حملات جدید چند روحانی حامی رهبر ایران به هاشمی رفسنجانی

حملات جدید چند روحانی حامی رهبر ایران به هاشمی رفسنجانی

تعدادی از حامیان رهبر ایران، در ماه های اخیر خواستار کنار رفتن اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان شده اند

در حالی که حدود ۲ ماه تا برگزاری اجلاس بعدی مجلس خبرگان باقی مانده است، تعدادی از روحانیان نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی به بیان انتقادات تند علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و محکوم کردن اظهارات وی به مناسبت ۱۹ دی پرداخته اند.

آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان، ده روز پیش با انتشار نوشته ای به مناسبت سالگرد حرکت اعتراضی مردم قم علیه حکومت شاه در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶، به انتقاد از کسانی پرداخته بود که "مزورانه" پشت آیت الله خامنه ای "پناه می گیرند" و به روحانیت حمله می کنند.

عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز ۲۹ دی (۱۹ ژانویه) در گفت ‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس، توانا، ضمن انتقاد شدید از اظهارت آقای هاشمی رفسنجانی به مناسبت ۱۹ دی گفت: "انتظار اکثریت مجلس خبرگان پایان سکوت هاشمی در برابر جریان فتنه است."

حامیان دولت ایران، اعتراضات خیابانی انجام شده به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ را با عباراتی چون "جریان فتنه" یا "فتنه ۸۸" توصیف می کنند.

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، بعد از این انتخابات در چند نوبت از عدم موضع گیری برخی شخصیت های حکومتی علیه "فتنه" انتقاد کرده است، که بسیاری از سیاستمداران و رسانه های محافظه کار، یکی از مخاطبان اصلی این انتقادات را اکبر هاشمی رفسنجانی دانسته اند.

'کسی به حرف های هاشمی توجه نمی کند'

عبدالنبی نمازی در بخش دیگری از سخنان امروز خود، با بیان اینکه "پایان سکوت و مواضع مبهم آقای هاشمی به نفع خود اوست" هشدار داد: "رویکرد کنونی آقای هاشمی به جایگاه وی آسیب وارد کرده است".

وی با یادآوری تاکید آیت الله خامنه ای بر "افشای ماهیت فتنه و بالا بردن بصیرت مردم"، نادیده گرفتن این تاکید را زمینه ساز "ایجاد یک فتنه دیگر" دانست و افزود: "هاشمی نباید در برابر چنین مساله بزرگی سکوت می‌کرد".

در واکنشی دیگر، کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز در گفت‌وگویی جداگانه با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس، توانا، صدور بیانیه ۱۹ دی را در "ادامه اشتباهات هاشمی رفسنجانی" دانست.

آقای صدیقی، با ذکر آنکه بیانیه رئیس مجلس خبرگان نشانه "دوری وی از واقعیات" است، خاطرنشان کرد که "کسی به حرف‌های هاشمی توجه نمی‌کند".

در همین ارتباط، قاسم روانبخش، دبیر سیاسی نشریه "پرتو سخن" نزدیک به محمدتقی مصباح یزدی نیز با انتقاد از بیانیه ۱۹ دی آقای هاشمی رفسنجانی، وی را به "سکوت معنا دار" در مقابل کسانی متهم کرد که "عمود خیمه نظام و انقلاب را هدف گرفته‌اند".

آقای روانبخش در وبلاگ شخصی خود اکبر هاشمی رفسنجانی را فردی دانست که "نه در نظر و نه در عمل، التزام به تبعیت از ولایت فقیه ندارد" و "در عمل هنوز از فتنه‌گران ۸۸ حمایت می‌کند".

دبیر سیاسی نشریه پرتو سخن در ادامه نوشت که رئیس مجلس خبرگان "از یکی - دو ماه به اجلاس خبرگان، به شدت طرفدار ولایت فقیه و رهبری و روحانیت شده و در دیدار های خود دائما بر آن اصرار می ورزد، ولی درست فردای پایان اجلاس، اصلاح طلب شده و بر حمایت از آن ها تلاش می کند".

اجلاس بعدی مجلس خبرگان رهبری، در روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند آینده در تهران برگزار خواهد شد.

تعدادی از حامیان رهبر جمهوری اسلامی، از ماه ها پیش خواستار کنار رفتن اکبر هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان شده اند.

mardin delfani - انگلیس - برادفورد
شاید شنیده باشید که گله های گرگ(خصوصا در زمستانها) همیشه رو در روی هم می ایستند و هرگز به هم پشت نمی کنند چرا که می ترسند در یک لحظه غفلت مورد حملۀ دیگر دوستان گرسنۀ خود قرارگیرند و خورده شوند این آخوندها هم حالا در فصل قحطی و گرسنگی مشروعیت دقیق مثل همان گرگهای گرسنه شده اند
پنج‌شنبه 30 دی 1389

TAAT - ایران - اردبیل
آقای هاشمی ، فکر می کرد تخم رزالتی که کاشته است، درختی خواهد شد که میوه های شیرینش را فقط خود او و خاندانش خواهند خورد.اگر کمی عاقل بود و چند کتاب تاریخ را می خواند، متوجه میشد که کسی که مار خوش خط و خال فریب و نیرنگ و دغل بازی را می پرورد عاقبت، طعمه همان اژدهایی می شود که خود در آستین پرورده است و تاریخ ایران گواه این مدعاست.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

iranynab - ایران - تهران
این نشون میده چقدر تو ایران عقاید و آرمان ها مهمه . ما با کسی شوخی نداریم هر کسی ساز مخالف بزنه و آب به اسیاب دشمن بریزه آخر و عاقبتش میشه همین خاندان آقای هاشمی . البته به قولی گاماس گاماس . حالا هنوز اصلش مونده.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

م ر - ایران - تهران
اون عمود خیمه نظام تو سر همه اتان خراب بشه که طی این 31 سال هیچکدومتان یکدیگر را قبول ندارید و به خون هم تشنه هستین پس ببینید ملت چی میکشند که تحمل هیچکدامتان را ندارند اینقدر که به فکر جنگ قدرت و مقام هستین از یک صدهرارم اون رو به فکر مملکت و ملت بودین وضع ایران آشفته نمیشد. خداوند سزای اعمالتان را به دست خودتان بدهد.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
فکر نان باش که خربزه اب است ! بما چه ربطی داره و کمکان میکنه با درگیرهای " داخلی " عوامفریبانه اخوندها ! سگ زرد برادر شغاله ! همه تان مثل هم هستید زیرا دشمن " دیروزی " ایران زمین ( کوسه جانی ) دوست " امروزی " مردم ایران نخواهد شد و ما خواهان " حذف " دین از صحنه سیاسی هستیم و اسلام light کوسهجانیها جوابگوی نیاز مردم ایران نیست, شاد و هوشیار باشید !
پنج‌شنبه 30 دی 1389

hasti.farzin - ایران - تهران
نام امام زنده باد هاشمی پاینده باد. انها را اگر له می کردی الان به شما توهین نمی کردند ولی صبر پیشه کن تا روزی که ایران دوباره یک صدا بگن نام امام زنده باد هاشمی پاینده باد
پنج‌شنبه 30 دی 1389

محمداصلی - ایران - تهران
با وجود اینکه بخشی از تحولات رژیم مانند اتخاذ سیاست غیر قابل برگشت نابودی کشور اسرائیل و انتخاب خامنه ای به رهبری و موارد مشابه دیگر نانی است که هاشمی در کاسه ملت گذاشته است اما ایجاد و گسترش دانشگاه آزاد ، فشار به خمینی برای پایان جنگ و کارهای سازندگی پس از جنگ بخشی از عملکرد مثبت وی می باشد . اشکال هاشمی این است که مانند شتر مرغ است که نه خاصیت شتر را دارد نه خاصیت مرغ بنابراین مورد تأیید هیچ یک از دو سر طیف جامعه سیاسی کشور نمیباشد ولی هر دو سو از او انتظار همراهی بیشتر دارند .
پنج‌شنبه 30 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
hasti.farzin - ایران - تهران _ درود بر تو. امیدواریم دوباره هشت سال سازندگی و هشت سال اصلاححات دوباره در ایران زنده بشه. درود بر جنبش سبز و میرحسین
پنج‌شنبه 30 دی 1389

yashainiran - ایران - ایران
آقای رفسنجانی گهی زین به پشت و گهی پشت به زین!! دنیا دار مکافات است موقعی که کسی حرف تو را گوش میداد چیکار برای این ملت بیچاره کردی؟ جز غارت سرمایه های ملت حالا مظلوم نمایی می کنی!!
پنج‌شنبه 30 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
هر چی این بیچاره رفسنجانی داره تلاش میکنه این حکومت خبیث رو که تا گردن در باتلاق رفته با تدابیر و سیاستهای خاص خود سر پا نگه داشته تا حداقل فرصتی داشته باشد تا شاید بتواند کمی آن را بیرون بکشد امثال این بزمجگان نمی فهمند. به چه زبانی به شماها حالی کند که همه تان در حال نابودی کامل هستید او اتفاقا به بقای اختاپوسی شما فکر میکند رهبر سرکاری خود را بهتر میشناسد که تنها باید مجیزش را بگوید تا بتواند مویی از او بکند و دستش را کمی باز گزارد. اما خداوندی که جای حق نشسته نمی خواهد شما از این جنایان و خیانات جان بسلامت در ببرید حالا هی چوب لای چرخش بگذارید. باعث خوشوقتی ماست تا ایرانمان از وجود خبیث همه تان پاک شود.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

امید67 - کاشان - ایران
باسلام خدمت دوستان من نمیدانم همه دارندجریان فتنه رامیکوبندولی هیچ کس حق نداره درموردانهاحرفی بزندایت بعدازانتخابات میخواستنداحمدخاتمی رابه جای هاشمی رییس مجلس خبرگان کنندولی اقای نمازی ازهاشمی دفاع کردالان توی شهرماتامیتوانندهمه پستهاراازچپیهاگرفته وبه راستیهامیدهنداقای هاشمی به این مملکت خیلی خدمت کرده است حالاخیلیهاتازه کارندمیخوانداوراازکاربرکنارکنند
پنج‌شنبه 30 دی 1389

kamran-75015 - فرانسه - لیون
red.boy - ایران - تهران. اگه " هشت سال سازندگی و هشت سال اصلاححات دوباره در ایران زنده بشه " ایران مثل حالا دوباره گل و بلبل میشه !! بد جوری تو خوابی برادر ! البته اگر از ساندیس خور ها نباشی !!
پنج‌شنبه 30 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
kamran-75015 - فرانسه - لیون _ ساندیس خور نیستم. از کی تاحالا طرفداران میرحسین موسوی و کروبی و سید محمد خاتمی شدن ساندیس خور؟؟ تو خواب نیستم ایمان دارم که اون 16 سال از بهترین دوران صده گذشته بوده.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
red boy - میدونی چرا ج ا 32 سال عمر کرد? البته اول بهت بگم من که جواب رو میخوام بدم بدونی من اهل هیچ گروه سیاسی نیستم. جواب: به خاطر افرادی با افکاری خام و بچگانه و تازه به دوران رسیده منظور ساده و جوان یا نوجوان همچون شما. دوست من تا بوده و هست همینه.بالفرض 8 سال سبزها بیان حکومت کنند بعد این بچه های 10 ساله به بالا بزرگ میشن و زمان رای دادنشون میرسه با مردم همه میگن اینهام که کاری نکردند و می یفتند از نادانی به دنبال احمدی نزاد. ادم عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشه.برای ازادی وجدایی دین از سیاست تلاش کنید که عقایدتون نه بوسیله سیاست لکه دار بشه نه توهین. خاتمی هم ریس جمهور بود که یک نمونش حمله به کوی دانشجویان. موسوی هم نخست وزیر بود که مردم به خاطر بیان و عقایدشون بیشتر از امروز اعدام میشدند.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
آخوند اگر کسی را برای پاره کردن نیابد،همنوعش را پاره می کند.امام خمینی
پنج‌شنبه 30 دی 1389

siavash siavash - انگلیس - لندن
خدا رو شکر که افتادن به جون همدیگه. اخر کارشونه به امید خدا.
جمعه 1 بهمن 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.