روزنامه الشرق‌الاوسط : معمر قذافی حاضر به کناره‌گیری از قدرت شد

روزنامه الشرق‌الاوسط : معمر قذافی حاضر به کناره‌گیری از قدرت شد

آفتاب: برخی منابع آگاه لیبیایی اعلام کردند که «معمر قذافی»، رهبر این حکومت برای تضمین خروج خودش و خانواده‌اش از لیبی به شورای ملی موقت پناه برده است. 
به گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط ـ‌چاپ لندن‌ـ، این منابع آگاه در بنغازی محل شورای موقت لیبی که اداره امور شهرها و مناطق آزاد شده را به‌عهده دارد، گفتند: «سرهنگ معمر قذافی، فردی را برای مذاکره با شورای ملی موقت به بنغازی فرستاده و اعلام کرده که آماده کناره‌گیری از قدرت و خروج از کشور است به شرط آن‌که سلامت او و فرزندانش تامین شود.» این منابع افزودند: «قذافی شرایط را این گونه تشریح کرده است که کنگره مردمی عمومی (پارلمان قذافی) برگزار شود و قذافی کناره‌گیری خود و تسلیم حاکمیت به شورای ملی را اعلام کند اما به شرط آن‌که سلامت او و خانواده و همچنین دارایی‌هایش تضمین شود. این منابع در تماس با الشرق‌الاوسط گفتند: «از جمله شرایط قذافی این است که به او کمک شود به کشوری که قصد دارد برود و از پیگردش در خارج از کشور و تحویلش به دادگاه‌های بین‌المللی چشم‌پوشی شود. منابع یاد شده از واکنش شورای ملی موقت خبری منتشر نکردند و فقط گفتند که تاکنون به درخواست قذافی پاسخ مثبت یا منفی داده نشده است، ولی افزودند که تمایل آنان اکنون مذاکره نکردن و رد هر گونه مذاکره‌ با قذافی تحت هر گونه شرایطی هستند. برخی منابع نیز فاش کردند که قذافی اقدام به توزیع اسلحه و مهمات در میان جوانان هوادار خود در طرابلس کرده است و این جوانان برای ایجاد رعب و وحشت در ساکنان طرابلس و حتی خبرنگارانی که رژیم حاکم به پایتخت آورده در خیابان‌ها اقدام به شلیک گلوله کردند.
dkdk - دانمارک - اسلیس
هیچ حکومتی با ظلم و زور نتوانسته پایدار بمونه و این مسئله ثابت شده در طول تاریخ است.حکومتهائیکه پایگاه مردمی نداشته باشند و به مردم و مشکلات مردم رسیدگی نشود مطمئنا متزلزل و فنا پذیر است..قابل توجه دولت ایران.
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

ekman - ‫ایران - شیراز
‫چرا دیکتاتور ها از سرنوشت هم پالکی هاشون درس عبرت نمیگیرند ؟حتمأ باید نخست خون و خونریزی راه بیندازند که بعد از آن دنبال سوراخ موش بگردند ؟ اگر قبل از کشتار کناره گیری کنند که جرمشان کمتر و امکان بخشیده شدنشان هم از سوی مردم کشورشان بیشتر است و اگر بخشیده نشوند ،لااقل میتونند یه جایی پناهندگی بگیرند .هان ای دل عبرت بین از دیده نظر کن هان ،ایوان مدائن را آیینه عبرت دان.آخوندهای حکومتی بگذارید مردم اعتراضات مسالمت آمیز خودشان را انجام دهند،لااقل سرنوشت صدام ها دامنگیرتان نمیشود.
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

mashady - انگلیس - منچستر
هیچ حکومتی به زور نمیتونه حکومت کنه ملتها همیشه پیروزند ملت ایران هم بر پادشاه خامنه ای غلبه خواهد کرد همانطور که بر پادشاه ممد دماغ پهلوی غلبه کرد. این بساط نطفه مقدس بازی باید از ایران برچیده بشه .به ا مید پیروزی
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

م ر - ایران - تهران
ظلم ماندنی نیست ای کاش این نظام ایران هم یک کم میفهمیدن که با کشتن و زندانی ها و اعدام ها به خواسته هاشون نخواهند رسید دیر و زود داره سوخت و سوز نداره .
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
و ماها هنوز اندرخم یک کوچه ایم !  خدا بخواد روزی ایران باشه ! ولی نه سال 3000
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
تحلیل الشرق الاوسط غلطه.قذافی جانور رذل مگر دیوانه است کناره گیری کند.اینهمه چاه نفت-اینهمه ثروت را رها کنه برای مردم زحمتکش گرسنه ؟عمرا کناره گیری نمیکنه لا اقل حالا ها.درست داستان کشور ما.مگر این نظام حاضره بره؟فکر میکنید این ها اسلام میسناسند؟نه فقط نفت-گاز وعایداته.دو سال صبر کنید .شاید آنموقع امیدهائی پیدا بشه اگر مردم بپا خیزند.همبستگی واتحاد دنیا را میریزه بهم چه برسه این نظام مقوائی.اتحادوهمبستگی.اعتصاب موثرتین کاره در اتحاداعتصاب.اول از بنزین
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

habibollah - ایران - تهران
برای خودش شرط هم گذاشته مرتیکه بی ناموس. اینهمه آدم کشته شدن اونوقت میگه بذارن من برم خارج به عشق وحالم برسم وکسی هم با من کاری نداشته باشه.آره ارواح خیکت به همین خیال باش
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
یادمه امریکا که اومد به جنگ صدام وقتی جنگ اغاز شد تلویزیون نشون داد صدام ایستاده بود و سینه شو دااده بود جلو و تیری با کلاشی که سرش رو به اسمان بود برای جوابگویی و جنگ با امریکایی ها با قیافهای مغرور و بیروز با اعتماد به نفسی بالا شلیک کرد اخرش از توی چاه که بوگرفته بود امریکاییها بیرونش کشیدن. قذافی و بسرش هم یگفتن تو لیبی حکومت میکنن یا کشته میشن. حالا که میبینن شکسشون حتمیه بعد از اینهمه کشتار. مردم باید بجنگن وهیچ قراردادی قبول نکنن تا دیکتاتور و هفت نسلش رو بکشند. نوبت سید علی هم نزدیکه چون سیاستش در دیکتاتوری و سرکوب و دزدی و ...سیاست قذافیه.
سه‌شنبه 17 اسفند 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
این دیوانه آدمکش بدجوری جوی خون براه انداخته و شورش مردم را تا اندازه ای توانسته سرکوب کند. این روانی بر سر چاههای نفت نشسته و ول کن نیست.
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله