جعل نام خلیج فارس این بار در عراق

جعل نام خلیج فارس این بار در عراق

علی‌اکبر زارع بیدکی مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی که همراه با هیئتی به عراق سفر کرده بود تا در نمایشگاه کتاب نجف و بغداد شرکت کند درباره مشاهدات خود و حاصل سفر برای کتابخانه مجلس به خبرنگار مهر اینگونه گفت: یکی از مواردی که با آن روبه رو شدیم تبلیغات سویی بود که در کتاب‌ها علیه ایران می‌شد به طور نمونه توسط ناشران عراقی و بیروتی کتاب‌های متنوعی درباره خلیج فارس در دسترس بود که در آنها خلیج فارس را با عنوان  مجعول خلیج العربی معرفی کرده بودند. این کتاب‌ها غالبا با کیفیت مناسب و قیمت پایین در دسترس بود.

وی با ابراز تاسف از چنین برخوردهایی عناون کرد: متاسفانه این کتاب‌ها فروش هم می‌رفت و گویی ناشران در این زمینه هماهنگ بودند. حتی یک ناشر که نامش "خلیج العربی" بود کتاب‌هایی با موضوعات مختلف را با بهترین کیفیت چاپ و گرافیک مناسب و به ویژه با قیمت پایین در معرض فروش گذاشته بود.

زارع  بیدکی در ادامه گفت: حتی آرمی که برای نام خود طراحی کرده بود سعی شده با بهترین گرافیک باشد و این آرم به طور ویژه روی جلد همه کتاب‌هایش درج شده بود. امیدوارم حال که آنها دست به چنین تبلیغاتی علیه ایران زده‌اند ما هم بتوانیم در عرصه فرهنگ پاسخ مناسبی برای این هجمه‌ها داشته باشیم.

مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی  همچنین گفت: در بازدید از نمایشگاه‌ها 800 جلد کتاب که بالغ بر 500 عنوان است از 30 ناشر با قیمت 8هزار دلار خریداری شد.

وی ادامه داد: بیشتر کتابهای خریداری شده در موضوعات تاریخ، حقوق و علوم سیاسی است که قرار بود این کتاب‌ها امروز از طریق هواپیمایی از عراق به تهران برسد ولی امروز به ما گفتند که کتاب‌ها را به دوبی برده‌اند و یک هفته دیگر به تهران می‌رسد که دلیل آن مشخص نشده است.

این کارشناس کتابداری با اشاره به اینکه حاصل این سفر برای کتابخانه مجلس و هیئت اعزامی مثبت است، بیان کرد: ما خرید خوبی داشتیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال این آثار را وارد سیستم کنیم.  البته در کنار بازدید از نمایشگاه، 2 روز هم وقت صرف بازدید از کتابفروشی‌های نجف شد که 200 جلد هم از آن بازار خرید کردیم.

زارع بیدکی افزود: گرچه استقبال از نمایشگاه خوب بود ولی از لحاظ کمی و کیفی نمایشگاهی در حد نمایشگاه‌های استانی ایران بود و نمی‌توان آن را یک حرکت بین‌المللی دانست البته این بدین معنا نبود که آثار ارائه شده باکیفیت نبودند. اتفاقا آثار خوبی ارائه شده بود و ما هم خرید خوبی داشتیم.

بازدید از کتابخانه حرم حضرت علی (ع)

 مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی درباره دیگر برنامه‌های سفر توضیح داد: ما همچنین بازدیدی از کتابخانه حیدریه حرم مطهر امیر المومنین (ع) داشته و با آقای میلانی مدیر کتابخانه آشنا شدیم. در این دیدار تعدادی کتاب از سوی کتابخانه مجلس بدانجا اهدا شد و از سوی آن کتابخانه هم یک کتاب نفیس و تعدادی نهج البلاغه که چاپ خودشان بود به کتابخانه مجلس ایران اهدا شد.

وی اضافه کرد: کتابخانه حرم حضرت امیر (ع) بالغ بر 100هزار جلد کتاب دارد و به صورت سیستم باز و با رده بندی موضوعی کنگره به مراجعه‌کنندگان خدمات می‌دهد که استقبال از آن هم خوب است.

زارع بیدکی با اشاره به اینکه تعدادی کتاب هم از ایران به دانشگاه کوفه اهدا شده است، گفت: برخی از کتاب‌هایی که ما در بازار کتاب عراق دیدیم در ایران نبود که برایمان جذاب بود و از آنها خرید کردیم ولی از ناشران بیروتی به دلیل هزینه بالای حمل و نقل کتاب تا تهران، خرید نداشتیم.

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
خلیج فارس اصلی‌ترین نام و نامی است بر جای مانده از کهن‌ترین منابع، زیرا که از سده‌های پیش از میلاد سر بر آورده‌است،و با پارس و فارس - نام سرزمین ملت ایران گره خورده‌است.زمین شناسان معتقدند که در حدود پانصدهزار سال پیش، صورت نخستین خلیج فارس در کنار دشت‌های جنوبی ایران تشکیل شد و به مرور زمان، بر اثر تغییر و تحول در ساختار درونی و بیرونی زمین، شکل ثابت کنونی خود را یافت.بزارید عربهای ماکسی پوش چرت بنویسند.همچنین بازدیدی از کتابخانه حیدریه آرامگاه علی داشته و با آقای میلانی مدیر کتابخانه آشنا شدیم. در این دیدار تعدادی کتاب از سوی کتابخانه مجلس بدانجا اهدا شد.به هر حال در باره تاریخ بشریت.نجوم شناسی.یا دانشمندان فضانوردی که نبوده.مطمعنا در مورد دین تشیع.شب.غریبان.تاسوعاعاشورا.مهدی.خمینی.گوربه.گورشده.چلاغعلی.رهبرمسلمانان تروریست و زندگی ساده زیستی علی و اقوامش بوده.این را هم که هر انسان عاقلی میداند که فقط ریاکاری و دروغی بیش نیست,اون حیوان باربری که فکر میکنید دیگران هستند خود تو با حاج آقا میلانی هستید.
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خودتان هم پاره کنید دریای پارس و ایران خواری است در چشم تازیان وحشی متجاوز حالا حی مثل انتر بالا پایین بپرید و باعث خنده دیگران بشوید
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
دردنیای امروزی کشوروملت ایران دربدترین شرایط قرارگرفته است.سرمایه وعلم دوبال پرنده برای هرکشوراست.که بدون انهازمینگیرمیشود.متاسفانه سرمایه ملی ماباعث رونق دربازار اقتصاد کشورهای دیگروتحصیلکرده های مادرحدمت ملل دیگرقرارگرفته اند.وماهنوزنفهمیده ایم.که گناه ازماست.وبه جای اینکه حس ملی گرایی ودست دردست هم زنجیره قدرتمان رامحکمتروقدرتمندتر کنیم.هرگروه یک,, ساز,,تهیه کرده وبااشعاروعقایدموهوم دلخوشیم.وسازناکوک خودمان رامیزنیم.وفضارابرای عده ایی,,ناهموطن وناجوانمرد,,بازکذاشته که هیچ.یاریشان هم میکنیم.بیاییم, همدیگررا,کشورمانرا,,دوست داشته باشیم.واین ماییم که نیاز به,جنبش,داریم.جنبش نیازبه ما.حمایت واقعی کنیم.جلوضررراازهرجابگیریم.دراینده گذشته تلخمان جبران کنیم.مامیتوانیم صادقانه باهم باشیم.,,حق گرفتنیست,,هموطن.
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
اگر بی کفایتی این حکومت لعنتی نبود هر اشغال عربی جرات نداشت باا ایرانی جماعت در بیفته و در این شلوغ بازار از اب گل الود ماهی بگیره اما در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخه .نوبت ایران و ایرانی هم میرسه انوقت میخوام ببینم عربی جرات داره با نام ایران و خلیج فارس بازی در بیاره.
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
یک تن طلا روی گنبد های حرمین الشریفین بگزارید تا پوز فرهنگی شان زده بشه.
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
برای خلاص شدن از بوی گندسو سمار خواران/یاباید ایرانی بودیامسلمان .ایرانی پیرو دین محمدبن عبدالله یعنی ذلالت .ائین پاک زرتشت دین ایرانیان است .
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

sarehaal - ایران - ناکجااباد
عربا تلاش زیادی میکنن که اسم خلیجو برگردونن تو بازیهای اسیایی معلوم نبود این چینیهای بی صفت رو چقدر خریده بودن که اونجاهم از اسم خلیج عربیه استفاده کرده بودن
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
وقتیکه اکثر سران نظام اسهالی متولد عراق باشند هیچ واکنشی به این توهینها نخواهیم دید.پیروزی نزدیک است.
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

پدرام-اهواز - ایران - اهواز
این به نظر من تقصیر عرب یا غرب نیست این تقصیر بی عرضه بودن دولت مرد های ایرانی بود که از روز اول برخورد قاطع نکردن همون طور که دبی میگه جزایر مال منه فقط در حرف حرف و نامه رد بدل میشه اگر واقعا میخواستن با لحن شدید یا سرمایه هاشون رو بیرون میکشیدن اما متاسفانه مردم ایران بیشترشون نون رو به نرخ روز میخورن
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

Anarchist - ایرلند - دبلین
اقا چه فرق میکنه خلیج فارس یا خلیج عربی وقتی حقوق اولیه ملت ایران توسط خود رژیم ایران پایمال شده..?
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

Parviz1 - انگلستان - کترینگ
تمام ملل دنیا نام خلیج را میشناسند. خلیج همیشه فارس خاریست بر چشم عربها. تا کور شود هرآنکس که تتوان دید 
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

Parviz1 - انگلستان - کترینگ
تمام ملل دنیا نام خلیج را میشناسند. خلیج همیشه فارس خاریست بر چشم عربها. تا کور شود هرآنکس که تتوان دید 
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
ناشران خودمون با اینهمه گرفتاری و بدبختی دست به گریبان هستند انوقت اینها میرند از عراق یک مشت کتابهائی که همشون هم چرت وپرت هستندخرید مئکنند
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

مشتعل - سوئد - استکهلم
آقا عربها میخوان اسم خلیج فارس رو بزارن ملیت امام حسین همون که دسته دسته میرین به پابوسش و پولاتونو مثل ریگ تو ضریحش میریزین مگه اشکالی داره ؟ یعنی امام حسین قربونش برن که از خانوادۀ رسول گرامی اسلامه کمتر از فارسه همین کلمه فارس مگه پارس نیست ؟ چرا چیزی نگفتین تا حالا ؟ بعد هم برای رهبری جهان اسلام باید یک کم هزینه کنین مثل دریای مازندران که خزرش کردن و به عنوان پیشکش دادن به داداش پوتین بابا شما خیلی مته به خشخاش میزارین بیخیالی طی کنین سال 2012 اگه آقا بیاد واستون بد میشه ها از ما گفتن بود خود دانید
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

h.k - دانمارک - اودا
دوستانی که به دین پیله کرده اند.اگربیدینی باعث پیشرفت وترقی من میشد.تافرداطولش نمیدادم.وعوضش میکردم.من مسلمان یامسیحی کی راه دین رارفته ایم.فقط درشناسنامه نوشته شده.یاکشورهای پیشرفته غربی ومسیحی کدامشان مراسم ودستورات دینی رااجرامیکنند.من بایدخودم رابشناسم.وازفکرم استفاده کنم.خوبیهاراانجام واززشتیهادوری کنم.شماها که عوض کردهاید.چراکامنتهای بعضی ها,,بودار,,است.یااگرمنظورتان سوئ استفاده ازدین دیندارهامیشود.عوض کردند ازنقاط ضعف,, دیگر,,موردسوئ استفاده قرارمیگیرند.ازبیفکری,,ازطمع ,,ازنژادپرستی,,ازخرافات,و.....شان موردسوئ استفاده قرارمیگیرند.بیاییدخودمان راتغییردهیم.وبه فکرکشورازدسترفته باشیم.
جمعه 13 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند