بهترین و بدترین غذاهای قبل از دویدن

بهترین و بدترین غذاهای قبل از دویدن

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طی یا بعد از دویدن دچار دردها و مشکلات روده ای – معده ای می شوید، باید بدانید که ممکن است آن چه در طی 24 ساعت قبل از دویدن می خورید مسبب این مشکلات شما باشد.

در این مطلب توصیه هایی برای آن چه باید قبل از دویدن بخورید و آن چه نباید بخورید آمده است.

غذاهایی که باید پرهیز شودسعی کنید برخی از این غذاها را قبل از دویدن تان محدود یا حذف نمایید تا تفاوت آن را ببینید. غذاهای غنی از فیبر:غذاهای تهیه شده با آرد کامل و سبوس دار، سبزی ها، حبوبات و میوه هایی که غنی از فیبر هستند می توانند ایجاد دردهای معدی – روده ای و اسهال نمایند.غذاهای چرب:غذاهای خیلی چرب مانند غذاهای سرخ شده، پنیرهای چرب و انواع همبرگر به آرامی هضم می شود و حالتی به شما دست می دهد که انگار این ها در معده تان جا خوش کرده اند.کافئین:قهوه یا دیگر نوشیدنی های کافئینه(مانند نوشابه های کولا و...) ممکن است موجب دردهای معده ای و اسهال شوند، البته برخی از دونده ها، مخصوصاً آن هایی که در نوشیدن قهوه حرفه ای هستند، ممکن است آن را بدون مشکل تحمل کنند.غذاهای ایمن و سالماین ها از بهترین غذاها برای قبل از دویدن هستند که به پیشگیری از مشکلات و دردهای روده ای – معده ای در طی دویدن و بعد از آن کمک می کنند. کربوهیدرات های تصفیه شده:غذاهای فرایند شده مانند ماکارونی معمولی، برنج سفید و شیرینی های ساده انتخاب های خوبی هستند. اگر چه این ها به اندازه ی غذاهایی که با دانه ی کامل و سبوس دار و بدون فرایند تهیه شده اند ارزش تغذیه ای ندارند، اما راحت تر در معده هضم می شوند؛ زیر دانه های کامل شان قبل از این که وارد معده بشوند شکسته شده اند.سبزی ها و میوه های کم فیبر:اگر شما واقعاً می خواهید که قبل از دویدن میوه و سبزی بخورید؛ کدو سبز، گوجه فرنگی، زیتون ها، انگورها و گریپ فروت همگی از میوه ها و سبزی ها کم فیبر هستند.لبنیات بی خطر:برخی افراد با مصرف لبنیات قبل از دویدن برای شان مشکلاتی پیش می آید. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می توانید از ماست ها و یا شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید. البته شیر سویا هم انتخاب خوبی است زیرا به طور معمول حاوی قند لاکتوز نیست.
manis - انگلیس - شفیلد
خیلی دلم میخواد بدونم کدوم بیسوادی این مقاله رو نوشته؟؟ شیر نه تنها برای دویدن بلکه کلا قبل از هر ورزشی اصلا خوب نیست.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
کفشه با حاله دهنم اب افتاد
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

cat - اتریش - وین
ممنون از اطلاعاتتون
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

atish pare - امریکا - نیویورک
سلام دوستان عزیزم.atish pare این روزها خیلی غمگین و ناراحته.درد غربت وبی کسی هم بدترش کرده.نمیدونم چطور شد تصمیم گرفتم امشب بیام توuk و باهاتون درددل کنم.شاید هیچکومتون مثل من تک و تنها نباشین.احساس میکنم یه چیزی تو گلوومه.میدونم بغضه اما چشمام کمکم نمی کنن و نمیبارن.حاله بدیه.دلم گرفته.از زمین و زمان.خسته ام بچه ها.امریکا
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

pelle - سوئد - استکهلم
ما که دیگه خسته شدیم از بس پند و اندرز شنیدیم چی بخوریم وچی نخوریم ،چی خوب و چی بد است ، هرکسی باید به تن وشکم خودش گوش کند که چه غذائی مناسب و چه غذائی برایش خوب نیست.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
atish pare - امریکا - نیویورک سلام به شما. اتیش پاره عزیز من جواب کامنت شما رو در تاپیک شیرینی کشمشی دادم. در این لینک https://www.iranianuk.com/article.php?id=61247. نبینیم دیگه حرفی از ناراحتی بزنی بیخیال عزیزم به شما نمیاد
جمعه 20 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله