بنزین سهمیه ای، ۴۰۰ تومان شد

بنزین سهمیه ای، ۴۰۰ تومان شد

سهمیه بندی بنزین از سه سال پیش در ایران آغاز شده است

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ایران، سهمیه خودروهای بنزینی در بهمن ماه را ۶۰ لیتر در ماه اعلام کرده که هر لیتر آن به قیمت ۴۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

بنزین سهمیه ای تاکنون با قیمت هر لیتر یکصد تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گرفت و حتی در دی ماه هم این سهمیه با وجود شروع برنامه حذف یارانه ها ادامه پیدا کرد اما اکنون ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت می گوید که از این پس بنزین سهمیه ای لیتری ۴۰۰ تومان است.

محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در نشست خبری در خصوص قیمت بنزین نیز گفت: سهمیه بنزین با قیمت ۴۰۰ تومان عرضه می شود و هیچ خودرویی در بهمن ماه سهمیه حمایتی با قیمت ۱۰۰ تومان نخواهد داشت. اما افرادی که ذخیره بنزین ۱۰۰ تومانی دارند، ذخیره آنها محفوظ است.

به این ترتیب غیر از کسانی که سهمیه بنزین گذشته خود را مصرف نکرده اند، بقیه ایرانیان برای همیشه باید بنزین لیتری یکصدتومانی را فراموش کنند.

برنامه سهمیه بندی بنزین از سه سال پیش آغاز شد و دولت بنزین را با دو قیمت دولتی( سهمیه ای) به قیمت هر لیتر یکصدتومان و آزاد با قیمت هر لیتر ۴۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. هدف از اجرای این برنامه کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق اعلام شد.

در حال حاضر میانگین مصرف روزانه بنزین حدود ۶۷ میلیون لیتر در روز است. تولید بنزین در پالایشگاه ها در حد ۳۴ میلیون لیتر در روز است و تا مدتی پیش بقیه نیاز کشور یعنی حدود ۲۴ میلیون لیتر بنزین روزانه از خارج وارد می شد.

به دلیل تشدید تحریم ها ایران تصمیم گرفت تا با استفاده از پتروشیمی ها بقیه بنزین مصرفی خود را نیز از داخل تامین کند و بنزینی از خارج وارد نشود. وزارت نفت ایران نیز پیشتر اعلام کرد که پتروشیمی ها بیشتر از این میزان نیاز، بنزین تولید می کنند و بنزینی از خارج وارد نمی شود.

براساس اعلام رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ایران، از اول بهمن گازوئیل برای خودروهای باری و مسافری با قیمت هر لیتر ۱۵۰ تومان عرضه خواهد شد و گازوئیل با نرخ ۱۶۵ ریالی نخواهیم داشت.

در عین حال به گفته آقای رویانیان، نرخ دوم گازوئیل برای خودروها ۳۵۰ تومان است.

در یک ماه گذشته بعد از شروع برنامه حذف یارانه ها، مصرف گازوئیل کم شد اما دولت که قیمت آزاد هر لیتر گازوئیل را از شانزده تومان به ۳۵۰ تومان افزایش داده بود، ناچار شد تصمیم تازه ای بگیرد و برای بخش حمل و نقل عمومی و جاده ای، فعلا گازوئیل سهمیه ای را با لیتری ۱۵۰ تومان عرضه کند.

سهمیه خودورهای بنزین سوز

  • تاکسی بنزینی درون شهری ۵۰۰ لیتر
  • تاکسی بنزین برون شهری ۷۵۰ لیتر
  • تاکسی دوگانه سوز شهری ۴۰۰ لیتر
  • تاکسی دوگانه سوز برون شهری ۵۰۰ لیتر
  • خودروهای آژانس دوگانه سوز و بنزینی ۳۰۰ لیتر
  • وانت بار نوع یک ۲۰۰ لیتر
  • وانت بار نوع دو ۴۰۰ لیتر
  • موتور سیکلت ۲۵ لیتر
اتیلا - ژاپن - توکیو
هموطن عزیزم درود بی پایان بر شما باد امیدوارم در زیر سایه ولایت فقیح سالم و تندرست باشید و خداوند متعال را شاکر باشید که دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری إسلامی تان می باشد !!، دکتر بزرگوارتان به شما قول داده بودند که نفت را به سر سفره هایتان میاورند ولی بخاطر بوی بد آن از این کار صرف نظر کردند !! خواهش میکنم قدر ایشان را بدانید و کفر نعمت نفرمائید !!، بنزین چهارصد تومانی خودتان را با قیمت همان محصول با کشور ژاپن مقایصه بفرمائید ،! اینجا لیتری به ریال هزار تومان است ،! و قبل از بدرود باید عرض کنم که خلائق آنچه لایق ! تا وقتی که منتظر امام زمان هستید اوضاع باید بدتر از بشود
چهار‌شنبه 29 دی 1389

ARIATABAR - ایران - کرمانشاه
من حاضرم برای سوزاندن آخوندها بنزین ده هزارتومنی مصرف کنم
چهار‌شنبه 29 دی 1389

hafeze shirazi - ایران - تهران
خاک عالم بر سرت احمقی نژاد
پنج‌شنبه 30 دی 1389

persia_64 - ایران - تهران
اتیلا - ژاپن - توکیو. آتیلا جان من چی ؟ من که هیچ اعتقادی به امام اون زمان این زمان ندارم چی ؟. ولی در کل خیالی نیست حاضرم تر و خشک با هم بسوزه اما یه عده بفهمن که اشکال کار کجاست
پنج‌شنبه 30 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.