فرمانده پلیس ایران: نصب علنی آنتن ماهواره، دهن‌کجی به قانون است

فرمانده پلیس ایران: نصب علنی آنتن ماهواره، دهن‌کجی به قانون است

فرمانده پلیس ایران درباره برخوردهای اخیر درباره گیرنده‌های ماهواره‌ای، می‌گوید نصب علنی آنتن‌های ماهواره‌ مانند «ویروس» است که باید با آن برخورد شود، ‌وگرنه حرمت قانون شکسته می‌شود.

اسماعیل احمدی‌مقدم، نصب علنی دیش‌های گیرنده ماهواره‌ای‌ را «دهن‌کجی» به قانون دانست و گفت: قانون برخورد با تجهیزات ماهواره‌ای تعطیل یا منسوخ نشده بلکه همچنان جاری است.

او روز چهارشنبه، ۱۱ اسفندماه در حاشیه «همایش معاونان اجتماعی استان‌های ناجا و پلیس تخصصی» افزود: «وقتی روی پنجره ساختمانی که نبش بزرگراه قرار دارد دیش ماهواره نصب کرده‌اند، این دهن‌کجی به قانون است، پلیس هم در مرحله اول تذکر می‌دهد و پس از آن با حکم قضائی با فرد متخلف برخورد می‌کند».

طی روزهای گذشته کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از مناطق مرکزی و شمالی شهر تهران گزارش داده‌اند که نیروهای انتظامی در مراجعه خانه‌ به‌ خانه، تجهیزات گیرنده ماهواره‌ای و آنتن‌های بشقابی را جمع‌آوری می‌کنند.

با این حال اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفته است «از اینکه نهادی غیر از پلیس درخصوص ماهواره‌ها برخورد ‌می‌کند» اطلاعی ندارد.

آنتن‌ها و گیرنده‌های ماهواره در سال‌های گذشته نیز بار‌ها توسط نیروی انتظامی و بسیج از خانه‌های مردم جمع‌آوری و دارندگان آن جریمه شد‌ه‌اند. همچنین دولت همواره تلاش کرده که در بازه‌‌های مختلف زمانی برنامه‌های این شبکه‌‌ها را با ارسال پارازیت از دسترس مردم خارج کند. با این حال هنوز هم بسیاری از مردم به تماشای برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای می‌نشینند.

تا جایی که جواد آرین‌منش، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، فرودین امسال اعلام کرد که برخلاف قوانین حاکم «بیش از نیمی از جمعیت ما» از ماهواره استفاده می‌کنند و استفاده از آن با رشد ۳۰ درصدی در بین مردم روبه‌رو بوده است.

قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت امواج ماهواره مصوب بهمن ۱۳۷۳، ورود، توزیع و استفاده از این تجهیزات را جز در موارد قانونی، ممنوع کرده و براساس آن وزارت کشور موظف است با همکاری نیروی انتظامی یا نیروی مقاومت بسیج آن‌ها را جمع‌آوری کند.

استفاده از ماهواره در جریان حوادث و ناآرامی‌های پس ازانتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته که طی آن، دولت از انتشار بسیاری از اخبار اعتراض‌ها در رسانه‌ها جلوگیری کرد، در ایران شدت گرفت.

گرایش به استفاده از ماهواره در میان مردم در این مدت تا حدی بود که دولت تلاش کرد باردیگر با افزایش ارسال پارازیت، پخش برنامه‌های این شبکه‌ها را مختل کند تا جایی که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‏‌ای از ایران خواستند به این کار پایان دهد.

مسئولان جمهوری اسلامی، از جمله عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدای و سیمای ایران، شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان را از جمله رقیبان جدی صدا‌و‌سیمای ایران می‌دانند. یکی از این شبکه‌ها نیز شبکه‏‌ «فارسی‌۱» است که با پخش سریال‌هایی خارجی، با دوبله فارسی طرفداران بسیاری دارد.

اما در حالی که دولت جمهوری اسلامی با ارسال پارازیت، برنامه‌های شبکه‌های ماهوره‌ای را مختل می‌کند، آقای ضرغامی ۲۲ دی‌ماه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، توقف پخش شبکه‏های ماهواره‏ای ایرانی العالم و سحر را «نقض اصول جامعه جهانی اطلاعاتی» و «تبعیض در دسترسی به تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات» خواند.

او در بخش دیگری از نامه خود نوشته است که ۹۰ شبکه‌ ماهواره‌ای، «با اقدامات خشونت‌آمیز، مصاحبه با رهبران گروهک‌های تروریستی و پخش برنامه‌های مضر غیر اخلاقی، بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند».

khosh bavar - ایران - یزد
خاک بر ان سرت که دوزاریت تازه افتاد ! خودشان را زدند به کوچه علی چپ ( این یک اصطلاح دهاتیه که نمیدانم شهریها چه مثالی دارند شاید هم شهری باشه ?! ) . شاد و ایرانی باشیم !
شنبه 14 اسفند 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
کدام قانون؟
شنبه 14 اسفند 1389

شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
تمام آثار باستانی دارن خراب میشن و بیشر اشیائ عتیقه قاچاق میشن اینها به ماهواره گیر دادن که میگن باعث تهاجم فرهنگی میشه.
شنبه 14 اسفند 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
از یک طرف میریزن جمع میکنن و از یک طرف تا می بینن انبار دیششون همه فروش شده و چیزی واسه فروش نمونده میریزن دیش های بالا بشت بوم رو جمع میکنن و بعد انبار و فروش و ادامه دارد. کاسبی خوبیه و از اون شغل تولید هرویین و شیشه شون و فروش به ملت وصادرات به خارج و واردات قاچاق ویسکی غیر استاندارد به داخل ابرومندتره.
شنبه 14 اسفند 1389

mazany - ایران - آمل
جمع آوری وممنوع کردن آن هم= بهیچ گرفتن شعور یک ملت بزرگ
شنبه 14 اسفند 1389

محمداصلی - ایران - تهران
دوصد گفته چون نیم کرداد نیست . دویست سال است که حرفهای فریبنده زده اید و مردم فکر کردند آخوندها انسانهای خوبی هستند و با همین پشتوانه توانستید حاکم شوید و یک موقعیت استثنایی و بینظیر بدست آوردید اما رفتارتان نقاب از چهره کریه شما برداشت و ماهیت پلید و عقب مانده تان را نشان داد . دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟ شما آخوندها تجسم واقعی شیطان هستید که فقط حرف می زنید اما اعمالتان غیرانسانی و وحشیانه است . پس از اینهمه جنایت و فساد آیا هنوز کسی هست که حرفهای شما باور کند ؟
شنبه 14 اسفند 1389

محمداصلی - ایران - تهران
مزدوران حکومت اشغالگر آخوندی صلاحیت ندارند از قانون حرف بزنند زیرا اولا سیستم قانونگذاری مملکت در انحصار عده ای خاص قرار گرفته که نمایندگان واقعی مردم نیستند و نمایندگان آخوندها هستند و ثانیا همین قانونی که از آن دم میزنید خودتان اجرا نمی کنید ! قانون برای شما مانند دین و اخلاق هیچ ارزش و اعتباری ندارد و فقط ابزاری است که برای ادامه حکومت فاسد و ننگین خود مورد استفاده قرار می دهید .
شنبه 14 اسفند 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
تا چشمت در اد
شنبه 14 اسفند 1389

گوش آزاد - ایران - تهران
هر وقت می خوام کامنت بذارم ، از بس که اینا بیشرف و بی شخصیتن ، نمی دونم از کدوم نامردی و نافهمی شون بنویسم .. ای خدا ... ای خدا ... کجایی.. ؟ ؟ ؟
شنبه 14 اسفند 1389

iranazadiran - ایران - تهران
نصب وجود منحوس شما ها هم در سی و دوسال نقض کامل قانون و قرار ایرانیان است که دنبال آزادی استقلال بودند و جمهوری. حضور شما خود غیر قانونی ست. جای همه تان در سلول است چرا که آزادی ملتی بزرگ و استقلالش را گرفتید و کشور و مردم را به قهقرا کشاندید تا خوب به نشخوار کردن و چاکری مشغول شوید. مملکتی که همه کاره ی آن یک آخوند فاسد الاخلاق منتر بیسواد باشد و همه چی باید از فیلتر نظرات او بگذرد از زیر بنا غیر قانونی و ضد انسانیست. جای همه تان تنها در پشت سلولها ست حالا هی از قانون نظام علی گدا و چهل دزد بغدادش حرف بزن.
شنبه 14 اسفند 1389

sourena.de - المان - اشتوتگارت
خب مردم نمیخوان دروغهای شما کثافتها رو تماشا کنن. بهتره در اون صدا و سیمای جهالت خامنه ای رو گل بگیرید.
شنبه 14 اسفند 1389

kaveam - ایران - تهران
سپاه قراره رسیور و ال ان بی و دیش خارجی وارد بازار کنه. برای همینه که میخوان جمع کنن...
شنبه 14 اسفند 1389

mohareb - ایران - مشهد
ما 10 طبقه ایم پشت بوم 34 تا دیش داریم حالا که چی تا کور شه چشم حسود
شنبه 14 اسفند 1389

م ر - ایران - تهران
آخه مرتیکه عوضی مملکت باید قانون داشته باشد اگه کسی مجرم است پلیس موظف است برخورد کند نه اینکه من یک شال رهبری گردن بزنم و ادعا کنم مجاز هستم که داخل حریم خصوصی مردم شوم تازه خود پلیس هم چنین جسارت و گ.. را هم نمیتواند بخورد چه رسد به بسیج کثافتها توکدام قانون اساسی اتان نامی از بسیج و لباس شخصی برای مقابله با مردم ثبت شده بی پدر مادرها بخدا پول کم آوردند از مردم به هر نحوی میخواهند چه نقدی چه غیر نقدی بچاپند .
یکشنبه 15 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +377پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +182حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +178«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد