حمله با اسید به خبرنگار افغان منتقد جمهوری اسلامی ایران

حمله با اسید به خبرنگار افغان منتقد جمهوری اسلامی ایران

رزاق مامون

رزاق مامون، روزنامه‌نگار افغان، که معتقد است نوشته‌هایش درباره ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در افغانستان باعث خشم جمهوری اسلامی شده با اسید مورد حمله قرار گرفته و سخت آسیب دیده است. 
به گفته آقای مامون، نوشته‌های او درباره «سعی ماموران امنیتی ایران برای تجزیه افغانستان» موجب خشم جمهوری اسلامی و عوامل آنها شده است.وب‌سایت رادیوآزادی، بخش افغان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، می‌نویسد که کتاب «رد پای فرعون»، اثر تحقیقی تازه رزاق مامون، انگیزه اصلی این حادثه خوانده شده است. آقای مامون در این کتاب «مداخله ایران در امور داخلی افغانستان و اقدامات دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی در زمینه تجزیه افغانستان» را افشا کرده است.آقای مامون در این زمینه می‌گوید که «حتی ناشر کتاب را نیز تحت فشار قرار دادند».رزاق مامون که صورتش در حادثه اسیدپاشی به‌شدت آسیب دیده در حال حاضر در بیمارستان سردار داوودخان تحت مداوا قرار دارد.آقای مامون در گفت‌وگویی با رادیو آزادی به انگیزه‌های اصلی این حمله اشاره کرده و گفته است که قبلاً نیز در این رابطه پیام‌هایی تهدیدآمیز دریافت کرده است.  به دنبال این حادثه، اتحادیه خبرنگاران افغانستان حمله به رزاق مامون را به شدت تقبیح کرده و از حکومت این کشور خواهان تحقیق در مورد این حادثه شده است. در همین زمینه یکی از مسئولان پلیس افغانستان نیز اعلام کرده است که انگیزه این حمله «شخصی» نبوده است.آقای مامون می‌گوید که این حمله توسط فردی نقاب‌دار زمانی که او شب راهی منزلش بوده صورت گرفته است. محمد ظاهر، رئیس بخش تحقیقات جنایی وزارت کشور افغانستان، به رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفته است که به نظر می‌رسد مهاجم قصد داشته با چاقو نیز به آقای مامون حمله کند، اما به دنبال فریادهای رزاق مامون از محل گریخته است.رزاق مامون، ۴۸ ساله، روزنامه‌نگار، نویسنده و پژوهشگری است که با نشریات و سازمان های خبررسانی مختلفی از جمله رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، بی‌بی‌سی و تلویزیون طلوع همکاری داشته است.او هم‌اکنون سردبیر خبرگزاری «بُست باستان» است.
togyan - انگلیس - لندن
دکتر شاپور بختیار. فریدون فرخزاد. قاسملو. شرفکندی. کاظم رجوی. دکتر سامی. استاد سعید سیرجانی. زهرا کاظمی. اینها تنها تعداد اندکی از قربانیان وزارت اطلاعات رژیم کثیف اسلامی هستند. این هم یکی دیگه. الان تو وزارت اطلاعات جشن گرفتن و دارند بهمدیگر شیرینی تعارف میکنند. دقیقا کاری که بعد از رسیدن خبر ترور بختیار کردند.
چهار‌شنبه 29 دی 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
تجزیه افغانستان! ها ها ها کلی خندیدم. آخه این ژست ها به قد و قواره تو نمی خوره جوجه. کشور یه وجبی که روزی فقط یک استان ایران بود حالا می خواد تجزیه بشه به اینور رودخونه،اونور رودخونه، بالای رودخونه و طالبان در قسمت خطری رودخونه
پنج‌شنبه 30 دی 1389

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
باز دست جنایتکار ـ آخوند منافق - تروریست رذل ضد آزادی بیان و خبرنگار و نویسنده و هنرمند از آستین پاسداری مزدور در در کشوری بیگانه در آمد و نویسنده ی آزاده ی را بقصد گرفتن جان مورد حمله قرار داد . مزدوران آخوندی که هیچ انتقادی را برنمی تابند بیشرمی و رذالت آخوندی خود را در همه جا نشان میدهند برهمه است هر آخوندی را در هر کجا می بینند ازآنان روی بر گرداندند زمان برداشتن آخوند جنایتکار رسیده است این نسل مفت خور باید از روی زمین برداشته شود و هر تعلیلی در آن باعث ضررهای جبران ناپذیری بر دامن بشر و بشریت میباشد . بشر امروزی نیازی به وجود این مفت خوران هرزه صفت ندارد .حمله به این نویسنده ی آزاده از جانب آزاد اندیشان ایرانی بشدت محکوم میباشد. بامید براندازی نسل آخوند بمانند حرام لقمه در اینده ی نزدیک در سراسر جهان .
پنج‌شنبه 30 دی 1389

shaki59 - ایران - ملاط اباد
این نجسها کم سر مردم خودمون بلا و جنایتکاری در میارن.حالا دیگه پروپرو به خارج از مرزها هم بسط دادن جنایاتشونو ظالمهای شپشو.با افغانی بدبخت چیکار دارین اخه؟خاک تو سر دولت افغانستان که میترسه و عرضه نداره حق این بیچاره رو بگیره.میخوام بدونم چرا جرات نمیکنن با یک خبرنگار اروپایی یا امریکایی این کارو بکنن؟ساندیسخورهای شپشو ابرو نگذاشتن واسه ایران وایرانی.تف بگور کسیکه شمارو علم کرد کفتارهای نجس از شما باشرف تر هستند.مرگ بر ایرانی خودفروخته خاین به مردم.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
از این نظام اسهالی که من میشناسم هر چی بگی بر میاد. و تا این رژیم اسهالی سر کار هست تروریستها پروارتر میشوند. و جهان رنگ صلح را بخود نخواهد دید.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

sangdel - انگلستان - لندن
یکی از مهم ترین نکاتی که در کتاب ردپای فرعون ذکر شده، نقش نیروهای اطلاعاتی ایران در کشته شدن دیپلمات های این کشور در مزار شریف در زمان حمله طالبان به این شهر است. این کشتار به دنبال به نتیجه نرسیدن فشار های جمهوری اسلامی بر احمدشاه مسعود در مزارشریف برای تجزیه افغانستان و به علت اینکه این دیپلمات ها حامل اسراری در این رابطه بودن صورت گرفت. به هرحال آزادی بیان در افغانستان دیگر نخواهد مرد
پنج‌شنبه 30 دی 1389

high class - کانادا - ونکوور
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن متاسفم واسه تو
پنج‌شنبه 30 دی 1389

armia420 - کانادا - لندن
ehsan_2nd time-یوکی-لندن اگر کمی از تاریخ کشورت یا جغرافیای افغانستان میدونستی اینقدر بیخود نمیخندیدی. یه نگاه به نقشه افغانستان روی اطلس بندازی متوجه میشی من چی میگم. اصلا تو چی میگی این وسط.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
با توجه به شناختی که از افغانها دارم انها انسانهائی یکرو / ساده دل و انتقام جو هستند و هرگز جنایات اطلاعاتی های ایران را بی جواب نخواهند گذاشت. حالا که مزدوران جنایتکار رژیم اسلامی می خواهند قواعد بازی رارعایت نکرده و راه خوشونت را بر گزیده اند دیری نخواهد پائید که که شاهد پیامدهای خوی وحشیگری انان باشیم.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

م ر - ایران - تهران
واقعا ما زنده میمونیم چون تاریخ بعد از پهلوی یعنی تاریخ آخوندی چقدر خوندن داره و واقعا به همه اونهایی که دین و ایمان خودشون را به اطاعت از اینها فروختن ثابت بشه که جنایتی که اینها طی این 31 سال که ما شاهدش بودیم کردند شاید هم هیتلر نکرده باشه . متاسفم برای خودم که در مملکتی زندگی میکنم که هر نوع جنایتی که وجود دارد در این کشور انجام میشود حتی فراتر از مرزها .
پنج‌شنبه 30 دی 1389

قیصرمنم - ایران - اصفهان
آخ جونمی جون!!! آمریکا و اسرائیل کم بود، اتحادیه اروپا هم اضافه شد و بعد عربستان و قطر و دی و کویت و عراق، و حالا هم افغانستان..بزنید پدر اینها را در آورید. ایرانیها که برای آزادی خودشان بخاری نداشتند لااقل شما ها حمله را آغاز کنید ملت ایران هم به کمک می ایند..
پنج‌شنبه 30 دی 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
ننگ بشریتید.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

Ali- Ghaznavi - سوئد - مالمو
ehsan_2nd_time - یوکی - لندن .. لطفا به نهضت سواد اموزی ثبت نام کنید. زیرا شما باید خواندن را بیاموزید و بعد مطالعه در مورد تاریخ و جغرافیه افغانستان داشته باشید.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
افغانها مردمانی بیچاره،امین وبا تقوائی هستند.دلیلش این است که در تهران بیشتر کارفرماهای یا سازندگان برج ها محال است به ایرانی نگهبانی را بسپارند.آنرا به افغانی واگذار میکنند.افغانی ها خیانت در امانت نمیکنند (یکمیلیون شاید یکی بد باشد )آنها اسلام ودیانت را کاملا ومو بمو اجرا میکنند.بیچاره ها چه کشیدند وچه میکشند از دست مردم یکبعدی ،خر مذهبی ودل سنگ خودمان. 10 سال دیگر خواهیم دید افغانستان چه خواهد شد وما بکجا رفتیم .
پنج‌شنبه 30 دی 1389

Mehriran - سوئد - مالمو
فارس ۲۹ دیماه: در پی اعتراض عده قلیلی از وابستگان به بیگانگان در مقابل سفارت ایران در کابل و توهین به مقامات کشورمان، مهاجرین افغانی مقیم جمهوری اسلامی ایران در نظر دارند در واکنش و محکومیت این قبیل اقدامات افراد معلوم الحال، روز جمعه اول بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح تجمع اعتراض آمیزی در مقابل دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان واقع در تهران برگزار کنند. به زودی همه نمایشهای جمهوری اسلامی تمام میشه. به امید ان روز
پنج‌شنبه 30 دی 1389

AFGPersian - سوئد - ملمو
mehriran- سوئد مالمو. امیدوارم همینطور که میگی باشه. (خدا از دهنت بشنوه). از خونواده ام که هنوز ایران هستن شنیدم که جمهوری اسلامی اوضاع رو برای مهاجرین افغان خیلی سخت کرده
پنج‌شنبه 30 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
اینها از ابتدا با سوزاندن مردم در سینما رکس شروع کردند و ترور جنایت غارت. آخه یک افعی غیر از نیش زدن کار دیگری هم میکند. ما خامیم و خواب اگر انتظار دیگری غیر از این اعمال از اینها داشته باشیم.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

Mehriran - سوئد - مالمو
AFGPersian - سوئد - ملمو دوست عزیز همینطوره. از حرکات محقرانه و عاجزانه شان معلومه که دارنددست و پاهای اخرشون رو میزنند.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

pepero - دانمارک - کپنهاگن
یوکی لندن یا عاقلانه حرف بزن یا عاقلانه سکوت کن
جمعه 1 بهمن 1389

persepolis52616 - ایران - تهران
mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر. هاهاها افغانها خیانت درامانت نمیکنند...هاهاهاها یک درمیلیون....خزعبلات جالبی بود...پس اینهمه جنایت کار عمه پسر خاله عموی بنده هستش
شنبه 2 بهمن 1389

pepero - دانمارک - کپنهاگن
پرسپولیس ایران تهران جملهً قبلی‌ که گفتم در مورد شما هم صدق میکنه.
یکشنبه 3 بهمن 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.