مدیر مسئول روزنامه اطلاعات: به دلیل تنگی فضا نخبگان از ایران رفتند

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات: به دلیل تنگی فضا نخبگان از ایران رفتند

محمود دعائی گفت روزنامه اطلاعات منشا رحمانیت است و روزنامه کیهان منشا جباریت است

محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات یکی از دلایل کوچ نخبگان ایرانی را تنگ شدن فضای فکر و اندیشه در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) روز شنبه ۲۵ دی (۱۵ ژانویه) آقای دعایی در همایش نقش رسانه ها در تعامل با ایرانیان خارج از کشور گفت: "با کمال تاسف باید بگویم که ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین ذخائر علمی خود را به خارج صادر کرد تا تبدیل به سرمایه کشورهای دیگر شوند."

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات گفت که نخبگان از کشور رفته بیگانه از وطن نیستند و اگر روزی روی خوش به آن ها نشان داده شود خدمات خود را به کشور ارائه می دهند.

در مقابل حسین انتظامی، نماینده مدیران مطبوعات در هیات نظارت بر مطبوعات، با بیان اینکه باید از ظرفیت ایرانیان از خارج استفاده کرد اما "فراموش نکنیم که برخی از ایرانیان خارج از کشور ممکن است برای ایران تهدید باشند و نباید سیاستگذاریهای کلیدی را به آنان واگذار کنیم."

آقای انتظامی در عین حال گفت: "در شرایطی که ایران در جو تخاصم بین المللی به سر می برد، ایرانیان مقیم خارج از کشورمی توانند نقش مثبتی در افکار عمومی جهانیان داشته باشند."

او ایرانیان خارج از کشور را سرمایه های انسانی دانست که باید پس از اصلاح الگوی مصرف سرمایه های انسانی، به آنان توجه بیشتری شود.

در ابتدای این مراسم مجری برنامه با بیان اینکه همیشه محمود دعایی و حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در کنار هم دیده می شوند از غیبت آقای شریعتمداری در جمع ابراز تعجب کرد.

لحظاتی بعد، آقای دعایی زمانی که پشت تریبون قرار گرفت گفت: "ایشان این سخن را شاید به این دلیل گفتند که کیهان و اطلاعات از قدیم دو قلوهای نظام بودند اما اکنون یکی منشا رحمانیت است و دیگری منشا جباریت."

avareh swed - سوئد - بوروس
این اغایون تازه دارن میفهمند که چه سرمایه هائی را از دست میدهند.و ضمنا اغای حسین انتطامی .نه اینکه تو وامثال تو واربابان تو تهدیدی برای ملت ایران نیستید. ان سه دانشمند هم که کشته شدند فکر نمیکنید که حکومت دروغ وتزویر انهاراکشت.
یکشنبه 26 دی 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
چه توقعی داشتی پس .
یکشنبه 26 دی 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
این حاجی با همه خنگیش فهمید
یکشنبه 26 دی 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
تا موقعی که تو ایران بودیم هر وصله ای که میشد به مردم میزدند تا از زندگی ساقطشان کنند.حالا که کم اوردند شدیم سرمایه های انسانی.ما اگر هم سرمایه ای هستیم فقط برای ان 95% ملت ایران هستیم که خواهان انتخابات ازاد هستند برای عوض کردن نظام اسهالی و ولایت فجیح اسهالیست و بس.
یکشنبه 26 دی 1389

سبز کم رنگ - امریکا - امریکا
"فراموش نکنیم که برخی از ایرانیان خارج از کشور ممکن است برای ایران تهدید باشند و نباید سیاستگذاریهای کلیدی را به آنان واگذار کنیم.". یعنی نخبه های خارجی بیایید ما رئیسیم و شما قرار نوکری ما رو بکنید و هر وقت هم دستور دادیم باید بیایید بیرون و بگید مرگ بر ....... خودتی اقا. ما با شما مشکل داریم نه با محل زندگی
یکشنبه 26 دی 1389

homa-ir - المان - هامبورگ
اخ خدای من , بکجا رسیدیم که یک اخوند درباره نخبگان سخن پرانی کند . تایادم میاد اخوند درمساجد راجع به علی و حسن و حسین و زینب راکشتندو. یاحسین راکشتند پامنبری میکرد و گریه وشیون مردم رادرمیاورد . حالا نقششان مدرنترشده واقعا حرامزاده ترازاخوند و اخوندزاده خودشه .
یکشنبه 26 دی 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
انتظامی: .. ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند نقش مثبتی در افکار عمومی جهانیان داشته باشند .. !!!! همینطور هم هست. مطمئن باش که ایرانیان آزادیخواه هر جا که باشند جنایات حکومت ولی وقیح رو افشا و از حق ملت ایران دفاع میکنند. ننگ بر شما و پیروز باد جنبش ازادیخواهی ملت ایران
یکشنبه 26 دی 1389

arash india - ایران - تهران
ننگ بر هر چی آخوند
یکشنبه 26 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
دعائی :فقط تنگی فضا نیست, بلکه فاکتورهای دیگری نقش مهمی بازی میکنند مانند : اسایش و ارامش اجتماعی, عزت و احترام اجتماعی, خود بودن, خندیدن, بدون ترس زندگی کردن, روز زیبا داشتن و امیدی به اینده خود, خانواده و اجتماعشان باعث شده که نخبگان و مردم عادی دست به کوچ کردن بزنند °! بدینجهت, اول وجود, بعد سجود ! دین باید از صحنه سیاسی " محو " شود که باعث ترمز, تشنج و اختلاف اجتماعی میشود °!
یکشنبه 26 دی 1389

zorro - هند - میسور
من تجربه کار در روزنامه اطلاعات رو هرچند مدتی کم رو با آقای دعایی داشتم. ایشان فرد خیلی وارسته ای است. در نظر ایشان مسلمون وغیرمسلمون جایگاه خاص خودشو داره. منبعی خالص از معنویاته. خدا حفظش کنه.
یکشنبه 26 دی 1389

Neda02 - کانادا - اتاوا
این آقا همین ۱ بار راست گقت ولی نگفت امثال خودش فضای فکر و اندیشه را در ایران تنگ کرده‌اند. الان هم از ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌خواهد که نقش مثبتی در افکار عمومی جهانیان داشته باشند و لابد به همه جهانیان بگویند ایران بمب هسته‌ای نمی‌خواهد. اصلا چرا ایران باید در جو تخاصم بین المللی به سر ببرد؟ از بس دروغ می‌گویید هیچ انسان عاقلی حرف شما را باور نمی‌کنه.
یکشنبه 26 دی 1389

farid_ghl - ایران - تهران
اینا بازیه آره اون جباریت ما رحمانیت حالا خوبه خودش می گه دوقلو ی نظام یعنی از یک تخم حرام.
یکشنبه 26 دی 1389

emo_hot22 - ایران - اهواز
بلللللله !!!
یکشنبه 26 دی 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
البته درستش این بود که می‌گفت؛ یکی منشا ماست‌بودنه(اطلاعات) و یکی هم منشا حرامزادگی(کیهان)!
یکشنبه 26 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
بدبخت روشن فکری که بخواهد در این شرایط به ایران باز گردد که شماها باز سودش را ببرید چون چنان به روغن سوزی افتاده اید که تا سوخت موتور مونتاژ چپ و راست یا به عبارتی شتر گاو پلنگی به نام جمهوری اسلامی ندارید. گذشت هیچ انسان عاقلی در این شرایط با عمری اعتبار خود قمار نمی کند تا هم منقور مردمش واقع شده بر چسب همکاری با رژیم را بخورد و هم وجدانش را حراج کند. تمام دنیا در حال تحریم این حکومت جانی هستند حالا نخبگان خارج از ایران خود با دست خود آتشی را که بر جان و وطنشان زدید را شعله ورتر کنند. درست است که مردم ساده بینی هستیم اما الاغ خودتانید.
یکشنبه 26 دی 1389

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
منظور ایشان خفقان است؟
یکشنبه 26 دی 1389

Nani2008 - انگلستان - لندن
به والله قسم یکی از آشنایان نزدیک بنده و جانباز جنگ تحمیلی، وقتی ایران بود آنقدر تقلا کرد کار بهشون بدن و جایی استخدام شود، نشد که نشد. با دست خالی رفت خارج کشور، شب و روز کار میکرد و زیر کارتون میخوابید. اما الآن اونجا همه چیز داره، ماشین، پول، زن و بچه، خانه، زندگی. فقط یکبار هوس کرد برای سرمایه گذاری به ایران مراجعت کند، چند تا زمین خرید، هم پولش را خوردند و هم زمینش را. الآن پشت دستش را داغ زده همچی غلطی نکنه.
یکشنبه 26 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
پس نه بخاطر تنگی لباسمون بوده.
یکشنبه 26 دی 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
avareh swed - سوئد - بوروس - مطمئن باش این آقایون هیچوقت هیچی نمی فهمند. اینها فکر و ذکرشون فقط و فقط پیش مرده ها و صیغه ای ها و زن مردم و تریاکه. این یکی استثنائا امروز چاییده و حواصش نیس چی داره میگه
یکشنبه 26 دی 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
یو کی .لندن عزیز .حیف از اقا با ق .اینها همگی اغا با .غ. هستند البته بمعنای خواجه .نامرد کسی که مردانگی ندارد نه معناهای دیکر خواجه .
دوشنبه 27 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.