افزایش شمار تلفات زلزله و سونامی سهمگین ژاپن

افزایش شمار تلفات زلزله و سونامی سهمگین ژاپن

آتش سوزی در نزدیکی مخازن گاز در شهر «شیبا»

پلیس ژاپن اعلام کرد در شهر «سیندای» در شمال شرقی ژاپن که گزارش می‌شود، بیشترین آسیب را دیده، جسد ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن را پیدا کرده و حدود ۳۴۹ تن مفقود اعلام شده‌اند.
به گزارش آسوشیتد پرس، پیش از اعلام این خبر، آمار تلفات ۳۲ تن اعلام شده بود و درست در زمانی که آمار تلفات به ۸۸ تن رسید، خبر پیدا شدن این اجساد اعلام شد. مقامات می‌گویند با پیشرفت جست‌وجو در آوار، احتمال می‌رود آمار قربانیان افزایش یابد.دولت به تمامی ساکنان شهر «اوناهاما» دستور داده به دلیل امکان خطر در یکی از رآکتورهای اتمی نزدیک این شهر، منطقه را تخلیه کنند. مقامات مسئول می‌گویند دستگاه های خنک کننده رآکتور از کار افتاده است.این تأسیسات اتمی که در ۲۷۰ کیلومتری در شمال شرقی توکیو واقع شده هیچ گونه نشت مواد نداشته، ولی بر اساس گزارش‌ها با وجود خاموش کردن رآکتور، هنوز داغ مانده و خنک نشده است.
تلفات در شهر «اوفوناتو»گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی است در شهر کوچکی به نام «اوفوناتو» در ساحل شرقی ژاپن که مرکز ماهی‌گیری است و ۴۰ هزار تن سکنه دارد، حدود ۳۰۰ خانه تخریب شده و شماری هم مفقود شده‌اند.گزارش رسانه‌های ژاپنی حاکی است امواجی که این شهر را درنوردیده حدود ۱۰ متر ارتفاع داشته و تقریبا خط ساحلی را از بین برده است. گزارش شده در این شهر ۴۸ تن مفقود شده اند که ۲۳ تن از آنها، دانش آموزان دبیرستانی هستند.به حدود سه هزار تن از ساکنان نزدیک به تاسیسات اتمی «فوکوشیما» در شمال توکیو گفته شده که منطقه را تخلیه کنند.گزارش‌ها حاکی است اولین جایی که امواج سونامی به آن رسیده، هاوایی بوده که هنوز تلفاتی در مورد آن گزارش نشده است.خبرگزاری کیودو گزارش داده یک کشتی با ۱۰۰ سرنشین در سونامی از بین رفته است. این گزارش از سوی منابع خبری دیگر هنوز تأیید نشده است.فرودگاه بین‌المللی «ناریتا» در ژاپن پس از تعطیلی چند ساعته باز شده و پروازهای خارجی و خارج کردن ساکنان منطقه از این فرودگاه ادامه دارد. هشت هواپیمای جنگی در منطقه زلزله زده مشغول کار هستند و سعی می‌کنند ابعاد تلفات و خسارت‌های وارد شده را ارزیابی کنند.گزارش‌ها حاکی است پالایشگاه نفتی «شیبا» در شرق توکیو و نیز یک کارخانه فولاد در همین منطقه دچار آتش‌سوزی شده‌اند.
iranazadiran - ایران - تهران
اگر این زلزله خدای نا کرده در تهران میشد 90 درصد خانه ها و مردم از بین می رفتند. وقتی به جای رسیدگی اون ششلول بند ماجراجو لچک بر شانه مدام به دنبال تربیت تروریست و غصب است وضعیت بهتر از این نیست. خدا از سر تقصیرات هیچ کدومتون نگذره که با این همه امکانات و نعمات خدا دادی مملکت آبادی را به این روز انداختید یک مشت یابوی بی افسار خودشان را کردند همه کاره تا به اینجا برسانند. از کوزه برون همان تراود که در اوست مگر از حکومت ملا غیر از این انتظاری میرفت. آفرین به کشور ژاپن که با پیشرفت و پیشگیری تلفاتی که به فاجعه می اجامید را به حداقل رساند.
شنبه 21 اسفند 1389

hassan5 - ایران - تهران
محاسبات شش سال قبل تهران با زلزله شش و نیم ریشتری تهران.تعداد تلفات روز اول تهران یک میلیون نفر و تا روز سوم براثر اتش سوزی بعلت نشت از لوله های گاز وعدم تخلیه مجروحین به سه میلیون نفر میرسه.با توجه به بیعرضگی مفرط مسئولین فعلی مملکت خدا اخر عاقبت ما را بخیر کنه
شنبه 21 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +508شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +369پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +316یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +245سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +219نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +168حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله