محمدتقی کروبی: پدرمان را علنا محاکمه کنید

محمدتقی کروبی: پدرمان را علنا محاکمه کنید

"از خانواده شش نفره کروبی، سه نفر در بند حاکمیت هستند"

محمدتقی کروبی از مسئولان ایران خواست تا پدرش را در دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه‌ای بی‌طرف محاکمه کنند، تا مردم امکان "قضاوت میان حاکمیت و معترضین" را داشته باشند.

دومین فرزند مهدی کروبی، با بیان اینکه از هشت روز پیش تاکنون از سرنوشت پدر، مادر و برادر کوچک خود علی بی‌خبر است، در نوشته‌ای که امروز ۱۰ اسفند (۱ مارس) بر روی سایت شخصی خود منتشر کرده، به شرح هجوم خشونت آمیز ماموران امنیتی به منزل آقای کروبی در شامگاه ۲ اسفند پرداخته است.

این نوشته ساعاتی پس از آن منتشر شده که سایت سحام نیوز، در واکنش به تکذیب خبر بازداشت رهبران معترضان به دولت توسط برخی رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران، نوشته است: "تمامی شواهد حاضر، دال بر عدم حضور مهدی کروبی و فاطمه کروبی در منزل است. صبح امروز یکی از عروسان آقای کروبی به منزل مراجعه کرد که متاسفانه حتی کسی برای پاسخگویی، جلوی در منزل نیز حاضر نشد."

شب گذشته، بعد از یک حدود هفته ابهام در سرنوشت دو رهبر مخالفان دولت ایران، سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی، خبر بازداشت آقایان موسوی و کروبی را تایید کرد.

محمدتقی کروبی با اشاره به بی‌خبری کامل از وضعیت پدر و مادر خود نوشته است: "این عزیران به همراه مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد... زندانی حکومت هستند، در نتیجه بر حاکمان است که اتهام، ادله و مستند بازداشت و حکم قانونی را منتشر کنند و اجازه دهند آنان از حقوق زندانیان مصرح در قانون برخوردار شوند."

وی یادآوری کرده که "تاکنون هیچ حکمی از مقام ذی صلاح قضایی یا دستوری از شورای امنیت ملی مبنی بر حصر یا بازداشت پدر و مادرم و نیز مهندس موسوی و همسر محترمه ایشان به دو خانواده ابلاغ نشده... و در رسانه‌ها هم، چنین حکم یا دستوری منتشر نشده است".

شرح حمله ۲ اسفند

فرزند دوم مهدی کروبی در بخش دیگری از نامه خود، با اشاره به "تجمع، عربده کشی و عقده گشایی" افراد مسلح در مقابل منزل پدری خود و "توسل آنان به الفاظ رکیک و ناموسی" در شب‌های منتهی به ۲ اسفند، توضیح داده است که در شامگاه این روز، چگونه نیروهای امنیتی حصر محل سکونت پدر وی را شکسته و به داخل منزل "یورش برده‌اند".

وی نوشته است: "مکارانه به برادرم گفته شد حصر پایان پذیرفته و فرزندان می‌توانند برای دیدار با پدر و مادرم به منزل بروند. علی و همسرش بلافاصله به آنجا رفتند اما به جای دیدار ،شاهد حضور بیش از ۳۰ مامور امنیتی با صورت‌های بسته در منزل شدند."

محمدتقی کروبی با یادآوری اینکه ماموران پدر و مادر وی را در اتاق‌هایی جداگانه در طبقه‌های اول و پنجم ساختمان مسکونیشان محبوس کرده و به تفتیش طولانی مدت منزل آنها پرداخته‌اند، اظهار داشته که برادرش علی، از آن روز تاکنون "به عنوان یک گروگان" در زندان اوین است.

فرزند مهدی و فاطمه کروبی افزوده است: "وضعیت پدر و مادرم از علی و امثال علی که در انفرادی هستند بد‌تر است، زیرا‌ گاه بازجویان به متهمین انفرادی اجازه می‌دهند تا یک تلفن ساده به خانواده بزنند، اما از آنان هیچ نمی‌دانیم."

او خاطرنشان کرده است که به این ترتیب، "از خانواده شش نفره کروبی، سه نفر در بند حاکمیت هستند؛ منزل برادر [محمدحسین کروبی] تحت کنترل است و فرزندانش از ترس نیرو‌های امنیتی جرات رفتن به مدرسه را ندارند؛ بقیه هم خطوط ارتباطیشان قطع شده و امنیت ندارند و هر لحظه منتظر یورش و دستگیری هستند."

روایت فرزند مهدی کروبی از نحوه برخورد با خانواده خود در شرایطی منتشر می‌شود که که امروز در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، تظاهرات پراکنده‌ای در تهران و چند شهر دیگر ایران برگزار شده است.

گزارش‌های رسیده از ایران، از حضور گسترده نیروهاى امنیتى در شهرهایی که در آنها تجمعات اعتراضی برگزار شده حکایت دارد و به گفته شاهدان، درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و لباس شخصی با معترضان رخ داده است.

M uk - انگلستان - منچستر
 درود بر همگی چند سالی میشه که از خواب بیدار میشم بعد از شوستن دست و رویم اولین کاری که میکنم سرک کشیدن به این وب سایت خوب و دوست داشتنی (ایرانیان یوکی) هست.کلاً من اکثر نظرات دوستان را میخونم بعضاً خیلی از نظرات از خود ان خبر یا مقاله که اینجا منتشر میشه جالبتر و زیباتر هست. باید ببخشید که خیلی کم نظر میزارم و.... فقط یه خواهش دارم و اینکه چه مخالف یا موافق و چه سبز یا غیر سبز مردم مااز جانشان گذشتن و جانشان را کف دستشان گرفتن ما نباید تنهاشون بزاریم نمیگم بریزید تو خیابون و خودتون را به خطر بندازید نه. فقط متحد بشیم بخدا هیچکجا ندیدم مثل نژاد پارسی باغیرت و با شرف تر   شاید بگین دارم از بیرون میگم لنگش کنید ! ولی به همون خدای واحد اگه مشگلی نداشتم تو ایران سر از غربت در نمی اوردم اگه سال ٧٨ مردم مثل الان بودن شاید امثال من دستگیر نمی شدیم و مجبور به ترک خانه و خانواده نمی شدیم ١٢ سال اواره ام با امید و ارزوی ایران ازاد زنده ام خاک پای تان سرمه ای چشمام. هیچ چیزی نمیتواند جلوی اتحاد ما  پیروز شود. اندکی صبر سحر نزدیک است. با سپاس
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
بزودی ملت ایران انتقام 32 سال جنایت را میگیرد. و همه سران نظام را به پای میز محاکمه میکشد. و اولین نفر هم رهبر مستکبران جهان اسهالی ولایت وقیح امپریالیسم مذهبی است.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

M uk - انگلستان - منچستر
درود بر شما مردان و زنان ازاده که در مقابل ظلم و ظالمین می ایستین .هزاران درود بر شرف انسانهایی که خود و شرفشان را به مقام و پست و پول نمی فروشند. دوستان کجای این تاریخ اخیر بعد از انقلاب بودن مردانی که تا این حد روی حرفشان بمانند؟ و از شرف و ناموس ایرانی حمایت کنند امروزه این دو شیر مرد مردستان ایران با تمام وجود مقابل دیکتاتور ایستادن من شخصاً از هیچ کدام از افراد سیاسی و حکومتی بعد از انقلاب دل خوشی ندارم و از اول جنبش بدبین بودم  چون فکر میکردم این دو هم مثل محسن رضایی خود فروشی میکنند برای مقام به مردمشان خیانت میکنند. ولی الان که میبینم تا کجا این دو شیرمرد رفتن ایمان می اورم به صحت نیت و وعدهاشون که امادن برای تغیراین وضع بوجود امده و این دروغ بازی ها را پایان بدهند . پس در جواب این گذشت و مردانگی نگذارید ظالمین اسیبی به این دو قهرمان برسانند. ما با اتحاد میتوانیم پیروز بشویم ونگذاریم تاریخ و ایندگان ما را خاین به وطن یاد کنند.دوباره باشد روزی که تاریخ از دلاوری ، معرفت و مرام ایرانی درسی به ظالمین بدهد.به امید ازادی ایران و تمامی ازاده مردمانی که دربند این حکومت ظالم هستند.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند