آمریکا خواستار آزادی مهدی کروبی و میرحسین موسوی شد

آمریکا خواستار آزادی مهدی کروبی و میرحسین موسوی شد

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرهای منتشر شده در خصوص بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر مخالفان در ایران، واکنش نشان داده و ضمن «غیرقابل پذیرش» خواندن این بازداشت، خواهان آزادی آن‌ها شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جی کارنی در واکنش به اخبار منتشر شده توسط رسانه های مخالفان در ایران موضع گیری کرده است.
وب‌سایت کلمه روز دوشنبه اعلام کرد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به همراه زهرا رهنورد و فاطمه کروبی دستگیر شده و در زندان حشمتیه زندانی‌اند.به دنبال انتشار خبر بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از این اقدام انتقاد کرده و وزارت امور خارجه آلمان نیز کاردار سفارت جمهوری اسلامی را فراخوانده است.به گزارش خبرگزاری آلمان، دولت آلمان روز دوشنبه نسبت به انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان ابراز نگرانی کرده و آنگلا مرکل، نیز تاکید کرده است، این گونه اقدام‌ها که با هدف ارعاب صورت گرفته است، مغایر حقوق بشر و حقوق شهروندی است.وب‌سایت کلمه، که نزدیک به میرحسین موسوی است، همچنین تصریح کرده است که حصر رهبران معترضان به دستور بیت رهبری صورت گرفته است.در همین حال، اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، در گفت‌وگو با رادیو فردا اعلام کرد خبر اعلام شده موثق است و زندانی شدن میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی به دستور مقام‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی انجام شده است.اردشیر امیرارجمند به رادیو فردا گفت: «بعد از تحقیقات زیادی که صورت گرفت، هم‌اکنون به عنوان یک خبر موثق، این دو بزرگوار به همراه همسرانشان توسط مقامات عالی کشور و به دستور آنها به زندان حشمتیه منتقل شده‌اند.»هنوز هیچ مقام رسمی در ایران‌ به خبر زندانی شدن میرحسین موسوی و مهدی کروبی در زندان حشمتیه واکنش نشان نداده است؛ خبرگزاری فارس با این حال به نقل از یک مقام قضایی این خبر را تکذیب کرده است.در این میان گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، نیز گزارش‌ها درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان را «بسیار نگران‌کننده» خوانده است.وی که در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخن می‌گفت، در این باره اظهار داشته است: «حفاظت از مخالفان و تحت فشار قرار ندادن آنها نیز بخشی از حقوق بشر است.»وزیر امور خارجه آلمان همچنین در دیدار خود با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در ژنو نیز به این موضوع پرداخته و خواستار تضمین سلامت رهبران مخالفان حکومت در ایران شده است.آقای وستروله همچنین از انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به «زندان» انتقاد کرده و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است، امکان دسترسی رهبران مخالفان را به وکیل فراهم کند.به دنبال فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، برای برگزاری یک راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن و برگزاری تظاهرات اعتراضی در تهران و چند شهر ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی با افزایش محدودیت‌ها برای این دو رهبر مخالفان، آنها را به طور کامل در حصر خانگی قرار داده و شماری از نمایندگان مجلس نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خواستار اعدام آنها شده بودند.
کاردار ایران در آلمان در اعتراض به بازداشت موسوی و کروبی احضار شد
پس از انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از این اقدام انتقاد کرده و وزارت امور خارجه آلمان نیز کاردار سفارت جمهوری اسلامی را فراخوانده است.به گزارش خبرگزاری آلمان، دولت آلمان روز دوشنبه نسبت به انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان ابراز نگرانی کرده و آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور نیز تاکید کرده است، این گونه اقدام‌ها که با هدف ارعاب صورت گرفته است، مغایر حقوق بشر و حقوق شهروندی است.
روز یکشنبه گزارش‌هایی درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان به مکانی نامعلوم منتشر شده بود و در تازه‌ترین تحول نیز سایت اینترنتی کلمه روز دوشنبه از انتقال این دو رهبر مخالفان حاکمیت جمهوری اسلامی و همسرانشان به زندان حشمتیه تهران خبر داده است.به دنبال فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، برای برگزاری یک راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن، که با استقبال ده‌ها هزار نفر در سراسر کشور روبرو شد، مقام‌های جمهوری اسلامی با افزایش محدودیت‌ها برای این دو رهبر مخالفان، آنها را به طور کامل در حصر خانگی قرار داده و شماری از نمایندگان مجلس نیز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خواستار اعدام آنها شده بودند. در این میان گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، نیز گزارش‌ها درباره انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان را «بسیار نگران‌کننده»‌ خوانده است.وی که در حاشیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخن می‌گفت، در این باره اظهار داشته است: «حفاظت از مخالفان و تحت فشار قرار ندادن آنها نیز بخشی از حقوق بشر است.»وزیر امور خارجه آلمان همچنین در دیدار خود با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در ژنو نیز به این موضوع پرداخته و خواستار تضمین سلامت رهبران مخالفان حکومت در ایران شده است.آقای وستروله همچنین از انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به «زندان» انتقاد کرده و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است، امکان دسترسی رهبران مخالفان را به وکیل فراهم کند.از سوی دیگر اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نیز از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است، «بی‌درنگ» محل نگهداری میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به اعضای خانواده آنها اطلاع دهند.
imanfaz - ایران - تهران
اوهو بخیال بابا فعلا که تمام خاورمیانه علیه شما شدن سگاتون رو یکی یکی دارن ر میدارن
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
زندانی شدن موسوی و کروبی یعنی پایان اصلاحات. اما ظاهرا آمریکایی ها هم مثل برخی از ایرانیها هنوز به اصلاحات و برپا ماندن جمهوری اسلامی بزک شده معتقدند. کاش همه چاههای نفت در اروپا و آمریکا بود و مردم ایران آزاد بودند!
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

red.boy - ایران - تهران
ما مردم ایران از جامعه بین المللی خواستار برخوردهای قاطع تری در برابر جمهوری اسلامی هستیم.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

delmorde - سوئد - یوتوبوری
عجب سیاستی این جانورهای انگلیسی امریکائی دارند برای حفظ نظام. این دونفر ب اربابان امریکائی و انگلیسی چراغ سبز پرنورتری نشان دادند. حالا بزرگ نمائی اینها شروع شد.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

nilofar_uk - انگلستان - لندن
واقعا نمیدونم به آمریکا چه مربوطه. میخواد بلایی که سر افغانستان وعراق آورده سر ایران بیاره. من نمیگم دولت حاکم دولت خوبیه. ولی در حال حاضر بهتر از عراق وپاکستان و افغانستان هستیم. ما ایرانیها باید هوشیار باشیم. هر کاری که میخوایم انجام بدیم پای آمریکا رو به کشورمون باز نکنیم. چون اونا فقط به دنبال ثروت ایران میان. و بعد ما باید بردگی اونها رو بکنیم. مردم ایران هوشیار باشید
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

فرارسی دیجیتال - ایالات متحده آمریکا - واشینگتن دی سی
حقوق بشر از ارزشهای جهانی و همچنین از اصول بنیادین کشور آمریکا است. دفاع از اصول نهادین آمریکا و حقوق جهانی وظیفه ماست.متاسفانه حکومت ایران حقوق اولیه شهروندان خود را طی بیش از سی سال گذشته مرتبا و متناوبا نقض کرده است.این رفتار حکومت ایران پس از انتخابات بحث برانگیز سال 2009 ایران شدت بیشتری یافته است. دنیا شاهد زشت ترین صحنه های رفتار خشونت آمیز حکومت ایران بوده است و این رفتارها همچنان ادامه دارند.
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

فرارسی دیجیتال - ایالات متحده آمریکا - واشینگتن دی سی
حکومت ایران نیز مانند تمامی حکومتهای تمامیت خواه حقوق بشر شهروندان خود را امری می داند که در صورت تمایل این حکومت قابل چشمپوشی و نقض کردن است. اما آنها در اشتباه هستند چرا که این ارزشها جهانی هستند و در قوانین خود دولت ایران نیز قید شده اند. در دهکده جهانی ای که ما در آن زندگی می کنیم همه مردم به یکدیگر متصل و در قبال سرنوشت دیگران مسوولند. این همان چیزی است که سعدی شیرین سخن صدها سال پیش و حتی پیش از فرا رسیدن عصر اینترنت گفته است . اما ظاهرا رهبران ایران حتی به اندازه سعدی صدها سال پیش هم پیشرفته نیستند.روز گذشته کاخ سفید به خبر نا گوار دستگیری غیر قانونی دو شخصیت سیاسی در ایران واکنش نشان داد. آقای کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت:"ما بی شک بازداشت رهبران مخالفان در ایران را غیر قابل قبول می دانیم و از حکومت ایران می خواهیم با آنها به درستی رفتار کرده و آنها را رها کند."
سه‌شنبه 10 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +379پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +184حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +158نخست‌وزیر پیشین اسرائیل: تل‌آویو باید به رهبران و تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند