درگیری های پراکنده در خیابان های مرکزی تهران

درگیری های پراکنده در خیابان های مرکزی تهران

تجمع روز 10 اسفند به درخواست "شوراى هماهنگى راه سبز امید" در اعتراض به حصر و بازداشت میرحسین موسوى و مهدى کروبى از رهبران مخالفان دولت برگزار مى شود

گزارشها از حضور گسترده نیروهاى امنیتى در مناطق مرکزى شهر تهران حکایت دارد و شاهدان می گویند که درگیری هایی بین نیروهای های امنیتی و لباس شخصی با معترضان رخ داده است.

بنابر برخی گزارشها، در میدانهای امام حسین، انقلاب و فردوسی و چهار راه جمالزاده درگیری هایی رخ داده و نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده اند.

سحام نیوز سایت نزدیک به مهدی کروبی، گزارش داده که درگیری هایی در حوالی خیابان آزادی رخ داده و پلیس به سمت کسانی که شعار یا حسین، میرحسین و یا مهدی شیخ مهدی می دادند، حمله کرده است.

از فلکه صادقیه نیز گزارش شده که نیروهای ضد شورش با مردم درگیر شده اند و به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کرده اند.

شاهدان عینى مى گویند تجمع هاى پراکنده اى از معترضان در مناطق مرکزی این شهر شکل گرفته است.

سایت کلمه که دیدگاهها و نظرات میرحسین موسوى را منتشر مى کند گزارش داده که جمعیت زیادى قدم زنان در پیاده روها به سمت خیابان انقلاب در حرکتند.

بنابر این گزارش، بیشترین تجمعات در محدوده دانشگاه پلى تکنیک و چهار راه ولى عصر گزارش شده است.

در میدان ولى عصر، چهار راه ولى عصر، خیابان و میدان انقلاب، میدان امام حسین و میدان آزادى مملو از نیروهاى امنیتى و گارد ویژه است.

به نوشته کلمه، در بزرگراه رسالت نیز نیروهاى ضد شورش مستقر شده اند و دلیل آن ظاهرا به خاطر انتشار خبر انتقال آقاى موسوى و کروبى به زندان حشمتیه است که در یکى از خیابانهاى منتهى به اتوبان رسالت واقع است.

برخى گزارشها از استقرار نفربرهاى شهرى تازه اى در برخى نقاط شهر تهران حکایت دارد که تا پیش از این دیده نشده بوده این نفربرها به رنگ سیاه اند و سقف مشبکى دارند.

یک شاهد عینى به بى بى سى گفته که در برخى مناطق شهر به دلیل وجود تعدادى زیاد نیروى مسلح در خیابان امکان تشکیل تجمع را محدود شده و اتومبیل ها به شکل اعتراضی، بوق ممتد مى زنند.

پیش از این گزارش شده بود که از مغازه داران مناطق مرکزى تهران از جمله از مغازه هاى اطراف دانشگاه تهران و خیابان کریم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل کسب خود را تعطیل کنند.

این تجمع به درخواست "شوراى هماهنگى راه سبز امید" در اعتراض به حصر و بازداشت میرحسین موسوى و مهدى کروبى از رهبران مخالفان دولت برگزار مى شود.

شوراى هماهنگى راه سبز امید از مردم خواسته بود که در این راهپیمایى که از ساعت پنج بعدازظهر از میدان امام حسین تهران به سوى میدان آزادى برگزار مى شود، شرکت کنند.

خبر بازداشت موسوی و کروبی و همسرانشان روز دوشنبه نهم بهمن منتشر شد

روز گذشته (نهم اسفند) سایت کلمه که دیدگاههاى آقاى موسوى را منتشر مى کند گزارش داد که آقایان موسوى و کروبى به همراه همسران خود زهرا رهنورد و فاطمه کروبى که مدتى در حصرخانگى بودند، دستگیر شده و به زندان حشمتیه تهران منتقل شده اند که در نزدیکى وزارت دفاع قرار دارد.

به گزارش این سایت، بازداشت این چهار نفر و انتقال آنها به زندان قطعى است، اما زمان دقیق انتقالشان به زندان مشخص نیست.

بعد از انتشار خبر بازداشت سران مخالفان دولت، مقامات رسمى ایران سکوت اختیار کرده و تاکنون واکنشى نسبت به آن نشان ندادند تا آنکه غلامحسین محسنى اژه اى سخنگوى قوه قضائیه در گفتگو با خبرگزارى دانشجویان ایران، گفت که "اخبار منتشر شده از سوى برخى رسانه هاى معاند مبنى بر انتقال آقایان موسوى و کروبى به بازداشتگاه حشمتیه صحت ندارد."

رامین مهمانپرست سخنگوى وزارت خارجه ایران بازداشت رهبران مخالفان را مسئله اى داخلى خوانده و گفت که "هیچ کشورى اجازه ندارد در آن دخالت کند."

به گفته آقاى مهمانپرست، "به مسائل مربوط به افراد در داخل کشور ما در چارچوب حقوقى و توسط مقامات قضایى رسیدگى مى شود و این موضوع نمى تواند دستاویزى براى امریکا و برخى کشورهاى غربى باشد."

سخنگوى وزارت خارجه ایران قدرتهاى غربى را به "فرافکنى" متهم کرده و گفته که این کشورها سعى دارند با عوض کردن مسئله "توجه افکار عمومى را به موضوعات غیر واقعى انحراف دهند."

red.boy - ایران - تهران
در شب اعلام نتایج انتخابات، سبز‌ها شعار دادند: موسوی، سکوت کنی‌، خائنی. حال، میر حسین در زندان حشمتیه، در دل‌ میگوید: سبز‌ها سکوت کنید خأئنید. او خائن نبود، بیائید ما هم خائن نباشیم.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
ملت غیور ایران باید متداوم سر این نظام اسهالی خراب بشوند چون خزانه خالی است و این مستکبران اسهالی نمی توانند به نیروهای سرکوبگر اضافه کاری بپردازند. و دولت خودبخود سرنگون میشود. پیروزی نزدیک است.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

black chador - امریکا - ولدن
دولتی از مردم بی سلاحش اینقدر بترسه قدرتش به اندازه باد گرم شکمه. این قضیه ادامه دارد.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

M uk - انگلستان - منچستر
دورود بر همگی چند سالی میشه که از خواب بیدار میشم بعد از شوستن دست و رویم اولین کاری که میکنم سرک کشیدن به این وب سایت خوب و دوست داشتنی (ایرانیان یوکی) هست.کلاً من اکثر نظرات دوستان را میخونم بعضاً خیلی از نظرات از خود ان خبر یا مقاله که اینجا منتشر میشه جالبتر و زیباتر هست. باید ببخشید که خیلی کم نظر میزارم و.... فقط یه خواهش دارم و اینکه چه مخالف یا موافق و چه سبز یا غیر سبز مردم مااز جانشان گذشتن و جانشان را کف دستشان گرفتن ما نباید تنهاشون بزاریم نمیگم بریزید تو خیابون و خودتون را به خطر بندازید نه. فقط متحد بشیم بخدا هیچکجا ندیدم مثل نژاد پارسی باغیرت و با شرف تر   شاید بگین دارم از بیرون میگم لنگش کنید ! ولی به همون خدای واحد اگه مشگلی نداشتم تو ایران سر از غربت در نمی اوردم اگه سال ٧٨ مردم مثل الان بودن شاید امثال من دستگیر نمی شدیم و مجبور به ترک خانه و خانواده نمی شدیم ١٢ سال اواره ام با امید و ارزوی ایران ازاد زنده ام خاک پای تان سرمه ای چشمام. هیچ چیزی نمیتواند جلوی اتحاد ما  پیروز شود. اندکی صبر سحر نزدیک است. با سپاس
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

shana - ایران - خوزستان
red.boy - ایران - تهران . در شب اعلام نتایج انتخابات، سبز‌ها شعار دادند: موسوی، سکوت کنی‌، خائنی. حال، میر حسین در زندان حشمتیه، در دل‌ میگوید: سبز‌ها سکوت کنید خأئنید. او خائن نبود، بیائید ما هم خائن نباشیم.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

imanfaz - ایران - تهران
لا حول ولا قوته الله ال علیو عظیم تا خون شهیدان است امریکا و انگیس هیچ غلطی نمبتوانند بکنند
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
imanfaz-ایران-تهران, جلسۀ ختم قرانت که تموم شد برو دست و صورتت رو بشور که از خواب غفلت بیدار شی. Wake Up And Smell The Hummus Baba
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +209کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند