خودسوزی یک مرد مصری در برابر پارلمان

خودسوزی یک مرد مصری در برابر پارلمان

خبرگزاری رویترز نام این مرد را "عبدو عبد المنعم" گزارش کرده و نوشته که او صاحب یک رستوران است

یک مرد مصری در برابر ساختمان پارلمان این کشور در قاهره دست به خودسوزی زد.

شاهدان عینی می گویند این مرد روی خود نفت ریخته و خود را آتش زده است.

مردم توانستند آتش را خاموش کنند و این مرد را با آمبولانس به بیمارستان برسانند.

ماموران پلیس بیمارستان را محاصره کرده اند تا مانع از تجمع تظاهرکنندگان در مقابل بیمارستان شوند.

وضعیت سلامت این شخص روشن نیست ولی خبرگزاری رویترز می گوید دست ها و صورت او سوخته است.

در مورد سن و شغل این شخص اخبار ضد و نقیضی انتشار یافته ولی گفته می شود وی در حالی که دست به خودسوزی می زد شعارهایی علیه بیکاری و دولت داده بود.

این ماجرا یادآور بحران سیاسی کنونی تونس است که با خودسوزی یک جوان تونسی درماه گذشته شروع شد و به شورش مردمی انجامید.

این جوان تونسی در اعتراض به این که پلیس مانع شده بود وی بدون جواز سبزی و میوه بفروشد، خود را آتش زد و متعاقبا در بیمارستان درگذشت.

این حادثه باعث شروع هفته ها تظاهرات خشونت آمیز در سراسر تونس در اعتراض به بیکاری، فساد و گرانی مواد غذایی شد و به استعفای رئیس جمهوری تونس انجامید.

بسیاری از مصری ها با مردم تونس همدردی کردند.

جان لاین خبرنگار بی بی سی در قاهره می گوید با وجود حمایت بسیاری از مصری ها از تظاهرات مردم تونس، تا کنون تظاهراتی در مقیاس گسترده در اعتراض به دولت در این کشور صورت نگرفته است و جو کنونی مصر آکنده از نومیدی است نه خشم.

خبرنگار بی بی سی می افزاید ولی تردیدی نیست که خودسوزی جوان مصری زنگ خطری برای دولت مصر است.

khosh bavar - ایران - یزد
افرین بر مبارزان راه استقلال و ازادی ! الان همه ضحاکان دچار تب °40 شدند ! لطفا صبر کنید, کاری خواهیم کرد که دچار تب °42 بشوید که شروع کنید به هذیان گفتن ! چه فکر کردید, ما مردم ایران زمینیم , ترس و باکی از شما خفاشان خوناشام نداریم ! دیر بشه, دروغ نمیشه V
دوشنبه 27 دی 1389

a persian - سوئد - استکهلم
هیچ چیز بدون بها به دست نمیاد.بعضی وقتا بهای به دست آوردن بعضی چیزا بسیار سنگینه اما مهم اینه که کسانی شجاعت می کنن که قابل تقدیره.اون جوون تونسی امروز نیست تا فرار رئیس جمهور دیکتاتورشون رو با بقیه مردم به شادی بشینه اما ملتش هیچ وقت فراموشش نمی کنن
دوشنبه 27 دی 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
اینم شد اغاز انقلاب مصر مثل تونس. هر وقت اسم شلوغی های تونس میشه یاده مرحوم اقای منتظری میافتم که میگفت مردم تونس چه تونسه. پونس تو ک...ن تونسه البته با لهجه شیرین اصفهونی دادا.
دوشنبه 27 دی 1389

cyrus0007 - استرالیا - بریزبن
حالا خنده داره اگه این تلویزیون‌های لوس انجلس دوباره از بیرون گود یه راه حال جدید به جوانان وطن پیشنهاد کنن، خود سوزی!!! کار وحشتناکی هست, خدا برا هیچکس نیاره
دوشنبه 27 دی 1389

khosrow60 - سوئد - سوئد
ارزو میکنم ملت مصر رئیس جمهور قاتل راازمیان بردارند وهوشیار باشند مذهبی ها وادمخورانی مثل ایران روی کار نیایند.
سه‌شنبه 28 دی 1389

h.k - دانمارک - اودا
سلام به طموطنان عزیز.ماایرانیهاازظلم وستمی که درحقمان میشه.به کمترجامعه ایی درجهان میشه.قبلایکی ازدوستان کامنتی درهمین سایت نوشته بودکه خوشم امد.وبرایتان مینویسم.,,دراتش سوختن خیلی راحتترازتجاوزه,,قبلاهم یکی ازهموطنان روبروی مجلس خودشرااتش زد.ولی اب ازاب تکان نخورد.چرا........ماملت خودخواهی هستیم.همه راتنهابرای خودمیخواهیم غم دیگران رافقط شعارمیدهیم.همدیگررالومیدهیم.جاسوسی یکدیگر رامیکنیم.دروغ تحویل یکدیگرمیدهیم.والبته حسنهای خوبی هم داریم.تونسی,مصری,و......بنوعی خصلت,, بد,,دارند.اماببینیددراین مواردچگونه غیرت نشان میدهند.حالااگر,,ندایشان,,راکشته بودند.یابه ترانه شان وعلی شان تجاوزشده بودچه میکردند.من ازدست......همشهیرهای عزیزم امدم دانمارک.وشمامثل من. ..بنابراین ماتازمانیکه این بیماری قرن نوزدهم ,,خودبرتربینی,,رامبتلاباشیم.نمیتوانیم.
سه‌شنبه 28 دی 1389

mashady - انگلیس - منچستر
بدبختی ما اینه که اولویت ها رو نمیشناسیم . بدبختی ما اینه که تفرقه زیاده و نمیتونیم به توافق برسیم . مردم تونس هم صدا هم هدف هم دین و هم عقیده و هم سنگر مبارزه کردند . ما قبلن یک بار این کار رو کردیم . ملی گرا . مجاهد . توده ای . دینی دو اتشه . دینی ساده .کلن همه هم صدا مرگ بر شاه گفتند و پیروز شدند . ولی امروز با این تفرقه ای که متاسفانه بعضی ها میندازن و میگن یا عقیده من و گروهم یا هیچی خدا میدونه کی به نتیجه برسیم
سه‌شنبه 28 دی 1389

tiger.man - بریطانیا - گیلفورد
خودسوزی انگار مد شده که همه می خوان انجامش بدن چون دیروز در الجزائر هم همین اتفاق افتاد اما به قول دوست عزیزی که در بالا اشاره کرد هر چیزی بهایی داره و معمولا بالاترین بها در این چند صده اخیر را ملتها بخاطر انقلابهای مردمی در سطح جهان پرداخت کردند وطبیعتا خواهند کرد. دوست عزیز khosrow60 - سوئد - سوئد حرفتون کاملا درست ومنطقیه چون این جماعت اخوان المسلمین هم دست کمی از این اوباش خودمان ندارند وشاید هم بدتر باشند.
سه‌شنبه 28 دی 1389

babak1362 - ایران - تبریز
h.k - دانمارک - اودا راست میگی مثلا خود ما ترک ها به خاطر توهین به زبان و قومیتمون حاضریم جونمون رو فدا کنیم و خدا شاهده هر نفر از ما برابر با 10 بسیجی چماق به دسته ولی افسوس که فعلا سیاست های دولت بر ملت ایران غلبه کرده و مردم ایران رو بدهکار به بنگاه های ربا و ...کرده.همه به فکر قرض و قوله شون هستن به فکر خانواده و .. فقط آقا امام زمان(عج) هست که میتونه این دولت و آخوندهای جنایت کارش رو به سزای اعمالشون برسونه
سه‌شنبه 28 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
h.k - دانمارک - اودا . درود برشما هموطن با ادراک. منهم میخواستم همین رابنویسم که ایاصحنه جان دادن ندا و انکه در زیر ماشین پلیس له شد کمتر درد اور از سوختن یک شهروند تونسی بود. اما انروزها دغدغه هم میهنان ما بیشتر محافظت از نیروهای انتظامی و بسیجی بود که بدست مردم افتاده بودند. امید وارم از تجربیات دیگرملت ها درس مقاومت و تداوم در هدف را بیاموزیم.
سه‌شنبه 28 دی 1389

احتراز - آلمان - دورف
تو ایران از این کارها بکنن، هیچ کس ککش هم نمیگزه، نمیدونم ما ملت چرا اینقدر بی‌ غیرت شدیم.
سه‌شنبه 28 دی 1389

مهرتابان - ایران - تهران
h.k - دانمارک - اودا . دوست خوبم کاملا با شما موافقم ما یکدست و متحد نیستیم و همیشه منافع فردیمون رو به منافع جمع ترجیح میدهیم غافل از اینکه منافع جمع در نهایت منافع تک تک مارو در بر میگیره.
سه‌شنبه 28 دی 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
حالا این اقایان شمال افریقا و مضافا ملت رشید مسلمان همیشه در صحنه یاد گرفتند که خودشان را بسوزانند. برادران مسلمان .برادران همیشه در صحنه . برادران غیرتی گوش کنید چه میگویم در تونس اگر از اتش کشیدن یک جوان ان تحول پیش امد برنامه این تحول را قبلا چیده بودند و ان جوانک هم شد یک بهانه. در ممالک ما ملت زنده مسلمان در دنیا هر روز صد ها نفر خودشان را باتش میکشند اب هم از اب تکان نمیخورد . اینطور نیست که خیال میکند یک فرد مسلمان همیشه در صحنه خودش را باتش بکشد و اساس ان مملکت بهم ریخته شود یک تفکر بسیار خوش باورانه است .برادر مسلمان برادر غیرتی عزیز جانم دنیا صاحب دارد . صاحبان و اربابان باید تصمیم بگیرند تا یک سیستم بهم ریخته شود .باور ندارید امتحان کنید . در روز اگر صد نفر در لیبی 200 نفر در مصر 300 نفر در عربستان 400 نفر در پاکستان و 1000 نفر در الجزایر خودشان را باتش بکشند عین خیال کسی نیست تازه میگویند یک مصرف کننده مزاحم کمتر . بابا . عزیز .جانم دنیا صاحب دارد . دنیا بزرگتر دارد . عجب گرفتاری شدیم ما با این قوم غیرتی
سه‌شنبه 28 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
به جای بن علی که به اندیشه کشورش بود خوب فساد مالی زن و خانواده زنش هم بود، این مردک مبارک فاشیست و دیوانه و دیکتاتور نادان باید سرنگون میشد. اما مردم و جامعه مصر مانند تونسی ها نبوده و عقب مانده اند.
سه‌شنبه 28 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.