamfarsai - سوئد - مالمو
sobhanjanبی سواد تو و همفکرانت هستند. شیرزنانی شجاع مثل شیرین عبادی باعث افتخار ما ایرانیان در همه جای دنیاست.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

pariha - کویت - کویت
sobhanjan - امارات - ابوظبی - دوست گرامی هر کی هست یا هرچی هست خیلیها بخاطرش مجبورند خفه بشوند چون نمی تونند آزادانه به اعمال پلید خودشون ادامه بدهند این خانم محترم حتی اگه بعد از تلاشهای بسیار نتواند به آزادی و احقاق حق محکومان در بند رژ یم کمک کنه اقلا میتونه اعمال زور رژیم اسهالی رو به چالش بکشاند وقتی داره تلاش میکنه که صدای مظلومان در بند رژیم و مبارزان سیاسی - فعالان حقوق رنان - جوانان اعدامی زیر 18 سال رو به گوش جهانیان برسونه خیلی بی لطفی است با این لحن این خانم رو خطاب کنید .
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
sobhan gholi- سبحان قُلی همانگونه که ملاحظه میفرمائید همۀ دوستان به تو میگویند که خاموش شو ! ایشون برندۀ جایزه صلح نوبل هستند حالا جنابعالی که سین رو از شین تشخیص نمیدی به این خانم میگید بیسواد !
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

love-iran - ایران - مشهد
یکی ندونه فکر میکنه مردم تو ایران چه میکشن ایران طبق سایت اقصاد رتبه 24 اقتصاد دنیا رو داره و طبق همین سایت امریکا بزرگترین بدهکار تاریخ جهان هست و بزرگترین وارد کننده جهان و طبق سایت صلیب سرخ امریکا بیشترین زندانی در جهان را دارد که بیشتر از 2 ملیون هستن من منبع این سایت ها رو گفتم هرکی شک داره اسم سایت ها رو سرچ کنه تو گوگل تا باور کنه من از اخوند و بسیجی حالم بهم میخوره مرگ بر اخوند اون ولی فقی شون اما خب اینها حقیقت بود
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
love-iran - ایران - مشهد . امثال تو مشکل مالی ندارند---- اکثریت ملت چرا// پول.تو از کجا می رسد..الله تو داند
جمعه 5 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد