سزارین در ایران دو برابر استاندارد سازمان بهداشت جهانی است

سزارین در ایران دو برابر استاندارد سازمان بهداشت جهانی است

سلامت نیوز : متخصص زنان و زایمان گفت: سزارین در ایران دو برابر استاندارد سازمان بهداشت جهانی است.

 
فریبا احمدلودر گفت و گو با ایرنا ، افزود: بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، بیش از 25 درصد زایمان‌ها در بیمارستان های کشور به روش سزارین انجام می‌شود در حالی که سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند عمل سزارین نباید بیش از 15 درصد در هر کشور باشد. متخصص زنان و زایمان با یادآوری اینکه سزارین می تواند خطرات عفونتی و عوارض جانبی حاد را برای مادر و نوزاد ایجاد کند، ادامه داد: بسیاری از زنان باردار به علت ترس از زایمان طبیعی و احساس درد شدید، تمایل به عمل سزارین دارند. احمدلو توضیح داد: برخی از زنان باردار نیز سزارین را پدیده مدرن می دانند و می خواهند خود را با این پدیده مطابقت دهند. متخصص زنان و زایمان، این تصور را ناشی از ناآگاهی زنان باردار درباره عوارض سزارین دانست و گفت: یکی از فواید زایمان طبیعی این است که فشار وارد شده بر سر کودک در حالت زایمان طبیعی، با ایجاد مکش، ریه‌های او را پاک می‌کند و به همین خاطر نوزادان زایمان طبیعی در مقایسه با سزارینی‌ها، مشکلات تنفسی کمتری دارند. احمدلو تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی جز به تشخیص پزشک در مواردی که سلامت مادر و نوزاد در خطر است، زنان سزارین نمی‌شوند.

iranazadiran - ایران - تهران
متاسفانه سزارین مانند عمل بینی شده و اپیدمی. سزارین تنها برای زمانیست که جان مادر و جنین در خطر باشد و یا کوچکی لگن مادر زایمان طبیعی نا ممکن باشد یا جنین بیش از اندازه طبیعی باشد. الان که دیگر صدها سال قبل نیست که مادر از این طرف زایمان طبیعی داشته باشد از آن سو با دهها معضل پارگی مجاری زایمانی رها شود. در هر زایمان طبیعی بعد از آماده سازی برای زایمان محل برش برای راحتی و امکان زایمان در سه لایه . پوست کاملا بخیه میخورد لایه های داخلی از نوع بخیه های قابل جذب است و تنها بخیه لایه خارجی بعد از ترمیم باید کشیده شود که هر چند یکی از بدترین مراحل برای زائو ست اما احتمالا به خاطر خارجی بودن این لایه و احتمال عفونت بخیه از نوع نخ غیر قابل جذب است چه بسا برای آن هم فکری کرده اند. عمل سزارین از بد اقبالی مادر و نوزاد است که قادر به زایمان طبیعی نیست. زایمانهای بی درد رو به افزایش است که به جای سزارین بهتر است جایگزین شود و دست پزشکان طماع هم که به خاطر حق بالای عمل سریعا پیشنهاد سزارین می دهند کوتاه شود.
دوشنبه 27 دی 1389

خسته شدم - ایران - رامسر
من که فقط زایمان سزارینو قبول دارم
دوشنبه 27 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
خسته شدم - ایران - رامسر. سزارین کنین تا یه زخم بزرگ زشت مثل خرچنگ رو بدنتون یادگاری بذارین. متاسفانه یه چیزایی برای ما شده پرده عصمت که اگه ازش صحبت یا کنار بزنیم کن فیکونه معصیت و قباحت داره در صورتیکه عین واقعیت علمی خدا دادیه. اگر امثال خامنه ای احمدی نژاد مصباح یزدی یا اون آیت الشیطانهای جانماز آبکش دیگه یادشون نره خانه ای که در آن بوجود آمده تغذیه شده مسکنی به نام رحم بوده و بعد از سینه مادر خود شیر کوفت کردند کمتر لوقوز خوانده و به زن به این چشم کنونی نمی نگرند. علم تازه داره ثابت میکنه زنان بدون مرد هم می توانند باردار شوند. حضرت مریم یه نمونه حی و حاضرش. ایشان از وقتی به عیسی بار برداشت صاحب مقام و منزلت شد بنابراین خدا ممکنه به هر زن دیگه این توانایی رو بده کار که نشد نداره رو هم برای خلقی که خداوند به اسم مرد آفریده خوب چیزی ست. ( البته مردانی که حرمت ریشه خود را دارند شامل نمیشوند گفته باشم آنها شریک و هم پای زنان هستند و حرمتشان واجب بی شوخی جدی جدی :))
سه‌شنبه 28 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.